Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #196 üzenetére

    A G80 az egyszerű számításokra tervezték, és a bonyolultaknál, valamint a sok ideiglenes adatta dolgozó grafikai számításoknál megfekszik. Ez R600 kvázi a rendszer ellentéte. Ha sok függőség van a kódban, akkor nem egy erőgép, kevés függőséggel már sokkal jobb a helyzet. A bonyolult feladatokat meg imádja.

    Ebben nincs egy hangyányit ellentmondás? Ha valamiben sok függőség van az bonyolult, amiben kevés az egyszerű. Ha gondja van a függőségekkel, akkor nem szeretheti a bonyolult feladatokat. Ez egyébként minden GPUról elmondható kivétel nélkül, mivel mindegyik adatpárhuzamos architektúra, méghozzá masszívan.
    A különbség a G80 és az R600 közt annyi, hogy a G80 durvább szemcsézettségű, TLPhez közelít, míg az R600 ILP inkább, valamint a G80 ütemezője miatt nagyobb fokú párhuzamosságra képes, viszont lassabb az ütemezési költségek miatt. R600 gyors floatban, de kb itt meg is áll a tudomány, és emiatt ha valamelyik inkább GPGPUnak mondható akkor az R600 az, mert tipikusan ezekben a számításokban fordul elő masszív párhuzamosság, ahol az r600-at ki lehet pörgetni. Grafikában a béka segge alatt van, jó architektúra, de arra nem való, hogy n+1 direkt/indirekt fényforrásból lombkoronán átszűrődő, vízben megcsillanó és párában elhalványuló csilli villi sunhaft effekteket számoltassanak vele . De mondjuk mintafelismerésre, keresési / adatreduckiós feladatkora kiváló. A kettő közül az r600 a "butább", méghozzá jóval.

Új hozzászólás Aktív témák