- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- SSD kibeszélő
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Autóhifi
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Steam Deck
- iPad topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz Novics #63685 üzenetére
Nekem tömegközlekedéssel kereken egy óra bejutnom a Belvárosban található munkahelyemig, kocsival mindez kb. 35 perc. Utána lesz egy köröm kétszer 15 perc utazással, oda tömegközlekedéssel kb. 40-40 perc lenne. Aztán megint egy kör, amit kb. 5-5 perc alatt teszek meg, tömegközlekedéssel kb. 20-20 perc lenne. Ez így egyszerűen túl sok időveszteség egy sokat dolgozó embernek. Megjegyzem, ha az elmúlt években nem dugították volna el a budapesti autósok elől egyik menekülő utat a másik után, még gyorsabb lehetne a közlekedés és kevesebbet kellene dugóban állni. A legtöbbször számomra sajnos nem jelent valós alternatívát a tömegközlekedés, de legalább igyekszem keveset szennyezni, ezért nem dízellel járok.
Érdemes megnézni, szép TL-videó Prédkolálószékről.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz TayRol #63696 üzenetére
Az egyik (és messze a legdrágább) tablet-laptopom egy Lenovo ThinkPad Helix, 12 collos érintős kijelzővel. Ritkán használom, szinte csak akkor, ha kell a hosszú, 10 órás üzemidő. A Full HD ekkora méretben szerintem kényelmetlen és felesleges dolog, túlságosan aprók a betűi egy ekkora képernyőn, legalábbis így 40 felett mindenképpen. Az érintőképernyőjét viszont nagyon szeretem, bár az egér által biztosított könnyű kezelhetőség bizony gyakran jön jól így is.
-
#31733248
törölt tag
válasz jjeahh #63763 üzenetére
(#63763) jjeahh
"Nem a mérettel van bajom, hanem a hatásvadászattal"
Minden nő igyekszik csinos lenni, ez már csak nem számít hatásvadászatnak? Egy jó alakú nő is felvehet testre simuló ruhát, szerintem ebben semmi túlzás nincs.
"Ha alkalmi akcijóról van szó, akkor én is megd*gnám, de barátnőnek ilyen nem kéne, kinyírna a féltékenység. "
A hűség alapvetően lelki kötődés kérdése, nem az adottságoké. Attól, hogy az ember párja tucatszám kapja az ajánlatokat, nem kell idegesnek lenni, ha egyébként jó a kapcsolatotok.
(#63776) t_a_m_a_s
Nemrég váltottam Samsungról egy Xiaomi Redmi Note 4 (3 GB RAM, 64GB memória, 4100 mAh, Marshmallow, MIUI 8). Ha szereted a hasonló méretű telefonokat, tetszeni fog.
(#63787) fi:zi'k
A társasház biztosítója téríti meg a kárt.
-
#31733248
törölt tag
válasz Lassú Víz #63820 üzenetére
Úgy jártál Te is, mint a parasztbácsi az ésszerűsítő brigáddal.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mercutio_ #63836 üzenetére
Az a baj, hogy gyorsan ráfogja mindenki a hasonló nőkre, hogy plasztikázottak, mint ahogyan a lenti "túlzás lányra"is azt, hogy kihívó, pedig egyáltalán nem az. Vannak, akikkel bőkezű volt a Teremtő, én ennek mindig örültem, soha nem voltam miatt ideges, vagy féltékeny.
A sörös történet pedig még úgyis nagyon szomorú, hogy szinte egyáltalán nem iszom sört. Az pedig hogy nem egy tradicionális székely márka, nem is csoda, a csau-rendszer híresen magyar- és hagyományellenes volt, gyakorlatilag igyekeztek tönkretenni mindent, ami a magyar múltra emlékeztetett. j
Jelenleg pedig gőzerővel folyik egész Erdélyben a román templomok építése, hogy ezzel is igazolják a saját történelemszemléletüket.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Ezt érdemes a rockrajongóknak megnézni:
-
#31733248
törölt tag
válasz Balinov #63869 üzenetére
(#63869) Balinov
"Nem csak rajongóknak szvsz, kibaszott jó!"
Az bizony, még úgy is, hogy közben átment egy jelentős hangulatváltozáson és örömzenéléssé vált. Emlékszem, amikor először láttam a videóját, belém is égett. És most meg ne kövezzetek, de hol vannak ma ilyen bandák? Vagy mint a Guns 'N Roses, Metallica? Már a Prodigy, Linkin Park után is mintha filmszakadás lenne...
(#63871) pollai
"EZT csak most találtam a témában.... még szerencse, hogy ekkor már nem élt szerencsétlen Cobain "
Jaj...
Leo feldolgozása szerintem jó volt, de láthatóan nem az eredeti, egyébként zseniális módot választotta, hanem leosította. Ahogy egyébként szokta máskor is.
(#63888) Mercutio_
Na akkor én is egy ötöst: 1 2 3 4 5
(#63898) aleister
Azért jó lenne, ha az átlátszó fiúk egyszer a nemzetibb, vagy értékelvűbb álláspontot is megjelenítenék...
-
#31733248
törölt tag
válasz Freddy76 #63903 üzenetére
Az a baj a cikkeikkel, hogy vonalasan egy irányba mutatnak. A cég 50 százaléka helyi tulajdonban áll, saját honlapja szerint közel 100 székelyt foglalkoztat, nyugodtam drukkolhatunk nekik, nem kell, hogy egy ilyen "leleplezés" miatt másképp gondoljuk. A cég sokkal "székelyebb", mint amennyire például az OTP magyar (ami mindössze 28 százalékban magyar tulajdon).
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #63906 üzenetére
(#63906) aleister
Én gondolkodom, éppen ezért drukkolok a magyar cégnek. Minden normális országban így tesznek a hazaival. Az pedig, hogy a tulaj kampányt épít a márkája védelmében? Azzal hibázna, ha nem tenné.
(#63907) Mercutio_
Én is hasonlóan vagyok ezzel, szinte minden műfajban van kedvencem.
-
#31733248
törölt tag
válasz zolka78 #63913 üzenetére
(#63913) zolka78
"A tulajdonosoktól eltekintve engem az érdekelne a leginkább, hogy valaki miért nem a sörök és a sörök eredetisége körül keresi a tényeket."
A tények már ismertek, a legtöbb ember számára az a kérdés, hogy drukkol-e a magyar félnek a jogvitában. Hogy mennyire számítanak originális terméknek a székely sörgyártó sörei, az számomra kevésbé fontos, a cég magyarokat foglalkoztat és félig magyar tulajdonban is van, kedvesebb tehát a szívemnek, mint a Heineken.
Másrészt érdemes azt is megnézni, ki rángatja valójában a másik bajszát. Ugyanis a Heineken támadta meg a kisebb céget és nem fordítva.
(#63914) konyi79
Messzire vezető történelmi vita lenne, ha belemennénk a nemzetiségi kérdés kezelésébe és sajnos a történelem oktatás több generációt is félreinformált már e tekintetben. A király személye, mint intézmény nemzetek feletti, s a királynak egy több nemzetiség által lakott országban felül is kellett emelkednie egy-egy nemzetiség nézőpontján, mivel nemzetiségétől függetlenül mindenkiért felelt, aki a birodalmában élt. A különböző uralkodóházak tagjai pedig gyakran egymás közt házasodtak, mivel a keresztényi hit sokkal, de sokkal fontosabb összekötő kapocs volt a nemzetiségi hovatartozásnál, hiszen ez adta meg összetartozásuk közös (spirituális) alapját. Ez nagyon-nagyon sokáig jól is működött. A változást éppen az hozta el, hogy új mozgalmak alapultak az elitellenességre és a tudatosan gerjesztett nacionalizmusra alapozva. A többségük nyíltan nacionalista mozgalom lett és tevékenységük erős külső segítséggel a korábbi birodalmak széteséséhez vezetett (lásd az Osztrák-Magyar Monarchia sorsát), más részük kommunista ideológiára váltott (mint a '48-as ifjúság által kiszabadított Táncsics). Ez azonban nem a nemzetiségi kérdésben történő szigorítás miatt következett be, éppen ellenkezőleg, az 1868-as nemzetiségi törvény az addiginál sokkal szélesebb jogköröket biztosított a tekintetben.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mercutio_ #63927 üzenetére
"Legtöbb? Biztos?"
Igen, a legtöbb ember számára azért kérdés a kérdés, mert a betiltással végződő jogvita egyik szereplője magyar, ezt könnyű belátni. Ha egy bukaresti román cég viaskodna a Heinekennel, egy lapszéli jegyzetet nem ért volna meg az egész sztori, ez nyilvánvaló. A cég hovatartozása miatti szimpátiát pedig szembe állítani az értelemmel nem érdemes. Ahhoz, hogy magyarként a magyarnak drukkolj, az égvilágon semmilyen hívószó nem kell - ezt sem nehéz belátni. Mint ahogyan azt sem, hogy az emberek egy részét nem nehéz érzelmileg elfordítani ettől az állásponttól, ha sikerül kiváltani belőlük a "leleplező" cikkekkel, azaz a tények vonalas megválogatásával egyfajta elutasító reakciót. Ez napi szinten működik a marketingben és szépen hat is az emberekre. Ugyanúgy, ahogyan egyébként a "magyar kártya" előhúzása is.
Törvénytelenség - írod, miközben európai színtéren nem számított annak. Az pedig, hogy a magyar kisebbséget valóban érik hátrányok Romániában, ténykérdésnek tekinthetjük és igencsak esélyes, hogy az európai jogi állásfoglalással ellentétes román döntés mögött is vannak hasonló szempontok.
"Hagyjuk ezt a keresztény maszlagot. A házasságok szimpla megerősítései voltak különböző hatalmi paktumoknak."
Szerintem érdemes volna kevésbé offenzív stílusban tolnod, de gondolom, ezt hiába mondom... Élőszóban valószínűleg nem így menne. Mielőtt keresztény maszlagot emlegetnél, érdemes volna felidézni, milyen jelentős szerepe volt a kereszténységnek az európai történelemben. És igen, ettől még hatalmi paktumok köttettek, de az arisztokrácia gyakorlatilag nemzetek feletti volt, nagyon sokan nem is beszélték a magyar arisztokrácia tagjai közül a magyar nyelvet.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mercutio_ #63929 üzenetére
Végülis mindkettő a tömegek befolyásolására alkalmas marketing termék, az is, a székely kártya előhúzása és az átlátszó fiúk témaválasztása is. És sokszor az is felül egyiknek, vagy másiknak, aki azt gondolja, hogy nem, mert ő ennél sokkal okosabb.
Moldovát már olvastam, a másikat pedig ebben a témában sem érdemes komolyan venni.
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #63946 üzenetére
Én most akarom picit jobban beleásni magam, bár az egész Facebookot úgy, ahogy van, nem igazán szeretem, még regisztrációm sem volt sokáig. A magánoldalam már régen átment hivatalosba, de fizetett hirdetésem még soha nem volt. A Google AdWords szolgáltatásaival korábban nagyon elégedett voltam, de a FB egyáltalán nem tetszik.
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64102 üzenetére
Az egyén szempontjából szerintem attól függ, milyen feltételek mellett üzemelteti az autót és meddig. Jellemzően nem érdemes szerintem, hacsak nem szeretnéd a kocsit legalább 200-300 ezer kilométerig megtartani. Az előző kocsimat tavaly adtam el, picit több, mint 3 év alatt 164 ezret tettem bele, de mivel 5 év kilométer korlátozás nélküli garanciája volt, 30 ezrenként cseréltettem. A mostanit bérlem, ezen is 30 ezres a ciklusidő, értelemszerűen nem is fogom hamarabb cseréltetni benne.
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64107 üzenetére
Ha használt autót vesz az ember, érdemes azonnal cseréltetni, hacsak nem vagy teljesen biztos benne, hogy legutóbb az olajat és a szűrőt is cserélték. Sajnos elég gyakori, hogy az olajszűrőt nem cserélik, sőt, van, ahol egyszerűen csak letörlik, hogy újnak nézzen ki...
354 ezer kilométernél én inkább 15 ezrenként cserélném. A motorkopás nagy része hideg motornál áll elő, üzemmelegen nincs gond, a közhiedelemmel ellentétben forgatni is simán lehet. Ami nem tesz neki jót, az a hidegen hajtás és amiről sokan azt gondolják, hogy kímélik: az alacsony fordulaton történő erőltetés. Beindítod, vársz 15-20 másodpercet, addigra mindenhol kellő olajfilm képződik, aztán indulhatsz is. Erre odafigyelve egy szívó benzines nagyon sokáig elmegy, ha mégis problémás lenne, bontóból akár egy motort is olcsón vehetsz az elterjedt típusokhoz. A modern motoroknál sajnos esélyes az EGR-szelep cseréje, dízeleknél típustól függően a common rail és a turbó meghibásodása okozhat nagyobb kiadást. Nagyobb futásteljesítmény esetén inkább szívó benzinest vennék, az elterjedtebb típusoknál nem kell jelentős kiadással számolni.
-
#31733248
törölt tag
válasz Novics #64121 üzenetére
(#64121) Novics
"Elszomorít, és dühít, hogy olyan emberek kezében van az ország sorsa, akik egyből nekiugranak a másik torkának, ha már véleményen van. Mert ezek az emberek biztosan elmennek szavazni."
Sőt... A kormánypárt nagygyűlésén tisztességben megőszült, jól szituált nyugdíjasok pofoznak fel és törik el a fejeden az esernyőjüket, ha más véleményen vagy. A DK-nál ugyanez a helyzet, csak a pártállás változik... Érdemes megnézni a FB-on megjelenő kommenteket is, ugyanez a helyzet.
(#64123) konyi79
"A mostani állapot az egyre szarabb oktatásunk meg a média szorzata"
Gesztit még soha, senkinek nem ajánlottam, de ezt érdemes elolvasni. Az oktatási rendszerünk pedig valóban egyre rosszabb...
-
#31733248
törölt tag
válasz konyi79 #64135 üzenetére
(#64135) konyi79
Azért egy ilyen pártocska még nem kap állami támogatást.
(#64136) *Ropi*
Még ez sem feltétlenül igaz, az elmondottak alapján helyi kisvállalkozó. Félreértés ne essék, ettől még nem tűnik túl okosnak, de az ész hiányát határtalan önbizalommal bizonyos mértékig képes pótolni.
-
#31733248
törölt tag
Nemrég volt itt egy fogyasztásról történő beszélgetés, ennek kapcsán írom. Tettem a múlt héten egy kísérletet: 4 napon keresztül csak Budapesten jártam, alapvetően a város széléről a 20 kilométerre levő, belvárosi munkahelyemig, plusz egyéb utak, szintén a városon belül. Nem úgy vezettem, mintha tojáshéjon lépkednék, de ügyeltem arra, hogy ne legyenek erős kigyorsításaim. A végeredmény 6,6 literes fogyasztás lett (az óra szokásos csalását beleszámolva 6,9), az autó automata, benzines 1.4 turbó 150 lóerővel (Octavia). Ennek ismeretében mondom: egyre kevésbé érdemes dízelt venni...
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64245 üzenetére
Egy valamit felejtesz el: én Budapest Belvárosába járok dolgozni, az említett fogyasztást így hoztam össze. Ezen az útvonalon viszont egy 150 lovas dízellel nem fogsz 4,6 litereket fogyasztani... Érdemes megnézni az autopult.hu tesztjét: a normakörön a dízel Octavia 4,8 litert, a benzines 5,5-öt fogyasztott. Az általam választott felszereltség mellett a 150 lovas benzines és az ugyanolyan lóerejű dízel között listaáron 900 ezer forint különbség van...
-
#31733248
törölt tag
(#64252) Studi
"Izgalmasan indul a napunk... "
"Az úgy van, hogy 9 Ft-ot adhatnak kedvezményes adózással. Január 1-től szűk két hétig ez valóban 15 Ft volt, de szép csendben azonnal vissza is vágták."
Ezt bizony elég baj, főleg, amikor a munkaerőnek komoly mobilitási problémái vannak Magyarországon...
(#64257) aleister
"Pontosan miyen kocsikról beszélsz? Évjárat, motor, típus?"
Belinkeltem: Skoda Octavia. Abba meg, hogy mit vesz épeszű ember és mit nem, nem érdemes belemenni. 20 éve új autókat veszek és 3-4 évente cserélek, nekem így éri meg, másnak meg máshogy.
-
#31733248
törölt tag
válasz t_a_m_a_s #64266 üzenetére
(#64266) t_a_m_a_s
"Mennyit mész egy évben?"
Mostanában 50 ezret, régebben többet.
(#64268) aleister
Az aktuális Octaviát vettem alapul (most cseréltem autót): 1.4 TSI DSG vs. 2.0 CR TDI, mindkettő Style felszereltségű, 150 lóerős. A költést pedig úgy kell kezelni, hogy számomra az autó gyakorlatilag munkaeszköz (nem taxis, vagy futár vagyok).
"Viszont, ha bevállaod az új autól adód, rövid idő alatti értékvesztést, akkor nem értem miért gond a dízel motor 800k-s felára?"
Most adtam el az alsó-közepes autómat közel 3,5 évesen, ezalatt kereken 1,5 milliós értékvesztést könyveltem el. Nézőpont kérdése, hogy ez sok, vagy kevés - nekem megérte. Felhasználói élményben hátrányban van a dízel az említett összehasonlításban és egyszerűen nem éri meg.
-
#31733248
törölt tag
válasz t_a_m_a_s #64273 üzenetére
(#64273) t_a_m_a_s
Tényleg így van.
(#64274) aleister
A kis fogyasztási különbség és a jelentős dízel felár miatt nem éri meg a dízel. Ehhez a felhasználói élmény (kulturáltabb működés, gyorsabb bemelegedés stb...) csak hozzátesz a benzines oldalán.
"A két Octavia között kb 0.8 dl difi van fogyasztásban. Ez nem tűnik soknak, DE még így is kb 150k évente (50k km futási teljesítményt véve). 3-5 év alatt 450-750k."
Persze, de 900 ezer forintos felár és drágább szervizköltség van a dízel oldalán... A 1,5 millió forint 3 év alatt pedig nem "kidobott pénz". Gondolj bele: egy hasonló kategóriájú és felszereltségű használt autó sem fog karbantartási költségek és amortizációs veszteség nélkül lefutni 170 ezer kilométert. Nem is szólva arról, hogy kevésbé lesz üzembiztos.
Azt pedig továbbra sem állítom, hogy senkinek nem éri meg dízelt venni, csupán azt mondom, hogy az adott típusnál, a felhasználói igényeim tükrében nem volt érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64277 üzenetére
(#64277) aleister
Nyilván attól függ, kinek mit érdemes vennie, hogy milyen igényeket támaszt az autóval szemben és mennyit szán rá. Én háromszor annyit megyek, mint a hazai átlag, ezért nyilván máshogy alakulnak a megtérülésre vonatkozó számításaim és mások az autóval szembeni elvárásaim is. De nagyon sokan vannak hozzám hasonló helyzetben és nem azért vesznek új autót, mert ostobák, hanem mert így éri meg nekik.
"ha standardnak veszed a 2 misis kiadást, akkor miért érveslsz a 0.8 misis motor ellen?"
Legutóbb 1,5 millióba került a durván 170 ezer kilométer és a 3,5 év, ez szerintem egyáltalán nem rossz. De dízelért pedig miért érné meg nekem 900 ezer forintos felárat fizetni?
"Kulturáltabb működés? Ezt kifejtenéd?"
Kerregés, alacsony fordulatszámnál kellemetlen rezonanciák, lassú bemelegedés, szűkebb használható fordulatszám tartomány, orrnehézség, ezekre gondolok.
(#64278) rbalint88
"Szoval tenyleg 15-20 evig kellene hasznalni egy autot optimalisan, csak ehhez karban is kellene tartani normalisan"
Ha keveset mennék a kocsival, én sem cserélnék 3-4 évente, az biztos. A második autót meg is tartjuk 10+ évig, mivel átlagban évi 10-11 ezer megy bele.
(#64280) Mercutio_
Hagyd már ezt a trollkodást.
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64297 üzenetére
(#64297) aleister
Ebben a dízel-benzines vitában nincs általánosan érvényes igazság. Nekem mindkettő volt már és valószínűleg lesz is. Eredetileg a Superb - Mondeo - i40 - Mazda 6 vonalon nézelődtem, kimondottan a dízelek között. Aztán kipróbáltam egy Octaviát és eldőlt a meccs..
(#64298) Mercutio_
Merci, az ilyen acsargó fiúkon leginkább a temperamentumos hölgyek szoktak segíteni, keress egyet Te is, hidd el, kevesebb lesz a feszkó.
-
#31733248
törölt tag
Nézzetek esetleg egy Xiaomi Redmi 4-et, jó a vas, szép a felhasználói felület, ha nem fontos Neki a fényképezés, akkor szeretni fogja.
-
#31733248
törölt tag
"Nyilván a teste jó, meg biztos fektet bele munkát, de ez kb. az, amit szinte minden nő el tudna érni, ha akarná és lenne hozzá elég kitartása."
Attól tartok, ez nem így van... A finom csontozat, a darázsvékony derék után kiszélesedő csípő, a hosszú combok csupa-csupa szerencsés adottság, ráadásul egyben. Ahogyan az is, hogy egy alig több, mint 50 kilós nő a Jóisten kegyelmének köszönhetően alaposan kitöltött D-s kosarat hordjon.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz szuszinho #64366 üzenetére
Nézz rá és látod: gyönyörű testarányok, kecses karok és lábak stb... Szerencsés alkatú, aki komoly fegyelemmel és nem kevés munkával hozzá is tett az egyébként is remek alapjaihoz.
Nyilván minden előnytelen külsővel rendelkező ember megjelenésén lehet javítani sporttal és megfelelő táplálkozással, de soha nem mindegy, milyenek az alapok...
-
#31733248
törölt tag
Csak hogy ne maradjon titok, kinek lehetünk hálásak ezért: kormányunk 2012-ben bevezette a távközlési adót, mert a gonosz multikat meg kell adóztatni. Aztán szépen elfordította a fejét amiatt, hogy a cégek - előre kiszámítható módon - egy az egyben áthárították az adót az ügyfeleikre. Ugyanezt megtette a bankokkal is, csak ott egy kemény szakmai fogalomzavarral tranzakciós illetéknek nevezik az érintett adófajtát.
A zemberek pedig örülhetnek, mert végre bevonták a multikat is a közteherviselésbe. Vagy nem?
-
#31733248
törölt tag
(#64511) Studi
Mindig lesz valami, amihez még lehetne viszonyítani, de az biztos, hogy 1000 milliárd forint rengeteg pénz és mindannyiunknak jobb lenne, ha olyanok lennének a hazai életfeltételek, hogy a magyarok százezreinek ne kelljen külföldre menniük dolgozni.
(#64512) crey
Nálam rendszeresen dolgoznak közgazdász gyakornokok, az általános tudásszintjük szerintem elég jó, a szemléletük a leggyakrabban neoliberális, de szerencsére közös munkával, beszélgetéssel, könyvek, tanulmányok ajánlásával alakíthatóak. Egészében véve szerintem sok a tehetséges, értelmes, a mai világhoz rugalmasan alkalmazkodó végzős köztük. Az tény, hogy meg kell tanítani őket dolgozni, de azt hiszem, ez régen is így lehetett.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
(#64523) m3ss
Hárman igyekeznek állandó jelleggel valami konfrontációt kialakítani velem. Studi, Mercutio és MrChris. Szerintem ez hülyeség, mivel egyrészt mindig kulturáltan szólok hozzá, másrészt eleve kerülöm az ilyen üres szócséplést, harmadrészt szemtől szemben valószínűleg normalizálódna a hangnem, de a virtuális térben valahogy nem sikerül eddig eljutni... Az MFT topicban két év alatt 110 hozzászólásom volt, aki talál köztük bárdolatlan hangvételűt, annak örömmel fizetek egy sört.
Megjegyzem, ismer személyesen néhány kolléga a fórumról, úgyhogy jót mosolyognak az ilyen bozótharc kísérleteken.
(#64524) aleister
"A felsőoktatás a jéghegy csúcsa. A probléma az általános és a középiskolában gyökeredzik."
Ez egy nagy igazság... Sokszor sajnos olyanok mennek továbbtanulni, akiknek egy kezelési utasítás értelmezése is komoly problémát jelent. A lemaradt tanulók jelentős része cigány (ezt minden rasszizmus nélkül írom) és a legtöbbjük a tanuláshoz való negatív viszonyt fogja továbbörökíteni.
(#64532) konyi79
Konyi, ott van nálatok a Mercedes, nemrég járt nálam az egyik fontos embere, kb. ugyanezt mondta. A Fanka pedig nagyon jó, társadalomkritikus szövegeket nyom, sajnos elég régen láttam már.
-
#31733248
törölt tag
(#64536) konyi79
Ha megnézed a tanácsot kérő embereket, a legtöbben új gépet 200 ezerig néznek, számukra bátran ajánlom az A6000-et, már csak azért is, mert ezzel van a legtöbb személyes tapasztalatom. Ezt van, aki megemészti, van akit személyeskedésre ingerel, de az ilyesmin ölre menni szerintem hülyeség...
(#64536) konyi79
Valószínűleg az lesz majd, mint Csányi új húsüzemeinél: lakást adnak a munkaerőnek és 300 ezres nettót kezdő bérként. A szakemberek utánpótlásának már sokkal nehezebb dió, hiszen már ott tartunk, hogy a minőségi betanított munkásból is hiány van. Valószínűleg igyekeznek majd kinevelni az utánpótlást, ezért is próbálják vállalati kasszából (is) finanszírozott iskolákkal megkötni a munkaerőt.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz t_a_m_a_s #64540 üzenetére
Az ország, amely lassan kiürül - érdemes elolvasni, mert igencsak ebbe az irányba tartunk. Érdemes belegondolni: az elmúlt 100 évben rengeteg történelmi krízisen estünk át és a legjobbjaink közül sokan távoztak. I. világháború, Trianon, gazdasági nagy gazdasági világválság, II. világháború, 1956, négy évtizedes kommunista diktatúra, rendszerváltás... Hány alkalommal veszítettük el az értelmiség színe-javát, az arisztokráciát, az elit meghatározó képviselőit, a vállalkozó kedvűeket?
Ép ésszel nem gondolhatjuk, hogy ez következmények nélkül elmúlik. Most éppen nyílik a világ, az X és Z generáció a korábbiakhoz képest jól beszél nyelveket, az utazás olcsó, a multikulti befogadóbb közeget teremt a kivándorláshoz, mint a hagyományos nemzetállamok. A fiatalok és képzettek egyre nagyobb számban lépnek le, a korfánk pedig már enélkül is sötét jövőt vetít elő. Félrteértés ne essék, nem borongani szeretnék, de ha a jelenlegi trendet (kevés gyerek, növekvő elvándorlás, a piaci alapú munkahelyeken elhelyezkedni képtelen cigány lakosság növekvő számaránya) nem tudunk változtatni, a káros folyamatok drámai módon fel fognak gyorsulni.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mercutio_ #64787 üzenetére
"te viszont engem basztatsz mostanában hülyébbnél hülyébb beszólásokkal" - Te pedig engem, de igaza van Studinak, ne erre koncentráljunk.
(#64785) Lassú Víz
Láttam, szörnyű baleset. Aki versenyezni akar, az kimehet zárt pályára (vagy éppen gokartozni), aztán megmutathatja, mit tud. De eszement tempóban a városban száguldozni... Három éve nem sok híja volt, hogy feldobjam a talpam, lemenekültem egy, a sávomba áttérő autó elől a robogómmal egy kocsibehajtóra, ott ütöttek el. A bácsi érezte, hogy rosszul van, a tanúk elmondása alapján össze-vissza kóválygott kilométereken keresztül - azt hitte, kibírja hazáig. Nem bírta. Szerencsére könnyű sérülésekkel megúsztam. De a legjobb az egészben az volt, hogy a vérző fejsebemmel én vigasztaltam a két, segítségnyújtás miatt megálló nőt, hogy ne ájuljanak el.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz aleister #64795 üzenetére
"Az esetről annyit, hogy az áldozatok nem biztos, hogy teljesen vétlenek voltak. Sokak szerint versenyeztek."
Ebben nem hiszek, hiszen ahhoz, hogy a BMW-vel megálljanak, nagy tempóról elég sok idő (több másodperc) kell, ehhez képest nagy sebességgel csapódott beléjük a másik autó. Inkább az lehetett, hogy a vétkes autó vezetője versenyzett valakivel és az előtte haladó autó miatt nem látta, hogy a srácok BMW-je áll a pirosnál. Tipikus diszkóbalesetnek tűnik.
Rövidesen a motoros srácok következnek...
-
#31733248
törölt tag
válasz Balinov #65408 üzenetére
Ha nem feltétlenül fontos hétvégén menni, akkor azért jobb, bár a szokásos helyeken szeptemberben is óriási a tömeg, a várnál pedig 150 méteres sor áll (igaz, elég gyorsan pörög).
Kevéssé ismert célpont és kicsit messzebb is van, de aki teheti, látogasson el Szentpétervárra is. Gyönyörű, stílusosan megépített város, rengeteg látnivalóval, kulturális élménnyel.
-
#31733248
törölt tag
válasz Balinov #67823 üzenetére
"Sracok, volt valaki iden/tavaly horvatoknal nyaralni? Mennyire zsufolt augusztus kozepe tajan? Arakban mennyire szalltak el mostanaban?"
Az összes szállás ki van adva, a turista övezetekben elég húzósak az árak. Jobb elkerülni a turnusváltást is, ami sajnos nekem minden igyekezetem ellenére sem sikerült: odafelé gyakorlatilag egész nap utaztunk (dugóban álltunk), visszafelé elkerültük a turnusváltást és 110-es átlagot futottunk. Részemről inkább Görögországra szavaznék, ha sima tengerparti nyaralásról van szó.
-
#31733248
törölt tag
válasz jjeahh #68030 üzenetére
Nekem csak egy tizenezer forintos Landrover túrabakancsom van. Tavaly elég sokat mászkáltam benne mínusz tizegynéhány fokos hidegekben, kényelmes és nagyon meleg volt. Eleve vastag szivacsos, tettem még bele téli talpbetétet is, nagyon komfortos érzést nyújtott.
Ismét robogózni kezdek, volt némi kihagyásom. Sokat gondolkodtam, milyen kétkerekűt vegyek, a Suzuki V-Strom 650XT például piszkosul tetszett... Meg a Honda hasonló motorja is, automata váltóval. Aztán rájön az ember, hogy úgyis városon belül használja majd, oda meg jobb egy kisebb, könnyen kezelhető, furakodásra alkalmasabb, a ruhára sokkal jobban vigyázó robogó. Így lett belőle a végén egy Honda SH300, ami ugyan nagyon távol áll a dögösségtől, viszont célszerű járgány. Szélvédő, kézvédő, lábzsák is lesz hozzá.
-
#31733248
törölt tag
válasz TayRol #68045 üzenetére
Az biztos... Jelenleg Budapest külvárosában, családi házas övezetben lakom (általában), a bejárás reggelenként ha nem tudom elkerülni a csúcsforgalmi időszakot 1 órát vesz igénybe. Ha el tudom, akkor 35-40 perc, de ez vagy összejön, vagy nem. Persze élvezetesebb is lesz két keréken. A motorozás gondolatával pedig tényleg nagyon kacérkodtam, de aztán be kellett látnom hogy a motor által megkívánt öltözet, a jármű kialakítása és kezelése erősen a robogózás felé billentik a mérleget. Az SH ráadásul piszok könnyen kezelhető, nagyon alacsony súlypontú, könnyű és könnyen motorozható gép, gyakorlatilag gyenge pontok nélkül. Szerintem tetszeni fog.
-
#31733248
törölt tag
Ezt a "gyenge pontok nélkül" kitételt nyilván a kategória korlátai között kell érteni. Az A6000-nél is van egy tucatnyi dolog, ami kéne, de nincs... Az SH pedig soha nem lesz olyan kényelmes, mint egy Burgman 650, vagy olyan gyors, mint egy Hayabusa, de arra nagyon jó, amire kitalálták.
Nem is gondoltam volna, milyen sok kétkerekű esik ki csak azért, mert verem a 190-et. Volt olyan moci, amin úgy néztem ki, mint majom a köszörűkövön, hegyes térdszöggel szinte kuporogtam rajta. A másik robogónál elérte az első spoilert a térdem, a harmadiknál pedig az elfordított kormány ütközött a lábamba...
A család mindenesetre aggódik, három éve egy eszméletét elvesztő idős bácsi robogóstul elütött, a motor totálkáros, én pedig könnyű sérült lettem.
Az obiért meg jöhetsz, amikor csak tetszik, csak csörgess meg előtte, hogy nálam legyen.
-
-
#31733248
törölt tag
válasz Real_Necro #68145 üzenetére
Pontosan ez van nekem most, a 10 magos változat. Nagyon bevált.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- SSD kibeszélő
- PlayStation 5
- Toyota topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Horgász topik
- További aktív témák...