- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Autóhifi
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Chromecast topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
PROHARDVER!
Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz r3dsnake #257 üzenetére
Az a 10-20 elég régi, tehát nem tudom, mennyire releváns a tapasztalatom... de Z5 + FTZ2 + Sigma 17-70 C az problémamentesen működik.
Illetve ha megengedsz egy javaslatot, én FF-re olcsó kroppos nagylátó témában elgondolkoznék a Tokina 11-16 II-n (ez fontos, mert a régebbi verzió még csavaros AF-fel ment) - az 16mm-en és lerekeszelve egész tűrhetően kirajzolja a FF szenzort is.
szerk: most csak ezért megpróbáltam átállítani az image area-t FF-re rakni a 17-70nel, és ki van szürkítve a menüpont... "This option is not available at current settings or in the camera's current state."
Szóval ezek szerint létezik egy ilyen szoftveres lekorlátozás, amit csak most vettem észre... hát ez így kicsit kiábrándító.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
.mf
veterán
válasz r3dsnake #259 üzenetére
És ez miért is jó? Ha már van egy aránylag drága FF vázad, miért egy crop obival szórakozol, ami talán-valahogy majdnem kirajzolja a képkört, de olyan torzítással és CA-tengerrel a szélén, hogy attól kódulsz - miközben vannak azért még alternatívák. Nikon 18-35 is egy árához képest jó obi, de ott van a Tamron 17-35 f2.8-4 is, 17 f2.8-on széléig éles, széle és sarka is még elfogadható, és 469 EUR-ért vettem pár éve újan.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz r3dsnake #261 üzenetére
Rákerestem, és nem rajzolja ki a FF képkört az f4-5.6, K1-en konkrétan végig feketék a sarkok. Az f3.5-össel a képek alapján 13 mm-nél kezdi kirajzolni a képkört, de vignettálás, lágyság, CA továbbra is van. Persze, lehet belevágni, de elég sokat kell, hogy a képszéli lágyságtól is megszabadulj. Ez elég távol áll a "kifejezetten jó minőségtől".
Ugyanez volt a Sony rendszernél is, amikor megjelent és még nem volt UWA, az APS-C E-mountos 10-18 f4-est rakták néhányan fel, és bár "működött" kb annyira mint ez (képkört csak a tartomány felétől rajzolta ki, erős vignettálás, képszéli lágyság, torzítás, CA), de inkább volt kényszermegoldás.
Ha 17-18 mm kevés, akkor Samyang 14 f2.8, abból is inkább az újabb, mk2 (ami már igazából mk3 lenne), azzal már remélhetőleg nem lesz akkora minőségbeli szórás. Vagy: Nisi 15 f4, Samyang XP 14 f2.4, Irix 15 f2.4 vagy 11 f4(?), Laowa 15 f2, ha pedig nagyon széles kell, akkor Laowa 9 f5.6
"There are no shortcuts. If there were, they'd be called 'The Way'."
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
válasz r3dsnake #354 üzenetére
Nekem ebből a "háttérben működésből" 2 utcányi lag lett, úgyhogy inkább premier plánban megy az app és gyakran frissítem a pozit a poziküldő csúszka ki-bekapcsolásával és a fogaskerék/"download location data" funkcióval.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
ph_5.5
aktív tag
válasz r3dsnake #448 üzenetére
Az 1.8 és 1.4 között jelenleg az az eltérés hogy az 1.4-es obik dslr korszakból maradtak, így "olcsók". Egy 85 1.8 Z obi majdnem annyi használtan mint egy 1.4-es Sigma Art. Sőt, pl a 35-ös drágább a használtpiacon és az 50-es Art is olcsóbban beszerezhető mint a Z 1.8.
