- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Apple notebookok
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Milyen egeret válasszak?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
laszlohu
addikt
válasz TESCO-Zsömle #11 üzenetére
Igen, ezenkívül a Tesla model S, használt ára olyan 30 millió Ft, meg ez is hátráltatja, gondolom.
-
7time
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
Nem mérvadó mivel nincs hiteles infó az akku valós aráról, az Ázsiai országok 100% erő és pénzbedobással dolgoznak az aksik előállítási költségeinek a lészorításán de egyelőre hasztalanul, pedig ott van pénz kutatásra és lehetőség no meg akarat is, szép az összeesküvés elmélet de én nem nagyon hiszek benne mert ha lehetne olcsó akut gyártani akkor az olajcégek abba fektetnének és azon keresnék magukat betegre.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. X
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
A Tesla magának fejleszt, mint írtad is. Mivel nekik nincs semmilyen benzines érdekeltségük, pont leszarják, hogy mit okoznának ezzel az olajcégeknek. Brutálisat nőne a részvényértékük, ami nekik csak jó lenne. Jelenleg itt tart a technológia, ezért ilyen gyengék az akkuk.
-
bteebi
veterán
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
#22 és #23: Az Exxon például nagyban támogatta, és valószínűleg támogatja is az alternatív energiaforrások kutatását. Nyilván nem jófejségből, hanem mert tudják, hogy az olaj előbb-utóbb el fog fogyni, és muszáj lesz valamiből utána is megélni, méghozzá lehetőleg minél jobban . Az arabok se annyira szűk látókörűek már, ráadásul okos, tanult európaiak segítik őket a döntéshozásban (vagy talán időnként még döntéseket is hoznak helyettük). Kitűnő példa egyébként "az alternatív energiára" Katar. Tudják, hogy el fog fogyni az olaj, így most megdöbbentően sok pénzt ölnek a sportba. Megvettek maguknak egy foci VB-t (szó szerint), amire vesznek maguknak egy válogatottat is. Az akadémiáik pedig kiválóak. Ha a jövőben is így folytatják, akkor a fillérekből megvett, majd példaszerűen kinevelt afrikai és dél-amerikai gyerekekből, a jövő sportolóiból is nagyon jól meg fognak majd élni. Többek között.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Lolka Bolka
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #11 üzenetére
Milyen szép világ is lenne, 1 feltöltéssel 4000km....mondjuk az aktuális villanyszámla se lenne alacsony mellé
-
mzso
veterán
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
"A Tesla-ban saját tervezésű és gyártású akkuk vannak, mert egyetlen piaci modellel sem lenne képes elérni azt, amit tud."
Na ez marha nagy hülyeség. A Tesla a beépítésen kívül nem csinál semmit az akkukkal... A Panasonictól veszi a "praktikus" hengeres cellákat."Na ezért nem fejlődnek az akkuk."
Ez is hülyeség. (Amellett, hogy egy kWh nem fele annyi sincs magyarországon)
Az akkuk fejlődnek de gyakorlatilag csak az utóbbi évtizedben álltak neki igazán, amikor az okostelefonok és laptopok már kezdték igencsak hamar meríteni az akkukat. A lithium akksikig vagy 100 éves technológiákat használtunk.
Egy teljesen új akku technológiát meg nem két év kifejleszteni. Majd valamikor a következő 3-15 évben sorra jönnek ki a jobbnál jobbak.[ Szerkesztve ]
-
laszlohu
addikt
válasz TESCO-Zsömle #38 üzenetére
Ha azt vesszük, az elektromos autók elterjedésének egyik "gondja",
hogy az autó, telefon, stb. töltésideje mennyi, így pl. 1-2 óra helyett 15 perc lenne,
így viszont nagyon nem mindegy.[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
Azon gondolkodtál már, hogy 1000kWh-t hogyan akarsz belenyomatni a kocsiba?
Pl legoptimálisabb lehetőség mondjuk 8 óra alatt éjjszaka 380v-os hálózatból:Van 8 órám, akkor egy óra alatt 125kW. Ha 380voltos hálózatból veszem, akkor az 328 A-es áramerősség kell. (Egy átlagos családi háznak nincs szüksége csúcson! 30 amperre sem. Ez a 10-szerese.)
Ha Magyarország teljes átlagos óránkénti termelését(+import) csak erre fordítanánk, akkor kb 33 ezer autót lehetne egyszerre tölteni. (Egy évben átlagosan több mint 60k új autót helyeznek forgalomba)A becslésed szerint 150kWh veszteség keletkezik töltés során. Ezt közel 100%-ban hő. Egy órára ebből 18,75kW jut. Ez egy átlagos teljesítményű gázkazán maximális teljesítménye. Szóval csak ennyi hőt kell elvezetni valahova.
Persze, nem kell minden este tölteni, minden autót, de remélem azért átérzed, hogy ennek a problémának a megoldása nem években mérhető. Nem azon múlik, hogy van-e aksi vagy sincs.
[ Szerkesztve ]
-
7time
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #46 üzenetére
Túlmisztifikálod a dolgot, nincs semmilyen érdekellentét vagy összeesküvés egyszerűen csak beleütköztek az emberiséget ősidők óta gyötrő problémába, az energiatarolás olcsón nagy hatásfokkal mindig is nagy feladat volt most ezt megfejelték azzal hogy a töltési időből is le kellene faragni vagy 70%.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz TESCO-Zsömle #46 üzenetére
"Mondj nekem egyetlen olyan hétköznapi példát, amikor tényleg szükség lehet mind az 1000kWh-t 8 óra alatt beletölteni a kocsiba!"
Hosszabb nyaralás olyan országba, ahol nincs megfelelő töltési lehetőség, teherszállítás, tömegközlekedés. (15-20.000 busz van forgalomban)
A lényeget nem fogtad fel, ha ennek a tizedét akarod csak belepumpálni, az is baromi sok. A teljes magyar villamos energia kapacitás felhasználásával tudsz tölteni 330.000 kocsit. (3 millió felett van csak a személygépkocsik száma)
Szerintem a 85%-os töltési hatásfok nem volt túlzó.
Gazdasági szempontból azért van akkora különbség, az elektromos és a benzines között, mert a benzinen baromi nagy az adó. Ha nem lenne rajta adó, csak a felébe kerülne. (Az előállítási ára valahol 50 Ft körül van egy liter benzinnek, csak a folyamatban sok ponton adózik, még mielőtt hozzánk elérne.)
-
mzso
veterán
válasz TESCO-Zsömle #38 üzenetére
"ami egy szuflával elmegy az Adria partjáig, akkor lehet beszélni, addig nem."
Ez a legidegesítőbbf@szság amit folyton felhoznak. Ha mindenáron háromszor körbe akarod kocsikázni a földet egyhuzamban akkor vegyél egy tartálykocsit két utánfutónyi üzemanyaggal.
Akinek meg ésszerű felhasználási feltételei vannak azok kibírnak 150-200 km-enként 20 perc pihenőt. Azon relatíve kevés alkalommal amikor hosszabb távon utazik.
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
válasz TESCO-Zsömle #55 üzenetére
És milyen egetrengető már 2-3-szor fél órás pihenőt tartani...,
"teljesen általános dolog, amit a forgalomban levő robbanómotoros autók túlnyomó többsége sikeresen abszolvál."
És ez teljesen érdektelen is átlagos felhasználásnál. Ha hosszabb évent egy maroknyi alkalommal útra mész töltesz kétszer. Aki meg messzire fuvaroz meg dízelezik.
Milyen "sz@r" is már egy EV hogy csak a fontos dolgok 90%-ában jobb mint egy belső égésű autó...
A már megint a Teslát, hozod fel mikor már mondtam hogy nem arra gondoltam és nem is mérvadó. Nagy is, nehéz is, drága is. Meg nem is mérvadó ebben az esetben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- OLED TV topic
- Elektromos cigaretta 🔞
- Autós topik
- Fűnyíró topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...