- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
PROHARDVER!
nVidia GeForce GTX 970 / 980 (GM204)
Új hozzászólás Aktív témák
-
qad
senior tag
Backplate-nek csak akkor van szerepe ha mindkét oldalon van memória és segít hűteni a memókat vagy van még más értelme is a kinézeten kívül?
-
helkis
addikt
válasz westlake #12985 üzenetére
valóban makacs dolgok a tények, pont ezért is kérdeztem meg tőlük, hogy tisztán lássunk az elméletek között..
eddig a furcsaságot 3 dologra vezettük vissza: (vagy ezek variációira)
-"csalás" (nem akart szvsz senkit meggyanúsítani peak, de abban igaza van, hogy lehet módosítani software-esen is az eredményen, illetve régebben egy-egy benchmarkért csaltak az emberek, valszeg ma is vannak akik ezt választják, de szvsz jellemző, hogy 12-16év között nagyobb esély van rá (előre is bocs))
-"programhiba" (itt gondolom arra gondolsz, hogy futhatna gyorsabban is a 980-on, csak nem "fejlesztették" hozzá a programot (szvsz pont ettől jó benchmark, hogy nincs optimalizálva semmire sem, így valós hardvererőt mér. sem driver okossággal, se cpu-erővel nem befolyásolható annyira), HSM-el értek egyet, mit lehet fejleszteni azon, hogy pl 2*2+2-t futtat egy program, valamelyik adott időben többször tudja kiszámolni, valamelyik kevesebbszer.. (szvsz a 2év alatti fejlesztések sem azok voltak, inkább csak hibajavítások..))
(itt esetleg még azt lehetne ellenőrizni, hogy ugyanannyira használja-e ki mindegyik kártyát a program)-compute teljesítmény különbség (ez meg tény, hiába gyorsabb a 980 játékokban, akkor is erősebb a 780Ti számításokban)
ha válaszolnak valamit unigine-ék, azt közzéteszem..
[ Szerkesztve ]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
qad
senior tag
Hmm pedig elsődlegesen pont a hűtés hatásfokának növelését gondoltam, de ha egyes kártyáknál nincs érintkezés a backplate és a hátoldalra tett memória között akkor csak a merevítés/csinosítás marad. Köszi a válaszokat.
-
Szinyák
őstag
Sziasztok,
Egy kérdés a G1.-en megnéztem nekem hynix ramok vannak. Jelenleg most a gyári : 1753Mhz helyet 1903.-használom (~7612Mhz) . Ahogy olvasgattam itt is illetve külföldi teszteken is a samu ramokat jobban lehet húzni. azok elvileg mennek 7800-8000Mhz között is . Kérdésem az lenne ,hogy +300mhz van az Msi afterburnerben belőve neki, 24/7.-ben nem túl sok a ramoknak ?? Tesztek szépen lemennek (Furmark & Valley megy 20percig képhiba illetve fagyás nélkül ,játékok is mennek szépen.
Üdv,
Szinyák.Szinyák
-
Televan74
nagyúr
válasz helkis #13002 üzenetére
És mit kezdjek a 780Ti erős számítási teljesítményével.Futtassak szintetikus teszteket és élvezkedjek rajta.Én inkább játszani szeretnék majd a 980 -s kártyámon.
Kíváncsiságból én is fogok futtatni néhány tesztet.3Dmark,Valley.De nem ezek lesznek a legfontosabbak.(#13006) qad Backplate max 2-3 fokot hoz a konyhára.Merevítésre jó és masszívnak is látszik tőle a kártya.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #13005 üzenetére
A Hairworks az működik, csak figyelembe kell venni, hogy nem olyan komplett megoldás, mint a TressFX. Vannak igen komoly kritériumai az adott motorra nézve, és ha ezek nem teljesülnek, akkor a szűr olyan recés, a haj pedig spagettiszerű lesz. A szimulációban nagyjából azonos mindkét technika, a Hairworks viszont pusztán a geometria leképzésére több időt használ el, mint amennyi idő alatt a TressFX leképzi a geometriát, speciálisan árnyékolja azt, majd a végén futtat rajta egy analitikai élsimítást, ami eltünteti a recés/spagettiszerű hatást. A Hairworks-nél az utóbbi két fázis a fejlesztőkre van bízva, de ha a motor nem kompatibilis Hairworks igényeivel, akkor természetesen rossz lesz a végső eredmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
helkis
addikt
válasz helkis #13002 üzenetére
írt is a srác:
Hi Helkis,
I'm afraid this is normal behavior. GTX 780Ti will be slightly faster in Valley than GTX980
Valley is more CPU-bound than Heaven benchmark for example. GPU Memory bus bandwidth also can affect highly on overall score results.+belinkelte ezt a táblázatot overclock.net ről: [link]
+a fórumot hozzá:
You also can check the discussion here: http://www.overclock.net/t/1360884/official-top-30-unigine-valley-benchmark-1-0 but there is a lot of messages - a kis lusta techguy..rákérdeztem arra is, hogy gond lehet-e az, hogy nincs támogatva a GTX980, lehet-e hiba ebből kifolyólag..
a válasza:In applications where memory bandwidth doesn't affect on overall score GTX980 will be faster, but not in Valley, I'm afraid. There is nothing to do with Valley or GTX980 - this is normal. There is no bugs in Valley also, because we don't have any kind of special magic for different GPUs, all the job do the GPU driver.
You can easily check the GPU stats here: http://www.hwcompare.com/18223/geforce-gtx-780-ti-vs-geforce-gtx-980/ (GTX980 have almost twice lower memory bandwidth than GTX 780Ti)
+overclock.net-en mai napig él a topic, és küldik az eredményeket a userek, semmi gondjuk vele..
[ Szerkesztve ]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
nagyúr
válasz daveoff #13005 üzenetére
érdemes a TXAA-dolgot egy kicsit árnyalni. alapvetően az a célja, hogy a temporális artifaktokat kiszűrje, és azt egész jól is csinálja (legjobb tudomásom szerint egyetlen ilyen PC-s eljárásként) - sajnos mellékhatásként erősen homályosít. jelen formájában szerintem is használhatatlan, de arról szó nincs, hogy gagyi lenne - kellene tovább fejleszteni, talán lenne is belőle valami.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
daveoff
veterán
Technikailag lehet, hogy jó, én ehhez nem értek, de jelenlegi formájában az FC4-ben szerintem ronda, és a Hairworks is. Reméljük foglalkoznak vele, és később javulni fog.
(#13011) helkis: Ezen a listán az első Radeon a 92. helyen van, ez is sokat elárul a Valley-ről....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj a továbbfejlesztéssel, hogy maga a TXAA koncepciója kezd lényegtelenné válni az analitikai megoldások terjedésével. Az Ubisoft HRAA-ja megmutatta, hogy a célirányos szűrés egy nagyon jól működő irány. Nem eszik többet mint az FXAA és DSR/VSR szinthez mérhető a minőség. Ha jobbat ki lehet hozni sokkal olcsóbban, akkor a régi koncepciót nincs értelme továbbfejleszteni. Az analitikai megoldások lényegében teljesen átveszik majd a mostani xyAA-k szerepét, nem véletlen, hogy ezeket használják a filmes CGI animációkhoz is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz helkis #13011 üzenetére
Kb. stimmel. Mókás amúgy, amikor hirtelen realizálódik az emberben, hogy egy 2014-es 180 000-es GPU-ban mindössze 224GB/s a memória sávszélesség.
Amúgy ennél tuti több kell a Valley alá, mivel ha csak a sávszél kéne, akkor a 780 nem lenne gyorsabb a 290-es Radeonoknál ebben a tesztben, márpedig az.
-
daveoff
veterán
Szerintem meg az a mókás, hogy mennyire nincs jelentősége játékokban a memória sávszéllességnek. Igazából tök mindegy, hogy 1500MHz-en megy, vagy 2000MHz-en, teljesítményben szinte semmit nem érezni belőle.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Valley-GTX970/980-as problémája amellett, hogy biztosan köze van hozzá a sávszélnek hasonló lehet, mint a DayZ esetében. Lásd itt. Vagy mondjuk a Ryse gondja.
Valószínűleg a Maxwell már annyira különbözik a korábbi architektúráktól, hogy a 2006-os G80 programing guide alapján optimalizált alkalmazások nem jól működnek ezzel a hardverrel. Viszont továbbra is ez a legfrissebb grafikus programozásra vonatkozó leírás az NVIDIA oldalán, tehát a fejlesztők egy részének nincs más választása, mint ezt tekinteni alapnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Igazából ha az Nv vermet ás magának és beleesik, nem fogom sajnálni. Egy programing guide azért eléggé minimum elvárás lenne egy grafikus architektúra mellé 2015-ben.
Bírom amúgy ezeket a játékokat, amikor a használtpiacon feleannyiba kerülő, lassan 3 éves technikát használó 280X elpüföli a 970-t. Külön szép, hogy a GTX770-től házon belül is kikap. Mókás, hogy a 780-ak ezzel szemben állják a sarat minden programban....
-
helkis
addikt
válasz daveoff #13014 üzenetére
ha visszakeresel pár eredményt az első 780ti pl 1700+mhz-en ment, szóval simán lehet hogy arrafelé inkább azok toltak eredményt, akik ln2-vel játszank elsősorban.. sajna hűtésre nem lehet szűrni..
(#13016) HSM - ezért is gondolom még mindig, hogy a compute performance a döntő.. kérdeztem az embertől, van-e valamilyen képlet, vagy technológiai leírás a valley-ről, de erre nem kaptam választ..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
HSM
félisten
válasz helkis #13021 üzenetére
Ha engem kérdezel, elképzelhetőnek tartom, hogy a sávszél fogy ki, mivel alapból eszi a sávszélt a textúrázás és nem marad elég a maradék kevés shaderre, ahol meg nem tud már trükközni a trükkös textúratömörítés, hogy életben tartsa a kártyát.
(#13023) Erdei88: De azért csak különös, hogy házon belül a GTX770-től is kikap, nem gondolod?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
kérdés, hogy a sokat emlegetett HRAA és a többi analitikus megoldás temporálisan mennyire stabil - a példának felhozott DSR / VSR nem az. ha ezt a problémát is meg tudják oldani, akkor tényleg moar powa' analitikus AA, ha pedig nem, akkor majd 2 év múlva lehet újabb velőtrázó újításokkal előállni
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesen az. A Killzone: Shadow Fall TAA megoldására épül, ami ki van egészítve TFQ-val és BFECC-vel. Előbbi felel a temporális stabilitásért, míg utóbbi azért, hogy visszanyerjék az élességet. Az Ubi megoldásának egyedüli gondja, hogy nem működik DirectX API-n, sem a PC-sen, sem pedig az Xbox One-os változat aktuális verzióján. Alapvető követelménye a HRAA-nak, hogy kiolvashatók legyenek az LDS-ből a geometriai információk. Ehhez a hardvernek is szoftveres/emulált interpolációt kell használni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
skyrush7
aktív tag
Beszereztem egy MSI Gaming 970-est, valami borzasztó erősen cicereg, de a V-Sync se enyhít sokat a dolgon.:/
Viszont a képernyő vibrál egyes játékokban, konkrétan ilyen "hullámzás" figyelhető meg függőlegesen lefelé, ami olykor néha zavaró is tud lenni. Ez ellen mit lehetne tenni? -
Szinyák
őstag
válasz eldarin #13030 üzenetére
akkor ezek szerint a tápon tényleg sok múlik ilyen téren... Kíváncsi lettem volna a régi kártyádra ,hogy az új táppal csinálta volna .... Nekem egy 1000éves Corsair tx650 van ezzel minimálisan az átvezető videók alatt cicereg persze ahol 2000+fps van ott csinálni is fogja, De játékok alatt csend van ezért nem küldtem vissza a g1.-et
Szinyák
-
eldarin
tag
válasz Szinyák #13031 üzenetére
Az első kártyánál teljesen hallható volt, hogy a kártyából jött a hang mert Corsair air 540 házam van és a táp a másik oldalában van a háznak. A második kártyánál viszont csak a táp cicergett a kártya egyáltalán nem ezért már gondoltam, hogy itt már nem a kártyával lesz a gond, aztán a csere meg oldotta, van egy érzésem hogy az első kártya esetében nem segített volna a táp csere.
-
nezd mar meg jobban azokat a grafikonokat.
a DayZ ugy nez ki SSAAval nem skalazodik 1600pn, ilyenkor annyi a megoldas, hogy az ember allit az elsimitason, esetleg az AFen es utanna altalaban a bottleneckek meg szoktak szunni.
Rysenel szinten az egyik elsimitasnal szallnak el az fpsek, de hala egnek szokott lenni masik.
tetejeben egy 32"os 4K tv pixel densityje 25%al magasabb, mint egy 21.5"os fHD monitore vagy egy 30"os 1600ps kijelzoe ([link]), a pixel density novelesevel meg gyengebb AA is eleg lehet.
namost ezeknek a kartyakat ahogy nezem az emberek mar reszben 4K/multimonitor setupokhoz veszik, ott meg igazabol tokmindegy, hogy egy draga elsimitas amivel lenne kb 10 fps egy regebbi kartyan menne 11et. jellemzoen a postprocessek azok amiket amugy is reszben ki kell kapcsolni magas felbontas mellett, mert vagy a megvalositas nem mindig skalazodik (foleg extrem FoV beallitasokkal), vagy kifogy a memoria.
ertem a mondanivalod lenyeget, csak eppen olyan usage scenariokon problemazol (ugyanugy mint tetted par napja a boost kapcsan), amik a kartyat hasznalva nem relevansak.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
shteer
titán
..szerintem jónak tűnik
-
Anubris
őstag
Én ennél a 980 szériával kapcsolatban (custom hűtésnél) ahogy eddig olvasom egyik márkát sem lehet nagyon szidni. MNíg 290x-nél vannak különösen ajánlott típusok és rosszabb konstrukciók addig a 980-nál nyugodtan lehet azt választani ami akár külsőleg jobban tetszik.
Mindenesetre érdekes, hogy a drágább, de teljesítményben picit gyengébb Strix-et hozták ki 10.-el, de olyan minimálisak ezek az eltérések, hogy felesleges választásnál figyelembe venni. -
daveoff
veterán
válasz Anubris #13039 üzenetére
Én is így gondolom, bármelyiket választja az ember elégedett lehet. De ha már egymáshoz hasonlítjuk ezeket a kártyákat, akkor szerintem az ASUS a legkevésbé ajánlható modell, mégis az kapott 10 pontot....
De ha elolvasod a tesztek végén a konklúziót, láthatod, hogy elég idióta érveket soroltak a negatívumok közé mindegyik kártyánál...LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
-
angliaihun
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném kérni azok véleményét a gigabyte mini gtx970 (17cm hossz) kártyáról akiknek van ilyenük vagy találkoztak már vele. Most szeretnék rendelni egyet, de nem sok jót olvastam a gigabyte kártyákról. Azért kell ez mert egy cooltek coolcube házba lesz berakva és ott 18cm a max. videókártya hossz.
-
Asbee
veterán
válasz angliaihun #13045 üzenetére
Semmi baja ezeknek a gigáknak. A kicsi sem rossz, nagy tuningot ne várj tőle a hűtése miatt, de simán vállalható.
(#13047) angliaihun: Az lesz.
[ Szerkesztve ]
-
angliaihun
csendes tag
-
angliaihun
csendes tag
Még egy kérdés (azaz 2): az i5-2500k procim kihajtja ezt a kártyát alap órajelen vagy kell húzni rajta és, hogy a 4gb 1333mhz ram elég lesz-e vagy ehhez a szinthez már 8gb kell? Köszönöm a segítséget mindenkinek.
-
-
Szinyák
őstag
válasz angliaihun #13048 üzenetére
alap órajelen lehet kevés lesz hozzá. Nekem is 2500k van 4,5ghz en használom így ki hajtja szépen a kártyát.. 4gb ram az kevéske lesz ...
Szinyák
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-