- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Chromecast topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Aktív témák
-
shev7
veterán
válasz #06658560 #43 üzenetére
"ha tényleg a mtoros borította fel az autót, és nem más ok miatt történt a borulás,"
Peldaul? Odajott Fekete Lacink es az oldalara boritotta az autot, mielott a tuzoltok odaertek?
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
neduddki
nagyúr
válasz #06658560 #45 üzenetére
HI!
hat ez inkabb mak mint motorosruha, meg hogy semmi nem volt ott
ha mar a nemetekt emlegeted a 90es evek elejen volt egy ojjan kep ahol egy nagy kawa ert utol egy elekenyarodo audit az auto yakorlatilag kettenyil a motor meg az utasterbe agyazodottudv
neduddki
mod: ha van hejje es makja van es ki tugya csuszni akkor semmi baj, de ha mar vmi megdobja akkor jon a balhe:- (((
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
DeadMeat
veterán
válasz #06658560 #45 üzenetére
Az az utes ellen nem ved nagyon Kifekudni kitudod benne az esest,de ha repulsz egyet nemigen ved.
Amugy lattam en is ilyen eldobos balesetet,szepen ahogy a nagykonyvben levan irva eldobta a faszi a mocijat,nem is lett volna gond ha a csuklos ikarusz nem lett volna kozel hozza.Igy lebontotta a kipufogot a buszrol szerencstelenMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
neduddki
nagyúr
válasz #06658560 #50 üzenetére
HI!
hat ha nagyin elemezni akarsz:- ))) bof
udv
neduddki
mod: mongyuk az alapadatok a lenyegei, meg tegyuk hozza a gyakorlat, nem ok nelkul volt annyi elemzese Mlegh Gabor a hallgatoinak:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
válasz #06658560 #62 üzenetére
Ha arra a csíkra gondolsz a mentő mellett mint féknyom (szerintem arra) akkor megnézem, hogy az mikor 20 méter hosszú. Mert akkor a mentő legalább 6 méteres kellene, hogy legyen Komolyan mondom, mindjárt elgurulok oda, és megnézem. Szerintem maximum 11 méteres a fékcsík.
Amúgy fizikából egyszerűen ki tudod számolni, és a reakcióidőre számolj cikra 0.5sec-et, fék működési időre 0.1sec-et, tekintve, hogy valszeg a hátsó gumi satuzott, az első nem. 1km/h az legyen cirka 0.28m/s. Ha 100al jött, akkor 27 métert tesz meg másodpercenként. Ha 200al, akkor közel 55öt. Számoljál csak.
Nem fordulok ki valami elé, ha elsöbbsége van, és látom, hogy jön. ennyire egyszerű.Az csak nekem furcsa, hogyha a bácsi tényleg "szörnyet"halt, hogy nincs egy icipici vérnyom sem az autóban?
De itt az én véleményem: Bácsi át akart menni, de valami megzavarta. Beleállt a fékbe, de a motoros már jött volna el mögötte. Suzuki fékezését/megállását nem kalkulálta bele, próbált megállni, és nem jött össze. Velem már nem egyszer előfordult ilyen.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
MODERÁTOR
-
válasz #06658560 #43 üzenetére
Na ez az
Hozzáteszem, hogy nem kanyarodott, hanem próbált átmenni a vasúton. Következtetésem még midnig fenntartom, szerintem az öreg megállt az úton.
De. Ezt most túrtam gúglin:
1993 suzuki swift. Saját tömeg: 755/805 kg Megengedett össztömeg: 1250/1290 kg
mivel ez nem a pici, hanem a nagy suzuki, feltételezem, hogy 805 kg. A motor nyomott motorossal szerintem 250-270 kg-ot. Ez cirka így a harmada. De. Bal oldali kerekek fele az átboruláshoz szükséges út, így a szükséges erő is csökken (erőkar kisebb lesz). Szerintem nem olyan nehéz felborítani így egy suzukit, főleg, ha magasan találod el. Ha lent találod el, akkor eltolod, ha fennt, akkor borítod. (ha tévesen gondolkodom, akkor javítsatok ki)
Mivel a motor súlypontja fennt van (blokk, váz, valamint a fékezés miatti tehetetlenségi erő is) ezért az alváz felett találta telibe a b oszlopot, vagy kicsit elötte. Ez mért akkora erőkart az autóra, hogy átlendítette a borulási holtponton. Ha olyan nagy sebességgel jött volna a motoros, akkor valszeg fejreáll a suzuki, hacsak ketté nem szeli a motor. Szerintem valahol 90-120 között jött a motoros, de majd jövő héten megkérdezem.De ez a szörnyethalás, nekem erősen sántít...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
b.ricsi
csendes tag
válasz #06658560 #103 üzenetére
álktalánosítás nélkül. Egy olyan járművel, amelyikkel egyesben át lehet lépni az összes mo-n létező sebességkorlátozást, azzal mennyire lehet szabályosan közlekedni? Mondjuk városi ötvenet betartani.
ez csak a motorostól függ. Attól mert pl az ezres Gixxer 1esben megy 160at, lehet vele menni, gurulni, akármennyivel, 5km/h val is, bármennyire is nehéz elhinni. Nem muszály nyélgázt húzni.
http://b_ricsi.extra.hu
-
neduddki
nagyúr
válasz #06658560 #112 üzenetére
HI!
nemtorzagban mar 25 eve azon ment a mese hogy a motorosakat emgtanicsak fekezni,
a hatsofek szep es jo, de ha feltesszuk hogy a motros fekezni is tud akkor hacsofekhez nagyon nem nyul hozza mod: teremszetesen sportmotorokraudv
neduddki
mod: integralt fekrendszernekl ott van ertelme ahol a hatull is van ertelme fekezni
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
válasz #06658560 #112 üzenetére
Annyit tudok tenni, hogy megkérdezem majd a fűzfőiektől, hogy a rendőrszakértő szerint mennyivel ment a srác. De szerintem az továbbra sincs 20 méter, hanem 10-12.
Amúgy, ha megnézel egy teszt videót, akkor láthatod, ahogy a motor belemegy az autó oldalába, az egész hátulja megemelkedik, ezáltal a legnehezebb egység, a blokk is felfele mozdul, és úgy csapódik az autóba. Tehát valszeg magasabban találja el a motor, mint ahol a súlyvonala van.
Még annyit tudok hozzáfűzni, hogy sportgépen emberek csak lassító fékezéshez (pl lámpához, vagy sor mögé beálláshoz) használják a hátsó féket. Ezért is van az új(abb) motorokon antihopping kupplung, ami megakadályozza, hogy bepattogjon a motor hátulja erős fékezéskor.Na mindegy is, jövő héten megpróbálom kideríteni, mit állapított meg a szagértő rendőr.
Mennyi volt a kiinduló? Jó kérdés. Függ az aszfalttól, hőmérséklettől, útviszonyoktól, gumitól, féktárcsától, fékbetéttől, fékrendszertől, még a gyári, vagy fémfékcsőtől is. Meg a motorostól, hogy mennyire meri húzni. Ezt én kiszámolni nem tudom. Meg nem is akarom, mert túl bonyolult lenne, és lusta vagyokどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Scalpel
senior tag
válasz #06658560 #43 üzenetére
Euro NCAP hivatalos honlap szerint az oszlop teszt 30km/h-val történik. A Suzuki meg nem az oldalvédelméről híres. Elképzelhető, hogy bőven 50km/h alatt ment bele a motoros.
Itt a 2004-es Ford Focus pózna tesztjének képe. Hangsúlyozom a pózna 30km/h-val megy bele az 5csillagos Focusba...
Toyota Auris pózna teszt képe. Szintén 5*-os, modern és biztonságos autó. A pózna még mindig csak 30km/h-val ment bele... -
tkazmer
addikt
válasz #06658560 #151 üzenetére
a fokozottan veszelyes kozlekedesi helyzet szinte folyamatos, ugyanis a motorosok imbolyognak ossze-vissza a szabad elorelatast nagymertekben zavarva, raadasul nem is lehet atlatni rajtuk, mint egy auton, es magasabbak is egy olyannal, tehat folotte sem nagyon. kb olyasmi a kilatas moguluk, mint egy teherauto mogul, annyiban jobbak, hogy nem olyan hosszuak nyilvan, viszont kevesbe kiszamithatoak, ami azonban borzalmas.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
bambano
titán
válasz #06658560 #150 üzenetére
Érdekes, amikor én pl. frontális ütközéseket látok, ott semmiféle továbbmenés nincs.
Szóval ezt a lendület osztást pontosítani kellene a rugalmas meg a rugalmatlan ütközések kitétellel, szükség szerint.
Azt már meg se kérdezem, mit jelent az azonos sebesség álló objektumhoz hasonlítva.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Mackósajt
senior tag
válasz #06658560 #155 üzenetére
Kiskamaszként versenybiciklivel zúgtunk le a Kékestől Parádsasvár felé. Minden védőfelszerelés nélkül. Szerencse, hogy nem készült video, mert különben ti83us blogján kötnék ki. Többször is hajszálon múlt az életem visszatekintve. (Szembejövő autó elhibázása 5 centivel, meglepetésszerű útfelbontás a hajtűkanyarban...)
Ma már nem tenném. Sőt, már másnap se tettem volna, csak előre nem mértem fel jól milyen veszélyes. Úgy látszik manapság sokan motorokkal csinálják ezt.
-
bambano
titán
válasz #06658560 #158 üzenetére
Akkor pontosítsunk: amikor két gyűrődőzóna összegyűrődik (a phaeton meg a polo orrában), az az ütközés nem rugalmas ütközés. A kifordulásnak az az oka, hogy nem szimmetrikus erőhatás éri az autót, emiatt forgatónyomaték is hat rá.
A tesztekben pedig nem az a lényeg, hogy álló tárggyal szimulálnak, hanem az, hogy rögzített tárggyal szimulálnak.
Esetedben a 6. általános iskolai fizika tananyaggal való példálózást kötözködésnek érzem, szerintem nyugodtan kihagyhattad volna.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #06658560 #152 üzenetére
Ebben biztos nem volt, mert csak a speedmotorok kapnak ilyet pl: 0-4 éves suzuki gsx-rek, és az új 1000es cbr. Ez valami túrasport yamaha lehetett, talán egy régebbi fzr. Nem tom, yamahákat nem ismerem annyira
Infót megosztom, ha megtudok valamit.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
tkazmer
addikt
válasz #06658560 #156 üzenetére
1-es, 5ös úton olyan egyszerűen előzni nem lehet.
a sportmotorosoknál az imbolygás tényleg kevésbé zavaró, azokat az említett utakon nem is feltétlenül lehet bármilyen autóval is utolérni, de a túramotorosoknál 2 ember+csomag elég nagy imbolygó tömeget jelent.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
bambano
titán
válasz #06658560 #204 üzenetére
szakértő gumiszerelő nem rak fel más átmérőjű kereket, ez a gumiszerelés első szabálya.
Ha nem azonos átmérőjű kerék van fent, az kókányolás.
Max. néhány mm eltérést szoktak megtűrni, ami mondjuk egy 620 mm átmérőjű keréknél elég kicsi (fél százalék alatti).Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kiborg
aktív tag
válasz #06658560 #255 üzenetére
Szép sorjában, mindet, max fél másodpercig ( csak azt ne mondd, hogy minden egyes lámpát egyesével végignézel). Mennyi ideig tart rápillantani a műszerfalra ?
Végeztem egy kis számolást is.
Ha a sebességkülünbség közted és a motoros közt 120 km/h volt ( tehát te 90-el, ő 210-el met), akkor 30 sec alatt 1000 m-t hoz rajtad.
(Tehát ha kilóméterekre volt, akkor 30sec alatt több, mint 2000m-t kell megtenni, ami 240km/h minimum sebességkülönbséget feltételez, tehát ő 330al megy, ami már azért kicsit sok, nem ?)
És a legnagyobb időintervallum számoltam. (ha 15secról van szó 1000m-hez már 240Km/h sebességkülönbség kell). Szóval inkább te csak pár másodpercnek érezted, de valójában azért sokkal több volt.Azért 200 fölött már gondolom nem túl gyakran közlekednek, bár attól még lehetséges.
(Nincs ilyen irányú tapasztalatom)Holttér - több tükör, bár az sem 100%os megoldás.
Hát igen, egyszer arra panaszkodtok, hogy hangosak, máskor meg arra, hogy nem is halljuk a hangjukat.
Ez is fizika, de ettől függetlenül valóban így van, sokkal nehezebb a mögülünk érkező motorost észrevenni, mint azt amelyik megelőzött.[ Szerkesztve ]
Ésszel él az ember - mondá a kannibál!
-
raczger
őstag
válasz #06658560 #250 üzenetére
Ennyit mondok rá, teljesen értelmes dolgokat írtál, nagyrészt egyetértek, hisz én is valami hasonlót próbáltam leírni az első részében, a fékezésről.A suzukik nemigazán érdekelnek, tudom, hogy az újabbak egy normális szinten vannak, stb, de kialakult bennem ez a rögeszme, ez van, nem én vagyok az egyedüli aki így áll hozzá a suzukihoz. Azért amikor megjelent akkor is bőven rossz, gyenge autónak számított. Nézz meg egy kicsit normálisabb autómárkát ( pl Ford, Renault) ők inkább arra mennek rá minél biztonságosabbak legyenek az autóik, de egy régebbi volkswagennek is bőven erősebb kasztnija van mint egy régi suzukinak, pl egy kettes golf biztonságosabb (tudom, osztálytársam apja tapasztalta mindkettőt).
Megnéztem a környéket, látom, gondolom lakott terület, tehát 50-el szabad menni, bizony, tuti nem ennyivel ment, most nem a motorost akarom védeni, mert engem is sokszor felb*sznak biciklizés közben, csak probálom reálisan látni a dolgot. De mikor egy 66 éves öregúr odaér a mellékutcából egy főúthoz, az az első, hogy megáll (STOP tábla ott szokott lenni), ezek után körülnéz, és ha szabad a pálya akkor kikanyarodik /áthajt. Ha csak egyik is betartotta volna a kresszt, figyelt volna, akkor nem történik meg, vagy nem lesz ennyire súlyos. Így nem csak a motorost lehet hibáztatni, csak ugye a médiának el kell adni valamivel az újságot, meg kell valahogy szerezniük az olvasókat.
Igazság... Egyetemes, vagy relatív? Mi az, amiben hazudtam, vagy félrebeszéltem?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
csibor
őstag
-
TazLeacher
nagyúr
válasz #06658560 #287 üzenetére
Nem, nem hallottam, mert ilyen nincs. A KRESZ nem így rendelkezik, és pont. Az, hogy a bácsi úgy itélte meg, rohadtul senki nem érdekel. Ez kb. olyan, hogy elöttem nyomnak egy satut, én meg úgy ítéltem meg, hogy meg tudok állni, de mégsem, ezért Ő a hibás.
Mert egy esetlegesen elofordulhat, hogy az autos felmerte a tavoslagot, es azt modnta, rendben, ez elott meg biztonsagosan atmegyek.
Ez a mondat azt jelent,hogy nem adta meg az elsőbbséget. Az elsőbbség nem megadása azt jelenti, hogy Én úgy gondolom, hogy beférek, aztán mégsem...és megint itt jön, hogy a KRESZ nem szerintemeken alapul. Pont ebből vannak a balesetek. Szerintem még átférek, szerintem nem jönnek jobbról, és ami a legviccesebb SZERINTEM TUDOM A KRESZT!
Hozzáteszem, hogy szívből utálom az összes motorost (mármint nem mint embert, hanem az utakon), és remélem a csávó is megdöglik, aki a balesetet okozta. Mert úgy gondolom, hogy Ő a baleset okozója, de nem az Ő hibája.
Tipikus ilyen eset, ha zebrán elütsz egy gyalogost! Soha senkinek nem fogod tudni megmagyarázni, hogy a csávó körülnézés nélkül lelépett, és besétált az autó elé. Te leszel a hibás, bár Ő a baleset okozója.
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
#64791808
törölt tag
válasz #06658560 #286 üzenetére
Nem láttam a jegyzőkönyvet, itt írták a fórumban, a cikkben. Az hadd ne az én hibám legyen már, hogy ha a cikk pontatlan...
Más meg: OLDALRÓL ütközött neki, jobbról. Képzeld csak magad elé a kereszteződést, hogyan mehetnek jobb OLDALRÓL a motoros? Hogyhogy ne ferdén vagy hátulról jött neki? Két eset van, az egyik, hogy a motoros 200 környékén jött (nem túlzok), annyira gyorsan, hogy a szuzukis nem is láthatta. Ha ez így lenne, akkor a motoros halott lenne. A másik eset, hogy a motoros jött, és a szuzukis nem adott neki elsőbbséget. Ha úgy gondolta volna, hogy "ez elé még kifordulok", akkor HÁTULRÓL történt volna ütközés.
Szóval a jegyzőkönyvet nem láttam, de amennyiben a cikk adatai legalább megközelítőleg pontosak, úgy egyértelműen a szuzukis hibája volt az eset. Ha szabad teóriákba bocsátkozni, akkor vezetési tapasztalataim alapján arra gondolok, hogy a szuzukis először jobbra nézett el (ha egyáltalán elnézett...), majd balra, és ment.
Az értelmezésed szerint tehát aki a megengedett legnagyobb sebességnél gyorsabban megy, annak nincs elsőbbsége? Hát barátom te rollert meg áramot vezessél, kocsit ne, ha kérhetem, még szeretnék élni.
-
edipqe
senior tag
válasz #06658560 #300 üzenetére
ezzel az a baj hogy a kamionos az autóst, az autós a motorost szivatja; és mivel a motoros ne tud kit szivatni eléggé frusztrált lesz, ezért lép néha oda
24 éve vagyok magyar. Tudom milyenek a magyarok (ha szabad általánosítanom), akinek a jármüve nehezebb, lexarja a többit (kamionos)
akinek olcsóbb a járgánya lexarja a többit (lada, suzuki, trabant, stb), mert ha neki kára van akkor tizadannyiból megcsináltatja.
akinek biztonságosabb a járműve lexarja a többit, tehát mindenki lexarja a motorost, mert tudja jól, hogy (feltéve h normális autója van) a motoros fogja megjárni, ezért azt hiszi, hogy majd a motoros, fog figyelni, meg fékezni, meg szabályokat betartani...............és neki nem kell, mert nem lehet baja.a Mádzsár ember az bizony ilyen.
és akik szivatják a gyalogosokat, meg motorosokat..........azoknak szívből kívánom, hogy éljenek 1-2 évet, vietnámban, kambodzsában, vagy laoszban egy nagyobb városban.
csak hogy érezze, hogy milyen érzés motorosnak-gyalogosnak lenni.
ott ha paraszt az autós széjjel rugdalják a kasztniját a motorosok-biciklisek.[ Szerkesztve ]
I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
-
TazLeacher
nagyúr
válasz #06658560 #299 üzenetére
Való igaz, de megint félre beszélsz. Ilyen tipikus eset, amikor kikanyarodnak eléd, és Te hátulról belé rohansz. Ha nincs tanu, akkor a hátsó a hibás, míg, ha tudod bizonyítani, hogy ő kikanyarodott, kitolatott eléd, akkor ő a hibás.
De ennek semmi köze ahhoz, amit meg próbálsz magyarázni. Szóval én is csatlakozom az elöttem szólóhoz, hogy inkább rollert vagy áramot vezess az (mások számára) kevésbé veszélyes, mintha kimész a forgalomba. Nagyon remélem, hogy nem vagy aktív sofőr, de ha mégis, akkor még mindíg ott a remény, hogy nem Budapesten.
