Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wolruf

    őstag

    válasz Cifu #49 üzenetére

    "Szerinted ennek a rétegnek pénze is akad erre. Hát nem tudom, van pár szimulátoros ismerősöm, én is kedvelem a szimulátorokat, de a többségük mégsem az a kategória, amely megengedhetné magának az Oculus Riftet vagy a HTC Vive-t."

    Ne légy ilyen... megengedheted és kész :)

    Amúgy azért kipróbálnám akár csak egy GA repcsiben kapcsolgatni a kapcsolókat a virtuális térben azzal a palacsintasütővel :) Egyelőre maradnak a Saitek panelek, azt (korábban még) meg is engedhettem magamnak :D

    (nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)

  • -Solt-

    veterán

    válasz Cifu #49 üzenetére

    Pedig nincs ott ellentmondás, annyi a történet, hogy te csak a repülésre gondolsz (szerintem) és azon belül is katonai szimulátorokra. Itt is egyre elterjedtebb, nézz be mondjuk a DCS VR topikjába, de igazából a legnagyobb számú növekedést az autószimulátorok esetében látom, már csak azért is mert itt a legbőségesebb a tartalom kínálat, ráadásul jobban optimalizált programokról is van szó, tehát tartható is a fix 90 FPS csúcs gép nélkül is élvezhető látvány mellett.

    A szimulátoros réteg jobban elengedett anyagilag, pontosabban hajlamosabb a hobbijára nagyobb összegeket költeni. Elég megnézni a kiegészítőket, hogy milyen áron megy egy komolyabb Hotas vagy egy komolyabb kormány... utóbbiak akár dupla annyiba kerülnek mint egy Oculus. Ráadásul a VR élmény messze veri a három monitoros játékot amit főleg az autószimulátorok esetében alkalmaznak, és ami nem is olcsóbb mint egy Oculus. Nem egy olyan júzer van itt PH-n is aki eladta a monitorokat és vett helyette Oculust, például az iRacing miatt. Ha van időd nézz be pár szimulátor toipkba, hogy milyen áron veszik a hardveres és szoftveres kiegészítőket... 1-1 modul a DCS esetében többe kerül mint egy átlag játék, és akkor ott van még az iRacing vagy éppen az FSX, ahol aztán végképpen elborult kiegészítő árak vannak. Ezek tények, ezeken szerintem nem érdemes vitázni...

    A Track-Ir teljesen más tészta... egyrészt kiváltható olcsóbb de kompromisszumos megoldással, minek fizessenek feleslegesen, másrészt hivatalosan itthon nem kapható, tehát macerás a beszerzése, harmadrészt pedig az olcsóbb megoldások vége rendszeresen az, hogy mégis megveszik, mert az a tuti. Amikor megjött az Ocolus, konkrétan 15 perc alatt eladtam az enyémet, annyira keresik. Nem utolsó sorban pedig élményben össze sem hasonlítható a kettő, egyszerűen nem egy kategória. A TrackIr esetében nem kell erre játékot írni, elég támogatni, mert csak a karakter fejmozgását kell megoldani... nyilván erre nem fognak külön játékot írni, éppen ezért maradt ez egy réteg kiegészítő.

    Mint írtam, nagyon fontos az erős PC hozzá jelenleg... gondod neked szerintem amiatt van, mert nincs meg az állandó fix 90 FPS. A mobil VR cuccok nem hasonlíthatóak egy jól konfigurált erős PC + OR nyújtotta élményhez. Én most már órákat játszom az Oculus-l, semmi gondom nincs, pedig eleinte nekem sem ment 20-30 percnél több...

    Nem olcsónak kell lennie, hanem kell hozzá megfelelő tartalom, aztán amikor egyre jobban terjed, akkor majd olcsóbb is lesz... egyelőre nem az ára tartja vissza a terjedését, hanem a tartalmak hiánya. Ott ahol van tartalom, veszik is... lásd szimulátorosok illetve a PSVR + Resident Evil... gyakorlatilag a vevők többsége csak emiatt az egy játék miatt vette meg... gondolj bele mennyi fogyna, ha jóval több ilyen tartalom lenne hozzá.

    www.smart-bus.hu

Új hozzászólás Aktív témák