- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Apple notebookok
- Steam Deck
- Projektor topic
- Mostantól biztosan nem kaphat modernebb AI lapkákat Kína a TSMC-től
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- OLED TV topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
-
félisten
válasz #45553408 #67303 üzenetére
Akkor irány gumishoz.
Én megvettem a kocsit márciusban télivel (rokontól, szóval minden baját tudtam a kocsinak, ez neki is új volt). Picivel több mint egy hónapig volt még vele, beleraktam kb 2000 km-t, aztán csere nyárira. November elején rakattam volna vissza és kérdezte a srác, hogy centirozás legyen e. Mondtam neki, hogy pörgessük meg azért.
Ez volt a szerencsém, a 3. gumi szálszakadt volt. A gumi ránézésre hibátlan volt, valószínűleg felszerelve sem látszik, de így levéve megpörgette és mondtam tegyem rá a kezemet, na úgy hogy mondta mit és hol keressek éreztem rajta.
A gumi azonnal kuka lett, pedig kívülről kb. mint egy 0 km-s gumi olyan állapot és borda, előtte sem éreztem rajta semmit. Még szerencse, hogy nem szálltam el vele pályán mondjuk.
[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #67298 üzenetére
"Kulcs ház cseréje, plusz elemek cseréje. Ez külön van."
Ez mennyi volt? Nekem is elvolt törve az egyik gyári kulcs, én ebay-en rendeltem tokot, és magamnak kicseréltem, csak a hátulja nem olyan mint a gyári, de egész jó lett (amelyiken nincs a kulcscsomó az az ebay-es). 990FT volt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #45553408 #67303 üzenetére
Szabonagyurnak
Igaza van, én is 2013-as négy évszakos gumikkal kaptam, és végig le akarta húzni az autót az útról. Először azt hittem futómű. De utánna Kiderült hogy gumival volt a baj.
Majd télire csere, azóta mint a svájci óra. Maga a történetet el tudod olvasni a fórumon vissza keresve.B-L-A-C-K
Én Olx-en vettem, majd az órás mester kicserélte, majd az elemeket is.
Így lett négy ezer párszáz forint.
Mondjunk elég egyszerű konstrukció. A csere volt őt perc.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #67307 üzenetére
Ja, azt hittem gyárit vettél, Opelban meg sem mertem kérdezni mennyiért cserélnek egy tokot...
-
roberto211
őstag
válasz AMD Power #67241 üzenetére
Az mit jelent ,hogy minimálisan fogy?
Nekem is most ez a probléma, de nem tudom hol szivárog.
Neked hány km alatt és mennyit eszik hűtővízből?
Én jövőhéten gurítom szerelőhöz mert idegesít ,hogy fogy.
Nem hiszem h hengerfejes, mert annak lennének jelei de valahol szivárog az fix.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
válasz B-L-A-C-K #67308 üzenetére
Én simán meg mertem kérdezni.
A tok volt 25,000. + szerelés.A teljes új kulcs 45,000-Ft programozással. De odáig nem jutottam hogy azt is megkérdezzem hogy ez egy vagy kettő. De szerinte egy.
De van olyan opció hogy zár csere,gyújtás,kulcsok,program, ez hat számjegyű.
Az igsigninál bele sem merek gondolni.
A fiatnál meg egyszerűen nem normális árakkal dobálóznak. Mikor szalonból kihoztuk(2007) meg lett kérdezve mi lesz ha bajuk lesznek a kulcsoknak. Akkor póker arccal közölték 300,000-Ft.
Igen egy Fiat esetében.....Így utólagosan jobban jártam így hallá az Olx-nek meg egy órás mesternek.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
aleister
veterán
Urak, 2002-es, dízel G Astrába mennyibe fájhat egy nem működő klíma orvoslása? A minimum költség ugye nyomáspróba és egy töltés, de mi lehet a legdrágább verzió?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
félisten
válasz #45553408 #67306 üzenetére
Hát ahogy gondolod, csak akkor tényleg vigyázni vele és nem menni vele gyorsabban stb.
