Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tmscsaba

    tag

    válasz gorbep #83462 üzenetére

    ".... nekem van 2db fullHD 27" ívelt monitorom ... és bárhová is teszem, nem létezik olyan nézőpont, ahonnan ne látnék jelentős "inverz hordó" torzítást.... "

    Ja, 27"... ez mindent elmond. Egérmozi. Persze monitornak nagyon jó, de tv-nek..
    Igaz, azon is látszik jól a kép, sőt van aki ekkorán nézte világ életében és jól látott mindent akár domború vagy sík volt a képernyő akár homorú lett. A látásunk is kompenzél sok dolgot.

    Ez a 27"-os a kétszer nagyobb nézési távolsággal mégsem az a kategória ahol a hajlított felületnek komoly jelentősége lenne. Annak minden pontja viszonylag közel van hozzád és nem nézed nagyon közelről a közepét és nem esnek távol a szélei sem ha sík a képernyő akkor sem..
    Nem itt van értelme az ívelt képernyőnek.

    Annak jó amire vetted. de ha egy 65"-os képernyőt nézel 1.30 centiről 4K felbontás mellett, hogy lásd a 4K tartalmat, akkor a lapos képernyő szélei már anyira távol vannak és lapos szögből nézed a távoli széleket, hogy balra és jobbra a távoli szélek felé a vonalak összetartanak, mint amikor állsz egy vasúti sín melett és balra vagy jobbra nézve a sínek látszólag összetartanak a távolban.

    Viszont a képernyőn megjelenő dolgokat úgy kell látnod, mint ha körbe venne, mint ha a tárgyak dolgok ott lennének a közeledben, mert a valóságban ott is voltak a kamera közelében, csak a hatalmas képernyő méretei miatt jön létre a távolabbi széleken a méret látszólagos csökkenése a rögzítetthez képest. Vagyis itt nem a tv torzít, hanem az, hogy távol van tőleg a két széle, a közepéhez képest, ami előtt ülsz.

    Ha ennek a képernyőnek a nézőtől közel azonos távolságra van a közepe és a széle is az ív miatt, akkor a vonalak látszólagosan is páhuzamosak maradnak. Gondold át. Egy két dimenziós megjelenítőn kell láttatnod a valóságban 3D teret, az mindegy, hogy 2D-ben vagy virtuális 3D-ben nézed.

    Sík megjelenítőn a képernyő tőled távoli részei látszólag kicsinyednek egy ekkora felület esetén.
    Emiatt a közepéhez képest minden kisebb lesz ami távolabb esik, de csak a sík képernyő estén.
    Amikor ezt fizikailag is minden pontján hasonló távolságba esik hozzák, akkor már megszűnik a látszólagos kicsinyülés.

    Vagyis a hibát a megjelenítő képernyő távolabbi részei miatt keletkező látszólagos kicsinyülés okzza és csak ez a módszer tudja kiegyenlíteni, hogy közel azonos távolságba essen a képernyőnek minden pontja. Legalább is ha nem is pontosan azonos a távolság, de kisebb lesz az a különbség, amit torzít a távolba futó vonalak látszólagos összetartása a sík képernyőn.

    Így asszem érthető.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák