- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Computex 2024: az új CAMM2 modulokkal szemez az MSI egyik alaplapja
- Milyen asztali médialejátszót?
- iPad topik
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #210815 üzenetére
Télen meg pára, nedvesség, gomba stb stb. Évszakonként kell akkor cserélned és biztosra mész.
Rővidtávon is használom az autót hiába jön össze kb 4 hónap alatt a 8k ezért cserélem gyakran. Amikor benzinnel szinte csak városoztam 6 ezrenként volt a csere. A legjobb olajak sem bírnak 6-8 ezernél többet csak városban. Turbós motornak a gyakori levegőszűrő csere az egyik legfontosabb. És igen, a munkahelyemnél kavicsos földút is van, olyan por van 2-3 naponta kocsit lekell öblíteni.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
-
Asbee
veterán
válasz IntelKiller7 #210860 üzenetére
Kizárt hogy jó. Teljesen más motor, más vízpumpa stb.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #210979 üzenetére
Előbb kézi , utána N. N ben gurul az autó, egy nagy lejtőn , emelkedőn megindul. Ha nem sík helyen állsz érzed is megmozdul a kocsi, kézi megfogja, aztán P. + 2 másodperc amúgy megszokja az ember, és váltónak jobb ez így.
Pedig sok fórumon beszélnek erről dsg-vel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #211016 üzenetére
Amúgy mi az a csúnya felújítás ami gyakran szinte tényként van kezelve a száraz kuplungosnál? Egy kuplungozásra előbb lehet számítani azt csá. Azért az nem egy rettenetes összeg és munka. Persze előélet sokat számít.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
-
Asbee
veterán
válasz K Norbi #211064 üzenetére
Meg ugye azért a G13 at is illene közben cserélni , hiába hiperszuper longlife. Ezt már ismerjük olajnál is. Azért megnézném aki azért pár évente cserélte ott okoz-e gondot. Nálam szerencsére 5 év után cserélték, majd 3 év múlva megint vezérlésnél, azért én is lecseréltettem a vezérlést ha már elkunyiztam egy gyári készletet akitől vettem . Hiába 2 év 45ezer volt csak benne. Így 2 év után megint friss lötyit kapott. Ettől függetlenül azért hónapban még csere g12 evo-ra.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #211152 üzenetére
Egyáltalán nem lehet ilyen általánosító kijelentésetek tenni, egyik olajgyártóra sem. A motulnak mobilnak is rengetek olaja van, ráadásul más más piacon más más olajokkal is. Van amin fejlesztenek folyamatosan, van amin nem, van ami negatív irányba változik szabvány változás miatt. A Shellnek sem csak földgázos olajai vannak, hanem tök átlag évek óta ugyanolyanjai is. Adott olajat kell nézni gyártón belűl, nem általanosítani.
míg pl a Motul, Mobil több 10 éve ugyanazzal a designal, olajjal (sőt rosszabb olajjal) forgalmazza az olajokat
Ez így abszolút nem igaz, ráadásul nem tudom a design miben befolyásolja a tartalmat.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #211165 üzenetére
Te állítottál valamit, miért én győzködjelek? Mind motul mind mobil oldalon folyamatos fejlesztések megújulások vannak, és mind követik olajaikkal a modern motorokat és specifikációkat. Attól hogy a neve és a csomagolása ugyanaz még a tartalom változik. Milliószor mondtam már neked, de úgy tűnik teljesen feleslegesen, hogy melyik fórumokon találod meg a labor teszteket, amelyekből jól látni a változtatásokat fejlesztéseket. Egyébként 2015 ben volt már gázos helix ultra, és ha már hanyatt esünk tőle, mai napig nem fejlesztették agyon őket, hogy a gazdagon adalékolás meglegyen oldva.
-
Asbee
veterán
-
Asbee
veterán
válasz -FreaK- #211437 üzenetére
Nem csak mindennaposan szemmel lárható előnyei vannak, a fogyasztás csak egy dolog. Ténylegesen jobb üzemanyagok a prémiumok. Mindenkinek magának kell mérlegelnie megérie-e a jobb adalékoltság, jobb téli hidegindulás, jobb tisztító hatás, jobb kenés, kevesebb etanol, stb.
-
Asbee
veterán
válasz -FreaK- #211918 üzenetére
Ha az AC kivan nyomva akkor nem megy a kompresszor, csak a külső levegőt fújja be. De nem lesz hűtve. Erre mondják azt megy a klíma, nem megy a klíma. Nem arra hogy kioffolod teljesen. Otthon sem arra mondod hogy bekapcsolom a klímát mikor kinyitod az ablakot.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Grande Ale #212191 üzenetére
Sajna gyakori probléma a vízpumpa elhalálozása.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212336 üzenetére
Látom ezt a témát nem tudod és akarod elengedni. Nyílván aki 8 ezret megy egy hónapban annak nem kell 8 ezernél cserélni mert nem hideg motorral megy rövid távokat. Ez a viszkozitás alapján minősítés is teljesen téves. Vannak nagyon modern észter alapú 10w-40 , 5w-40 olajak is. Csak példa képpen. A modern hiperszuper olajak sem azt jelentik hogy mindent kibírnak. Ez a longlife egy baromság, a lerakódások, dpf miatt kevésbé vannak adalékolva mint egy régebbi 5w-40. Ezért kell az optimális olajcsere, nem a gyári bullshitre hagyatkozni az intervallumban. A gyári olaj sem feltétlen a legjobb minőség. Pl a VW gyári 5w-40 egy nem jól sikerült olaj. De egy gyári vw 5w-30 nál de még a 0w-30 nál is jobb egy Ravenol VMP pl, vagy a Mobil 1 Esp (5w-30 ban csak volt). A Shell gázos alapolaj sem minden magában. A legjobb olajok is városi gyilkolással elfogynak 6-7 ezer km nél vagy 8-12 hónapnál , ilyenkor aki a legjobbat akarja ledobja. Aki meg csak pályázik havi sok ezret, ott akár még a 20-30 ezer sem annyira kritikus. Rengeteg tévedéssel rendelkezel ebben a témában.
-
Asbee
veterán
válasz dellfanboy #212350 üzenetére
Használt olaj labor vizsgálatok. Olajos fórumokon és youtubeon is van rengeteg.
-
Asbee
veterán
válasz Corsa02 #212352 üzenetére
Mutass jegyzőkönyvet Amikről én beszélek mindenki számára elérhető, független jegyzőkönyvek. Az elfogy az olaj nem azt jelenti onnantól használhatatlan, hanem olyan mértékű az adalék csökkenés, savasodás, hígulás, hogy már sokkal nagyobb a kopás, lerakódás mint egy friss olajjal. De ez is motor függő. Egy modern biturbo nem biztos rosszabb ilyen szempontból mint egy régebbi szívóbenzin. Én nem a hagyományos kokszosodásról beszéltem, hanem a lerakódásokról. Nem minden motorba megengedett az agyonadalékolt olaj. Azt sem mondtam 6-7 ezernél cseréljen mindenki olajat. Az 1 év / 10 ezer km egy jó kiindulás. A városi rohangálós úgysem megy 10 ezret 1 évben, így szinte felénél lelesz dobva az olaj. Ha meg megy 10 et nem csak hidegen megy rövid utakat városban. Nissan, Honda pl még pár éve beleírta a gépkönyvbe ilyen felhasználásra a felezett csereperiódust, ami akár fél év volt. Ők biztos rossz helyen vizsgáltattak. De régen a vw-nél is eldugva elsában ottvolt hogy bizonyos országokban, felhasználásra rövidített periódus. De a gyakorlatnál maradva meglehet nézni a longlifeos városi rohangálós tsi-k vagy szívók már mikor kezdik enni az olajat, aki meg inkább költött rá és vitte évente azoknak semmi baja.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212363 üzenetére
Gyári VW dobozos olajról beszéltem, hiába értetlenkedsz...
ezen kívül adalékolásban is jóval szegényebb
Nem igaz. Ezt is kifejtettem miért. Meglepődnél 1-1 10w-40-nek mennyivel gazdagabb az adalékoltsága, mert akkor még meglehetett tenni. Sosem ezzel volt a baj a 10w-40-nél.csak félszintentikus
Ez sem igaz. Létezik full szint észteres 10w-40, csak verseny célokra.holott nagyon sok tévedéssel rendelkezel a témában.
Várom a konkrét cáfolataid, szakmai alapon, amit még sosem tudtál megtenni, itt a sokadik lehetőség. De gyere át az olajos topikba, ez nem itt téma.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212366 üzenetére
Sejtettem, hogy szakmailag ismét nem tudsz hozzá szólni, így akkor el is engedhetjük a témát, ismét. Majd amikor ismét beböfögsz valami butaságot pár nap múlva, nekifutunk újra. Amúgy a vw dobozos olajban is a shell olajad van amire annyira izgulsz, szóval megint benézted. Egyszer legalább az életben tájékozódj. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #212427 üzenetére
Abszolut nem védem a Szabit, sok hülyesége van/ volt, de a konkrét esetben, volt pénze, akkor még full laikusként elvitte egy dízel tuning specialistához akk jó drágán csinált neki egy szar építést. Komolyan ezen kell gúnyolódni? Más kárán.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs