Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Aktív témák
-
trassher
addikt
Én már olyat is láttam, hogy 1300as Suzuki 30al ment végig mikor se előtte, se utána nem volt senki 300m-en blül. Aztán jött egy Infinity és 80al végigkrúzolt az úton mert megteheti és a motoros húzódott. Félreértés ne essék, autópárti vagyok de sok motoros barátom, ismerősöm van. Ők érdekes módon tudnak normálisan közlekedni
Redmi Note 7
-
#06658560
törölt tag
álktalánosítás nélkül. Egy olyan járművel, amelyikkel egyesben át lehet lépni az összes mo-n létező sebességkorlátozást, azzal mennyire lehet szabályosan közlekedni? Mondjuk városi ötvenet betartani.
hozzáteszem, láttam már oylanokat, akik Tűzpengével, meg talán a közepes gixerrel képesek voltak lakott területen belül kultúráltan, motorbőgetés, gyorshajtás nélkül, indexet, midnent ismerve, használva közlekedni. De eddig összesen kettő ilyen motorost mo-n, akiket nem csak egyszer láttam. Idekinn e téren is jobb a helyzet, lakott területen belüle a legújabb ducatikkal is 50-et mennek.
-
MODERÁTOR
-
adalbert1
veterán
Akkor nem jóarcságból és a haladást megkönnyítendő kerültek ki a 70-es táblák...
Faterom szerint még néha a laktanya mellett szoktak mérni, ahol lekanyarodsz a csongrádiról és egyből 30-as tábla van.Volt osztálytársam rendőr, tőle származik az infó, hogy a két városnak össz-vissz van 1 traffija, hol Csongrádon, hol Szentesen mérnek vele. Bár az új büntetési tételek mellett össze fog gyűlni nekik gyorsan pár újra.
Az a 30-as tábla meg szerintem nem indokolt a hídon, ha betartja valaki az előtte lévő 60-ast annyival nyugodtan át lehet gurulni ott.
Mérnének inkább az elkerülőn mikor a motorosok ott állatkodnak (legalábbis pár éve nyaranta rendszeresen ott gyakorolták a faszságaikat)...
-
válasz #06658560 #43 üzenetére
Na ez az
Hozzáteszem, hogy nem kanyarodott, hanem próbált átmenni a vasúton. Következtetésem még midnig fenntartom, szerintem az öreg megállt az úton.
De. Ezt most túrtam gúglin:
1993 suzuki swift. Saját tömeg: 755/805 kg Megengedett össztömeg: 1250/1290 kg
mivel ez nem a pici, hanem a nagy suzuki, feltételezem, hogy 805 kg. A motor nyomott motorossal szerintem 250-270 kg-ot. Ez cirka így a harmada. De. Bal oldali kerekek fele az átboruláshoz szükséges út, így a szükséges erő is csökken (erőkar kisebb lesz). Szerintem nem olyan nehéz felborítani így egy suzukit, főleg, ha magasan találod el. Ha lent találod el, akkor eltolod, ha fennt, akkor borítod. (ha tévesen gondolkodom, akkor javítsatok ki)
Mivel a motor súlypontja fennt van (blokk, váz, valamint a fékezés miatti tehetetlenségi erő is) ezért az alváz felett találta telibe a b oszlopot, vagy kicsit elötte. Ez mért akkora erőkart az autóra, hogy átlendítette a borulási holtponton. Ha olyan nagy sebességgel jött volna a motoros, akkor valszeg fejreáll a suzuki, hacsak ketté nem szeli a motor. Szerintem valahol 90-120 között jött a motoros, de majd jövő héten megkérdezem.De ez a szörnyethalás, nekem erősen sántít...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
b.ricsi
csendes tag
válasz #06658560 #103 üzenetére
álktalánosítás nélkül. Egy olyan járművel, amelyikkel egyesben át lehet lépni az összes mo-n létező sebességkorlátozást, azzal mennyire lehet szabályosan közlekedni? Mondjuk városi ötvenet betartani.
ez csak a motorostól függ. Attól mert pl az ezres Gixxer 1esben megy 160at, lehet vele menni, gurulni, akármennyivel, 5km/h val is, bármennyire is nehéz elhinni. Nem muszály nyélgázt húzni.
http://b_ricsi.extra.hu
-
Én ilyet nem mondtam. Azt viszont mondom, hogy:
1. 55-60 év felett meg kellene szigorítani az orvosit. A jogosítvány neve is arra utal, hogy feljogosít a vezetésre. Ennyir erővel miért nem osztogatják a repülős jogsit is?
2: Nem kellene ennyire kapkodnia mindenkinek. Akkor harmada ennyi baleset sem lenne.Motoros is szabálytalan volt, mert gyorsan ment, ez biztos. De a balesetet nem ő okozta... Ne felejtsük el, hogy védett (fő)útvonalon haladt.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
#06658560
törölt tag
Jól tudod, előbb tolja, aztán borítja. De valószínű semmivel nincs annyival magasabban a súlypontja a motornak, mint ami ezt indokolttá tette volna. Egyébként midnen borulásnál tolja is arréb a gépet az erő, így a tényleges utat megmondani rettentő nehéz.
De ez a suzuki is már önhordó karosszériás, nem alvázas, azaz a B oszlop, a tető, minden a váz teherviselő eleme. Szerintem azért nem ötven volt a bcsapódási sebesség.
a kérdésem pusztán annyi lenne, hogy ha van 20 méter féknyomunk, meg x km/h sebességgel bekövetkező ütközésünk, akkor vajon mennyi votl a kiinduló? Nagoyn nem midnegy az észleléskori távolság meghatározásához.
nem vagoyk gyakorló motoros, így nem tudom a választ, dem iylen gyakran használják a motorosok intenzív fékezéskor a hátsó féket? AMelyiknek gyakorlatilag nincs hatása, az átterhelődések miatt? Ahogy profik is a hátsó féket csak a füvön történő stabilizálásra használják, s utcai gépeken is csak egy-két BMW és Honda túragépen létezik kétkörös fékrendszer, midnen más járműnél a vezetőnek kell külön kezelnie a hátsó féket is.
-
neduddki
nagyúr
válasz #06658560 #112 üzenetére
HI!
nemtorzagban mar 25 eve azon ment a mese hogy a motorosakat emgtanicsak fekezni,
a hatsofek szep es jo, de ha feltesszuk hogy a motros fekezni is tud akkor hacsofekhez nagyon nem nyul hozza mod: teremszetesen sportmotorokraudv
neduddki
mod: integralt fekrendszernekl ott van ertelme ahol a hatull is van ertelme fekezni
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
#06658560
törölt tag
Azért a gyorshajtásnál, különösen motorosok esetében midnig ott a kérdés: amilyen tempóval érkezik a motoros, mikor lehet észrevenni, mekkora sebesséet észlel az ember akkor neki, stb.
Ez alapján lehet az ia egy opció, hogy autós elindult, meglátta motoros jönni jobbról, eztért megálni elengedni. Közben motroos gondolni inkább balról kerülni, de mire ezt elkezdeni, autós pont rossz helyen állni, s nem maradni más esély, fékez, majd csatt.
Motornál tapasztalatból tudom, hogy nehezebb felmérni a távolságot, a sebességet, mint autónál, mert lényegesen kisebb, nem is mindig használják a kötelező világítást, és gyorsabb, mozgékonyabb szerkezet.
-
m3tr0
senior tag
nah...akár mennyire is véded a motoros,hiába volt elsőbbsége,ha a megengedett sebsesség 2 -szeresével ment.Nem tudom mennyivel ment,de nem 50-nel.Bár mennyire sérülékeny egy suzuki akkor sem kis erő kell ahhoz,hogy félbehajtsa egy motoros+még fel is lökje.
Az autós is hibás volt,én sem fordulok ki olyan jármű elé akinek elsőbbsége van,plusz ha látom,hogy jobban jön mint kellene akkor meg pláne nem,gondolom ezt nem látta a sofőr.
Én közlekedtem motorral 7 évig,engem nem szorítottak le,de volt,hogy körforgalomba lábbal betámasztottam a német mercisnek és még ő volt felháborodva,mert szabálytalanul csak jött -jött befelé és majdnem fellökött.Amúgy, én látok normálisan közlekedő motorosokat is.Látok olyat is, aki úgy előz meg,hogy azt nem látom milyen színű volt a motorja,szinte csak a hangját hallom és már ott sincs.
Én próbálok előzékeny lenni a motorosokkal,nekik meg jobban kellene tartani a sebességhatárokat.
Amúgy itt ahol lakom,volt egy hasonló baleset a motoros+a csaja hátulról vertek telibe egy eléjük szintén kiforduló autót.
A motoros állítólag 90 -nel ment,a csaj lerepült mögüle...asszem 30 mre találták meg.
Mindenki túlélte.Ott is mindkét felet hibásnak ítélték.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
válasz #06658560 #112 üzenetére
Annyit tudok tenni, hogy megkérdezem majd a fűzfőiektől, hogy a rendőrszakértő szerint mennyivel ment a srác. De szerintem az továbbra sincs 20 méter, hanem 10-12.
Amúgy, ha megnézel egy teszt videót, akkor láthatod, ahogy a motor belemegy az autó oldalába, az egész hátulja megemelkedik, ezáltal a legnehezebb egység, a blokk is felfele mozdul, és úgy csapódik az autóba. Tehát valszeg magasabban találja el a motor, mint ahol a súlyvonala van.
Még annyit tudok hozzáfűzni, hogy sportgépen emberek csak lassító fékezéshez (pl lámpához, vagy sor mögé beálláshoz) használják a hátsó féket. Ezért is van az új(abb) motorokon antihopping kupplung, ami megakadályozza, hogy bepattogjon a motor hátulja erős fékezéskor.Na mindegy is, jövő héten megpróbálom kideríteni, mit állapított meg a szagértő rendőr.
Mennyi volt a kiinduló? Jó kérdés. Függ az aszfalttól, hőmérséklettől, útviszonyoktól, gumitól, féktárcsától, fékbetéttől, fékrendszertől, még a gyári, vagy fémfékcsőtől is. Meg a motorostól, hogy mennyire meri húzni. Ezt én kiszámolni nem tudom. Meg nem is akarom, mert túl bonyolult lenne, és lusta vagyokどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Flow
senior tag
Nem mondtál,de a fordítottját igen... (vagyis kérdezted. Mind1.) Igazad van, nem a motoros okozta a balesetet, hanem a SZABÁLYTALANUL kikanyarodó autós és a SZABÁLYTALANUL közlekedő motoros. Pont. A vergődés, hogy melyik a hibásabb, felesleges.
1. Meg kellene szigorítani a jogsi kiadását idős korban, az biztos, de "kicsit" több balesetet okoznak a fiatal sofőrök. Hopp.
2. Nem kellett volna kapkodnia a motorosnak (sem) a gázadással. Meg az autósnak sem.
[ Szerkesztve ]
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Kokkantas
aktív tag
Szegény motor...
-
KilgoreTrout
senior tag
Azért az, hogy valaki főútvonalon halad nem jelent számára sérthetetlenséget...
Apámmal esett meg, hogy Törökbálint mellett akart rákanyarodni az autópályára, körülnézett, nem jött senki (autópályán, tehát elég jól belátható úton), és a következő pillanatban belecsapódott a hátsó kerekébe egy motor...
Szerencsére mázlija volt a srácnak, mert eldobta a motort az ütközés előtt és volt rendes ruhája is, így nem sérült meg, de szerintem ebből is látszik, hogy egy bizonyos sebesség felett egyszerűen nem tudod megadni az elsőbbséget egy motorosnak, mert nem tudhatod, hogy két másodperc múlva majd ott akar elhaladni 200-zal.
Főleg faluban, mondjuk kanyar után ötven méterrel hogy lehetsz biztos benne, hogy nem jön valaki sokkal gyorsabban a megengedettnél, és nem kéne neki elsőbbséget adnod, ha nem látod? -
-
-
dekoninck
aktív tag
-------------------
Az csak nekem furcsa, hogyha a bácsi tényleg "szörnyet"halt, hogy nincs egy icipici vérnyom sem az autóban?
Mondjuk nyaki gernic sérülése ostorcsapásmechanizmussal?A többi kissé pártos felvetésedre nem is pazarlom az időt... de mégis: mégha meg is áll az öreg bácsi az út közepén, mert befosik a 200-zal közeledő motoros látványától, hiszen elvileg nem láthatna olyat lakott területen, nos akkor, ha a motoros pl. mégiscsak 70-nel jön 20 m-es féknyom után már nem okozott volna ekkora kárt, és ő is könnyebb sérülésekkel úszta volna meg.
Igen. Ezek a motorok a versenypályára valók, és ennyi. A Mátra hétvégeken a seggfej sportmotorosoktól, és a természetvédelmi területen motorozó terepmotoroskotól zeng. Szólni nekik nem lehet, hogy "khm, itt tilos motorozni", mert jó esetben a vesédet, rosszab esetben a fejedet rúgják le. De ha én besétálnék a Ringre vagy egy motokrosszpályára szalonnát sütni, asszem mindkettőt lerúgnák egyszerre. Volt, hogy csak néztem egy 30 cm-es ösvényen (nemzeti parkiban) közlekedő motoros csapatot, (fényképezőgép volt a kezemben) de olyan agresszív pillantásokat még az életben nem kaptam senkitől: "Meg ne próbáld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"[ Szerkesztve ]
-
Scalpel
senior tag
válasz #06658560 #43 üzenetére
Euro NCAP hivatalos honlap szerint az oszlop teszt 30km/h-val történik. A Suzuki meg nem az oldalvédelméről híres. Elképzelhető, hogy bőven 50km/h alatt ment bele a motoros.
Itt a 2004-es Ford Focus pózna tesztjének képe. Hangsúlyozom a pózna 30km/h-val megy bele az 5csillagos Focusba...
Toyota Auris pózna teszt képe. Szintén 5*-os, modern és biztonságos autó. A pózna még mindig csak 30km/h-val ment bele... -
dekoninck
aktív tag
Ccc... a pózna rögzített, az autót nyomják bele a póznába, teljes magasságában éri a függőleges pózna. A motoros meg ugye: kerék, kormány, motoros feje - mind más anyag, stb.
Várom nagyon a baleset modellezését...
De ez a motoros is kb olyan lehet, mint az az úriember, aki a zebra közepén ütötte el a kisdedet toló nagyit, és nem érezte magát hibásnak. -
Flow
senior tag
Pár kiegészítés:
1. Az oszlop rögzített. jelen esetben egyik "fél" sem volt rögzítve.
2. Egy ~1tonnás autó csapódik egy oszlopnak, nem egy 1 tonnás autónak csapódik egy 250 kilós valami. (lendület, tehetetlenség, stb)
3. nincs lerögzítve egyik autó sem, pedig bőven kapja az erőhatást annál feljebb is, mint amennyire a motoros lökhetett a suzukin. Egyiknél sem látom azt, hogy egyátalán kezdene borulni, nem hogy esélyes lenne. (persz tudom, ezek csak képek, és a suzuki szarabb, könnyebb kocsi)Tehát nem, nem képzelhető el, hogy "bőven 50km/h alatt ment bele a motoros"...
megelőztél...
[ Szerkesztve ]
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
ABnormal
őstag
egyik kollégámnak volt egy olyan balesete,hogy menetirány szerinti bal oldalra akart beállni egy kapubejáróba,a manőver megkezdése után pár gyalogos beállt az említett bejáróba ,mert onnan akartak átmenni az úttesten,erre kolléga illedelmesen megállt, félig a szembejövő sávban félig a sajátjában és el akarja engedni a gyalogosokat - ekkor érkezik szemből -szabályosan- egy gépjármű és belecsapódik a kolléga álló autójába,több szemtanu szerint és a féknyomok alapján kb 70-80-al jöhetett,de a rendőrség a baleset szempontjából ezt nem vizsgálta! személyi sérülés nem történt - kollégámat megbüntették... ezekután nem csodálkoznék,ha a motorost felmentenék és a személyautó vezetőjét hoznák ki hibásnak..
-
bambano
titán
Nem hinném, hogy attól, hogy valaki védett útvonalon közeledik, automatikusan elsőbbsége van. Az elsőbbség azt jelenti, hogy egymást metsző útvonalon közlekedő két jármű közül ki mehet hamarabb. Ha az öreg úgy ítélte meg, hogy simán kifér a motor előtt, akkor nem volt elsőbbségi kérdés. Ha a motor lényegesen gyorsabban jött, mint ahogy az öreg gondolta, emiatt az öreg elvárásaival ellentétesen mégis találkoztak, az nem az öreg sara.
Bármennyire is utálják az autósokat, a két leggyakoribb szervdonor fajta mégiscsak a biciklis futár és a motoros Pesten.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Gergello
addikt
Index.hu-tól mit vársz?
-
Scalpel
senior tag
válasz dekoninck #130 üzenetére
Jogos, pózna tényleg áll. Én is várom modellezést.
Flow: fenti Neked is szól .
Dare2live: de fentebb linkelt autók nem is Suzukik voltak... ami a magyarországi gyártás megkezdésekor (1992) is már több, mint 3 éves konstrukció volt, amit nálunk csak kívülről felfrisstve kezdtek ugyebár gyártani...Geo Metro meg hasonló neveken is futott a világ másik felén... 1989-től gyártja a Suzuki, itt a Swift link is. Szerinted mennyire erős?
[ Szerkesztve ]
-
gt0618
tag
Van egy ilyen is
-
delta9
senior tag
én már nagyon sokszor láttam a városban 40-50km/h körül közlekedő nagymotort, szal sok olyan van, aki sportmotorral is betartja a sebességkorlátozást. könnyű is a szabálykövetőket megismerni, mert mindegyiken van egy nagy t betű.
[ Szerkesztve ]
-
norbi1992
tag
Történet:
Papa megy kocsival , pirosra vált a lámpa még mindig megy ,biciklis elindul keresztbe a zebrán, nagy csattt , papa megy tovább és a kisunoka szól , hogy "hé fater valakit tolsz magad előtt!!"
A reflex ott van !! hát egy anyuka bánta meg nagyon + 2 kis gyerekeAzért az ilyeneket csak gyalog engedném ki az útra , nem vette észre vayg 20 méteren keresztül , hogy valakit tol maga előtt
[ Szerkesztve ]
-
tkazmer
addikt
Persze vannak olyanok, akik nem tartják be a szabályokat. Vagy esetleg rövidgatya/póló párosításban egykerekeznek végig a körúton (donorjelöltek). Természetesen én ezt ellenzem, elítélem.
De ne általánosítsatok, ők kevesen vannak, és általábanaz 5-ös és az 1-es úton pl a többségük kettesével, egymás mellett halad. ez azt gondolom, szabálytalan, előzni nem nagyon lehet őket, mert imbolyognak és elég magasak ahhoz, hogy egy normál személyautóból ne lehessen felettük átlátni. Ezzel a magatartásukkal azt gondolom, hogy sok előítéletre rászolgálnak, még ha kevesen vannak, akik az ő 110-130km/h-s tempójukat nem tartják elegendőnek. (1: rossz helyen közelekednek; 2: meglehetősen nagy sebességgel)
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
#06658560
törölt tag
Fizika: az allo objektumnak utkozesek midnig olyan esetet szimulalnak, amikor azonos tomeggel, azonos sebesseggel utkozik a jarmu. Ahogy frontalis esetben is. Jelen esetben, ha olyan lett volna a motoros sebessege, akkor a Suzuki serulesen tul nem kellett volna igy felboritania, hanem visszapattanni, pousztan a lenduletmegmaradas torvenye elepjan. fizika, asszem valami altalanos hatodik osztalyos anyag. Es ez kesobbsem valtozik, s midnig hat. Vagyis a bemeno lendulet az utkozes utan a ket jarmu kozott a tomeguk aranyaban oszlik tovabb, a nehezebb lasabban, a konyebb gyorsabban megy tovabb.
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest