Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adr0001

    tag

    válasz RazoR #4813 üzenetére

    Nekem is 4080 helyett lett ez. Ha nem FPS-re gyúrsz hanem 60Hz + képminőségre akkor ne bánd nagyon.
    Mondok egy példát.
    Az nVidia ún. "szebb mint a natív" DLSS-e a render pipeline elején, rögtön a raszterizáció/shaderek után végzi el a kis-nagy dolgát - ellentétben az FSR-rel ami kb. a végére van odabiggyesztve az UI és egyéb overlay dolgok elé, ezért is szebb nála a DLSS, de többnyire csak 1080p-n ;] - minden egyéb postprocess nyalánkság meg natívban számolódik. AW2-ben abszolút max. beállításon a 4K DLSS perf módhoz egy 4080 KELL ahhoz hogy a 60 FPS minimum éppenhogy meglegyen minden esetben. Ez ugye 1080p felskálázva. A 4070Ti röhögve elviszi a játékot natív 1080p-n DLAA-val, de mivel - más játékokhoz képest is - felskálázással együtt már túl sok erőforrást megeszik a játék a fentiek miatt ezért a 4K DLSS perf módban nem minden esetben marad 60 FPS felett. Vannak részek ahol 50-re esik be a minimum, szépen kiadva 70Ti - 80 közötti differenciát. Pedig a lényeg, a payload, a mindent megevö Path Tracing ugyanúgy 1080p-n számolódik. Amivel mint mondtam, nevetve megküzd a kártya. Egyszerűen a DLSS utáni post process cuccok ennyit megesznek.
    Némi renderer.ini barkács után rábírható a játék hogy az előre definiált DLSS render felbontások valamelyike helyett azt a bizonyos 1080p-t skálázza fel mondjuk egy ugyancsak kézzel barkácsolt custom 3200x1800-as felbontásra némi élesítéssel megspékelve.
    Mindez után álljon itt egy lista a 2160p Vs 1800p (ami nem csak ebben a játékban sweet spot) felbontású képek közötti - általam felfedezett - lényegi kúlönbségekről:

    .... és még sorolhatnám.
    Ha a monitorod natív felbontását veszem alapul, akkor a 4070Ti centire ugyanúgy fog nálad viselkedni mint egy 4080 2160p-n.

    [ Szerkesztve ]

    Sírva viszem magammal a tíkot

Új hozzászólás Aktív témák