[ Szerkesztve ]
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz #06658560 #361 üzenetére
Hát ha elütötte, akkor a veszélyhelyzetbe sodrás tényállása igen alaposan ki van merítve. Elsőbbségadás kötelezőnél nincs olyan hogy 50 felett már nem kell megadni az elsőbbséget. Azt MINDIG meg kell. Ez nem kifogás.
Gellért tér... Egy 50-es robit, ami ráadásul japán és 4 ötemű (lassú) azt nem lehet nem meglátni. És ha én megyek 50-el (csutka gáz), akkor ő mennyivel is előzött? Ráadásul egyszerre 2 sávot vált? Közúti veszélyeztet? Vagy 50 büntipont is kijött volna neki helyből ha van ott rendőr.
-
dekoninck
aktív tag
válasz #06658560 #395 üzenetére
És tegyük hozzá, hogy a Suzuki alváza a behajlott... meg a B-oszlop. Pedi ha valami, azért azok relatíve még merev dolgok, különben szétesne a kocsi.
Ha a papa nem tudta felbecsülni a motoros sebességét, mert nem számított lúzerül arra, hogy akárki is jöhet 150-nel, 15 helyett 45 métert téve meg másodpercenként, az nem rossz döntés, hanem csak hibás. Ez azé különbség. Tény, hogy végre érdemes lenne alkalmazkodni ezekhez az őrültekhez, mert Ők, Ők, Ők nem fognak a szabályokhoz alkalmazkodni. -
Dr. Akula
nagyúr
válasz #06658560 #395 üzenetére
Mit keresett a motoros a bal sávban?
Talán épp ki akarta kerülni a szabálytalanul elé vágó autóst.a papa nem tudta felbecsülni a motoros sebességét, mert nem számított lúzerül arra, hogy akárki is jöhet 150-nel, 15 helyett 45 métert téve meg másodpercenként
Pedig kellett volna. Hogy úgy mondjam: KÖTELEZŐ. Merthogy neki KÖTELEZŐ elsőbbséget adni még a fénysebességgel közlekedőnek is.[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz #06658560 #399 üzenetére
Először is 45 km/h a maximum, az is önerőből, sík úton, lejtőn hátszélben mehetek akár 100-zal is, ha nincs kint egy 30-as tábla. Kettő: 49 ccm, illetve mittudoménhány lóerő simán benne van a megengedettben.
Három: nem lehet egyszerre 2 sávot váltani.
Négy: nem lehet 50+ sebességgel előzni 50-es úton.
Öt: nem lehet index nélkül sávot váltani (merthogy "természetesen" az se volt).
Hat: Nem lehet bevágni mások elé, élet és balesetveszélyt okozva.
Hét: kíváncsi lennék az elkövető elakadásjelző háromszögéer, izzókészletére, gumiborda mélységére, alkoholszonda elszineződésére, mobiltelefonja cellainformációjára.mennyi olyan utcát látsz, ahol a forgalom folyamatos, nem tudsz kikanyarodni, ha midnekinek megadod az elsőbbséget?
Hol olvastál olyat a KRESZ-ben hogy ez felmentést ad a tiltó tábla hatálya alól?Nekem is van caps lockom: NYILVÁN PRÓBÁLTA KIKERÜLNI A SZABÁLYTALANKODÓ AUTÓST, HOGY ELKERÜLJE A MÁSIK ÁLTAL OKOZOTT BALESETVESZÉLYT.
Igen, meg szoktam adni, különben elbasznak. Ha be tudok ugrani, akkor nyilván meg volt adva mindenkinek az elsőbbség. Ha lefulladok a kereszteződésben és belém szállnak, akkor meg mit kerestem ott. A KRESZ nem részletezi SI mértékegységben kifejezve mi számít elsőbbségadásnak és mi nem. Az mindig utólag dől el. Ha baleset van és a másiknak elsőbbsége volt veled szemben, akkor nem adtad meg. Mint ahogy a suzukis papi se a motorosnak.
A motoros felelős a gyorshajtásért, a suzukis papi pedig a balesetokozásért.
Nem a főúton közlekedőnek kell igazodni a mellékutcából kifordulóhoz, hanem fordítva! Ha ennyit se tudsz, akkor csak remélni tudom hogy nincs jogsid, különben közveszélyes vagy.
-
net84
őstag
válasz #06658560 #300 üzenetére
az a gáz a dologgal, hogy én pl sosem bántottam egy autóst sem, nem szabdaltam úgy mint egy vadállat, nem hisztiztem minden alkalommal, hogy azok a bunkó autósok, egytől egyig szemetek és balf*szok...
A gond szerintem ott indult, hogy olyanok kezdtek el divatból motorozni, akiknek az értelmi szintjük nem ütött meg egy bizonyos küszöböt. Az ilyen állatok miatt megkezdődött az autósok részéről a szarok rájuk stílus használata.Az a fórumozó pedig, aki azt írta, hogy örül annak, hogy a Mátrában korábban történt balesetben egy motorost megölt egy másik motorost, mert megérdemelte, attól kérdezném, hogy miért érdemelte meg? Azért mert ő jött szembe és motoros volt? Gratulálok! Csőlátó vagy, de nagyon! Arra nem gondolsz, hogy a szembejövő lehetett egy teljesen normális motoros is, nem egy kőbunkó "divatbuzi"?
Akkor szerinted, ha Kovács Kázmér kirabol egy bankot, akkor onnantól kezdve minden Kovács Kázmér nevű ember bankrabló? A haláltáborok kialakítása innen már csak egy lépés! Gratulálok!Egyet nem értek (és csak költői jelleggel teszem fel a kérdést):
- miért kell általánosítani? Ugyanis azt veszem észre, hogy az emberek nagy része általánosít nem csak ezen a téren, de itt nagyon...én pl bántottam azt az autóst, aki leszorított? nem! csak szimplán leszarta, hogy ott vagyok, mert majd én ugyis megállok, mert ő nagyobb. vagy mert korábban valami összetűzése volt egy motorossal, és rajtam próbálta megtorolni a sérelmeit?El kell, hogy keserítsek mindenkit! Egyszercsak majd betellik a pohár azoknál a motorosoknál is, akik most még normálisan viszonyulnak az autósokhoz és a közlekedésben részt vevő többi járműhöz.
Akkor mi lesz? Megmutatták már párszor a motorosok, hogy ha kell össze tudnak fogni egy közös ügy érdekében...Részemről lezártnak tekintem a dolgot, mert nincs értelme vitatkozni. Mindenki a maga igazát hajtja, némelyek kicsit elragadtatják magukat...vitatkozni a nagy semmiről, meg nincs értelme. Attól, hogy itt lebal****ozzuk és leh****zzük egymást nem lesz jobb senkinek.
Teljesen olyan vita ez, mint az Intel vs. AMD, MS vs. Linux - és még lehetne folytatni.A cikkben szereplő hírről megintcsak nincs értelme vitázni. Nem ismertek a pontos részletek. Szinte biztos, hogy a motoros gyorsabban ment a kelleténél, szinte biztos, hogy az autós nem tudta kellően felmérni a sebességet és a távolságot...lehet, hogy a motoros alkalmatlan volt egy ekkora motor normális vezetésére, lehet, hogy az autós alkalmatlan volt vezetésre. Szinte lehet...
ENDE
Read only...
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz #06658560 #430 üzenetére
Ha nem biztos abban hogy megadta mindenkinek az elsőbbséget, akkor el se kell indulni. Olyan nincs hogy "hát nem voltam benne biztos hogy balesetet okozok-e, ezért elindultam, aztán lesz ami lesz". Ezt gondatlanságból elkövetett emberölésnek hívják. Erre jönnek a halmazatik: KRESZ szabályok megsértése, stb.
ez a motoroknál súlyosbodik azzal, hogy lényegesen kisebbek, a homlokfelületük max harmada egy autónak, oldalról is kisebbek, ezért elve messzebb levőnek tűnhetnek, plusz nehezebb is észrevenni őket.
Szar ügy, akkor jobban kell figyelni. Meg szemüveget hordani. A tábla elsőbbségadásra KÖTELEZ. Minden esetben. Kifogás nincs. -
iguana
őstag
válasz #06658560 #430 üzenetére
IRÓNIA ON
ez csak valami költői kérdés volt, ugye?
addig, amíg egyesek a szemből(!) (nem, nem oldalról) érkezők sebességét nagy pontossággal; természetfeletti módon meg tudják állapítani, addig a kérdésed okafogyott.Nekem meg azt, hogy először nehéz, rutin kell hozzá. Érdekes, biztos én vagyok ilyen kurva okos, de nekem megy, még a fényszórók mozgásából is lehet látni, hogy a szembejövő 60-90-et jön, vagy 120-150-et, vagy 160-200-at az úton...
nekem meg 25 centis a károm.
van ez így. fasznak a radarok? csak alkalmazni kellene ilyen híró egyéneket.
IRÓNIA OFF
14 pár márkás bokazokni. (fícsör:antistatic, 100% pamut, jól szellőző, húzva térdig ér)
-
b.ricsi
csendes tag
válasz #06658560 #399 üzenetére
emberek azért abba már ne kössetek bele hogy segédmotorral 40 helyett 50-60-al megy valaki. Ugyanis ha 40-nel mész elbasznak, leszorítanak, mert mindenki kielőz azzal a tipikus ki ez a balfasz aki feltartja a forgalmat nézéssel és az okosabb még rám is rántja a kormányt hadd tanuljam meg hogy kell közlekedni.
http://b_ricsi.extra.hu
-
b.ricsi
csendes tag
válasz #06658560 #491 üzenetére
képzeld betartom a szabályokat, de nem megyek 40el, a sáv szélén. Sőt félve közlekedek. Ha látom hogy ki akar kanyarodni valaki hiába van elsőbbségem, lassítani szoktam. Sokszor ezért hülyének is néznek, de egyszer már hasznát vettem.
Amúgy a kreszben benne van hogy a forgalom ritmusát tartani kell. Ha ahhoz hogy ne lökjenek fel, meg kell szegnem a 40es korlátot, én megteszem.
Ja és autóval se 50el megyek amikor az egész sor 60nal halad. De sztem ezzel mindenki így van.
És ha te bringával/bármivel mersz 40el menni, azért elismerésem.mod: ja és miattam ne csonkold meg magad
[ Szerkesztve ]
http://b_ricsi.extra.hu
-
válasz #06658560 #513 üzenetére
Gúglizhatsz, mert Kenese már nincs benne gúglimaps-ban (sem).
Ez egy kb 1.2-1.3km teljesen egyenes szakasz, a végén két enyhe kanyarral, két vasúti átjáróval (az egyikre akart rámenni a bácsi), és kb 3-4 alsóbbrendű útról becsatlakozással. Egyedül ami zavarhat, az a kandelláber, de nem hiszem, hogy bezavarna a képbe. De ha megállsz a felfestésnél, akkor el kell hogy lássál majdnemhogy a két kanyarig. Ez a kereszteződés pedig a két kanyar között van, kb az egyenes első harmadának végén. Ez kb 3-400 méter. Ami tök egyenes, nincs egy fa se, csak járda. [link]Ezt a kreszt meg fogom nézni.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
edipqe
senior tag
válasz #06658560 #514 üzenetére
a motorosok háromszor annyi baleset resztvevoi
ez bizonyítja hogy mennyire bunkón ál sok autós a motorosokhoz, és hogy nem vigyáznak\figyelnek rájuk.
I aint fightin! I would not give a f. if I would see a russian tank drivin flat bush on avenue. I aint shootin nobody, so call me a fagget! When the wars over Im gona be the fagget with two legs!
Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen