Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wolruf

    őstag

    válasz Cifu #49 üzenetére

    "Szerinted ennek a rétegnek pénze is akad erre. Hát nem tudom, van pár szimulátoros ismerősöm, én is kedvelem a szimulátorokat, de a többségük mégsem az a kategória, amely megengedhetné magának az Oculus Riftet vagy a HTC Vive-t."

    Ne légy ilyen... megengedheted és kész :)

    Amúgy azért kipróbálnám akár csak egy GA repcsiben kapcsolgatni a kapcsolókat a virtuális térben azzal a palacsintasütővel :) Egyelőre maradnak a Saitek panelek, azt (korábban még) meg is engedhettem magamnak :D

    (nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)

  • -Solt-

    veterán

    válasz Cifu #49 üzenetére

    Pedig nincs ott ellentmondás, annyi a történet, hogy te csak a repülésre gondolsz (szerintem) és azon belül is katonai szimulátorokra. Itt is egyre elterjedtebb, nézz be mondjuk a DCS VR topikjába, de igazából a legnagyobb számú növekedést az autószimulátorok esetében látom, már csak azért is mert itt a legbőségesebb a tartalom kínálat, ráadásul jobban optimalizált programokról is van szó, tehát tartható is a fix 90 FPS csúcs gép nélkül is élvezhető látvány mellett.

    A szimulátoros réteg jobban elengedett anyagilag, pontosabban hajlamosabb a hobbijára nagyobb összegeket költeni. Elég megnézni a kiegészítőket, hogy milyen áron megy egy komolyabb Hotas vagy egy komolyabb kormány... utóbbiak akár dupla annyiba kerülnek mint egy Oculus. Ráadásul a VR élmény messze veri a három monitoros játékot amit főleg az autószimulátorok esetében alkalmaznak, és ami nem is olcsóbb mint egy Oculus. Nem egy olyan júzer van itt PH-n is aki eladta a monitorokat és vett helyette Oculust, például az iRacing miatt. Ha van időd nézz be pár szimulátor toipkba, hogy milyen áron veszik a hardveres és szoftveres kiegészítőket... 1-1 modul a DCS esetében többe kerül mint egy átlag játék, és akkor ott van még az iRacing vagy éppen az FSX, ahol aztán végképpen elborult kiegészítő árak vannak. Ezek tények, ezeken szerintem nem érdemes vitázni...

    A Track-Ir teljesen más tészta... egyrészt kiváltható olcsóbb de kompromisszumos megoldással, minek fizessenek feleslegesen, másrészt hivatalosan itthon nem kapható, tehát macerás a beszerzése, harmadrészt pedig az olcsóbb megoldások vége rendszeresen az, hogy mégis megveszik, mert az a tuti. Amikor megjött az Ocolus, konkrétan 15 perc alatt eladtam az enyémet, annyira keresik. Nem utolsó sorban pedig élményben össze sem hasonlítható a kettő, egyszerűen nem egy kategória. A TrackIr esetében nem kell erre játékot írni, elég támogatni, mert csak a karakter fejmozgását kell megoldani... nyilván erre nem fognak külön játékot írni, éppen ezért maradt ez egy réteg kiegészítő.

    Mint írtam, nagyon fontos az erős PC hozzá jelenleg... gondod neked szerintem amiatt van, mert nincs meg az állandó fix 90 FPS. A mobil VR cuccok nem hasonlíthatóak egy jól konfigurált erős PC + OR nyújtotta élményhez. Én most már órákat játszom az Oculus-l, semmi gondom nincs, pedig eleinte nekem sem ment 20-30 percnél több...

    Nem olcsónak kell lennie, hanem kell hozzá megfelelő tartalom, aztán amikor egyre jobban terjed, akkor majd olcsóbb is lesz... egyelőre nem az ára tartja vissza a terjedését, hanem a tartalmak hiánya. Ott ahol van tartalom, veszik is... lásd szimulátorosok illetve a PSVR + Resident Evil... gyakorlatilag a vevők többsége csak emiatt az egy játék miatt vette meg... gondolj bele mennyi fogyna, ha jóval több ilyen tartalom lenne hozzá.

    www.smart-bus.hu

  • -Solt-

    veterán

    válasz Cifu #61 üzenetére

    Ha egy (nem VR only) játék topicjában már nem kuriózum, hanem bevett lesz a VR headsetekkel kapcsolatos tapasztalatok megosztása széles rétegek között, akkor mondanám azt, hogy már valóban elterjedt. ;)

    Az elterjedt és az egyre elterjedtebb között van némi különbség... ;)

    Hasonló példákat lehet felhozni minden felé, vannak, akik 1000 dolláros VGA kártyákkal Battlefield 1-eznek, ettől még nem lehet azt mondani, hogy a BF1-es játékosok jobban elengedettek anyagilag... :U
    Van a szimulátoros rétegnek is egy tehetősebb rétege. Én ezt a kifejezést elfogadnám. De ezt bármilyen játékstílust kedvelő rétegre rá lehet mondani.
    Azt, hogy a szimulátoros réteg általánosságban tehetősebb, meg jobban elengedett, szerintem fals.

    Erre a BF1 + 1000 dolláros VGA hasonlatra inkább nem reagálok, maradjunk annyiban, hogy nem fognak közeledni az álláspontok... :) Én ahány szimes topikban megfordulok, mindenhol azt látom, hogy főképpen idősebbek vannak jelen, akik a hobbijukhoz sokkal hamarabb megveszik a szükséges kiegészítőket, abszolút az a tapasztalatom, hogy hamarabb a zsebükbe nyúlnak ha valami plusz élményt hoz a képletbe. Az átlag játékosok még a FreeSync / G-Sync monitorokra sem akarnak költeni pedig elég sokat hozzá tesznek a játékélményhez... többségében még mindig a 24" 1080p minél olcsóbban az "óhaj". Nyilván nem tudok egzakt számokat mutatni neked a kérdésben, ez csupán egy személyes tapasztalat amit szerintem az is megerősít, hogy a szimulátorozás kapásból drágább hobbi mint a szimpla játszunk a PC-n történet. :)

    Megbocsáss, továbbra sem értek egyet. Pont ez inkább a "veszély" a VR-re, hogy miközben az élvezhető(bb) VR bizony drága, az olcsóbb alternatívák adják az eladások gerincét. A PSVR-ből pl. többet adtak el emlékeim szerint, mint a Rift-ből és a Vive-ból együttesen. Lehet forgatni a dolgot, de nem kis mértékben a sokkal olcsóbb elérés is jelentős mértékben segített ebben. Pedig hát a PSVR felbontása elmarad még a Rift-étől is...
    Mivel pedig per pillanat a "komoly" (nem mobil) VR headsetek között a PSVR vezet, a VR fejlesztők is megkapták a leckét: fragmentált a piac, és a legnagyobb szelet per pillanat a PSVR-é, itt tudják a legtöbb játékot eladni... Mire fejlesszenek akkor?

    A lényeg azon van, hogy nem szimplán azért fogy belőle több mert olcsóbb, hanem azért mert van rá egy ütős cím! OR / Vive tekintetében egyetlen olyan játékot nem tudok neked mondani ami hozza a Resident Evil VII szintjét, és ez a legnagyobb gát jelenleg. Egyszerűen nincs egy olyan VR tartalom ami képes lenne százezres eladásokat generálni... ez szerintem sokkal nagyobb gátja az eladásoknak mint az ára.

    A fejlesztés iránya szerintem egyértelmű, a kezdetekben olyan tartalmakat kell VR képessé tenni visszamenőleg vagy a következő megjelenésnél, amik egyébként is húzó címek és milliós eladásokat produkálnak, mert jelenleg VR only AAA-s játékot egyszerűen nem éri meg fejleszteni, ilyen nélkül meg az eladások sem fognak nőni. Ezért írtam, hogy GTA, BF, Fifa szintű játékoknak kéne VR támogatással megjelenniük. Egy Fifa VR alatt szerintem orgazmus közeli állapot lenne... :)

    A Falout 4, Resident Evil VII szintű játékok jó kezdőlépések lehetnek, remélem lendítenek az eladásokon és ezzel jó visszajelzés lesz a többieknek is.

    [ Szerkesztve ]

    www.smart-bus.hu

  • Joshi

    titán

    válasz Cifu #106 üzenetére

    Nem vagyok gazdag sőt, de szívesen költök olyan dolgokra ami simán nélkülözhető mint pl Oppo 203 vagy egy autós gps-es médialejátszó. De egyszerűen nem tudom elképzelni hogy a VR van olyan szinten hogy megérjen nekem közel 300k pénzmagot. Van cockpitem és szeretek játszani az Assetto Corsával vagy a Project Carssal, de valahogy nem vitt rá a lélek hogy kifizessek ennyi pénzt egy félkész termékért. :(

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Cifu #122 üzenetére

    Hát a VFX-1 kb. olyan a VR-ban, mint az okostelefonoknál az IBM 1992-es érintőképernyős telefonja.

    Rá lehet mondani, hogy az első próbálkozás, de azért messze nem az "első komolyan vehető".

    [ Szerkesztve ]

  • #44630784

    törölt tag

    válasz Cifu #124 üzenetére

    Jó, akkor itt egy másik példa, az első digitális fényképezőgép 1975-ből:

    :DDD

    A "komolyan vehető" ez esetben azt jelenti, hogy üzletileg is életképes. A VFX-1 nem volt az, a DK-1 és DK-2 pedig ugyanannak a terméknek a fejlesztői példányai.

Új hozzászólás Aktív témák