A guminak az elsők között kellene lennie és a takarításnak utolsónak, ez privát vélemény.(#67307) Luck Dragon: ez még érzésre sem adott vissza annyit, valószínűleg hátsó kereken volt, de már a gumisom nem engedett vele ki, azt mondta akkor inkább a nyárit rakjuk vissza.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Luck Dragon #67311 üzenetére
Az úgy elég korrekt.
Igaz G-hez sem olcsóbb. Azt hiszem linkeltem is akkoriban, sikerült szereznem csini bicskakulcsot elektronikával együtt egy ötösért. Kértem árajánlatot 3 vagy 4 helyről arra, hogy kerüljön IMMO chip az új kulcsba és klónozzák is le a régit az újra. A legjobb ajánlat 18K volt. Itt ugyebár a chip dobja meg az árat, a klónozás valami 3-4 ezer körül megvan, szóval ha átrakatnám 10 alatt meglenne a mutatvány.aleister - Pontosabb diagnózis kell mindenképp. Pl az én klímám sem megy, nem indul a motor, de nálam túl nagy a nyomás a rendszerben. Nem egyedi eset, ezt expanziós szelep tisztítása orvosolja. Plusz vannak még olcsón orvosolható hiányosságai az enyémnek. Legrosszabb esetben kompresszort kell cserélned, ami márkaszervízben olyan 90K környékén van.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
válasz szabonagyur #67313 üzenetére
De jól tette hogy nem engedte. Nálam már hosszabb távon már kényelmetlen volt mindíg ellen tartani a kormánynak. Nagyon kellemetlen.
Petyyyyy
Lassan kocsi kulcsokba kellene bele fektetni. Jobb mint az arany.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
félisten
-
aleister
veterán
válasz Petyyyyy #67315 üzenetére
Sajna nem tudok pontosabbat mondani. Most venném a kocsit használtautó kereskedőtől, és ez az egyetlen dolog, ami nem működik benne, Nem tudom, hogy az Opelnél hogy működik ez. Feltehetően be sem kapcsol ebben a hidegben, de a kereskedő is azt mondta, hogy van rá esély, hogy nem jó.Innét élnék a gyanuval, hogy valóban nem.
Szóval ezért érdekelne a legrosszabb verzió, ami ezek szerint a kompresszorKöszi!
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
félisten
-
-
Petyyyyy
addikt
válasz aleister #67318 üzenetére
Hát hídd el valamelyik fórumtársat ha a közelben van vagy valamelyik hozzá értő cimbidet akinek van OPCOM műszere. Beültök, rádugja a csatira a gépet és megmondja mivel van a baj.
Ha ez nem járható út, akkor ez lesz az alkualap.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
lsebestyen
addikt
Azért egy 3 éves gumi nem a világvége. Más kérdés ha hibás, akkor 1 hónaposan is ki lehet vágni a kukába. Na meg akkor is ha gagyi. De egy minőségi nem kopott 3 éves guminak, ha nincs baja akkor még simán jó 1-2 szezonra szerintem.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz lsebestyen #67326 üzenetére
Nekem egy gumis mondta ha normálisan volt tárolva mindig, és egyenletesen kopott, valamint még van rajta normálisan futófelület, akkor 10 évig is simán jó lehet.
-
félisten
válasz lsebestyen #67326 üzenetére
Ha megnézed én csak annyit javasoltam neki, hogy a gumit nézesse meg gumissal. A szakadást nem fogja otthon, sima ránézéssel megállapítani.
Természetesen a 3 éves gumi nem gond.
(#67327) B-L-A-C-K: neked is írom, az enyémnek sem a tárolása vagy a kopása volt a gond, valószínűleg gyártási hibás volt.
-
válasz B-L-A-C-K #67327 üzenetére
Ha ez be ia teljesül amit most írsz, azért hét-tíz éves gumik olyan szinten ki lesz már keményedve, hogy az bámulatos. Nyáron meg hangosan elkezd nyikorogni egy enyhe fordulásnál is. Én biztosan nem várnék addig.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
ufonauta
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #67327 üzenetére
Nekem a csomagtartómban még a 13 éves gyári Dunlop gumis pótkerék figyel. Soha a büdös életben nem volt még kivéve onnan. Félévente ellenőrzöm benne a nyomást oszt jól van. Ha ezt egyszer fel kéne tenni, akkor azért legelőszőr egy gumishoz hajtanék. Noh nem azért, hogy a 13 éves Dunlopot lecserélje, hanem ezért, hogy a defektes kerekemet megjavítsa. A Dunlop menne vissza a csomagtartó aljára.
-
lsebestyen
addikt
válasz szabonagyur #67328 üzenetére
My bad. Azt hittem az "irány a gumishoz"-t arra érted, h vegyen újat.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #67329 üzenetére
Jó azért 6-7 évnél én se mennék tovább, de gumis mondta 10 évig is mehet akár egy gumi. Én is amit vettem télit használt, márkás 4-5 éves, hibátlan állapotban van, át lett nézve, 80%-os, és abszolút nem bántam meg hogy nem újat vettem, nagyon jól tapad, semmi rosszat nem tudok róla írni. Na meg kezdeti ára pont ennek 75 ezer / db volt, nem is adnék ki 300 ezret egy téli szettért (de még 200-at sem), így meg 60 ezer volt a 4 felrakással együtt. Nyáriból is valami 1-3 éves, márkás, jó állapotút fogok venni.
Viszont nektek jó, mert kis kerék, már viszonylag olcsón tudsz venni újat, jót.
ufonauta: Mondjuk az más, lehet akár 20 éves is ha csak annyira kell hogy a gumisig elgurulj.
[ Szerkesztve ]
-
válasz B-L-A-C-K #67332 üzenetére
Így már más. 300,000-Ft téli gumi szett? Na az már igen!
Ha jól tudom 18" papucsok vannak az Ihsignin. Ott már más árak dominálnak.
Imádom hogy mindíg kivesézünk valamit,valamiről.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Luck Dragon #67333 üzenetére
Most nézem volt ez 90 ezer is / db valamikor...
-
félisten
válasz ufonauta #67330 üzenetére
Ezzel a gond csak annyi, hogy az emberek relatív kevés százaléka gondolja át, hogy milyen állapotú pótkereke van, azzal meddig mehet el stb.
Szerinted hány ember nézte már meg, hogy a mankókeréknek hány km/h óra a maximuma? És még sorolni lehetne ezeket.
Ha minden igaz bizonyos kor felett a légzsák megléte is inkább hátrány, mint előny mivel ugye azt is cserélni kéne.
(#67331) lsebestyen: semmi gond, sokszor nem esik szó a használt gumi szakszerű ellenőrzéséről
(#67333) Luck Dragon: ha belegondolsz azért nem is 3M-s autóról van szó, hanem mondjuk dupla (eredeti áron). Így nem is meglepő, hogy gumi sem 80e Ft.
[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz szabonagyur #67335 üzenetére
Az emberek 70%-a szerintem a pótkereket nem tudná feltenni a kocsijára, ha arról van szó.
-
félisten
válasz szentkuti11 #67336 üzenetére
Van az több is, de én arra a maradékra céloztam aki fel tudja rakni.
Mondjuk fura hallani sokszor amikor emberek reklamálnak, hogy miért nincs pótkerék és helyette miért a hab van csak, közben meg kereket sem tudna cserélni
-
Nekem ez egy kicsit kiesik a komfort érzetemen kívül az ár képzés.
Eddig a 16" volt a legnagyobb kerék méret autóinkon. És azért mindíg az egyessel kezdődő számmal befogólag belefért minden.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz szabonagyur #67337 üzenetére
Mondjuk enyémben is javító készlet van csak, de fogalmam sincs hogy kell használni...
-
válasz szentkuti11 #67336 üzenetére
A másik amikor a gumistól kijössz és példaként három hónapig happy vagy. Majd kapsz egy defektet és a kulcsal meg sem tudod indítani a csavarokat. Hallá a légkulcsnak.
(Tapasztalat) és ott esz meg az ideg az egésztől.És 80% hogy a többi autón is így van, és bárki ember Fiat oda állítanám hogy akkor légyszíves vedd ki a csavarokat...
Nem fog menni.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
trassher
addikt
válasz Luck Dragon #67341 üzenetére
Teleszkópos kerékkulcs és csókolom. Az astra gyári kis pipakulcsával nem a kerékcsavart indítottam meg hanem a elforgott a kerék úgy sikerült "megemelni" Szerencse, hogy nem éles helyzetben kellett, még azon a héten vettem a helyére egy teleszkóposat. Normális gumis pedig nem 950Nm-rel fogja meghúzni a kerékcsavarokat.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Juditta_56
aktív tag
Sziasztok!
Néhány hónapja már olvasgatom a topikot, itt az ideje, hogy mi (az autóm és én) is bemutatkozzunk:
A születési évem a nickemben, '78 óta van jogsim, 80-tól 89-ig, majd 2002-től 2007-ig buszt (is) vezettem.
Opelem 2000 óta van, először egy FAstra Caravant használtam, ami tavaly 23 évesen a bontóban végezte, szegény, azóta is gyászolom (teljes elektromos vezetékcserét kellett volna csinálni rajta, meg padlólemez már nem igazán volt, amúgy baromi jól ment) ...
Tavaly júniusban vettem meg a mostanit, HAstra, 2004-es, ez is 1.6-os benzines, de sajnos, nem Caravan, hanem ferdehátú. Nem akarom nagyon szidni, mert végül is működik, de lomhább és főként kisebb, mint az elődje.
196k km volt benne a vásárláskor, azóta már 228k-nál tartunk. Pestre járok vele melózni, Aszód mellől, napi 80+ km-t megyünk. A vásárlás elég kalandos volt, végigtapasztaltam az autókereskedők trükkjeit és hozzá nem értését, valamint a vevők hülyének nézését. Szerencsére volt segítségem, a kollégám eljött velem, megnéztünk, amit tudtunk, így azóta "alig" 150k-t kellett ráköltenem, ami nem volt kalkulálva (főtengely jeladó, trafóhíd, klíma-hibakeresés, hűtőtartály és -cső csere). A vezérműszíjról (110-nél cserélték, a némileg hiányos szervizkönyv szerint) és a szélvédőcsere (nem lehetett kilátni rajta, olyan karcos volt) szükségességéről tudtam. A vásárláskor a klíma működött, két nap múlva már nem, több nekifutás után kiderült, hogy egy mikro lyuk van az egyik csövön, aminek a javítása most tavasszal lesz esedékes. Közben leesett a hátsó dob, amin nem lepődtem meg, az F-en kétévente hagytam el, most legalább észrevettem.
Az idén vizsgáztunk, folyamatban van egy kisebb hiba keresése (szervizlámpa világít, hibakód: P011x, a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőjével van valami, de csak ősszel meg tavasszal jelentkezik, ez is jövő tavaszi projekt lesz), a napokban meg kiderült, hogy az első szilentek gallyra mentek, január elején viszem cserélni.
Kapott BT-s rádiót (kínai csoda, amire nekem kell, tökéletes). Most cseréltem akksit, maradtam a bevált Exide-nál, a Caravanban 6 év, illetve 8 hónap állás után is pöccre indult, igaz, az 74Ah-s volt, ez "csak" 60.
Az irányjelző a sírba visz - gondolom, a mögöttem jövőt is -, sose tudom, hogy kikapcsol-e magától, vagy csak tőlem. A csomagtartó baromi kicsi a Caravan után, a havi bevásárlás alig fér el. Ha gyorsítani akarok, csak akkor indul el igazán, ha padló után kicsit visszaemelem a pedált, eddig nem találkoztam olyannal, aki találkozott volna ilyennel... Más bajom nincs vele...
Fotót majd rakok fel a következő mosás után...
Bocs, ha hosszú voltam."You may say that I'm a dreamer But I'm not the only one"
-
Calogero
addikt
válasz B-L-A-C-K #67332 üzenetére
A 10 év szerintem sok, én sem használnék már 6-7 éves gumit.
Nekem gyárilag Bridgestone Turanza R300 gumikkal jött az autó. Nem volt akkor még garázs így elég sokat állt a napon. 5 év alatt szétrepedezett a gumi, a futó felület 75%-os volt. Ment a kukába.
A téli Continental TS810 volt, az 6. évbe adta meg magát, ő is elöregedett és repedezett lett. -
diablo1984
veterán
válasz Juditta_56 #67343 üzenetére
Üdv a csoportban!
Elèggè sok minden volt elromolva benne, nem hinnèm, hogy gondos gazdája volt előtted! A vezèrlèst cserèlted, mert írtad, hogy 110ezernèl volt, ha nem cserèlted, akkor csináltasd meg, mert akár időzített bomba is lehet. Olajat esi a tied? Ez ugye nem a 115 lovas verzió? -
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #67345 üzenetére
2007-től van 115LE-s motor
-
Juditta_56
aktív tag
válasz diablo1984 #67345 üzenetére
Köszönöm!
Persze, cseréltük, azért írtam, hogy annak a cseréje nem a váratlan kiadások között szerepelt.
77 kW, 103 LE. Z16XEP.
Olajat szinte egyáltalán nem eszi, a vétel óta már kétszer cseréltük.[ Szerkesztve ]
"You may say that I'm a dreamer But I'm not the only one"
-
-
Imy
veterán
J-ben tervezek egy váltó olaj cserét, lassan meg lesz a 150e km... Igaz az olajat elvileg nem kellene benne cserélni sosem, de azért az elég hihetetlen dolog.
Mennyibe kerülhet egy ilyen csere? Mert annyira nem egyszerű úy tudom, mivel nincs leeresztő csavarja, és a feltöltő nyillás is a szellőző.
-
félisten
válasz B-L-A-C-K #67339 üzenetére
Érdemes megnézni, hogy működik
(#67340) Bodrik: megnézted, hogy rendes GM felnit kaptál hozzá? Nekem Opel szaki mondta anno, hogy a Opel futóműve nagyon kényes arra, hogy megfelelő felni legyen rajta, ne legyen semmilyen eltérés. Illetve ha 5-ért adott egyet ott tényleg meg kell nézni milyen felni, milyen gumival.
A gumicserére van is egy történetem:
Kb október végén voltam a szervizben megnézetni, hogy minden rendben legyen télre stb.
Míg várakoztam volt egy srác egy Mazda 6-al, épp forgalmit szeretett volna. Le is vizsgáztatták a srácok mire visszaért a srác, de mondták neki, hogy a gumi ami rajta van annyira rossz, hogy kilátszanak a gumiból a szálak, ezzel nagyon lehet bukni illetve nem engedhetik át.
A srác leállt alkudozni, hogy de engedjék át, ha kiszakad teljesen vagy defekt akkor ő kicseréli a télire meg úgyis cserélni fogja nemsokára. Felvették a szerelők valamit külön helyre, hogy a srác saját felelősségre ment el így....
A srác elment és hallom beszélték a szerelők is, hogy a srác amúgy is érdekes. Amikor behozta kintről a kocsit rá kellett volna költeni minimum fél milliót, illetve első 1 hónapban 2-szer tankolt benzint a gáz helyett Illetve ami a lényeg volt, hogy nem tudták elképzelni mondjuk honnan szed elő téliket az autópálya szélén vagy, hogy ő is fel tudja e rakni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Ukrajnai háború
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Autós topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Sorozatok
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Automata kávégépek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest