Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fLeSs #39834 üzenetére

    A fő probléma a next gen GPU-knál az 5 nm. Az észvesztően drága. A 6 nm sokkal-sokkal olcsóbb. Sajnos a gyártók a szerződéseiket titkolják, de a TSMC-nek van egy sok gyártó között megosztott mm^2-es számítása, ami alapján az általános take-and-pay modellben 10 mm^2-nyi N5 lapkaterületből 2022-es átlagárakon 42 mm^2-nyi N6/N7 nm-es lapkaterület volt gyártható. Ez most ilyen furán noramlizált adat, így konkrétumok nincsenek benne, de a különbség az orbitális. Aztán, hogy mennyire az általános árakat fizeti az AMD és az NV... azt igazából csak ők tudják, de szerintem valamekkora rálátása azért van egy partnernek. És annyi még van, hogy 2023-ban az olló nem szűkülni fog, mert egyre több a szabad N6/N7 kapacitás, tehát ezeket a waferárakat majd a TSMC viszi lejjebb, hogy optimálisan működjenek a gyáraik. Ez amúgy a vezető indok, hogy az AMD egy rakás 6/7 nm-es lapkát megtart, mert olyan esésnek indult itt a waferköltség, hogy kár lenne nem elárasztani a piacot olcsó prev-gen belépő holmikkal. Nézd meg a mobil felhozatalt. Sosem csináltak még olyat, hogy az éves SoC/CPU termékskála 5 különböző lapkadizájnból álljon, és ennek most a TSMC az oka. Marha olcsó lett a visszamondott rendelésekkel a 6/7 nm. Egy jó darabig marad még a Socket AM4 is. Erőteljesebben akarták kivezetni, de hát a TSMC. És itt egyébként hallani, hogy a Ryzen 5000 CPU-k eladásán lassan több haszna lett az AMD-nek, mint a Ryzen 7000-eseken. Az 5 nm átka...

    Az AD103-hoz viszonyítva egyébként a Navi 31-es VGA-kat nem jelentős különbség gyártani. A lapka gyártása az AMD-nek olcsóbb, viszont drágább a NYÁK. A VRAM az valójában nem jelentős eltérés. Per memóriában az AMD-nek olcsóbb, de többet kell venniük a nagyobb kapacitás miatt.

    Itt megjegyzem, hogy a 3 nm még nagyobb szívás lesz. Ott konkrétan több gyártó visszamondta az egészet, mert az adott piacon nem kigazdálkodható a waferköltség. Elég sokan most azon vannak, hogy egy darabig letáboroznak az N4-en, ami lényegében elkészült.

    A HPRT az nem szabványos. Ugyan nagyrészt nyílt a rendszer, de nem szabványos, és pont olyan részei zártak, ami azért nem a legjobb. Viszont a DXR-rel ellentétben támogatja a BVH geometria sztreamelését, amit a konzolok RT API-jai is támogatnak, tehát az ilyenfajta konzolos kód erre portolható, míg a szabványos PC-s DXR-re egyáltalán nem az.

    Itt valószínűleg az lesz, hogy ha túl nagy limitet jelent a DXR-hez a geometria, akkor kétfelé szakad majd a PC-s kód. Ugye konzolra ott a saját API, ami a Sony és a Microsoft gépén is sokkal többet tud a PC-s API-nál. PC-n AMD-re ott lesz a HPRT opció, ami futtatható lesz RDNA 2 és RDNA3 dizájnokon, míg az NV-re ott a Micro-Mesh opció, azt direkt a szóban forgó probléma miatt hozták, és az arra írt kód futtatható lesz Ada GPU-kon. A HPRT és a Micro-Mesh opció megközelítése más, de amúgy végeredményben el lehet velük jutni ugyanoda. A többi RT-s GPU-nak nincs megoldása a LOD problémájára, tehát ha ez limitál, akkor ennyi, arra nincs megoldás. Így járt a Rockstar a GTA 5-tel. Megcsinálták az RT-t konzolra, elképesztően jól működik, de a PC-s API-vól hiányzik az a tulajdonképpen alapfeature, amitől működik konzolon a kódjuk.
    Annyit még az Intelhez, hogy nekik létezik egy olyan projektjük, ami OneAPI-ra van írva, és tulajdonképpen ezt a LOD problémát kezeli, ráadásul DXR interoperabilitás is van hozzá. Na most ez nincs kész, de amúgy technikailag működőképes, vagyis bármikor befejezhetik és kiadhatják. Ennek az alapötlete amúgy kb. ugyanaz, ami az AMD-féle HPRT-é, vagyis nagyjából úgy működik, ahogy a konzolok RT API-ja. Ezzel az Arc sorozaton is lenne megoldás, de ugye ott tartunk így, hogy van a két konzolos RT API, van az AMD-nek a HPRT-je, tételezzük fel, hogy az Intel megcsinálja a OneAPI-ra írt megoldását (aminek tényleg van esélye), és még van az NV-nek a Micro-Mesh opciója az Adára. Ez azért elég sok egymással nem kompatibilis, maximum elvi szinten hasonló rendszer. Igazából ez most elég nagy szopóág itt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák