Hirdetés

Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz #57764352 #7808 üzenetére

    Ha hidegebb a szélvédő, mint a beltér többi része, akkor a beltérben lévő pára biztosan ott fog lecsapódni, amennyiben az adott hőmérsékleten túltelítetté válik a levegő. Adott páratartalom adott hőmérsékleten elnyelve, teljes telítettség esetén, egy az adott hőmérsékletnél alacsonyabb hőmérsékletű tárgyra ki fog csapódni. Ha alapvetően nem párás, de ha beszállsz az lesz, akkor a kilégzéstől válik túltelítetté. Ekkor a kinti(nem telített) levegő befújása kellene hogy segítsen, amennyiben nem hűti le még jobban az üveget, mert akkor alacsonyabbra kerül a túltelítettségi határ. A meleg levegőt ráfújva azért kéne javulnia, mert átmelegíti az üveg felületét, így ott átmenetileg magasabbra kerül ez a határ, nem csapódik ki. Ha azonban kint elkezd esni, és telítődik, akkor ezt befújva nyilván le fog csapódni, és hiába fújod hideggel, bepárásodik. Ekkor szintén az üveg átmelegedése javít csak később. Ezért kezdődő esőben hideg autóba ülni ilyen szempontból veszélyes.

    Légkondis autónál valóban a melegre állított fűtés mellett bekapcsolt klíma oldja meg a dolgot, mert a klíma szárítja a levegőt, a meleg meg melegíti az üveget. Mindkettő csökkenti a beltéri levegő páratartalmának túltelitettségi pontját az üvegfelületen. Azonban hideg motornál nem szabad klímázni az elején, legalábbis nem a szélvédőre fújva, mert még jobban lehűti az üveget, és a befújási pontoknál fog kicsapódni a pára, ha kikapcsoljuk a klímát. Ha már hidegen klímázva akarjuk kiszárítani a levegőt, akkor befelé kell fújni(nem szélvédőre), és csak kevés ideig. Aztán ha már meleg a fűtés, akkor lehet együtt a szélvédőre irányítani.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Aktív témák