- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64245 üzenetére
Egy valamit felejtesz el: én Budapest Belvárosába járok dolgozni, az említett fogyasztást így hoztam össze. Ezen az útvonalon viszont egy 150 lovas dízellel nem fogsz 4,6 litereket fogyasztani... Érdemes megnézni az autopult.hu tesztjét: a normakörön a dízel Octavia 4,8 litert, a benzines 5,5-öt fogyasztott. Az általam választott felszereltség mellett a 150 lovas benzines és az ugyanolyan lóerejű dízel között listaáron 900 ezer forint különbség van...
-
Freddy76
addikt
-
Studi
addikt
válasz t_a_m_a_s #64249 üzenetére
Az úgy van, hogy 9 Ft-ot adhatnak kedvezményes adózással. Január 1-től szűk két hétig ez valóban 15 Ft volt, de szép csendben azonnal vissza is vágták.
A munkáltató persze annyit ad, amennyit csak akar, de a 9Ft/km feletti rész normál munkabérként adózik. Aliéknál ezt szerencséjére bevállalta a cég, nálunk egy 12Ft/km kompromisszum lett. Mondjuk nem nekem, mert én nem oda vagyok bejelentve, ahol lakok, így nem kapok egy fillért sem. Az más kérdés, hogy a pesti munkahelyem és a budapesti bejelentett címem között kb. háromszor akkora a távolság.
-
Studi
addikt
válasz t_a_m_a_s #64255 üzenetére
Szerintem hagyd a csudába, neked addig jó, míg a 15Ft-ot utalják.
Amúgy persze, erről nem harsogtak különösebben, mert a munkavállalókat kedvezőtlenül érintő döntés. Másrészt a minimálbér nagy emelése miatt joggal nyöszörögtek a munkáltatók, hogy még ezt is a nyakukba varrják. És itt főleg az adófizető munkáltatókról van szó.
-
aleister
veterán
válasz #31733248 #64251 üzenetére
Pontosan miyen kocsikról beszélsz? Évjárat, motor, típus? Fogyasztásban a spritmonitor.de-t kell nézni!
Új áron meg nem érdemes számolni. Épeszű ember nem vesz azon a pénzen kocsit. 1 éves autoszalonos modelleket 3-10 km-rel meg lehet kapni 1-1.5 millióval olcsóbban, a 2 éves alig futottak meg 3-4 millióval mennek kevesebbért a listaárnál, és ugyanúgy megvan az új szaguk. Itt meg már elolvad a dízel felára.
(#64249) t_a_m_a_s
Studi leírta a lényeget.(#64253) Freddy76
"Vagy félre lehet tenni a turbó, a részecskeszűrők, és a kéttömegű lendkerék javítására, cseréjére.
Nekem a dízellel továbbra is az a bajom, hogy ocsmány fekete füstöt eregetnek."Ezzel a 3 dologgal csak 3 baj van:
1. A benyásban ugyanúgy van turbó.
2. Az új benyásakban ugyanúgy van kettöstömegű.
3. Akinek egy kicsivel is több esze van, mint egy marék kavicsnak, nem vág gallyra részecskeszűrőt.A ráadás meg, hogy bár valóban vannak ocsmány mód füstölő dízelek, de az enyém eddig még egy árva pamacsot sem eregetett ki, pedig egy 15 éves autóról beszélünk. Nincs benne se kettőstömegű, se részecskeszűrő.
[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Studi
addikt
válasz aleister #64257 üzenetére
Az, hogy van benyásban is turbós még nem jelenti azt, hogy mindegyik az. De persze erre halad a világ. A jó öreg szívódízel viszont kihalt sajnos, pedig meg volt annak is a romantikája, pár korty benyával elketyegett, és kiment a világból is. Nekünk volt pár PSA szívódízelünk, azok nehezen elpusztítható darabok voltak.
