Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz rup1u5 #2823 üzenetére

    Pedig az Unreal 3 a karakteranimáció kivételével mindent ugyanilyen szinten tud ebből. Rombolhatóságban ugyanez elérhető vele [link] Ugyanúgy vannak lökéshullámok, ugyanúgy van tömege a tárgyaknak, és el is sodor, agyonnyom ha úgy adódik meg is öl, merev test fizikában igazából már nem nagyon tudnak újat mutatni, ez volt a legelsők egyike, amivel a fizikai motorok elkezdtek foglalkozni. A havokban viszont nincs integrált speed tree&vegetáció fizika, a hidrosztatikai/dinamikai szimuláció sem olyan jó( ez sem csak effekt, a dolyadéknak is van tömege, elsodor ha árad, körülfolyik, van felhajtóereje, van viszkozitása stb..), + a szövetek sem olyan jók, pl havokkal készült szöveteken sosem láttam ilyet[link] Ennél főleg a végén lévő blobmesh szerű bogyó tetszik, bár ez még elég gyengus ahhoz képest amilyennek kéne lennie, de ehhez hasonlót real time máshol nem is láttam.
    Mondjuk két külön kategóriáról van szó, mivel a havok valódi fizikai motor, az apex pedig egy keretrendszer, és mind a kettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is, nyilván egy kész motoral gyorsabb pikk pakk össze lehet varázsolni akármit, viszont lassabban fejlesztik, nem bővíthető/konfigurálható olyan gyorsan/könnyen, így hosszú távon inkább a keretrendszerre érdemes építeni, főleg, ha a piac amin elérhető, nagyon gyorsan változik.

    A fejlesztésről meg annyit, hogy a physx csak egy plusz a gyártó részéről, enélkül is fut a játék minden gépen, csak nem olyan minőségben. Ahhoz viszont, hogy jó fizikát láss GPU kell, mert procival nem lehet bírni ezt a számolást, és ezek közül sem mindegy,hogy melyik, mert ahogy a grafikai számítások sem futottak egyformán jól minden architektúrán, úgy fizikára való alkalmasság szempontjából is vannak/lesznek különbségek.

Új hozzászólás Aktív témák