Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz -Solt- #44 üzenetére

    Jelenleg ez az a terület, ahol egyszerűen maga az élmény amit a VR nyújt, páratlan és pótolhatatlan. Repülni így egyszerűen zseniális... támogatja már a DCS, az új IL-2, később lesz támogatás CloD és X-Plane 11 alatt is... ennek a rétegnek ráadásul pénze is akad erre.

    Én itt ellentmondást érzek.

    1.: Szerinted ennek a rétegnek pénze is akad erre. Hát nem tudom, van pár szimulátoros ismerősöm, én is kedvelem a szimulátorokat, de a többségük mégsem az a kategória, amely megengedhetné magának az Oculus Riftet vagy a HTC Vive-t.
    2.: Mivel pedig az elterjedés egyik nagy gátja pont az ár, itt kezd a dolog kissé kontra-produktív lenni. Hány szimulátor-topicban is láttam az elmúlt években azt, hogy a TrackIR-t emulálják olcsó webcam-ekkel? A TrackIR-t, ami egy ~150-170 dolláros cucc, és még az sem elérhető sokaknak...

    Attól tartok korántsem lehet egyenlőségjelet tenni a szimulátor-rajongók és a tehetős réteg közé, hiába sugallod ezt.

    és ma már gyakorlatilag nem jelenik meg úgy szimulátor, hogy ne támogatná a VR-t.

    Ugyanez igaz pl. a TrackIR-re. Jó kiegészítő, de ettől még csak egy kiegészítő, és nem erre írják a játékot...

    Szóval elbukni biztos, hogy nem fog, maximum megmarad jó drágán a szimulátorosok játszóterén, de azért bízom benne, hogy szélesebb körben elterjed, mert elképesztő potenciál van benne... jól beállítva, helyesen konfigurálva, erős PC-n már most is zseniális amit nyújt, sokkal nagyobb élmény mint monitoron játszani.

    Ahhoz, hogy elterjedjen mindenek előtt olcsónak kell lennie, attól pedig még irtó messze van. Aztán ki kell deríteni, hogy lehet-e kezdeni valamit az olyasmikkel, mint a motion sickness. Nekem otthon csak Daydream-em van, de abban sem bírok ki 20 percnél többet, pedig már lassan két hónapja használom. Próbáltam Rift-et is, 10 percig bírtam benne...

    Nem mondom, hogy bukás lesz, de hogy az a robbanásszerű terjedés, amit a piac VR szereplői vizionáltak és ma is vizionálnak, szvsz sose fog realizálódni...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz -Solt- #56 üzenetére

    Itt is egyre elterjedtebb, nézz be mondjuk a DCS VR topikjába...

    Ha egy (nem VR only) játék topicjában már nem kuriózum, hanem bevett lesz a VR headsetekkel kapcsolatos tapasztalatok megosztása széles rétegek között, akkor mondanám azt, hogy már valóban elterjedt. ;)

    A szimulátoros réteg jobban elengedett anyagilag, pontosabban hajlamosabb a hobbijára nagyobb összegeket költeni.

    Az első részt továbbra is vitatom (sőt!), a második részt már inkább elfogadom.

    Elég megnézni a kiegészítőket, hogy milyen áron megy egy komolyabb Hotas vagy egy komolyabb kormány...

    Elég megnézni, hogy egy átlagos szimulátor-rajongónál milyen eszközök lesznek. Én se adnék ki egy HOTAS vezérlőért 300-500 dollárt (mondjuk főleg azért, mert nincs is belőle balkezes :P ).

    Hasonló példákat lehet felhozni minden felé, vannak, akik 1000 dolláros VGA kártyákkal Battlefield 1-eznek, ettől még nem lehet azt mondani, hogy a BF1-es játékosok jobban elengedettek anyagilag... :U

    Van a szimulátoros rétegnek is egy tehetősebb rétege. Én ezt a kifejezést elfogadnám. De ezt bármilyen játékstílust kedvelő rétegre rá lehet mondani.
    Azt, hogy a szimulátoros réteg általánosságban tehetősebb, meg jobban elengedett, szerintem fals.

    Nem utolsó sorban pedig élményben össze sem hasonlítható a kettő, egyszerűen nem egy kategória.

    Nem mondtam, hogy egy kategória a kettő, de mindkettő head-tracking, csak az egyik egy pszeudo-fejmozgást prezentál a monitorra, a másik meg egy VR szemüveg. A TrackIR-t példának hoztam fel, hogy a szimulátor-rajongói tábornál milyen opciók voltak eddig is, és hogy azok milyen áron mentek...

    Nem olcsónak kell lennie, hanem kell hozzá megfelelő tartalom, aztán amikor egyre jobban terjed, akkor majd olcsóbb is lesz...

    Megbocsáss, továbbra sem értek egyet. Pont ez inkább a "veszély" a VR-re, hogy miközben az élvezhető(bb) VR bizony drága, az olcsóbb alternatívák adják az eladások gerincét. A PSVR-ből pl. többet adtak el emlékeim szerint, mint a Rift-ből és a Vive-ból együttesen. Lehet forgatni a dolgot, de nem kis mértékben a sokkal olcsóbb elérés is jelentős mértékben segített ebben. Pedig hát a PSVR felbontása elmarad még a Rift-étől is...

    Mivel pedig per pillanat a "komoly" (nem mobil) VR headsetek között a PSVR vezet, a VR fejlesztők is megkapták a leckét: fragmentált a piac, és a legnagyobb szelet per pillanat a PSVR-é, itt tudják a legtöbb játékot eladni... Mire fejlesszenek akkor?

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • bot1978

    senior tag

    válasz -Solt- #44 üzenetére

    Rövidebben az a gond, hogy olyanok szólnak hozzá akiknek nincs, olyanok írják a cikket, akiknek nincs, csak kvázi kaptak egyet "kölcsön".

    Nekem csak egy DK2 van, mégis teljesen máshogy olvastam bele a cikkbe és a hsz-ekbe. Hónapok kellenek ahhoz, hogy egyáltalán megtanuld használni. A beállítás, a futtatott szoftver cfg-je stb.

    Ez pontosan olyan, hogy akkor keressünk elefánt helyett egy cickányt, aki még csak robogón ült életében, adjunk neki kölcsön egy ezres sportmotort azzal a céllal, hogy másnap írjon egy cikket a motorversenyzésről.

    Le fogja írni, hogy a mérnököknek még nagyon sokat kell dolgozni az ezres motoron ahhoz, hogy az első kanyarban ne dobd el a motort, mert 300-al kéne tudni vele menni abban az egyenesben, amiben én csak százzal mentem mégis elestem a kanyarban a végén és ez zavart és egyébként is tök zavaró volt végig, mert nyomta a tökeim, megfájdult a karom, a fülem és különben is, nem is lehet vele menni normálisan.
    Ezt fogja írni és nem azt, hogy "nem tudok motorozni és nincs, aki megtanítson".

  • zorrokalap

    tag

    válasz -Solt- #44 üzenetére

    +1 Nagyon szepen leirtad :)

    Vicces mennyien tepik itt a szajukat hogy halott az egesz ugy hogy nincs VR-uk esetleg nem is probaltak.
    Nyugaton ez nem penz es tenyleg mas szintere emeli az elmenyt(otthon necces az atlagnak az biztos).
    Keves ra a szoftver? iRacing, DCS World es egy eletre elvagy, super mariot nem ezen kell tolni az baromsag/marketing.

    Erdekessegnek meg egyebkent ott van Squad tamogarja a VR + bill-eger kombot, elegge fun de en spec nem voltam tul hatekony(mas kerdes mi lenne ha mindenki VR-rel tolna).

Új hozzászólás Aktív témák