Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
spec én be szoktam. Akinek nem tetszik, toljon le, előzzön meg. És szerintem lehetne szabályosan is közlekedni. Furcsa, mert idekinn egyetlen sarokra sincs kietonozva egyetlen rendőr sem, mégis kultúrált a közlekedés. Sebességet tekintve, valamintúgy egyáltalán midnent. A település, ahol lakom több kisebb részből áll, közöttük akár három km üreséggel. És furcsa módon nem sozkták elérni ezen szakaszon sem a megengedett 100km/h sebességet a járművek. Motorosok sem.
-
válasz #06658560 #650 üzenetére
Motoroztál már valaha, amit tényleg motornak nevezhetünk, és nem biciklinek?
Nekem is volt már ilyen szitum (kikanyarodó pótkocsis suzuki, régi 7esen Pestnek felfele, külterületen, megállt félúton) és mivel ha húzod az első féket, sose fogod eltekerni a kormányt, mert egyrészt a karambolra készülsz agyban, másrészt fizika. Ha húzod a féket, a motor egyenesedni akar...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz #06658560 #641 üzenetére
Azt látom még mindig nem sikerült felfognod hogy az elsőbbségadás KÖTELEZŐ tábla nem sebesség függő. Aki a főúton jön, annak mind elsőbbsége van, nincs kivétel. Te csak akkor kanyarodhatsz ki ha már mindenkinek megadtad az elsőbbséget. Ha nem tudod megítélni hogy kiférsz-e 2 autó / motor közt, akkor nem hajtasz ki, ilyen egyszerű. A "nem látta" duma is elég kamu, a Hungária nem egy erdei szerpentin.
És csak feltételezed hogy nem látta, honnan veszed hogy egyáltalán meg akarta-e adni az elsőbbséget? Lehet hogy a papi is a topikban jellemzően felbukkanó bunkó autós fajtából való, aki azt hitte neki mindent szabad mert ő az erősebb. Aztán most nem jött be.
Egyébként elárulnád, hogy azt a marha nagy faszságopt hogy a motorostuti átlépte a megengedett sebeséghatáőrt, mégpedig nem is kicsivel, azt miért nem vagy hajlandó figyelembe venni??? Az neked teljesen megengedhető?
És te azt a tényt hogy az autós nem adta meg az elsőbbséget? Az autósnak szabad szabálytalankodni, csak a motorosnak nem? Egy szava nem lehet erre a szabálytalan autósnak, ő is azt csinálta!vajon miért a menetirány szerinti bal sávban volt a motor féknyoma?
Talán mert megpróbálta kikerülni a bunkó autóst? -
válasz #06658560 #651 üzenetére
Mindegy, másként látjuk a helyzetet.
A lényeg pedig az autóson van, mert ha nem tudok meggyőződni a manőver veszélytelenségéről, akkor nem megyek bele. A motoros meg elbaszta, mert gyorsan ment. Valszeg.
De akkor is védett úton ment, szerintem ezt belátjátok ti is.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Racecam
MODERÁTOR
Na kérem!
Próbáltam kitakarítani a topicot a nem idavaló dolgoktól, de rájöttem, hogy akkor a legjobb lenne az egészet törölni a fenébe!
Újra és újra rá kell, hogy jöjjek, mindig vannak olyan emberek a vitákban, akiknek ha elfogynak az érveik, akkor vagy hajtogatják az utolsó mentsvárként félretett 1000x megcáfolt érveiket és még ez a jobbik eset, vagy átmennek, leereszkednek egy olyan stílusba, szintre, ahová már nem édemes követni őket. A baj az, hogy mindig vannak, akik mégis követik. És ezzel pontosan ugyan olyanná válnak.
Itt be is fejezném az erkölcsi prédikációmat, valószínűleg úgy sem lesz nagy hatása.Kiszedtem néhány durva, személyeskedő hozzászólást és Dr. Akula és fokukac 6-6 óra bant kapott. A többiek, akik esetleg szintén "megérdemeltek" volna valamit, most megúszták.
A topicot abban a reményben nyitom ki újra, hogy a jövőben nem lesz több személyeskedés. Kérek mindenkit, ne okozzatok csalódást!
Com'è diverso il mondo visto da qui
-
De mondjuk azt se felejtsük el, hogy az autó oda néz, ahonnan jött. Tehát az autó olyan sebességgel jött ki az alsóbb rendű útról, hogy volt benne annyi mozgási energia, ami megfordította 180 fokkal a 800kilós autót borulás közben/után, úgy, hogy benne volt a motor, tehát bőven 1 tonnás tömegről beszélünk. Az pedig egyértelmű, hogy balról jött be, mert jobbról behajtani tilos van, és az autó az ütközés helyétől jobbra helyezkedik el. (motoros haladási irányát alapul véve)
Szóval nem hiszem, hogy a bácsi 10-20km-es sebességgel ment át a kereszteződésen. Valszeg nem állt meg a stop táblánál sem, hogy ekkora kinetikai energia maradt az autóban. Ez valszeg magyarázat a rövid féknyomra is a motoros részéről.
Gondoltam, hogy ez nyilvánvaló, de akkor most leírom ezt is, vitatkozunk ezen.De ez is csak puszta feltevés, majd a szagértő megállapítja, amit meg kell neki.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
gt0618
tag
Viszont ha mozgásban van (30-40 körül pl.simán) elcsúszik, megpördül és nem borul fel, +a kocsin a gyári 5-6 éves gumik voltak ha jól láttam, annak meg 28-30 fok melegben jó mintázattal sem sok tapadása van pusztán a kora miatt, inkább kúszik-mászik. Szerintem a motor szerencsétlenül felfutott a küszöbre, beakadt a tetőbe, és nemes egyszerűséggel lendületből átfordította a kocsit,( a tető közepénél jelentkező erőkarral nem olyan nehéz ezt elhinni) a motoros meg ekkor már -ha volt esze- ugrott, egy csomó mozgási energiát felemésztve...
Egyébként előttem (8-as út)kettős záróvonalon megfordulni akaró autós állt meg az út közepén (90-100 tempó), szerencsére, mert bár megállni esélyem nem lett volna, így legalább fékezés után az ütközést elkerültem. Rénszarvasteszt on. Hab a tortán, hogy úton is maradtam, következő hab pedig a 3 mp. múlva szemből odaérő rendőrmotoros felvezetésű fontosember konvoj, akiknek ütközés esetén annyi esélyük se lett volna mint nekem, tekintettel a tempóra, meg a hídra amin az eset történt.
Tanulság volt, hogy ha ilyesmi van a reakcióidő első szakaszát elveszi az "Ez most hogy?" " Ez most tényleg?" " Hú ba+" jellegű reakciók, holott rég fékezni kellene...ha valami nem illik a képbe jóval nehezebb felfogni.[ Szerkesztve ]
-
-
shev7
veterán
válasz Dr. Akula #654 üzenetére
Az a baj, hogy nyomod a szoveget mikozben azt sem tudod mirol van szo... Milyen Hungaria? (Tudom, ott is volt egy hasonlo baleset, de itt tudtommal a balatonparti esetrol van szo) Tobb figyelmet a motoros kolegatol... ha ugyanilyen figyelmes vagy az utakon mar ertem miert gondolod, hogy minden autos bunko... tudod attol, hogy a kacsa nem tud uszni nem a viz a hulye...
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
Padisah
tag
Szerintem elég nyilvánvaló, hogy a fő felelősség az autóst terheli, a másodlagos felelősség pedig a motorst.Nyilván ezt a később esedékes büntető és kártérítési per folyamán is ugyanígy fogják figyelembe venni, tudniillik a baleset az autós miatt következett be, a súlyos eredményhez viszont kellett a motoros nem kicsi közrehatása is.
U.i.: nincs és nem is volt soha motorom, soha nem is motorztam, mert az nekem túl félelmetes és veszélyes, elég a kocsiban félnem más hülyeségeitől.
Pár hete sikerült majdnem összetalálkoznom 3 motorossal. Egy főútra akartam balra nagy ívben kihajtani, jó forgalmas volt. Balra frankón be lehetett látni talán még 1 km-re is, de jobbra egy domb volt, ott csak kb. 150-200 m volt a látótávolság, mögöttem már toltak volna, hogy menjek.Kivártam amíg balról láttam nincs gond, jobbról meg nem láttam senkit.
Hajtok ki, felbukkant a 3 motoros, olyan 110 körüli sebességgel jöhettek, elzúgtak mellettem, kerülniük kellett, különben belém jönnek, rámdudáltak és integettek, én meg visszadudáltam, meg integettem nekik, nem csúnyát.
Kb. ugyanannyi szabályosan mint szabálytalanul közlekedő motorssal találkoztam, de ez így van autósokkal is, nem érdemes sarkítani szerintem, kb. 16 éve vezetek.Pont.Az a baj a világgal, hogy az okosok kételkednek, míg a hülyék tökéletesen biztosak a dolgukban.
-
gybacsi
csendes tag
Nem kötekedésképpen, és nem ellenségesen kérdezem, nehogy félreértsd, de, ha ott nálad akkor 150-nel (nem biztos, hogy ennél az esetnél annyival jöttek, ez csak hipotézis) jönnek, és beléd is jönnek, akkor ki lett volna az "elsődlegesen" hibás? Te? De hiszen nem láthattad őket, mert túl gyorsan jöttek!
Emiatt szerintem ez az eset sem "elég nyilvánvaló", nagyban függ attól, hogy a szakemberek milyen sebességet fognak megállapítani a motorosnál, és, hogy megállapítható lesz-e az, hogy a papa figyelmetlen volt-e, és el tudta volna kerülni a balesetet, vagy nem volt esélye.
Ezért szerintem a pálca egyelőre maradjon töretlen, majd a szakértők meg fogják mondani, hogy ki volt a hunyó.És így van, nem érdemes általánosítani, van mindenhol sok hülye, és van mindenhol sok normális, jómagam 19éve koptatom az utakat autóval, és 23 éve kezdtem a motorozással ismerkedni (de az már a múlté, max robogóra ülök néha föl, én is félek vele közlekedni!).
-
#53246592
törölt tag
Ahhoz hogy a baleset bekövetkezhessen, mindket felnek sulyosan meg kellett szegnie a szabalyokat. Nehez megmagyaraznom, de valahogy en a motorost erzem inkabb hibasnak. A sebessegkorlat betartasa eseten (vagy nem tul nagymerteku tullepesevel) egyszeruen keptelenseg hogy ilyen sulyos baleset keletkezzen.
Persze a körulmenyeket nem ismerjuk teljes mertekben, igy nehez es helytelen itelkezni. -
Padisah
tag
Szerintem én lettem volna akkor is inkább hibás, más kérdés, hogy jelentősen csökkentette volna mind a büntető, mind a kártérítési felelősségem a másik fél vétkes(felróható) közrehatása, vagyis közúti baleset okozásárt engem ítélnének el szerintem.
Van egy olyan jogi alapelv, hogy nem hivatkozhat más szabályszegésére az, aki maga is szabálytanul járt el.Szerintem ez itt ebben a helyzetben is igaz, tehát az autóvezető, nem mentesülhet a feleleőssége alól, arra hivatkozva, hogy a motoros is szabálytalanul közlekedett.
Nincs túl sok motoros ismerősöm, de mindegyik legalább egyszer összetörte már magát, részben tisztán saját hülyesége miatt, részben rásegítéssel.
Nekem kocsiban még hajam szála sem görbült, pedig egyszer már belém jöttek oldalról, egyszer meg fejreálltam.Az a baj a világgal, hogy az okosok kételkednek, míg a hülyék tökéletesen biztosak a dolgukban.
-
gybacsi
csendes tag
Igen, de ezt már korábban leírtam valakinek, hogy egy dolog az, ha valaki azt mondja magában, hogy "szerintem ő szabálytalan, ezért én felülbírálom a KRESZT", és egy másik dolog az, hogy a másik fél oly mértékben szabálytalan, hogy fizikailag _nem lehet_ betartani vele szemben a KRESZT. Nem "nem akarom", hanem képtelenség. És ezt szvsz figyelembe kell venni a büntetések kiszabásánál.
-
vtechun
veterán
valószinűleg szó sincs elsőbbség meg nem adásról, mivel a motoros messze nem tartotta be a kötelező sebességet, amire számítana egy normális ember amikor kikanyarodik. Meglehet az is, hogy látta a motorost, de feltételezte, hogy az betartotta a kötelező sebességet, kihajtott elé, lévén, hogy akkor még tegyük fel 200 méterre volt. De mivel nem 50-el ment a motor, hanem 150-el, így ez nem lett igaz. 1 ember meghalt. Ezért is van ez a sebességkorlátozás, főleg kereszteződésekben, hogy észre lehessen venni, ha jön valami.
így látatlanban is egyértelműen a motoros a hibás.
Vádolni lehet, mondjuk : gondatlanságból elkövetett emberöléssel.
az embernek, ha kikanyaordik valahonnan ne kelljen már arra számítani, hogy jön valami 250-el és rommá zuzza... Arra kell számítani lakott területen, hogy 50-el jön valami. Na, ha a belátható útterületen nincs semmi, akkor kimehetek, mer gondolom, ha jon valami, az 50-el jön, és 1. meg tud állni, illetve én is ki tudok kanyarodni annyi idő alatt.
de ha 200-al jön, akkor nem fogja látni senki sem.
ha 50-el ment volna a motoros akkor nincs 20 méteres féknyom, illetve nem megy szarrá a Suzuki, még egy suzuki se...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nem tudom miféle kresz alapján mondod mindezeket, de az érvényben lévő kresz szerint te csak ne számíts semmire, ha:
-elsőbbség adási kötelezettséged van ill. alárendelt pozícióban vagy
-nem jól belátható rész mellett haladsz (lakott területen parkoló autók mellett, ahonnan bármikor kiugorhat egy kisgyermek... hiába mehetnél 50km/h-val, csak annyival mész, amennyivel még saját megítélésed szerint el tudod kerülni az ilyen váratlan helyzeteket)Ha nem tudod jól megítélni a sebességét, vagy a saját képességeidben nem bízol, akkor ne kanyarodj ki elé... Mert ha mégis úgy teszel, és baleset lesz a vége, akkor te leszel a hibás, és lényegtelen, hogy ki mennyire sérül meg, ki mennyire szegte meg a szabályokat.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
dabadab
titán
Szerintem nem sikerult ertelmezni azt, amire valaszoltal.
Arra igenis szamithat az ember, hogy a tobbiek betartjak a KRESZ-t, tehat ha valahol 50 km/h a sebesseghatar, akkor az elsobbseg megadasakor alkalmazando ovintezkedeseket is ennyihez ker meretezni, nem a tobbszorosehez.
Ugyanis ha ebben nem bizhatsz, akkor meghal a kozlekedes, mert minden keresztezodes elott meg kell allnod, hiszen honnan tudhatnad, hogy az elsobbseget megkapod-e?
(Raadasul Khelben mar idezett egy jogegysegi hatarozatot arrol, hogy ha vki azert nem kapja meg az elsobbseget, mert durvan gyorshajt, akkor az az o felelossege.)[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
őstag
"[...] nem észlelhette, vagy ha e körülményekre nézve az elsőbbségre jogosult megtévesztette."
vs.
"[...] látta a motorost, de feltételezte, hogy az betartotta a kötelező sebességet, kihajtott elé [...]"
Mit nem sikerült értelmezni?
Ha elsőbbséget kell adnod egy másik járműnek és kikanyarodsz elé, akkor ne azért kanyarodjál ki, mert "oooo, látlak, de remélem azért 50-el jössz e' "
Ha nem látod, az más dolog, még mindig."Ugyanis ha ebben nem bízhatsz, akkor meghal a közlekedés, mert minden kereszteződés előtt meg kell állnod, hiszen honnan tudhatnád, hogy az elsőbbséget megkapod-e?"
Ahh... Bízhatsz, mert te is megadod az elsőbbséget másnak, úgy ahogy azt a kreszben tanulta mindenki. Ha te vagy előnyben, akkor nem _feltétlen_ csinálsz ilyet, de ha te vagy az, aki az alárendelt, akkor igenis fel kell mérned a körülményeket, mennyivel közlekedik a másik, épp előz -e valaki stb.
Pl.: Tételezzük fel, hogy
-Ott virít előtted az elsőbbség adás kötelező tábla, s jobbra szándékozol továbbhaladni egy kétirányú utcában. Józan paraszti ésszel kinézel balra, hogy jönnek -e a sávodban... Nocsak, nem. Akko' hinnye', padlógáz (irónia). Elindulsz ki, a saját sávodba, mire visszafordítod a fejed, már a kocsid egybeolvadt egy éppen előzést végrehajtó, _előnyben_ lévő kocsival...
-A helyzet ua., csak balra mennél. Ki nézel jobbra-balra. Balra látod, hogy egy méretes Ikarus áll épp a buszmegállóban (tőle nem látsz semmit), jobbról senki. Na, akkor hajrá, uccu neki. És megint kész egy esetleges baleset, amit te okoztál.A példákkal csak arra akartam utalni, hogy nem mindegy, milyen helyzetben, mennyire méred fel a körülményeket. Sebességet meg pláne nem úgy határozunk meg, hogy remélem, annyival megy.
Mindegy, részemről lezárva. Alapvető problémák vannak a közlekedés kultúránkkal, amiken változtatni kellene, de tudom, ez képtelenség.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
csibor
őstag
Budatava nem mesze a csattanástól,hosszú egyenes végig 50, kb a felénél fordulok ki jobbra,elnézek balra semmi,jobbra ~100 méterre kocsisor,biztos ami biztos még 1 pillantás balra, és elindulok jobbra a kocsi orra éppen kiér az útra,a fék satú mert szemből a vadbarom kiugrott előzni,éppen megbírt állni.Na most ha belém száll, ki a hibás?A motorosok védelmében autó volt, de nem véletlenül megyek körülményesen mert rendszeresen mennek a motorok és autók <100 felett.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Nezd, a feled kozeledo jarmu sebessegenek megbecselese problemas, erre minden vezetesi tanfolyamon felhivjak a figyelmet - marpeidg ha ugy teved ebben valaki, hogy a kozeledo joval gyorsabban jon annal, mint amire szamitani kellene, abban bizony mar felmerul a gyorshajto felelossege is.
DRM is theft
-
Topiccsendőr
addikt
A legnagyobb baj ez az indexes hangulatkelrés. Egy majdnem huszonéves FZR-re ne írjuk már oda, hogy a ma kapható legnagyobb, legerősebb, és legmodernebb motor. Ami ma nem is kapható. Ebből is látszik, hogy a cikkíró egy gyönyörű hatásvadászatot indított a leghülyébb, legöregebb fogatlan vizslákkal. (elnézést a túlzott elvonatkoztatásért) . A szalagcím, meg a helyszínelés előtt levonni a tanulságot az még egy pirospont.
A másik dolog, hogy mindenki ebben a csúnya lány kísértése sztájlban fetreng, tehát addig mindenkinek legyen hatalmas nagy szája, amíg 1000-es Swifteket vezet, meg anyázzon a motorosokra, úgysincs a segge alatt olyan súly/lóerő arány. Amint beülne egy Boxterbe, vagy Corvette-be, vagy egy egyszerű CRX Del Solba azonnal kifordítaná magát, aztán észre sem venné, hogy űrsebeséggel megy. És aki most azt mondja, hogy dénnem és én soha, meg én így meg úgy, az kiállította magáról azt a bizonyítványt, hogy a büdös életében nem volt szerencséje hasonló kaliberű gépjárműhöz. Erre a nyakamat teszem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
őstag
Felmerül, persze, ezt sosem vitattam. Viszont az eleve rossz magatartás, ha valaki úgy kanyarodik ki alárendelt helyzetből, hogy látja az előnyben lévőt, és reméli, hogy a másik nem jön túl gyorsan. Nyílván nem egyszerű dolog a sebbesség megbecslése, pláne ilyen speciális esetekben, de ha meg sem próbálja az ember, akkor már vesztett ügye van.
csibor: ezért kellene ilyen helyzetekben hasonlóan eljárni... ha öblösebb gázzal, ~20-25km/h-val jössz ki, akkor igen valószínű, hogy az a fészfékezés nem lett volna elég a másik részéről.
¯\_(ツ)_/¯
-
philoxenia
MODERÁTOR
A legveszélyesebb motoros, sőt biciklis "mutatvány" az araszoló sor sávon belüli előzése, ilyenkor égnek áll a hajam, meg más is fölmegy, hirtelen felbukkan melletted, mivel állandóan nem figyelhetsz a tükörre, előre is nézned kell, aki mellett a sor meglódulásakor lesz, az lesz a hibás?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
shev7
veterán
Egy elmeleti kerdes... ha nekem szamitanom kell arra, hogy a motoros nem tartja be a megengedett sebesseget, akkor a motorosnak miert nem kell szamitania arra, hogy nem adom meg neki az elsobbseget?
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
őstag
...
Még mindig nem kell semmire számítanod, hanem ____tudnod____ kell, hogy mi zajlik körülötted.
Azt már eleve tudod, hogy nem neked, hanem neki van előnye (ugye, most adott helyzetről beszélünk). Szuper. Ennyivel előrébb vagyunk, mostmár csak azt kell felmérned, hogy kiférsz -e a szabálytalankodó elé, tudsz -e elég gyorsan elindulni, s felgyorsítani, hogy az előnyben lévőt ne kényszerítsd vészfékezésre (felméred gyorsan jön -e, kiférsz -e, beléd jönne -e.. ha egyszer már látod, hogy jön... vagy csak egyszerűen megvárod, hogy elengedjen, ha akar)A motoros ebben az esetben meg tudja, hogy elsőbbséget élvezve utazik, nem csak számít rá...
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
Sotho
őstag
Szerintetek ha a motoros a saját sávjában marad elkerülte volna a balesetet, vagy akkor is nekimegy?
-
#25954560
törölt tag
nem tudni. az uton keresztben egy szuzi eleg sokat elfoglal. talan mogotte elfert volna, de ez mar csak talalgatas. es valoszinuleg mikor latta h ki fog jonni (v h elindult), automatikusan ment masik savba h elferjen elotte. ha a bacsika csak kanyarodott volna kisiven, akkor segit a masik sav.
-
Dr. Akula
nagyúr
Én a hungáriás balesetre emléxem, de tökmindegy, a helyzet mind a kettőnél ugyanaz. Érdekes mód mindkettőben (hungária, balaton) az autós nem adta meg az elsőbbséget a motorosnak, egyik esetben se fordítva. Ez már nem véletlen, hanem tendencia. Jön az autós ámokfutó, és "á csak egy motoros, majd fékez ő ha nem akar meghalni" felkiáltással szabálytalanul elévág. Annyira tipikus eset...
-
dekoninck
aktív tag
Elmész a *** a bűnpártoló szövegeddel: "A motoros ebben az esetben meg tudja, hogy elsőbbséget élvezve utazik, nem csak számít rá..."
Már megint ott tartunk, hogy a gyorshajtó előtt mindenkinek kötelessége fejet hajtani, vagy fülét-farkát behúzva eloldalogni, mert ő sebességet élvezve utazik. Arra nem számít, hogy bármikor történhet olyasmi, ami nem a KRESZ tárgykörébe tartozik és amire normál sebességgel még tudna reagálni, 150-nél meg nem? Pláne lakott területen?
A gyorshajtó, aki már eleve súlyosan megszeg egy alavető szabályt, miféle elsőbbséget élvez? Simán megteszik ezt beláthatatlan kanyarban is, fittyet hányva arra, hogy láthatóak-e jól, de ezek már elhangzottak számos alkalommal. Arra is számítani kellene a száguldó szervdonornak, hogy azért vannak az 50, 70, 90, 130 korlátok, mert az emberi test legtöbbször korlátozott reakcióidőt tud produkálni, kivéve persze a motoros szupermeneket. És igen, sajnos öreg bácsis is élnek e világon, akik sajnos nem találják fel magukat ilyen helyzetben oly könnyen. A motorosok szerencséjére a Hungaroringen ezek nem gyakoriak, szóval húzás oda száguldozni, értve vagyok?[ Módosította: Thrawn ]
-
dekoninck
aktív tag
válasz Dr. Akula #690 üzenetére
Na, kedves Drakula szervdonor is megérkezett újra.
Jön az autós ámokfutó, és "á csak egy motoros, majd fékez ő ha nem akar meghalni" felkiáltással szabálytalanul elévág. Annyira tipikus eset..
... hogy mindenért az autós felelős, az Istenekkel, a motorosokkal szemben, akiknek nyilván hiányzik két kerekük.
Felmerül bennem, hogy miért fordul elő oly gyakran, hogy a motorosoknak nem adják meg az elsőbbséget. Nyilván se a bácsi, se a tök átlagember nem akart meghalni, szóval nem hinnám, hogy direkt volt. Figyelmetlenség lehet, ez akárkivel előfordulhat, sajnos. De az is sanszos, hogy a motorosok messze nem normál sebességgel közlekednek, és a "rohadék" autósok tényleg nem számítanak arra, hogy pár pillanat alatt elérik a kereszteződést. Arról nem beszélve, hogy mennyire rosszabbul látható egy a kis keresztmetszetű motor az autónál. Stb. -
shev7
veterán
Latod hiaba beszelgetunk, mert elbeszelsz mellettem. Igenis szamitnom kell egy csomo dologra, mert ha arra varok, hogy biztosra tudjam akkor baszhatom. Szamitok arra, hogy ha benezek a jobbkezes utcaba a parkolo autok szelvedoin at, akkor jo ha akkora teruletet belatok, hogy ha onnan tulrol valaki otvennel jon akkor meg tud lassitani, es nem jon belem. Szamitok arra, hogy ha suru a forgalom, es latok egy rest es betolom oda a verdat, akkor a mogottem erkezo gallytoros terepjaro nem gazt fog adni, hanem fekezni. Es igenis szamitok arra, hogy egy motoros lakott teruleten max 90-nel jon (es ezzel mar tobbet tettem ami elvarhato).
Ha jobbkezes utcabol valaki 100-zal belemvagodik, ha a fennt emlitett dugoban a terepjaro belemjon, akkor igen, hibas vagyok, mert nem adtam meg neki az elsobbseget. De nincs az a szakerto, aki egyeduli felelosnek fog kihozni engem.
Btw, a motoros ha 150-nel tep a varosban rendes felszereles nelkul, akkor o csak egy dolgot tud. Barmi tortenik a minimum ami var ra egy nagyonnagyon hosszu felepules. Ha egyaltalan felepul belole. Semmi mas nem szamit. Ha ezek figyelembevetelevel o bevallalja ezt, hat lelke rajta...
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
Dr. Akula
nagyúr
Szerintem elég nyilvánvaló, hogy a fő felelősség az autóst terheli, a másodlagos felelősség pedig a motorst.
Én is ezt mondtam, csak megjelent itt pár autósfan aki szerint mindegy mi volt, a motoros a hibás akkor is ha nem, ebből lett a vita. Pedig senki nem állította hogy a motoros nem visel részfelelősséget a gyorshajtásért. Meg közben Tüzi leírta hogy az autós is ment 1000-rel, nem azért nem látta a motorost mert az láthatalan volt mint egy predator, hanem mert esze ágában se volt megállni a táblánál, így körülnézni se. Ez így 2:1 az autós "javára".Az autó is csak viszonylagosan biztonságosabb mint a motor. Addig van csak meg a biztonságérzet, amíg össze nem találkozik egy vasalóval.
(Az ott a busz elején egy autó.) -
shev7
veterán
válasz Dr. Akula #690 üzenetére
ha annyira tipikus eset, hogy az autos nem adja meg az elsobbseget a motornak es eluti meghal stb. akkor miert tesztek ra meg egy lapattal es sulyosbitjatok azzal, hogy annyival mentek, hogy mar ne lehessen elkerulni a balesetet de ellenben kellemesen bele lehessen halni?
(altalanositottam, mert szervdonor baratunk is altalanositott...)
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
shev7
veterán
válasz #64791808 #689 üzenetére
igazandibol miert is? tekintsunk el a konkret esettol... ha egy autos balesetet okoz mert nem adta meg az elsobseget, akkor hudenagybun, ha motoros balesetet okoz mert gyorsan hajtott, afelett nyugodtan szemet lehet hunyni?
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz dekoninck #692 üzenetére
Na, kedves Drakula szervdonor is megérkezett újra.
Már megint kezded? "A többiek, akik esetleg szintén "megérdemeltek" volna valamit, most megúszták." többek közt rád vonatkozott.Nyilván se a bácsi, se a tök átlagember nem akart meghalni, szóval nem hinnám, hogy direkt volt.
Akkor minek ment az is gyorsan? Gondolta hogy csak poénból van kinn az elsőbbségadás kötelező tábla, majd megáll a kedvéért a főúton a forgalom? Nyilván nem meghalni akart, de a felelőtlen viselkedésébe bele volt kódolva ez is. Elsőbbségadás elmulasztása + gyorshajtás != életbiztosítás. -
Dr. Akula
nagyúr
válasz #53246592 #670 üzenetére
Tehát mitől is nagyobb bunkóság motorral gyorshajtani mint autóval? Ráadásul stop tábla van, nem csak sima elsőbbségadás.
vetchun:
így látatlanban is egyértelműen a motoros a hibás
Aha, nyilván... Az ő hibája hogy autós barátunk nem áll meg a stop táblánál, meg még 1000-rel rongyol bele a kanyarba?[ Szerkesztve ]
-
shev7
veterán
válasz Dr. Akula #694 üzenetére
hamar innen linkelgetunk. Nezzuk a "tipikus" autos motoros eseteket:
balra indexelt egyenesen ment
attert a szembejovo savba
motoros motorossal, biztos egy autos volt itt is a hibas...Az emlitett oldalrol utolso 9 motoros balesetbol 3. (A tobbiben valoszinuleg az autos, vagy mindket fel hibas volt) Melyik szamrendszerben 10 szazaleka a harom a kilencnek?
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
shev7
veterán
válasz Dr. Akula #698 üzenetére
bazmeg, az elobb meg az volt, hogy megallt a keresztezodesben azert nem tudta kikerulni a motoros, most mar az van, hogy megallas nelkul hajtott at rajta.... Dontsetek el mit gondoltok... mert ha megallas nelkul hajtott at az oreg az uton akkor ujra all a kerdes: mit keres a feknyom a szembejovo savban...
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- HP 850 G3 i7-6600u üzleti laptop 8 GB DDR4 RAM 256 GB SSD 6 órás akkumulátor
- Sata III vezérlő 2 , 4 , 6 port , Sata III + IDE vezérlőkártya, PCI-e riser kártya
- Apple Watch Ultra 49mm + extra szíjak.
- Sata IDE külső belső átalakítók laptophoz vagy asztali géphez, USB Wifi stick
- Samyang 12mm f/2.0 NCS CS fekete objektív
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest