Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    félisten

    válasz Yutani #29329 üzenetére

    "Például a Quixel Megascans felvásárlása az Epic által. Játék szempontjából tök hasztalan"

    Ez egy egetrengeto marhasag. Nem is tudom milyen peldat irjak hogy ertheto legyen ha nem tudod mi az. Gyakorlatilag azt mondja hogy valami ami kimondottan egy asset forras barmilyen digitalis munkahoz (mindegy hogy jatek, animacio, film effektek stb) nem arra van. Innen nehez barhova is elindulni.

    "Egy full részletességű Megascan modell, ha nem láttál volna még, extrém sok háromszögből áll, 8K-s textúrákkal. Már maguknak a modelleknek a mérete is extrém."

    Minek toltend be? Betoltheted ha epp olyan ami kell, vagy feldolgozod magad vagy ott van a Megascan-ben a tobbi LOD level ha nem akarod magad kesziteni es ugy gondolod jo a minoseg (egyebkent jo). Nem tudom a kettonk kozul ki az aki meg nem latott Megascan-s asset-et ha a kolleganal valahogy lemaradtak a LOD-ok es a textura felbontasanak allithatosaga.

    "Nyilván a PS5-ös demóba egyszerűen csak beemelték a full részletességű megascan modelleket, de az egy ~22 GB/s-os SSD-t biztosító gép, finomszemcsés adatmenedzsmenttel. Persze, hogy ott megy, de itt most PC-kről van szó, ahol megközelítőleg sincs ilyen nagy adatátviteli sebesség, de még PS5-höz hasonló memóriamenedzsment sem. PC-n tehát ezek nem játszanak."

    A forras volt a full minosegu anyag, de amit a kepernyon lattal az mar nem volt, erro szol a Nanite. A beolvasasi sebesseg a PS5-nel itt nem volt donto tenyezo, a demo ugyanugy megy egy PC-n egy NVMe SSD es 2070S tarsasagaban. Csak mivel ez egy Sony demo volt nem ez volt a lenyeg es nem hangoztatjak igazan. Egyebkent a bemutato utani napokban megvolt valahol az is hogy pontosan milyen a scene lebontas es kb mi/mennyi latszik polygonokbol atlagban de mar nem emlekszek hol volt.

    "Bocs, hogy levertem az ünnepi hangulatot, de még nem tartunk ott, hogy milliós poligonszámú modelleket küldjünk játékba 8K-s textúrákkal, normal map és LOD nélkül."

    Nem hat, csak ezt rajtad kivul nem is igen gondolta senki akinek egy kis esze is van. Es ettol az hogy a Megascan-s nem jo jatekokhoz meg mindig egy baromsag.

    "Értem én, hogy az Epic ezzel demózik a PS5-ön, csak nem realitás, amit felvázolnak."

    Realitas amit felvazoltak csak tudni kellett volna ertelmezni mit is demoznak valojaban. Azt az eszkozt ami a nagyfelbontasu asset-ekbol csinal hasznalhatot anelkul hogy valaki orakig/napokig/hetekig kezzel szorakozna vele. Ettol meg ez megy naponta mert errol szol a jatekfejlesztes. Aztan ha lesz akarmennyi tarhely es akarmenyi internet savszel akkor lehet nem de az meg nagyon odebb van. Nanite ide vagy oda, a jatekoknal meg sokaig lesz performance/RAM budget.

    Nyaldossuk ezt az irányt, de még évek kellenek hozzá, amíg ezt játékban valóban, nemcsak hébe-hóba lehet alkalmazni. Filmre viszont baromi jó már most is."

    Jatekokhoz ugyanugy jo minde filmhez mert ez a forras. Ha tul jo akkor veszed valamelyik alacsonyabb LOD-ot vagy feldolgozod magad.

    "Az assettek minden játékban úgy vannak feldolgozva, hogy a natív modellből készítenek játékra optimalizált verziót. Ezek technikailag kisebb részletességűek, de normal mappal visszaadhatod a részletesség egy részét. Ezzel sebességben is jó leszel és minőségben is."

    Jo reggelt! Tehat akkor megiscsak jo valamire a full minosegu Megascan-s anyag. Vagy barmilyen masik mert eleve mindegyik ugy indul aztan lesz belole a jatekban is hasznalhato valtozat a performance/ram budget-tol fuggoen.

    Na de mindegy, ahogy olvashattad nem jo a Megascans a jatekokhoz mert tul jo a minoseg en meg csak allitom hogy ez hulyeseg pedig nem is ertek hozza. Sot, probaljak itt megvalaszolni a kerdeseimet csak nem igazan latom hol kerdeztem valamit.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

Új hozzászólás Aktív témák