Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    Szuper kis cikk lett, szokásosan alapos munka. :K
    Ráadásul a téma is hiánypótló.

    Mivel elég sokat foglalkoztam a cikkben szereplő játék és a CPU kalandos kapcsolatával, engedd meg, hogy néhány eredményem megosszam, bízva benne hogy hasznos lehet az érdeklődőknek.
    Először is, nálam még (sokkal) nagyobb difik voltak (konfig a következő bekezdésben a linken), ami az object és egyéb grafikai beállításokat illeti.
    Nálam
    720P-ben LOW, NO AA 104,9FPS [kép]
    720P-ben VH-on, LOW Object, SMAA4X: 74,6FPS [kép]
    720P VH, Object VH, SMAA4X 45,7FPS: [kép]
    Tehát, míg nálad csak 60%-al lett gyorsabb LOW-on, mint VH-on, nálam több, mint 120% jött pluszba! :Y Az object nálam is durván kivette ebből a részét, önmagában a gyorsulás feléért volt felelőssé tehető. Megjegyzés a képhez, eredetileg 2XT SMAA-val mértem (sasszeműek biztos kiszúrták a file-névből ;] ), de pontosan ugyanez a sebesség 4X-essel is.

    Ja, és még egy szerintem tanulságos mérés-csomag (amit amúgy pont a cikkben említett tévhitek cáfolására -mint pl. egy i5 elég mindenre játékokban- mértem a Ryzen megjelenésének apropóján), hogyan hasznosítja a program a szálakat.
    [link]
    Összesítve, DX11 program létére igencsak jól. Process monitorozóval belekukkantva azt lehet tapasztalni, hogy a játék kb. 10 szálat foglalkoztat, és egy szálat szépen elkér a játék AMD-s wrapper, azaz összesen 11 szálunk dolgozik. [kép]

    Ha esetleg van kedved, mérhetnél egyet ugyanitt 720P LOW-on, ez pontosan az a pont, ahol bedob a játék, ha checkpointot betöltöd, és a vonat és a fa egy jól meghatározott pontjára zoomolok az alap stukkerel. :) Számomra érdekes lenne, hol áll egy mai modern i3 egy ilyen régi húzott atomerőmű kétmagos eredményéhez képest. :)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #34 üzenetére

    Nekem ezt a fegyvert dobta (plusz az íjat), mikor újratöltöttem a missziót (pedig más volt nálam, mikor játszottam), és átrohantam az első részén, csak a scope-ot kellett leszedni róla. :) Egér középső gomb, és stukker, vagy ha jól rémlik X billentyű.

    Ami a sok kis magot illeti, amúgy régi játékokban nem feltétlenül jók. Sok régi játék jó, ha 3-4 szálat képes használni, pl. GTA4 3-at, de a StarCraft 2 is vicces, mikor masszív CPU-limitem van 16%CPU használattal, szeretünk két magra skálázódó kód. :D

    Bizony, én is így látom. :K Egyre több játék képes kihasználni a sok magot, és ott már akár a húzott i5-ök is el-elfogynak, és elég FHD és bő 60hz magasságára gondolni.

    Ebből a szempontból amúgy nagyon örülök az AMD új processzorainak, amikkel végre elérhető árban lehet szert tenni komoly többszálú teljesítményre.

  • HSM

    félisten

    válasz BeZol #38 üzenetére

    Szerintem ez nem az a topik, ahol ezt meg kéne vitatnunk. Alapvetően, ami hiányzik az új processzorhoz, az a támogatás OS és program részről, tehát amit most látunk hullámzó teljesítményt, az a lehető legrosszabb forgatókönyv, mert kb. semmi nincs még felkészítve a processzor felépítésére (eddig ilyen konstrukció nem volt), és a BIOS-ok is még gyerekcipőben járnak. (Ez az Intel rajtokkor is gyakran így van.)

    Amúgy 6-magos i7 rendszert is vagy horror drágán, vagy leginkább sehogy nem kapsz, alig akad használtan, nem véletlenül. Én egyébként komoly potenciált látok a hatmagos Ryzenekben is, ár/értékben jónak ígérkeznek, főleg felhúzva 4Ghz-re, bár lehet akkor már megéri a inkább a kicsi nyolcmagost venni. Szerintem egy vicc, hogy konkrétan olcsóbb a 7700K-nál...

  • HSM

    félisten

    válasz Runner_fxr #48 üzenetére

    "Monitoroztam a terheléseket, és a gpu kihasználtság-om időnként leesik."
    Ez maga a CPU-limit. :D

    (#49) kolopele: Az RX470 fele annyiba kerül, mint a 1070, miközben az előállítási költsége és TDP-je nem sokkal kevesebb a 470-nek. Nincs ezen csodálkoznivaló. Akinek normális hűtés/VRM kell, azoknak ott az RX480, ezért kerül leginkább többe.
    Viszont AMD. vs. Nv témát továbbiakban szvsz nem itt kéne, hanema megfelelő topikban: [link].

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz kolopele #52 üzenetére

    Igen, az az architektúra erre lett optimalizálva. Az AMD-é meg másra. ;) Akinek fontos ez a havi 200Ft-os spórolás a villanyszámlán, vegyen Nv-t. :D

  • HSM

    félisten

    válasz Fred23 #55 üzenetére

    Na, de a 6700K még mindig egy sima négymagos proci... Nézd megy egy húzott hatmagos X79 vagy X99 rendszeren...
    A fejem teszem rá, hogy azokon sokkal jobban menne. Ugye linkeltem néhánnyal feljebb, mennyire szépen skálázódik a magokkal, szálakkal, csak ugye az én hatmagosom még nagyon régi, nem túl izmos az újabbakhoz képest.
    Nem a játék motorja rossz, az valami hihetetlen jó, hogy ilyen szépen tudja használni a szálakat, egyszerűen ez a szegmens ragadt be csúnyán az utóbbi években ebbe a 4 mag/8 szál maximumba, ami anno 7 évvel ezelőtt indult el a Lynnfield procikkal. Elég szemléletes, hogy míg a HEDT vonalon egyre több magok jöttek, 6, 8, ma már 10 is, addig az átlag gépbe ugyanaz a 4 mag megy, mint 7 éve....
    Nagyon hiányzott már a Ryzen, hogy kicsit felrázza a piacot...

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #58 üzenetére

    Ez így van. :K
    Viszont mint a játéknak egy nagy kedvelője, megjegyezném, hogy szerintem ez pont egy szerethető pontja a játéknak, hogy olyan helyszínek és megvalósítások vannak benne, amit nem igazán lehetett akkoriban más játékokban látni. Ez a füves rész is szerintem nagyon látványos, főleg ahogy borzolják a robbanások. :K
    Ha pedig jobban végig gondoljuk, ezek a játékok mindig is a motor egy benchmarkjai is voltak, tehát érthető, ha meg akarták mutatni, mire képes. Valamint az sem lehetett nagyon a fölről elrugaszkodott gondolat mikor fejlesztették 2012-2013-ban, hogy nem csak legfeljebb 4 mag lesz a plafon a játékos gépek 90%-ában, mint ahogy ma van, így beletettek pár jelenetet, amihez azért nem ártana egy izmosabb 6 magos... :DDD

  • HSM

    félisten

    válasz MaxxDamage #60 üzenetére

    Az miért hibája a szoftvernek, ha a felhasználók által "mindenhez elég erősnek" tartott processzorok (négymagos i5/i7) nem elegek hozzá, hogy az elvárt sebességgel maximális beállításokkal fusson?
    Szerintem ez teljes mértékben user error.
    Röviden-tömören kíváncsiságból végigfutottam a hatmagosommal a füves pályán. Teljesen jól fut nálam, nem tökéletes, de elég sima. 2010-es megjelenésű processzor.... :U Majd csinálok egy FRAPS-log-ot is, ha időm engedi. :K

    (#61) Redneck: Mikor a hatmagosom kijött, még volt pletyka, hogy i9-nek nevezzék, mivel egy klasszissal erősebb cucc. Végül mégis i7 lett. Ahogy a notiknál is az i7 ugyanaz a kétmagos, mint az i5, csak egy fél hajszállal gyorsabb. Érdekes, nem? Pedig ez csak marketing. :)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Runner_fxr #67 üzenetére

    Pedig de. A CPU-limit nem azt jelenti, hogy minden szál 100%-ra ki van terhelve, lásd pl. a korábbi képem: [link]. Ezen 43% a CPU használat, és 68% a GPU, de a lényeg, hogy beton kemény CPU-limit van. :K
    Amúgy ezt igazából V-sync nélkül kell nézni, mert V-sync-el esik a GPU-használat a szinkron miatt is.

    Persze, opció, hogy más játékkal játsz, ha az is tetszik, és jobban fut. ;]

    (#68) luimapeiz: "...játék(ok) vagy bármi(k) nem adott gépre / gépekre vannak írva" Pedig éppen ez lenne az oly sokat használt kifejezés, az "optimalizálás" lényege, hogy addig csiszolják+butítják az elkészült programot (leginkább játékot), míg nem fut jól (használhatóan) a célpiac gépein. :D

    Mint írtam, nekem is van amúgy elég sok tapasztalatom, ami az utóbbi 10 év processzorait illeti, az extrém drága HEDT hatmagosokon és AMD FX-eken kívül kb. mindent próbáltam. :D

    (#64) Fred23: Szerintem ez inkáb dicsőség, mint szégyen, ha egy játék fullra ki tud használni 8 szálat és közben közel 170 FPS-el repeszt... :C

    Egyébként DX11-ben sokszálas procin nem is nagyon fogsz soha látni 100%-ot, több okból sem, leginkább azért, mert nem skálázódik jól a parancsokat kiosztó egy szem programszál, ezt a korlátozást javították DX12-ben.

    Ami a játszhatóságot illeti, gyorsan mértem egyet (15 perc alatt elszaladtam a WTTJ pálya elejétől át a füves részen az alagútig, ahol a fűben elkapták a Ceph-ek a katonákat) és szerkesztettem két ábrát a mérésekből.
    Az első kép a frametime-okból, minden oszlop azokat a frametime-okat tartalmazza, ami a saját felirata és az előző között eltelt idő. Tehát pl. a 13-as oszlop a 12 és 13ms közötti képidő alatt elkészült képkockák számát mutatja. Összesen 51 000 képkocka készült el a mérés alatt.
    Szerintem elég beszédes, hogy 40 és 33FPS között már csak 783 képkocka került, 33FPS alatt (azaz 30ms frametime felett) mindössze 139 képkocka volt, amiből 93db 30 és 35ms között volt, azaz 28,5FPS felett, 24db 25FPS és 28FPS között, és mindössze 22db esett be 25FPS alá. Szerintem ez még elfogadható, főleg, hogy ugye egy 7 éves hatmagosról beszélünk, nem egy modernebbről, egy mai OC nélküli 7700K szintje ez amúgy, ha jól kihasználja a program.

    Ja, és nem ám 720P low-on, hanem 1080P FHD Very High grafika és SMAA 2X-et is kapott a 290X-em, hagy dolgozzon. ;]
    Ja, és mértem közben a CPU-GPU kihasználtságokat 1s-enként, íme:

    Kicsit befejezhettem volna hamarabb, nem volt fejemben, meddig tart a füves rész. Esetleg próbálhattam volna kis felbontásban, élsimítás nélkü, a GPU-limitet kiküszöbölendő, de most erre volt csak időm.
    Szóval, szerintem korántsem olyan vészes a helyzet a játékkal, mint ahogy néhányan beállítják. :)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Runner_fxr #70 üzenetére

    A Latency checkeres jelenségre nem tudok mit mondani, nem tudom, mitől lehet. Soha hasonlót sem tapasztaltam.

    (#71) Fred23: Jah, vagy úgy... Szval ott kéne neki még erőforrás valamire. Szerintem ez nem elég jó optimalizálás eredménye lehet, ha ilyen magas FPS mellett mégis be tud akadni. A 6/8 magos procikon úgy látszik, marad elég mag elvégezni akadás nélkül a feladatot.

    Hát igen, durván kell neki a proci ezeken a részeken. :K Sajnos azért ez nem egy mai hatmagos, azok vagy 30-50%-al simán erősebbek ennél (típus és OC függően), na azokkal már tökéletesen szaladna... :) Egyszálon a Ryzen is ráver vagy 33%-ot, többszálon mégtöbbet, szval azzal is szépen szaladna már.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz jokeph #93 üzenetére

    Két lehetőséged van.
    Az egyik, hogy a CPU-t is terhelő grafikai beállításokat lejjebb veszed.
    A másik pedig, hogy veszel egy egyszálon jóval erősebb CPU-t. Egy tuningolt modern i5 pl. durván másfélszer gyorsabb az FX-nél ilyen téren (óvatos becsléssel). Vagy egy Ryzen is bő 40%-al gyorsabb.
    Egyébként a 30%-használattal egész jó vagy, nálam a 12 szálas régi hatmagoson 18% felett még nem láttam. :C Elég irritáló, mert nálam is le tud ám akadni nagyobb csetepatéknál, a 290X-em meg végig alszik játék alatt max grafika körül is....

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz jokeph #95 üzenetére

    Háát... 4+1 fázisos deszkán örülni kell a stabil 4Ghz-nek is. :B Én azt nem forszíroznám tovább. 4,4Ghz is csak +10%, ami semmi, miközben a fogyasztást jóval nagyobb mértékben dobja meg, így a VRM-ek terhelését is.

    Tudom, hogy jó processzorok az FX-ek, de sajnos ez a játék pont a gyengéjüket hozza ki, ami pedig a nem túl acélos egyszálas teljesítmény.

    Lehet variálni a meglévő komponensekkel, de ezzel a játékkal, amíg csak két szálon dolgozik, ez a két lényeges gyorsulással kecsegtető opció van, a visszavett grafika, és a platform csere. :(
    Nálam is a visszavett grafikás megoldás van sajnos, mert egy játék kedvéért nem fogok platformot cserélni. 1v1-ben amúgy egész élhető minimális butításokkal, 2v2 és felette kezdődnek a gondok, nincs szívem annyira visszavenni a grafikát, amennyire kéne.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #101 üzenetére

    Ha engem kérdezel, már maga ez a textúra streamelősdi is elég mókás megoldás. Pl. nem tölti be a magasabb felbontású textúrákat, ha nincs elég ideje vagy megtelt a hardver. Ez nem igazán kedvez a tesztelhetőségnek sem.

Új hozzászólás Aktív témák