Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9450 üzenetére
Igazából jó, de mégsem. Nézd meg, hogy Angliában vagy Németországban mennyivel egyszerűbb átalakíttatni egy autót, mondjuk nagyobb motort tenni egy kisebb helyére stb. Itt csak a szopatás, papírmunka és egy csomó pénz kifizettetése a cél. Itthon még egy nyamvadt kipuff vagy egy nagyobb felni is engedélyköteles...vicc.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Daywalker #9451 üzenetére
A kipuff már mindenhol műbizonylatos. Az olcsó kipufogók ideje lejárt. Ami nem baj, főleg nem némelyik motoros miatt.
A felni is csak addig mehet, ameddig a gyártó is kiadta.
Egyedül a motorcsere az, amit kint nagyon lazán vesznek.De ha ebből indulsz ki, ha egy német itt vesz egy autót Magyarországon, 300 Euróból üzembe helyezik neki otthon, rendszámmal. Én itthon, magyar autóval nem jöttem ki ennyiből vásárlásnál. Mondjuk mi mégiscsak jobban keresünk, mint ők...
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
csaresz002
aktív tag
hajnalba mentem dolgozni....levettem a szélvédőröl a pokrocót,oda volt fagyva...nem volt hideg...minusz 18fok....na mondom fasza.... elkezdem kapargatni a jeget, hát nem belülről volt tiszta jég az ablak?
még rosszabb volt a helyzet miután vége lett a melónak, felengedett a megmarad jég majd még jobban ráfagyott....××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
TasiA
senior tag
Annak én is! ... de, hoyg maradjak a földön, ha már a msotani tudna 170-helyett 200nm-ert és 116-helyett 140 lovat, teljesen jól elvolnék.
100-ból meg 11 év alatt nem tűnik el semmi, ha nem használod Ha meg olaj nélkül hajtod, akkor 100km- alatt kb az összes. Lehet matekolni
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9454 üzenetére
Azért nem mondanám, hogy az olcsó és a NEM műbizonylatos az egy és ugyanaz a dolog. A kézzel csinált jó minőségű kipuff sem olcsó és az sem műbizonylatos. Ráadásul a szöveg is hülyeség, mert csak egy végdob cserével egy átlagos autónál nem lesz eltérés teljesítményben vagy emisszióban, max hangerőben -- de, ha a gyárival megegyező hangerősségű dobot csináltatok kipuffossal, mert mondjuk savállót akarok és valami szebb véget, akkor azért is megbasznak, mert nem műbizonylatos. Tehát hülyeség az egész.
De pl. ha veszel itthon egy Remust példának okáért, ami nem olcsó, akkor az sem műbizonylatos, vagyis adnak hozzá jó esetben egy homológ papírt vagy talán valami tüv-ös fecnit, amit itthon nem fogadnak el és még akkor is beleköthetnek, ha E betűs. Ennyi...
Nekem is Remus van (Németországból rendeltem és nem valami hazai tuningcégen keresztül) és csak homológ papír van hozzá, míg a Supersprint középrendszerhez is csak azt adtak, pedig az nem Racing, hanem Factory Sound -- nem úgy, mint a RemusA felni is túl szigorúan van szabályozva ezen a téren, Angliában pl. a B és C Corsák gyakran 17" kereken futnak, itthon elvileg 14 a maximum, mert ez van a könyvében. Ha jól emlékszem, még a központosító gyűrű sem szabályos. Vicc.
A többiben egyetértek...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Calogero
addikt
-
Tomoty
aktív tag
válasz Calogero #9460 üzenetére
Szééép... Feketében - turbós - kis ültetés - szép felni = csajozós családi verda
Jobban tetszik, mint az új Astra, mert ez kicsit "szögletesebb".Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Daywalker #9459 üzenetére
Nem a könyve számít, hanem amit az Opel leadott a műszaki vizsgaközpontokba.
Attól olcsó valami, hogy nem kell engedélyeztetned. Ha már át kell menned mindenféle vizsgálaton, nem tudod olcsón adni.
Minden REMUS bevizsgált, megfelelő jelzéssel. Ami RACE kategória, az utcán nem megengedett. Nem, a TÜV-be és az E-be már nem köthetnek bele. Itt legalábbis Sopronban nekem ezt mondták. A E betű nem elég, kell cetli.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #9462 üzenetére
Vágom, hogy amit leadott a vizsgaközpontokba az kell, de nyilván kizárt, hogy lesz benne nagyobb méret, mint amit hivatalosan valaha szereltek rá -- szerintem, de neked legyen igazad!
"Attól olcsó valami, hogy nem kell engedélyeztetned." - Épp ezt magyaráztam, hogy nem feltétlenül, de lépjünk túl rajta, mert az igaz, hogy a 20 ezres kipuffok mellé nem jár szar se.
A Remus stimm, hogy bevizsgált, bár nem emléxem, hogy az enyémen lenne E vagy bármi, de cetli van hozzá (ami nem tüv szerintem), bár mint említettem, ez Wild Label (magyarul hívhatjuk Race kategóriának is), tehát úgysem teljesíti a zajnormát. Ez is vicces, mert még ennél jóval hangosabbak is vannak, pedig ez is áteresztő dob.
Talán a TÜV-be és az E-be együtt nem kötnek bele, de ez változó, sajnos van rossz tapasztalat arról, hogy mibe kötnek bele -- sajnos sokszor a hazai felügyelet által kiadott engedély kell, lásd fólia! Egy ismerősnek belekötöttek abba, hogy a Toyota Corollára 15" alu van feltéve, pedig azon az autón az bőven megengedett és kérték a műbizonylatot, végül kidumálta magát. Ez van, nem lehet ezen változtatni, szerencsére nem veszik olyan szigorúan. Vizsgán az autóm simán átment már Janó-féle dobbal, 15" felnikkel (pedig mindenki mondta, hogy tegyem fel a téli-lemez párost, ami csak 13"), de a Remussal és fóliával még nem voltam (utóbbihoz van műbizonylat, de csak a megfelelő helyekre), majd kiderül.
Btw, motorosok és hangos kipuff. Én támogatom a hangosabb (figyelem! nem hangos és ablakrezgető!) kipuffokat, mert sokszor nem lehet észrevenni a kocsik között-mögött-mellett csorgó motorost és csak a hangjára kapja fel az ember a fejét. Persze a hangos hi-fi mellett az sem segít, ha üvölt a kipuff (főleg hátrafelé). Aki pedig teljesen üres dobbal tuningolt egyhengeressel közlekedik (KTM Duke és társai asszem) azt behajítanám a Dunába.
No, písz
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
-
Daywalker
addikt
1.4, ráadásul a 60 lovas és EGR-es...bahh.
Már volt szó SI-ről (azaz C14SE-ről), C20NE-ről, XE-ről is, de aztán úgy döntöttem, hogy nem akarok megbukni vele az út szélén vmi kontrollnál (mivel még az adócsalást is ráverhetik az emberre ilyenkor), illetve "belebuzultam" a motorokba, gyorsan jogsit is csináltam, tehát inkább motorvásárlásra költöm el a pénzt Ilyen az élet, talán egyszer...Egyébként az NE-re átalakítás egyszerűbb és olcsóbb lenne, cirka 900 kilóra az is elég lenne Persze beszéltem a haveroddal is (vagy annak a haverjával) aki csinálta az XE Corsát, szerinte nem olyan bonyi és drága, de azért ha normálisan meg akarja csinálni az ember akkor az bizony pénz...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
bambano
titán
A szélvédőnek és a két első oldalablaknak eredeti áteresztő képességűnek kell maradnia. Arról lehetne vitázni, hogy a hátsó ablaknak is, mert régen az volt a szokás, hogyha van két külső tükör, akkor befalazhatod.
Én is vizsgáztam már fóliásan, mondjuk az enyém meglehetősen szolidan van behúzva. Beállt a vizsgabiztos egy koromfeketére fóliázott merdzsóval, én már meg se szólalok... át is ment simán, mindenféle okoskodás nélkül.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
válasz Daywalker #9469 üzenetére
HA nem Corsa, (bocs de nem tudom milyen autó), akkor XE semmivel nem bonyulultabb mint NE, max drágább. Ugyan úgy gólyaláb, féltengely váltó, nagy AC, amit cserélsz a motoron és a computeren kívül. Inetől meg tök8 hogy XE, vagy NE, de XE-olyat lép, hogy NE...khmm, khmm, inkább hagyjuk. Nekem is NE-van, tudom miről beszélek. Én SI-znék, vagy eladnám a picsába és vennék olyat ami megfelel. Attól a 60-lovastól már egy 1.4 16V is sokkal jobban megy, hát még egy n akármi nagyobb. Szal szerintem ne szarakodj, használd, élvezd, aztán vegyél másikat nagyobb motorral.
-
fero02
veterán
-
Zewa
senior tag
válasz Calogero #9460 üzenetére
Kövezzetek meg de ez retek ronda...
Az Astra még szó-szó (bár az eleje elég ótvar) viszont ez nem még annyira sem gyere be...Astra F, 1.4 60le nagyon gyengus?
Egyrészről jó lenne a frankó erős gép másrészt viszont.. A gyengusra olcsóbb az adó és kevesebbet fogyaszt. Egy diáknak ezek is fontos szempontok..Későbbiekben némi pénz befektetésével lehetne rajta javítani egy kicsit? Egyáltalán érdemes? Vagy motor csere schwarzban?
ps.: Az a vas egy hányadék. MI ez a "lámpa"?!
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
fero02
veterán
-
Daywalker
addikt
De, Corsa...épp azért lenne buli valami nagy motor, mert nagyot tud lépni (NE-vel is, mivel könnyű). Sajnos az XE itt már zsebbenyúlós, NE-t F15 váltóval és tengelyekkel be lehet simán dobni (dízel corsa alkatrészek ugyebár).
Egyébként igazad van, használni, élvezni és eladni. Btw, semmi baja az autónak és eladni sem akarom, mert nem hiányzik a hitel és többet sem akarok biztosításra fizetni -- és a szívem szakadna meg, ha összebaszná valami idióta a városban. Nemrég letörték a tükröm és már akkor idegbeteg voltam (pedig egy bontott 3 ezer ft, ami igazán nem sok - Thx KrenAtesz). Különben meg elvisz bármikor bárhová, évek óta járunk külföldre nyaralni és telelni több ezer kilométerekre -- pöpec a gép.
De mint mondtam, más irányú tervek vannak most (ZX6R powa!), azt hiszem azt jobban fogom élvezni.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Kvazár
őstag
Sziasztok!
Egy érdekes hibajelenséggel kapcsolatban tennék fel nektek egy kérdést
Adott egy astra, és a hiba jelenség: néha egy jelzőfény kigyullad a műszerfalon, és leáll az egyik henger, de néha meg minden ok. a kocsival.
Az autó nem az enyém, de már engem is bosszant mennyit kínlódnak vele, és hordják a különböző szervizekbe, de megoldást sehol sem találtak a problémájukra
Van valakinek valami 5lete, így látatlanban. Mivel nem az enyém, csak egy rokonom-é, így a lemegyek és megnézem ezt meg azt, sajna nem játszik.
Azt meg, hogy melyik lámpa az, amelyik ég, hát nem tudják pontosan megmondani.Thx. a segítséget.
Sziasztok.Eladó cuccaim: -
-
-
_seth_
veterán
válasz bambano #9472 üzenetére
Velem kiszedették az ablakokat.... vagyis csak azt mondták, hogy kaparjam le a fóliát... vettem két gyári ablakot kicseréltem kompletten és voila máris átment Így van 2 vizsgázós ablakom
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
_seth_
veterán
válasz Daywalker #9487 üzenetére
Asszem a két üveget kicseréltem 1,5 órán belül úgy, hogy még két xenon szettet is kivettem és minden folyadékot feltöltöttem az autóban... szerintem ennyi belefér Elsőre úgy, hogy időre mentem a műszakira kicsit húzós volt de miután rájöttem, hogy hogyan lehet ki-be tenni már ment gond nélkül A patentek bírják szerencsére és mivel meg akarom még tartani az autót sokáig ha más nem a családban így olcsóbb is mint lekaparni a fóliát majd vissza...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
Valaki belinkelt egy nkh-s doksit nemrét az autók tuningjáról, abban részletesen le van írva. A lényeg, hogy a hátsó és hátsó utasülések melletti ablakot befóliázhatod (akár be is hegesztheted, mivel a VAN kisteherautókon is így van). A lényeg, hogy legyen jobb oldali tükröd. A vezetőülés és anyósülés melletti üvegek csak olyan mértékben sötétíthető, hogy az üveg és a fólia fényáteresztése EGYÜTTESEN nem lehet kevesebb, mint 70%. Ha tehát színezett üveged van gyárilag, akkor semmit sem tehetsz rá, elvileg még teljesen áttetsző hővédő vagy biztonsági fóliát sem(de mivel ez 89% áteresztésű, senki sem veszi észre...). A szélvédőt pedig csak olyan mértékben lehet sötétíteni, hogy az üveg és a fólia együttes fényáteresztő képessége minimum 75%, de a lehajtott napellenzők vonaláig lehet sötétíteni...(mivel, ha le van hajtva a napellenző, ott úgysem látsz ki). Azt hiszem így van....
Egyébként magánvéleményem az, hogy ez az egész szabályzás oltári nagy baromság. Az első szélvédőt nem lehet fóliázni, az még ok...bár a színtelen biztonsági és hővédő fóliákra adnék engedélyt, mert hasznos. DE!
Hogy az első sorban nem lehet fólia, totál hülyeség. Nekem elöl 35% áteresztésű fólia van (nem színezett üvegen) és teljesen jól kilátok, illetve világosban is belátni annyira, hogy látszik ül bent valaki és jó fényviszonyok között azt is látni, hogy merre nézek éppen. Hátul és hátul-oldalt már csak 18% van feltéve és ott tényleg elég nehéz belátni, de ki lehet látni minden probléma nélkül, még este is (a tolatás sem probléma, mert a tolatólámpa simán világít annyit, hogy látni mi van mögöttem). Szerintem egy 50%-ig simán el lehetne menni az első sorban is...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
Már válaszoltak részben, a lényeg: az első ajtóknak a fény 70%-át át kell engedniük, nekem pl a gyári színezett alapból 70-es... ezen van egy fólia így már nem szabályos ugyanakkor nekem is olyan, hogy teljesen jól kilátok, tuti németbe rakták még rá mert itthon ilyet nem nagyon látok, hogy ennyire ki lehetne látni a fólia ellenére ezért is nem kapartam le hanem inkább vettem két másik üveget.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
Akkor tudsz rá rakatni, de sok értelme nincs. Én is ebben gondolkodtam, de elég bután néz ki, ha elöl semmi hátul pedig sötét (ráadásul hátul nem ül senki, max akkor jó ha pakolni kell, de akkor meg elöl látnak be...sakk-matt). Jobb megoldás a tartalék üveg
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Calogero
addikt
-
fero02
veterán
Itt van a postom amiben linkeltem a doksit.
Érdemes átolvasni, sok hasznos dolog van benne.
-
Daywalker
addikt
válasz Calogero #9496 üzenetére
Fóla förevör Ez volt a legjobb dolog, amit az autóval tettem. Mivel az enyémben még klíma sincs (egyébként is utálom, mert mindig megfázok tőle) nagyon sokat számít a fólia, de pl. ha kint állok a tűző napon, akkor simán beülök és megyek, nem forrósodik fel belül annyira, mint a fólia-nélküli autók. Engem még rendőr nem igazoltatott fóliával, sőt, 8 év alatt kb. 3x igazoltattak.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest