- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
válasz TESCO-Zsömle #22 üzenetére
Azon gondolkodtál már, hogy 1000kWh-t hogyan akarsz belenyomatni a kocsiba?
Pl legoptimálisabb lehetőség mondjuk 8 óra alatt éjjszaka 380v-os hálózatból:Van 8 órám, akkor egy óra alatt 125kW. Ha 380voltos hálózatból veszem, akkor az 328 A-es áramerősség kell. (Egy átlagos családi háznak nincs szüksége csúcson! 30 amperre sem. Ez a 10-szerese.)
Ha Magyarország teljes átlagos óránkénti termelését(+import) csak erre fordítanánk, akkor kb 33 ezer autót lehetne egyszerre tölteni. (Egy évben átlagosan több mint 60k új autót helyeznek forgalomba)A becslésed szerint 150kWh veszteség keletkezik töltés során. Ezt közel 100%-ban hő. Egy órára ebből 18,75kW jut. Ez egy átlagos teljesítményű gázkazán maximális teljesítménye. Szóval csak ennyi hőt kell elvezetni valahova.
Persze, nem kell minden este tölteni, minden autót, de remélem azért átérzed, hogy ennek a problémának a megoldása nem években mérhető. Nem azon múlik, hogy van-e aksi vagy sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz TESCO-Zsömle #46 üzenetére
"Mondj nekem egyetlen olyan hétköznapi példát, amikor tényleg szükség lehet mind az 1000kWh-t 8 óra alatt beletölteni a kocsiba!"
Hosszabb nyaralás olyan országba, ahol nincs megfelelő töltési lehetőség, teherszállítás, tömegközlekedés. (15-20.000 busz van forgalomban)
A lényeget nem fogtad fel, ha ennek a tizedét akarod csak belepumpálni, az is baromi sok. A teljes magyar villamos energia kapacitás felhasználásával tudsz tölteni 330.000 kocsit. (3 millió felett van csak a személygépkocsik száma)
Szerintem a 85%-os töltési hatásfok nem volt túlzó.
Gazdasági szempontból azért van akkora különbség, az elektromos és a benzines között, mert a benzinen baromi nagy az adó. Ha nem lenne rajta adó, csak a felébe kerülne. (Az előállítási ára valahol 50 Ft körül van egy liter benzinnek, csak a folyamatban sok ponton adózik, még mielőtt hozzánk elérne.)
-
Ghoosty
őstag
"Akinek meg ésszerű felhasználási feltételei vannak azok kibírnak 150-200 km-enként 20 perc pihenőt. Azon relatíve kevés alkalommal amikor hosszabb távon utazik."
Ahogy korábban írták 85kWh-s aksival lehet menni kb 400km-t. Ha arányos, akkor 42,5kWh-t kell belepakolni egy töltés során, ha 200km-enként akarsz pihenőt tartani. Ha jó értelmezem, akkor te ezt 20 perc alatt akarod beletölteni. Több, mint egy kA-es áramerősség kellene hozzá 380v mellett. A hőterhelés is jelentős lesz.
Akkor inkább már érjünk le és az első éjszaka majd feltöltjük. -
Ghoosty
őstag
Mondjuk, mert a számításaim semmit sem tartalmaztak azzal kapcsolatban, hogy hogyan oldod meg, hogy az aksi elraktározza az energiát. Egyedül annyit, hogy ha ez a része meg van oldva, akkor a villamos hálózatnak mekkora áramot kell elbírnia. Ennek függvényében az én felfogó képességemet előhozni elég vicces. Tipped meg, hány autót tudsz egyszerre tölteni egy atomerőmű blokkal, mint például Paks egyik blokkja. (Névlegesen 500MW.)