A kettőstömegű szintén vagy van, vagy nincs, még lehet dízelt is találni anélkül, meg benzinest is azzal. Alapvetően tényleg nem dízelprobléma. Meg le is lehet hegeszteni, mint apámék kocsijában volt, mikor megvették. Évekig mentek úgy, kellemetlen busz hangja volt persze a kocsinak, de hát rá lett mondva, hogy dízel... Aztán mikor kicserélték német dízelhez képest egész kultúrált lett hirtelen.
Részecskeszűrő neked nem gond. Manapság nekem sem. De aki esetleg egész heteket mozog büdipesten, úgy, hogy nemigen tud kimenni, annak azért átok lesz egy idő után. Mert hiába van alacsony fogyasztású kocsid, ha csak azért kell tenned egy 20-25km-es kört, hogy regeneráld a szűrőt.
Amúgy ez az egész hitvita. Új autó esetén csak igen magas tervezett futásteljesítménynél éri meg a dízel a felárat. Használt esetén már csökken ugye a különbség árban, nő egy kicsit kockázatban. hogy kinek mi éri meg, az egyéni preferenciák kérdése. Meg hát nem is kell autótémában mindig objektíven dönteni.
A Te esetedben teljesen indokolt a dízel a napi 100+km-re. Én napi átlagban 40-50-et megyek, ez évi 15k km körül van, nemigen tudná visszahozni a dízel a felárát. Volt, amikor napi autóhasználat mellett is évi 10k km alatt maradtam. -
aleister
veterán
"A jó öreg szívódízel viszont kihalt sajnos, pedig meg volt annak is a romantikája, pár korty benyával elketyegett"
Biztos azért haltak ki szegények, mert mások is benyával tankolták.
Kettőstömegűnél van más megoldás is az általad írtra. Nem egy cég foglalkozik azzal, hogy hagyományosra cseréli az első meghibásodáskor. Kell egy adapter a kuplungszerkezet mögé, és kész. Megvan relatív olcsón.
A lényeg, hogy azért írtam, mert ez a tendenciát nézve már nem csak a dízel nyűgje lesz. Sajna kopó alaktrész. A legjobb esetben is 200e fölött kicsivel elviszi a cica.Szerintem, ha az ember javarészt városban közlekedik, akkor nem éri meg dízuelt venni. Ha mégis azt vesz az alacsonyabb fogyasztás miatt, akkor célszerű valami régit, mert garantáltan le fog feküdni a részecskeszűrő. Tudatos vásárlás esetén meg belekalkulálja majd a regenerációs ciklus lefutásához szükséges 40-50 km-es 110-130 km/h-ás etapokat.
Kb 10 perc olvasás és a fenti egy sor betartásával életben és üzemkész állapotban tartható a DPF. Ha minden alkatrésznél ez lenne az ábra, nem lenne mumus az autószerviz.
Szóval továbbra is tartom, hogy átgondolt gépkocsivárálás és használat esetén ez nem negatívum.Az utolsó bekezdésedben meg ott az igazság. Ezzel kezdtem én is. Távfüggő, hogy kinek éri meg a dízel. És pont emiatt olyat kijelenteni, ami a vitaindító mondat volt ("egyre kevésbé érdemes dízelt venni...") eléggé nagy balgaság.
[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Studi
addikt
válasz aleister #64260 üzenetére
Amúgy a tudatos vásárlással kapcsolatban még egy apróság: miért nem használunk egy autót 12-13 évig? Régen a mumus a karosszéria rohadása volt alapvetően, de ez vagy 25 éve megoldott kérdés. Ettől függetlenül egy mesterségesen fenntartott túlfogyasztás van, amit a gyártók és a szabályozási környezet együtt pörgetnek fel. Főleg itt, Európában. Szétnézve a 10 éves autók között még bőven olyan példányok vannak, amiben még ennyi benne van ésszerű fenntartási költségek mellett, mégis már 3-4-5. tulajnál vannak.
Econtól mindig számíthatunk balga vitaindító mondatokra. Legegyszerűbb, ha belátjuk, hogy a Sony A6000 jobb bármelyik benzines és dízel kocsinál is.
-
Studi
addikt
válasz fi:zi'k #64261 üzenetére
No igen, azért ennél sokkal árnyaltabb a kép. Főleg, hogy a használt autóknál egy generáció nagyon kiesik, mert 2009-2010-2011-es eladások a béka segge alatt voltak, főleg nálunk. Ami meg volt, az is céges lett, olyat meg senki nem akar venni, mert sokat futott. Ez viszont a kelleténél magasabban tartja az időszak előtti, és utáni autók árát egyaránt.
-
t_a_m_a_s
őstag
miért nem használunk egy autót 12-13 évig?
Az egyik paripánk 11, a másik 12. Az egyikben 153 ezer van, a másikban majdnem a duplája. Egyszerű szívóbenzines mindegyik. Azért mostmár akad mindkettőn valami apróbb-nagyobb bizbasz minden második hónapban, kezd kurva idegesítő lenni néha, hogy többet járok szervizbe mint kocsmába Ha azonban ezt elfogadom, még mindig sokkal beljebb vagyok az öregedő, de kifizetett autóval mintha a havi törlesztőre csengetnék ki 40-50-60K-t havonta. Amíg megbízhatóan teszik a dolgukat, maradnak.
A Fiestára 8 évesen vezérlés, fék, műszaki, stb elment vagy 250, ezt az árában nem kaptam volna vissza, viszont ezekhez további 7-8 évig nem kell nyúlni, így hülyeség lett volna eladni. Nem rohad, a kipufogó is a gyári még. szerintem meglesz még egy darabig...
Holnap majd jól beletépünk...
-
#31733248
törölt tag
(#64252) Studi
"Izgalmasan indul a napunk... "
"Az úgy van, hogy 9 Ft-ot adhatnak kedvezményes adózással. Január 1-től szűk két hétig ez valóban 15 Ft volt, de szép csendben azonnal vissza is vágták."
Ezt bizony elég baj, főleg, amikor a munkaerőnek komoly mobilitási problémái vannak Magyarországon...
(#64257) aleister
"Pontosan miyen kocsikról beszélsz? Évjárat, motor, típus?"
Belinkeltem: Skoda Octavia. Abba meg, hogy mit vesz épeszű ember és mit nem, nem érdemes belemenni. 20 éve új autókat veszek és 3-4 évente cserélek, nekem így éri meg, másnak meg máshogy.
-
konyi79
addikt
Ez a 15 Ft amúgy egy vicc. Nálunk főállásúmban pont akkor futott a javaslat, mikor a kollektívet átírták. Bele is dobták a 15Ft-ot, aztán kijött a végleges tv, hogy adható. Na ment a vakarózás, most januárban nem kapott senki semmit, majd egyedileg elbírálnak következő fizetésig. De a nagy szakmai béremelés is azt érte el, felfüggesztették a bértáblát, aminek ugye szakmai minimálbér az alapja szorzókkal. Megérné futni egy kört rajta Freddyvel.
-
aleister
veterán
válasz #31733248 #64265 üzenetére
Oké, de melyik évjárat? Milyen motorú benyással hasonlkítottad össze?
Feltehetően nem vagyunk egy kereseti szinten. Nem tartom reális körképnek, hogy mindenki úgy járjon el, mint Te. A topic törzsközönségéből indultam ki, és szerintem itt nagyon kevesen vesznek vadonat új, 0 km-es szalonautót.
Viszont, ha bevállaod az új autól adód, rövid idő alatti értékvesztést, akkor nem értem miért gond a dízel motor 800k-s felára? Némi túlzással kb ennyit értékcsökken az autód, amikor kigördülsz vele a szalonból.(#64261) fi:zi'k
Jah.
Okosabb lett volna %-ban megadnom.
Nagyon rá vagyok pörögve a Mazda6-ra, ezért nekem a listaár alapban a 10-11 milka volt. Napi szinten követem hahun-n a dolgokat. Két éves, fullos modellt láttam már 6.7-ért, de alacsonyabb felszereltséggel vannak 5 km-es szalonautók 1 misis kedvezményekkel.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Studi
addikt
válasz Lassú Víz #64269 üzenetére
Én 2008-ban vettem a Suzukit, ráadásul a legleharcoltabb, legolcsóbb példányt a HaHu-ról. Magam sem bántam vele kesztyűs kézzel, de még mindig megy. És ez csak egy olcsó Suzuki, amit ráadásul a 80-as években terveztek (jó, a motorja frissebb...). A karosszéria bár ütött-kopott, de még mindig nincs nagyobb gáz, jó 5 év legalább benne lenne. A motor sajnos szét van hajtva, de ez ismert probléma, már vásárláskor is az volt. Szóval egy ennél újabb tervezésű, magasabb minőségre pozicionált autónak simán kellene bírnia a 15 évet. De akkor minek cserélgetni 3-4 évente? Ezt nem nagyon fogom megérteni szerintem.
(#64264) t_a_m_a_s: erről van szó, az értékvesztés sokkal magasabb költség, mint amit ténylegesen az autóra kell rákölteni. De fogyasszunk-fogyasszunk-fogyasszunk. Végülis az objektíveket is ezért veszem, mindenkinek meg van a maga defektje.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz t_a_m_a_s #64266 üzenetére
(#64266) t_a_m_a_s
"Mennyit mész egy évben?"
Mostanában 50 ezret, régebben többet.
(#64268) aleister
Az aktuális Octaviát vettem alapul (most cseréltem autót): 1.4 TSI DSG vs. 2.0 CR TDI, mindkettő Style felszereltségű, 150 lóerős. A költést pedig úgy kell kezelni, hogy számomra az autó gyakorlatilag munkaeszköz (nem taxis, vagy futár vagyok).
"Viszont, ha bevállaod az új autól adód, rövid idő alatti értékvesztést, akkor nem értem miért gond a dízel motor 800k-s felára?"
Most adtam el az alsó-közepes autómat közel 3,5 évesen, ezalatt kereken 1,5 milliós értékvesztést könyveltem el. Nézőpont kérdése, hogy ez sok, vagy kevés - nekem megérte. Felhasználói élményben hátrányban van a dízel az említett összehasonlításban és egyszerűen nem éri meg.
-
aleister
veterán
válasz t_a_m_a_s #64273 üzenetére
Az igaz, de ennyi km-nél meg pont nem logikus a benyás.
(#64272) Econ
"Felhasználói élményben hátrányban van a dízel az említett összehasonlításban és egyszerűen nem éri meg."
Na akkor ezt írd, ne pedig azt, hogy fogyasztás miatt nem éri meg. Nem tudom milyen felhasználói élményre gondolsz. Ez eddig nem került szóba.A két Octavia között kb 0.8 dl difi van fogyasztásban. Ez nem tűnik soknak, DE még így is kb 150k évente (50k km futási teljesítményt véve). 3-5 év alatt 450-750k.
"nekem megérte."
Ez a lényeg, viszont, amíg nem az a megszokott, hogy az emberek 3 évente új autót vesznek, és két misi ablakon kidobott pénz belefér neklik pluszba, addig nemigen lesz széles körben elfogadott az alaptézised, miszerint nem éri meg a dízel.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
#31733248
törölt tag
válasz t_a_m_a_s #64273 üzenetére
(#64273) t_a_m_a_s
Tényleg így van.
(#64274) aleister
A kis fogyasztási különbség és a jelentős dízel felár miatt nem éri meg a dízel. Ehhez a felhasználói élmény (kulturáltabb működés, gyorsabb bemelegedés stb...) csak hozzátesz a benzines oldalán.
"A két Octavia között kb 0.8 dl difi van fogyasztásban. Ez nem tűnik soknak, DE még így is kb 150k évente (50k km futási teljesítményt véve). 3-5 év alatt 450-750k."
Persze, de 900 ezer forintos felár és drágább szervizköltség van a dízel oldalán... A 1,5 millió forint 3 év alatt pedig nem "kidobott pénz". Gondolj bele: egy hasonló kategóriájú és felszereltségű használt autó sem fog karbantartási költségek és amortizációs veszteség nélkül lefutni 170 ezer kilométert. Nem is szólva arról, hogy kevésbé lesz üzembiztos.
Azt pedig továbbra sem állítom, hogy senkinek nem éri meg dízelt venni, csupán azt mondom, hogy az adott típusnál, a felhasználói igényeim tükrében nem volt érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
-
aleister
veterán
válasz #31733248 #64275 üzenetére
Szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Nem vitatom, hogy ennyi év alatt, ennyit amortizálódik minden autó ebben a kategóriában. Én azt írtam, hogy:
1. a többségnek bőven jók azok az autók, amiken nem bukik másfél misit, és kb ugyanazt tudja, mint az új
2. ha standardnak veszed a 2 misis kiadást, akkor miért érveslsz a 0.8 misis motor ellen?Kulturáltabb működés? Ezt kifejtenéd?
Gyorsabb bemelegedés. A motor részéről ez annyit tesz, hogy valóban járatni kell a dízelt max 30 másodpercig a minuszban. Ez tény. Viszont, ha úgyis eladod 3-5 éven belül, akkor ez miért foglalkoztat? A Te használatod alatt nagy eséllyel nem lesz negatív következménye a hidegen futásnak."Azt pedig továbbra sem állítom, hogy senkinek nem éri meg"
Ha ez így van, akkor semmi gond nincs vele. Nekem az "Ennek ismeretében mondom: egyre kevésbé érdemes dízelt venni..." mondat inkább ilyen proféta jellegű dolgonak tűnik, de amennyiben csak summáztad a saját szemszögödből a dolgokat, akkor no problem.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
rbalint88
addikt
Jiden mar arultak benzines autot reszecskeszurovel es egyre inkabb fognak is.
A reszecskeszuro amugy faszsag, mert ugyan a korom nem latszik es ez a muszakin jujjdejo, de a kijovo gaz sokkal rakkeltobb. Kb euro4 szuronelkuli a legtisztabb, legkevesbe karos osszegeszeben.
A gyakori cserehez: egyreszt sokkal tobbet autozunk, autoznak a ceges emberek, ez 20-30-40 eve nem volt altalanos. Neha indokolt a csere. DE. Az az auto szennyez a legkevesebbet, amit nem gyartanak le. Szoval tenyleg 15-20 evig kellene hasznalni egy autot optimalisan, csak ehhez karban is kellene tartani normalisan, amivel ugye az a baj, hogy akinek van penze karbantartani, annak van penze uj(abb) autora is, igy lesznek tiz eves korukra elohalottak az autokbol, mert jovanazugymeg, muszakizzunk okosba es tarsai.
Daniaban erre leptek egy huszarosat es rakurtak 200% adot a kocsikra, gazdag orszag es megis mindenki kicsi es/vagy oreg autokkal jar. -
-
Novics
senior tag
Ez az, járjon minden városlakó trolibusszal!
Merci, olvastad, hogy nyáron elvileg kezdik a M3 felújítását?
[ Szerkesztve ]
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz aleister #64277 üzenetére
Ali, ez a benzines-dízel dolog eléggé hit kérdés, a főnököm pl hardcore benzines hívő, szerinte az autó fekete (vagy fehér) színű, szedán kivitelű, és benzin üzemű. Mióta ismerem, mindig ezen peremfeltételek alapján vesz autót.
De az hitvitán felül áll, hogy a benzines autó kulturáltabb, ez a magadfajta makacs embernek is be kell látnia
Én szerettem anno asszony céges 1,6 tdci focusát, de az a kerregés...
(#64280) Mercutio_: És? Kurvára ráérünk erre IS
[ Szerkesztve ]
Holnap majd jól beletépünk...
-
Mercutio_
félisten
-
aleister
veterán
válasz t_a_m_a_s #64282 üzenetére
A főnököd buta és az ízlése is rossz.
A fehér a legtöbb autóban csúnyán néz ki. Praktikus, mert nyáron 3-5 fokkal hűvösebb egy sötétnél, de csúnya. Tán valamelyik kereklámpás bömös, aminek jól áll.Magyarázza már meg nekem valaki, hogy mi a kulturáltabb egy benyásban? Nem arról van szó, hogy makacs vagyok, hanem, hogy nem tudom mire gondoltok. Világ életemben benyásokat hajtottam meg két LPG-st (kvázi azok is benyásak ugye). Most nem érzem, hogy ez a mostani DTi annyira más kategória lenne. Ültem már egy rakat egyéb dízelben. Azoknál sem volt olyan feelingem, hogy épp talicskával csapatnék a tanyán. Nekem kifejezetten tetszik a dízelhang.
Mondjuk a sedanban igaza van a górédnak. Szóval akkor mégsem buta, csak rossz az ízlése.
(#64280) Mercutio_:
Azt hiszem sejtem mire gondolsz.
Ez nekem eddig nem volt nyilvánvaló, mert nem olvasok MILCes topicokat. Mindössze a part széli bekiabálások engedtek erre-arra következtetni. Úgy vagyok ezzel, hogy amíg velem valaki normálisan cserél eszmét, vélt vagy valós előélettől függetlenül, addig én is normálisan állok hozzá.Ha nem erre gondoltál, akkor sry!
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz aleister #64284 üzenetére
- Szerintem az összes dízel kerregős szar, erre gondolok
- Most hagy ne keressek neked össze 163 db kurvajól kinéző fehér autót De pl az új focus kombi szerintem fehérben néz ki a legjobban, persze feketére fóliázott ablakokkal.Na mára befejezem a trollkodást én is
Holnap majd jól beletépünk...
-
aleister
veterán
válasz t_a_m_a_s #64285 üzenetére
De keress! Ha csak 162-öt találsz, akkor nem győztél meg.
Na majd decemberben, vagy jövőre valamikor beállítok Hozzátok. Egy láda Bak-ban fogadok, hogy vissza fogod vonni, amit most mondtál a dízelekről.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Byk01
senior tag
válasz rbalint88 #64278 üzenetére
Nem vagyok képben a részecskeszűrő működésével, de a nevéből kiindulva csak szűri azt a kipufogógázokkal teli levegőt, ami áthalad rajta. Ha ez így van, akkor nem értem, mitől lenne tisztább az a levegő, ami a szűrő nélküli autóból jön ki. Ebben a levegőben is ugyanúgy benne vannak azok a részecskék, amiket a szűrő nem szűr ki, csak mellette még ott vannak azok is, amiket kiszűrne.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
-
Balinov
félisten
Mivel 205XRD-val (1.9 szivo) kezdtem autos palyafutasom a szivem a dizel fele huz mindig is, bar az utanalevo 3 kocsi csak benzinesre sikeredett (1.2 8V Punto2, A4 1.6B, Avensis 1.6B). Titkon nagykobcentis 4 karikas dizel kombira vagyom (A4/A6), S Line felszereltseggel. Utolso 3 berautozasnal volt Fabia 1.2TFSI, 0.9-es turbos Clio, meg most Portugaliaban vegulis a benzines kombi foka helyett vatta uj kombi golfot kaptunk. 1.6 TDI-vel.
az a hangg...meg hogy viszonylag alacsony fordulatnal is huz (cliot konkretan ugy kellett felrugdosni meg visszapakolva is a cseszneki szerpentinen...meg sik terepen olvatosan kellett becammogni a korforgalmakba, nehogy a dinamikahiany miatt egy platoszil el ne toljon Vamosszabadiig). Sokat palyaztunk, mentem ugy 1k km-t, de 130-nal tempomattal 5-ikben 2.1kRPM...A4-et, totyat 3000+-ig kell porgetni... Jol esett megint dizelt hajtani. Mondtam is Veranak, ha picit tagasabb lenne, nagy duzzogva szorementen elcserelnem a Totyara.
Eszervek itt persze azt mondjak, felesleges a benzin, napi 16km ha csak en melozok, max 2x ennyi, ha Verat hozom/viszem, bolcsikor es sajat melo...
Amugy meg szerintem is hitvita a dizel vs benya.
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
JohnyBlue
őstag
ööö a cicis, sörös, viszkis sztorikat nem jobb olvasgatni ?
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
konyi79
addikt
A részecskeszűrő működésének megértéséhez a gázolajig kell visszamenni. Ami gázolaj elégtelenül ég el, a dízelnél a korom. Na a részecskeszűrő ezt a kormot fogja meg. Mivel a kapacitása véges, valamit kezdenie kell a dologgal, amit regenerációnak hívnak. Na ez a dolog kétféleképp tud végbemenni. Az egyik, a külön adalékos, ami a jövő, nélküle közel lehetetlen lesz pár év múlva dízelt építeni, megfelelni euro akárminek. A másik, sokkal népszerűbb megoldás a környezetvédelemmel szembeni legnagyobb átb@aszás, a kipufogóba fecskendezett gázolaj. Típusfüggő, de valahol 1500-2500 fordulatnál regenerációs fázisban a részecskeszűrő elé gázolajat pumpál egy plusz befecskendező, meg a motor vezérlésének módosításával küldenek oda kis oxigént is. A részecskeszűrő meg szépen kiég. Na ezért kehesek a nagyobb dízelek városban, a folyamatos kis fordulat miatt nem tud regenerálódni a részecskeszűrő.
Ez utóbbi módszer hatásáról sok áruszállító tudna mesélni, hogy némely 2011 utáni dobozos mitől eszik többet, mikor ugyanaz a motorkódú 2010-es akár 15-20%-kal kevesebbet. Jah... elköpködi a gázolajat a kipufogóba. NEDC ciklusba beleszámít a regeneráció? Nem. Regeneráció alatt mérik a károsanyag (pl NOx) kibocsátást? Dehogy... Köszi dízel.
De sajna a közvetlen befecskendezés a benzineseknek is meghozza a DPF-t, vele minden gondját.Ja, egy kérdés: ezek után megtippelitek, melyik része a legdrágább egy új autónak? Most ne a prémiumról beszéljünk, egy konzumer új autóról.
-
Studi
addikt
válasz t_a_m_a_s #64282 üzenetére
Ha már szóba került: török népdal...
-
aleister
veterán
Én is olvastam már azt a véleményt, miszerint a DTF által generált mikró részecskéket a szervezeted nem tudja megszűrni, így károsabb. Szerintem ez nem így van. A részecskeszűrő legfontosabb feladata a koromra ragadt gázolaj elégetése, mert az ám az igazán rákkeltő.
(#64288) t_a_m_a_s
Könnyen beadtad a derakad. Kérem a söröket!Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
rbalint88
addikt
[link] hátha annak a kopasznak elhiszed
Econ: írtam is, hogy van az az élethelyzet, ahol tényleg "elfogy" 3-4-5 év alatt az autó és érdemes cserélni, de alapvetően a karbantartás elmulasztása okozza az autók végét.
Nálunk, ahol évi 4-15e km között kerül az autókba, 10+ év a csereciklus. (mármint unokatesómnál és nagynénikémnél, én 8 év alatt a 8. autónál tartok )[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64277 üzenetére
(#64277) aleister
Nyilván attól függ, kinek mit érdemes vennie, hogy milyen igényeket támaszt az autóval szemben és mennyit szán rá. Én háromszor annyit megyek, mint a hazai átlag, ezért nyilván máshogy alakulnak a megtérülésre vonatkozó számításaim és mások az autóval szembeni elvárásaim is. De nagyon sokan vannak hozzám hasonló helyzetben és nem azért vesznek új autót, mert ostobák, hanem mert így éri meg nekik.
"ha standardnak veszed a 2 misis kiadást, akkor miért érveslsz a 0.8 misis motor ellen?"
Legutóbb 1,5 millióba került a durván 170 ezer kilométer és a 3,5 év, ez szerintem egyáltalán nem rossz. De dízelért pedig miért érné meg nekem 900 ezer forintos felárat fizetni?
"Kulturáltabb működés? Ezt kifejtenéd?"
Kerregés, alacsony fordulatszámnál kellemetlen rezonanciák, lassú bemelegedés, szűkebb használható fordulatszám tartomány, orrnehézség, ezekre gondolok.
(#64278) rbalint88
"Szoval tenyleg 15-20 evig kellene hasznalni egy autot optimalisan, csak ehhez karban is kellene tartani normalisan"
Ha keveset mennék a kocsival, én sem cserélnék 3-4 évente, az biztos. A második autót meg is tartjuk 10+ évig, mivel átlagban évi 10-11 ezer megy bele.
(#64280) Mercutio_
Hagyd már ezt a trollkodást.
-
aleister
veterán
válasz #31733248 #64296 üzenetére
Na végre valaki, aki legalább körvonazza, hogy miben rejlik ez a kulturálatlanság. Még, ha nem is értek minden ponton egyet vele.
Kerregés: Ez ízlés kérdése. Balinak teszik a dízel hangja, nekem tetszik, másoknak nem. A jelenlegi Opelom átmenet a benyás felé. De ülj bele egy őj Mazda 6-be, aminek nincs hangja. Nagy gyorsulásnál gyönyörűen duruzsol, 120-130 környökén meg valami már halatszik a menetszélből. Nem azt mondom, hogy minden dízel ilyen jó. Hallottam én is csattogos motorokat. Csak jeleztem, hogy ha csak ez a baj, van ellenpélda.
Alacsony fordulatszámnál kellemetlen rezonanciák: egyrészt erre van a kettőstömegű, másrészt az újabb modellek olyan motorfelfüggesztő bakot kapnak, hogy nem érzel ebből az egészből semmit.
Lassú bemelegedés: korábban reagáltam már erre. Nem írtad le még, hogy ez pontosan miért baj? Ha a motor üzemi hőmérsékletének a későbbi elérése miatt aggódsz, akkor ez csak mínuszokban para, amit ki lehet küszöbölni egy fél perces járatással (ennyi kell, hogy felálljon a normális olajnyomás, és meglegyen a kenés). Ha a fűtés miatt para, akkor egyet kell értenem. Amikor mentek a 15 fokok, akkor jó 5-6 perc volt mire elérte a 87 fokot a víz. Egy szint fölött viszont már nem csak a vízzel fűtenek, hanem a légkondi is elektromos úton. És akkor még nem beszéltem az állófűtésről, ami szintén ott van egy szint fölött.
Szűkebb használható fordulatszám tartomány, Ez igaz. Szokni kell. Cserébe már alacsony fordulaton is szépen húz, csak épp nem szabad huzamosabb ideig azon járatni.
Orrnehézség: minden orrmotoros autó orrnehéz.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Lassú Víz
őstag
válasz aleister #64297 üzenetére
Dízel - benzin, benzin - dízel, egy frászt. Hidrogén + üzemanyag cella! Hajrá Nikola!
A szomszéd rétje dolgot látom itt kibontakozni. Ali átült dízelbe, most az az Isten, Freddy átült benzinesbe, és soha többé nem akar dízelt, csak Alival ellentétben ő nem akar mindenkit meggyőzni, hogy neki van igaza. Leírta, hogy szerinte miért, a többit meg bölcsen
leszarjaelengedi a füle mellett.Ali, Econ! Győzködjétek egymást privátban lécci!
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Freddy76
addikt
válasz Lassú Víz #64299 üzenetére
Persze, mert részben hitbéli, részben szubjektív kérdéshez nincs értelme hozzászólni. Én nem akarok dízelt, mert
- Sokat autózok Budapesten belül, márpedig a városi forgalom öli a dízelt;
- Szerencsére most éppen ott vagyok az életemben, hogy vehetek új autót, vagyis nálam számít a dízel felára és az, hogy ez megtérül-e;
- Gyűlöltem a dízelem kerregését és koromfelhőjét - ez pedig elkerülhetetlen, ha sok a városi használat."Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...