- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- OLED TV topic
- Milyen SSD-t vegyek?
- E-book olvasók
- Házimozi belépő szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Fujifilm X
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
Hirdetés
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
ph Leteszteltük az OLED evo paneles, 4K felbontású, mélynyomókkal is felszerelt, 65 hüvelykes televíziót.
-
Mégis kap egy utolsó nagyobb frissítést a Redfall
gp A készülő update többe között offline módot is elhoz azok számára akik még mindig kitartanak a játék mellett.
Aktív témák
-
őstag
Elsőbbség addás kötelező táblánál (vagy jobbkéznél) minden esetben elsőbbsége van, mégha szabálytalan is (menjen akár 160km/h-val a bal oldalon).
Sokan nem tartják be, és ez itt a gond... mert azt hiszik, hogy ha valaki már előttük szabálytalan volt, ő hozzá képest már alárendelt lesz... Az elsőbbség az mindig, feltétel nélkül érvényes mindenkire.
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
Nem én dobálóztam a fénysebességgel, mivel ilyen valószínű sűrűn elő szokott fordulni.
Én a feltétel nélküli elsőbbségadás megkérdőjelezésére reagáltam, az, hogy van amikor képtelenség betartani, az más kérdés.
Tudni: hogy mennyivel ment a motoros? hogy pontosan mikor volt hallható/látható? hogy mekkora volt a belátható útszakasz? hogy miért "csak" az utolsó 20 méteren kezdett vészfékezésbe a motoros? ...
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
Szerintem ez így messze nem elég objektív... ezzel az erővel mehetett 300+ km/h-val és ~160 km/h-val egyaránt. És nem hiszem, hogy egy ilyen gépnek nincs pokoli hangja, pláne 300 km/h körül.
Én nem akarok, és nem is fogok védeni senkit, csak leírtam azt amit előttem már egy páran (nem olvastam vissza tényleg, bocsi), hogy ettől az esettől függetlenül, rengetegen elhagyják a feltétlen elsőbbség megadását, ami elég nagy, s általános probléma.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
válasz #53246592 #544 üzenetére
Kezdjük ott, hogy nem feltételezel semmit, hanem biztos vagy a dolgodban. Ha csak feltételezed, hogy kiférsz elé, s nem veszélyezteted egyikőtöket sem, akkor nem mész ki... ha mégis, akkor vagy jól feltételeztél, vagy nem. Ha pedig nem, és a másik nem tud idejében lefékezni/elbambul/a gázra lép a fék helyett akkor kész a baleset, ami esetleg végzetes is lehet... melyik éri meg jobban...?
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
válasz #53246592 #601 üzenetére
Akkor is a mellett vagyok, hogy inkább nézzen két-háromszor körül az ember, hogy biztosan felmérje, mennyivel is megy a másik, s mint egyszeri odatekintés után bele a közepébe...
Ha biztosan érzed, hogy képes vagy úgy kigyorsítani, hogy véletlenül se zavard, ijeszd, veszélyeztesd a másikat, akkor hajrá. Az a gond, hogy sokan rosszul ítélik ezt meg, s olyan előzésekbe, manőverekbe mennek bele (pl: beláthatatlan útkanyarulat előtt) amikről már a megkezdésük pillanatában tudni lehet, hogy lehetetlen befejezni biztonságosan.¯\_(ツ)_/¯
-
-
őstag
Nem tudom miféle kresz alapján mondod mindezeket, de az érvényben lévő kresz szerint te csak ne számíts semmire, ha:
-elsőbbség adási kötelezettséged van ill. alárendelt pozícióban vagy
-nem jól belátható rész mellett haladsz (lakott területen parkoló autók mellett, ahonnan bármikor kiugorhat egy kisgyermek... hiába mehetnél 50km/h-val, csak annyival mész, amennyivel még saját megítélésed szerint el tudod kerülni az ilyen váratlan helyzeteket)Ha nem tudod jól megítélni a sebességét, vagy a saját képességeidben nem bízol, akkor ne kanyarodj ki elé... Mert ha mégis úgy teszel, és baleset lesz a vége, akkor te leszel a hibás, és lényegtelen, hogy ki mennyire sérül meg, ki mennyire szegte meg a szabályokat.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
"[...] nem észlelhette, vagy ha e körülményekre nézve az elsőbbségre jogosult megtévesztette."
vs.
"[...] látta a motorost, de feltételezte, hogy az betartotta a kötelező sebességet, kihajtott elé [...]"
Mit nem sikerült értelmezni?
Ha elsőbbséget kell adnod egy másik járműnek és kikanyarodsz elé, akkor ne azért kanyarodjál ki, mert "oooo, látlak, de remélem azért 50-el jössz e' "
Ha nem látod, az más dolog, még mindig."Ugyanis ha ebben nem bízhatsz, akkor meghal a közlekedés, mert minden kereszteződés előtt meg kell állnod, hiszen honnan tudhatnád, hogy az elsőbbséget megkapod-e?"
Ahh... Bízhatsz, mert te is megadod az elsőbbséget másnak, úgy ahogy azt a kreszben tanulta mindenki. Ha te vagy előnyben, akkor nem _feltétlen_ csinálsz ilyet, de ha te vagy az, aki az alárendelt, akkor igenis fel kell mérned a körülményeket, mennyivel közlekedik a másik, épp előz -e valaki stb.
Pl.: Tételezzük fel, hogy
-Ott virít előtted az elsőbbség adás kötelező tábla, s jobbra szándékozol továbbhaladni egy kétirányú utcában. Józan paraszti ésszel kinézel balra, hogy jönnek -e a sávodban... Nocsak, nem. Akko' hinnye', padlógáz (irónia). Elindulsz ki, a saját sávodba, mire visszafordítod a fejed, már a kocsid egybeolvadt egy éppen előzést végrehajtó, _előnyben_ lévő kocsival...
-A helyzet ua., csak balra mennél. Ki nézel jobbra-balra. Balra látod, hogy egy méretes Ikarus áll épp a buszmegállóban (tőle nem látsz semmit), jobbról senki. Na, akkor hajrá, uccu neki. És megint kész egy esetleges baleset, amit te okoztál.A példákkal csak arra akartam utalni, hogy nem mindegy, milyen helyzetben, mennyire méred fel a körülményeket. Sebességet meg pláne nem úgy határozunk meg, hogy remélem, annyival megy.
Mindegy, részemről lezárva. Alapvető problémák vannak a közlekedés kultúránkkal, amiken változtatni kellene, de tudom, ez képtelenség.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
Felmerül, persze, ezt sosem vitattam. Viszont az eleve rossz magatartás, ha valaki úgy kanyarodik ki alárendelt helyzetből, hogy látja az előnyben lévőt, és reméli, hogy a másik nem jön túl gyorsan. Nyílván nem egyszerű dolog a sebbesség megbecslése, pláne ilyen speciális esetekben, de ha meg sem próbálja az ember, akkor már vesztett ügye van.
csibor: ezért kellene ilyen helyzetekben hasonlóan eljárni... ha öblösebb gázzal, ~20-25km/h-val jössz ki, akkor igen valószínű, hogy az a fészfékezés nem lett volna elég a másik részéről.
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
...
Még mindig nem kell semmire számítanod, hanem ____tudnod____ kell, hogy mi zajlik körülötted.
Azt már eleve tudod, hogy nem neked, hanem neki van előnye (ugye, most adott helyzetről beszélünk). Szuper. Ennyivel előrébb vagyunk, mostmár csak azt kell felmérned, hogy kiférsz -e a szabálytalankodó elé, tudsz -e elég gyorsan elindulni, s felgyorsítani, hogy az előnyben lévőt ne kényszerítsd vészfékezésre (felméred gyorsan jön -e, kiférsz -e, beléd jönne -e.. ha egyszer már látod, hogy jön... vagy csak egyszerűen megvárod, hogy elengedjen, ha akar)A motoros ebben az esetben meg tudja, hogy elsőbbséget élvezve utazik, nem csak számít rá...
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
Utoljára írom le, mostmár tényleg; s még így is saját véleményként, az alapján amit nekem tanítottak ill. tanultam.
Az egy dolog, hogy te számítasz valamire. Számítsál. Én is számítok arra, hogy amikor jövök este haza, és leszállok a vonatról egy % társoságában, hogy a % megtámadhat. De attól még nem rúgom gyomron, mert én arra számítok, hogy... No. Biztos meggyőződés nélkül ez messze nem elég. Ha látod, és csak számítasz arra, hogy annyival jön amennyivel szerinted jöhetne, de nem győződsz meg róla, akkor potenciális baleset következhet be.Ha ezek után is kötözködni, értetlenkedni akartok, mással tegyétek, mert szerintem nincs értelme leírnom újra és újra.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
-
őstag
De vonatkozik, és a feltétlen elsőbbségadás is Ahogy mindenkire. A feltétlen elsőbbségadást pedig azoknak is kötelező adni, akik szabálysértve közlekednek. Ezt ugyanúgy a motorosnak is kötelező megtennie, egy 40km/h-val haladó trabis vagy egy 250km/h-val haladó ferraris felé is.
Még mindig nem tiszta?
ps: Én nem vagyok motoros, csak bringás és autós egyaránt. És elsőkézből tapasztaltam, milyen az, amikor egy autós kivág elém egy parkolóból.. én kerékpárúton haladva ~35km/h-val (és nem, nem bambultam el, nem nézelődtem hátrafelé, nem telefonáltam etc.). Eredmény: vállficam (még egy év múltán is érzem), egy bringa totálkár.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
Az út mellett volt kijelölve. Onnantól kezdve nem bízom az autósokban, inkább rajta van a kezem a féken, ha távolról is közeledni látok egy autóst, és ha nincs meg a szemkontakt akkor lassítok is, amíg el nem enged (poén mi, hisz nekem van előnyöm, de ő enged el...)
Csak hasonlít. Ugyanis a sebességkorlátot átlepni nem szabad, felülbírálni lefelé viszont lehet, ha azt az útviszonyok alapjapján úgy ítéled meg. A feltétlen elsőbbségadás pedig mindekoron kötelező mindenkire nézve, tegyen az bármit, mindaddig, amíg az le nem mond az elsőbbségéről.
Hogy miért nem kötelező azt nem tudom, kb olyan ez mint az a szabály, hogy ha lakott területen kívül kiszállsz a kocsiból, bármilyen okból is, akkor kötelező a biztonsági láthatósági mellény viselése, ámde nem kötelező magaddal vinni. Ugye, honnan tudod, hogy ki kell majd szállnod?
Még egy példával élve az oviból: ha Pistike orrbavágott téged, erre te belevágtál a fejébe egy baltát, akkor te vagy a hibás, hiába ő kezdte. (Irónia nélkül is: ha elkezdte a hülyeséget (szabálysértés) akkor te miért követed? Akkor te is ugyan olyan leszel mint ő. Ezzel az erővel ne fizess adót, ne fizess az áramért, ne fizess a kajáért, ne fizess semmiért, hanem vedd/lopd el, hisz' előtted már más is csinálta, akor neked miért ne szabadna? Ugyanmár...)
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
válasz dekoninck #742 üzenetére
Vagy józanodj ki, vagy tanulj meg olvasni, vagy menj el megint eg ykresz tanfolyamra.
A motorosnak fordított helyzetben ugyanúgy elsőbséget kellett volna adnia a 150km/h-val szálguldozó öregúrnak.
Ha ezt, az egyik alkapszabályát nem vagytok képesek megérteni, felfogni, akkor, -már ne is haragudjatok- irány vissza az autóssuli (a mocisoknak a sebességkorlátozás miatt is).¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
Mehetsz bármennyivel, a döntés joga a tied. De. Ha védett úton, egy alárendelt útszakaszról kivágnak eléd, akkor ő hibázott (hacsak egyátalán nem voltál látható, a sebességedből adódóan). Viszont ha nem lesz baleset, egy trafival, vagy egy rendőrrel bármikor találkozhatsz, és akkor már te leszel a hibás, nem is kicsit.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
"De legyen! Az autósok menjenek önkényesen a buszsávban, a villamossíneken, a motorosok haladjanak a járdán, a gyalogosok járkáljanak keresztbe az utakon kényük-kedvük szerint, mindenki szarjon le minden szabályt."
Tudod mennyire beletrafáltál? Kb (sőt) ez megy most is.
¯\_(ツ)_/¯
Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Futás, futópályák
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Opera böngésző
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- OLED TV topic
- C# programozás
- További aktív témák...
- Saitek Pro Flight panelek - 2 Radio Panel + Multi Panel + Switch Panel
- Saitek X52 Professional Hotas Joystick + Throttle
- 5 db 840 G1 (i5-4300) bontásra,alkatrésznek,vagy felépítésre egyben eladó
- BESZÁMÍTÁS! ÁRGARANCIAI! Új nVidia Quadro Tesla Radeon Pro videokártyák rendelésre 3 év gar. 27% áfá
- Apple MacBook Air 13.3 M2 Chip 8GB 256GB Space Grey magyar (47 ciklus)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen