- Hobby elektronika
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Monitor hiba topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
Hirdetés
-
Saját AI-chipet visz az adatközpontokba az Apple
it A jelentések szerint az Apple saját chipeket fejleszt, hogy AI-szoftvereket futtasson az adatközpontokban.
-
Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
ma A Watch Fit 3 jókora kijelzőt, ismerős dizájnt és friss felületet kapott.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
En 30 fpst nyertem Doomban a Vulkannal !
Igy kell ezt csinalni, good job ! -
Xaels
félisten
Várható rövid teszt mennyit hoz a konyhára? Minden GCN-es Radeon-t érint a javulás vagy itt is vannak kompromisszumok mint Dx12-nél?
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Jim Tonic
nagyúr
Örvendetes. Kicsit úgy tűnt, a DX12 elnyom mindent, de ezek szerint mégsem.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Xaels
félisten
Köszönöm a választ. Közben találtam Guru3D-n egy benchmarkot, de csak új hardver van benne(RX480, GTX1070). Mondjuk egy 280X-re lettem volna kíváncsi, hogy mit hoz.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
RoyalPredato
csendes tag
Egy hozzáértő szaki PM-ben elmagyarázná gyorstalpalóban, hogy NVidia miért nem remekel DX12 alatt pontosan?
/ 980Ti "Dx12 Ready" fut nálam.A kanalakat a menzáról lopom... Műanyag tálcákról. Lehet ezért haragszanak rám a konyhásnénik. De nem tehetek róla, ha a menzás spenótra gondolok, a kanalak maguktól elgörbülnek O.o
-
Raggie
őstag
válasz RoyalPredato #8 üzenetére
Mert az NV szarik az új API-k támogatására(mind szoftveresen mind hardveresen). Ezt szajkózza a PH már egy jó ideje.
Clint Eastwood FTW
-
Yutani
nagyúr
válasz RoyalPredato #8 üzenetére
Ez a cikk és a topikja nem a DX12-ről szól.
A témához:
Kíváncsi vagyok, hogy az Nv tulajoknak mindez hogy jön át:
1. Már megint egy fejlesztő stúdió, aki kihagyja az NV kártyákat a fejlesztésekből.
2. Basszus, az Nv alig fejleszt valamit, a Pascal is csak a kisebb csíkszélesség miatti órajel emelkedés miatt lett gyorsabb a Maxwellnél. Ez elgondolkodtatott...
3. Nem érdekel különösképpen, így is megvan a magas FPS.
Szerk: Flémkeltő volt a hsz, átfogalmaztam. Várom az Nv tulajok véleményét!
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
solasola
csendes tag
Nagyon örvendetes, hogy kijött végre egy Vulkan-t komolyan használó játék. Az még inkább, hogy látható haszna is van.
Most már csak azt kell kivárni, hogy valamelyik Linux porting studió megállapodjon velük és megcsinálja a Linux-os portot, mert emiatt azért nem telepítek Ablakocskákat.
Valakinek valami tapasztalat arról, hogy a Vulkan-os vagy OpenGL-es verzió hogy megy Wine alatt?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Linux portokra nem megállapodás kell, hanem egy közös keret, amiből a disztribúciók kiadói megoldják a portok elkészültének teljes finanszírozását. Amíg ez nem történik meg, addig az ID/Zenimax sem fog Linux portot csinálni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
válasz RoyalPredato #8 üzenetére
Inkább vedd a fáradtságot, és olvass el pár ezzel kapcsolatos cikket...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Mooka-Miki
senior tag
válasz RoyalPredato #8 üzenetére
Az a baj, ha erre itt valaki érdemleges választ adna neked akkor jöhetnének a moderátorok dolgozni, mert nem kicsit "csúszna el" a topik a flém irányába.
Keress rá az új nVidia és AMD kártyák megjelenésekor kijött cikkekre itt a PH-n, ahol a kártyák architektúráját elemezték. -
->Raizen<-
veterán
válasz RoyalPredato #8 üzenetére
Mert az nvidia a jelennek tervez, az amd a jövőnek. Nem párhuzamos adatfeldolgozásra van kitalálva a maxwell az async compute is inkább lassít rajta, minthogy gyorsulást hozna, 2-ből két játéknál tiltják is (warhammer, tomb raider). Az id-ban legalább van hajlandóság, hogy maxwell-en és pascalon is dolgozzanak, hogy hozzon egy kis előnyt. De ezek nem olyan hátrányok ami miatt megérné most lecserélni a 9xx szériát, mert mire natív dx12 portok jönnek ki az 2-3 év. A ryse of tomb raider is xbox360 portból fércelt, tákolt dx12-es leképezőt kapott.
-
Tegnap kipróbáltam a Vulkan-t egy elég nagy (belső) területen, sok ellenféllel. Minden a lehető legmagasabb beállításra húzva. És volt 180-190fps-em 1070-nel, @ FHD. Szóval a Guru 3D-s 150 fps kicsit kevésnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nagyúr
válasz RoyalPredato #8 üzenetére
számomra a legvalószínűbb az a scenárió, hogy nagyon-nagyon ki van gyúrva a dx11 driverük (ezt már több fejlesztő is elmondta). a dx12 és a vulkan alatt viszont nagyon sok minden átkerült a driverből a játékokba, amire már nincs közvetlen hatásuk, és nem is tudnak mindent áttolni a fejlesztőkön.
mindemellett úgy tűnik, hogy az egyik dx12/vulkan feature-rel, az aszinkron feladatvégrehajtással problémáik is vannak. kicsit úgy tűnik, mintha az parancsproci nem lenne képes több feladatot kiadni, mint soros módban. vagy azért, mert ennyire képes, vagy azért mert nincs minek.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
távcsőves
senior tag
válasz ->Raizen<- #17 üzenetére
Cikket elolvasva nekem az jött le, a legtöbbet az hozta AMD vga-n, hogy "konzol rokonok". Nem folytattom, mert Abuthizmus lesz a vád ellenem.
"Az ID Software az AMD Vulkan API-hoz használt kiterjesztésein keresztül áthozta a konzolokon alkalmazott eljárásokat PC-re, így fontos kiemelni, hogy a GCN architektúrára épülő Radeonokon minden esetben specifikus kód fut, vagyis nem a szabványos SPIR-V shadereket alkalmazzák. Ezt nem lehet kikapcsolni, ugyanis ha a rendszer érzékeli a szükséges kiterjesztéseket a Vulkan API inicializálásakor, akkor rögtön a specifikus, úgynevezett gyors kódokra vált. A specifikus jelleg miatt ezek a kódok csupán az AMD GCN-en üzemképesek, így más gyártó hardvere a normál, szabványos kódra van korlátozva."
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz távcsőves #20 üzenetére
A Vulkannak semmi köze a konzolokhoz tudtommal. Tehát a konzol rokonság semmit nem hoz ebben az esetben, itt kifejezetten az uarch az, ami miatt gyorsulni tud a játék futtatása.
Szerk: Utánanéztem, így hirtelen nem találtam rá megbízható, egyértelmű utalást, hogy a Vulkan futna PS4-en vagy XBOne-on. Amit idéztél, az azt sugallja, hogy a konzolon használt funkciót, ami a Radeon hardverben van, a Vulkan ki tudja használni.
Abu, most van Vulkan a konzolokon vagy nincs?
#26: Köszi!
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Raggie
őstag
válasz ->Raizen<- #17 üzenetére
Nagyjából egyetértek ezzel. Egyébként én azt remélem, hogy kicsit feljebb jön most ebben az évben az AMD is szoftveres téren emiatt(az új API-k jobb támogatása). Leelőzni csupán ezzel nyilvan nem fogja az Nvidia-t, de legalább talán utoléri.
Tényleges kizárólag azért remélem ezt, mert már nagyon jót tenne a VGA-knak egy kis verseny. Szinte stagnálás van már évek óta. Pár évvel ezelőtt mostanra már kb kétszer erősebb VGA-kat vártam, mint amik most vannak...
Clint Eastwood FTW
-
Igen én is erre gondoltam. Azt nem néztem még meg, hogy van e esetleg beépített benchmark. Én még nem találkoztam vele a menüben.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Raysen623
addikt
Itt az első vélemény: nem játszottam eddig az új DOOM-al. Ha pedig mégis úgy adódna, akkor tudomásul veszem, hogy a 760-as bizony egy régebbi darab és nem fogja ezt tudni. Röviden nem rinyálok érte. Ráadásul az sem nem igazán érdekel, ha nem megy 80 fps-el hanem csak 50-60 között.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzol rokonság annyit segít, hogy azok a gyors kódok, amelyeket shader intrinsics-kel lehet használni ki vannak dolgozva konzolra, így azok egyszerűen másolhatók (az API mindegy). Ezért hozta DX11/DX12/Vulkan API-ra ezeket a kiterjesztéseket az AMD, meg még jön is újítás a második körben. Ha nem lenne konzol kidolgozott gyors kódokkal, akkor ezzel PC-n sem törődnének. Már a gyártó nem törődne azzal a lehetőséggel, hogy felkínálja a kiterjesztéseket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Én 1080 STRIX-en 4k-ban teszteltem, ott végig 50+ (de kint inkább 70+) fps-em volt maxon, kb ugyanúgy ogl 4.5 alatt mint vulkan alatt. Utóbbi során talán mintha gyorsabban olvasta volna be a textúrákat.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nagyúr
ha pl. egy 8magos fxed van alatta, grafikus beállításoktól és jelenettől függően akár a dupláját is.
[link][ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Megvettem első héten. Még mindig nem nyomtam végig. Sőt 3.-4. pályánál tartok. De nem rossz, hangulatos. Csak van más. Viszont a multi az retek, borzasztó retek, egy semmi, pfúújjj.
(#32) Menthirist Mindenki ezzel jön, kivagyok ettől, hogy a Quake-hez hasonlítják. Ha Quake lenne imádnám! Nem ez nem Quake. Köze nincs hozzá. PM-ben elmagyarázom mert itt off.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
veterán
-
Xaels
félisten
Az van, 8320. Durva különbség
(#29) Renok még úgy is sokallom. Jövő hónap Deus Ex, Októberben meg BF1 és egyik sem olcsó. Doom majd leárazáskor max 5k-ért. A Wolfenstein TNO+OB sem volt annyi együtt, kb. 16órát kaptam így SP-ben.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
->Raizen<-
veterán
válasz Menthirist #32 üzenetére
Pontosan, Nagyon hajaz a quake 3-ra. A power up-ok a nagyon erős fegyverek, az ugrabugra meg a dobbantók..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-nek Windowson nagyon gyors OpenGL drivere van, szóval attól nem tud gyorsulni. Ez azóta gyors, amióta újraírták, illetve a Doom eleve specifikus OpenGL kódokat használ gyártónként, hogy minden ki legyen belőle hozva. A gyorsulást az AMD-nél nagyrészt a GPUOpen shader intrinsics hozza, mert nem mindegy, hogy a hardver a normál vagy a gyors kódot futtatja. Az RX 480 esetében ugye nem aktív az aszinkron compute (csak TSSAA mellett működik), tehát az arra vonatkozó gyorsulás csak a következő patch-ben érkezik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raggie
őstag
válasz ->Raizen<- #38 üzenetére
Hol? (vagy én más grafikonokat nézek?? )
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
válasz ->Raizen<- #38 üzenetére
Szerintem nem zavarja, mert az általa linkelt tesztben a 970 semmit nem gyorsult.
-
távcsőves
senior tag
Akkor ebben a játékban, most müködött a "copy paste" amit a low level api egyik előnyének jeleztek. (Ok, csak AMD-n , de akkor is.) Jó ideig tartott, de csak ez lesz végre az álltalános. Async compute kb mekkora sebbeség többletett hozhat még? Azért érdekel, mert ha ekkora sebeséget kipréselnek a nem prémium kártyából, lehet az a VR mégiscsak elérhetőbb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
zef
tag
válasz ->Raizen<- #38 üzenetére
Nem kell hinni bármilyen jutyúkos videónak...
Még ha gyorsult volna is, akkor is akadozik NV alatt vsync engedélyezése mellett (nálam 1070-en), de mások kiszúrták a stuttert vsync nélkül is. Ez a jelenlegi Vulkan támogatás az AMD-sek privilégiuma per pillanat
[ Szerkesztve ]
-
-
Az megvan, be is van kapcsolva. Én inkább ilyen demo benchmark-ra gondoltam. Mikor lefut egy (pár) jelenet és leméri az alapján az fps értékeket. Van ilyen sok játékban GTAV, The Division stb stb.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
veterán
Az eddig is volt, és nem benchmark, hanem kiírja a framerate adatokat, low-ban csak fps-t, mediumban a drivereket is, high-ban meg már átlagolt frame time-okat meg hasonlókat is.
Benchmark egy olyan teszt, ami minden egyes alkalommal ugyanúgy fut le, hogy össze lehessen mérni az elért teljesítményeket.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
psypunk
csendes tag
válasz Menthirist #46 üzenetére
Jogos
-
aragorn1000
csendes tag
Új videó. Itt már be van kapcsolva az Async Compute.
Link[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest