Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • derive

    senior tag

    válasz Hisztogram #30 üzenetére

    Mi van a hirtelen jött túlterhelésnél? A felhő nagyon rugalmas: legrosszabb esetben megnyúlnak a válaszadási idők, ahogy egyre távolabbi és távolabbi szerverekre osztják a feladatokat, míg a helyi application szervernél kezdődhet a sorbanállás.

    A rugalmasság ára pedig a késleltetés, vagyis játszani ugyanúgy csak pár 1000 km-ről tudsz, még ha épp kínában alszanak is. Ráadásul itt már nem kbps-el, hanem Mbps-ekkel kell steamelni, ha lehet minden háztartásba (U)HD felbontásban. Amíg a mostani multik viszonylag kis sávszéligénye némi védelmet nyújt a hálózat hibáira (packet loss, interferencia, helyi szolgáltató leterheltsége), addig a cloudos gémek esetén már az is bezavar, ha az utca végén pistike berakja a torrentet. Lokálisan futó játéknál legalább te rendesen mozogsz, mindenki körülötted lagol, steamelt játéknál a 60 fps 16 ms/frame és ebben benne kell legyen a számolás is.
    Számításigényes programoknál viszont van értelme, de ez esetben visszatérünk a klasszikus terminál-szerver felálláshoz, csak a szerver ez esetben Bivalybasznádtól Ausztráliáig bárhol lehet. Nyilván ha az eddigi géped eddig 2 órát renderelt és a cloud megcsinálja 5 perc alatt, (amiből 4 a másolás), még mindig megéri neked. Azonban az emberek nagy részét a cloudos office sem izgatja föl annyira, hogy számítson az a pár 100 ms, de játékban emiatt már free fragnek vadásznak.

Új hozzászólás Aktív témák