Akinek van- nem nagyon rohan lecserélni szvsz. (mármint Artot S obira, fényerővesztéssel, ráfizetéssel) -
veterán
válasz r3dsnake #717 üzenetére
Hát, lehet, hogy már keverednek az emlékek, mindenesetre tök mindegy, mert kábé semmit nem ért adott körülmények között őszintén szólva, kábé minden negyedik, ötödik kép s_gghomály, nem is látom, hol van a fókusz, NX szerint a szemen volt. Olvastam nemrégiben hasonló tapasztalatokat valamelyik hazai FB csoportban is, szintén az ötvenes obival. Nem volt kéznél a 85, lehet, hogy azzal jobb lett volna, nem tudom...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #756 üzenetére
Van fotós árazós topik, szerintem ott édemes próbálni. Egyébként én olyan 400-450 között mondanék rá első blikkre, de beesett most az ára. Nekem még sikerült drágán vennem tavaly májusban, de legalább mire elkezdtem használni úgy igazán, lejjebb ment egy százassal. Ilyen ez a popszakma. Úgy érzem, ha mindenki elkezdi eladn, ez lesz a következő váz, ami a D750 sorsára jut a piacon.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #782 üzenetére
Natív Z obival próbáltad? Csak azért, mert nálam az F-esek közül volt ilyen tapasztalat, amióta Z objektívet használok, azóta a mereve...szóval a fókusz síkom is határozottabb és keményebb. Teljes meggyőződéssel mondom, hogy a sok itteni és nemzetközi pozitív tapasztalat ellenére nálam egyértelmű, hogy az F obiknál jóval kisebb a hitrate, mint a Z-nél. A kamera felé való mozgást a Z6II is rendre lekési még Z objektívvel is, de ha jórészt statikus a téma, vagy legalább nem futva közeledik, akkor a szemfókusz betonstabil. Ha nagyon arcközeli a portré, akkor lehet még némi élességet nyerni pinpoint fókusszal, de már félalakosnál se látod meg a különbséget a szemkövető af-c meg az af-s pinpoint között. Majdnem félévet cumiztam ezzel, mire rájöttem, hogy váltani kell Z obira, és rendbe jön az élesség.
Az már egy más kérdés, hogy ha az elején tudom, hogy az FTZII + meglévő F objektív parkom zsákutca, akkor egyáltalán nem biztos, hogy nem váltok más márkára. Tudom, másnak tök jól megy az FTZ-zett F paletta, szóval vagy az én adapterem tré, vagy a vázam tré, vagy az objektívjeim azok, de a lényeg, hogy F obival ha megvolt az élesség, akkor rendben volt, de ha nem, akkor rendre elé ment, és ezt nem befolyásolta se fókuszmód, se más.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #790 üzenetére
Hát nézd, szerintem nálam kekecebb nem lehetsz. Amikor a D750-re próbáltam a Tamron 70 200 usd g2-őt kalibrálni dokkolóval, akkor összesen 4 (!) délutánt és estét áldoztam rá, hogy különböző fényviszonyok között tesztelve, folyamatosan finomítva, az általam jellemzően használt tárgytávolságra és gyújtótávra optimalizálva, a lehető legélesebb képet kapjam. Sőt, ha visszaolvasol itt, kábé 1 éve vettem a Z6II-őt, és én sem voltam elégedett a fókusz teljesítménnyel, élességgel, de annyira, hogy garanciába akartam küldeni a két hónapos gépet is. Aztán félév szenvedés után vettem egy Z 85-öt,és bamm, minden feljavult. Nem állítom azt, hogy amit tapasztalsz, az fals. Azt mondom, hogy nálam a gyári Z lencsével (pontosabban, már lencsékkel) nőtt a hitrate, és végre újra úgy fotózok, hogy nem kell visszanézni minden fotót, mert tudom, hogy éles lesz. Nem tévedhetetlen, ezért általában kettőt lövök, ellenfényben biztosan, mert abban tényleg sokszor téveszt. De az esetemben egyáltalán nem igaz, hogy folyamatosan mellé durrantana, pedig a Z6II már nem egy csúcstechnika. Z8-nál mondjuk elvárnám, hogy mindig tűpontos legyen, az tény.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #793 üzenetére
Oké, biztosan viszonyítás kérdése is, nekem például tartós tapasztalatom nincs más márkával, hogy ott mennyire üzembiztos az AF, vagy épp mennyire nem az. Mindenesetre, én azt mondanám (nem pont Neked, hanem másoknak, akik csak úgy idetalálnak esetleg olvasgatni), hogy ha fontos a hitrate, akkor kalkuláljátok be a vásárlásba a natív lencsék árát is.
Mondjuk a 70-200 pusztító, pláne most, hogy fantasztikusan teljesít a forint.
[ Szerkesztve ]
-
r3dsnake
nagyúr
válasz r3dsnake #813 üzenetére
Na ma rászántam kb 2 órát az R6 II-re. És váltás lesz, nincs mese. 11 év után muszáj otthagynom a Nikont. Egyszerűen össze sem hasonlítható a két rendszer fókusza, totál leesett az állam. Mind szoftver oldalról, mind sebesség oldalról. Még régi, Tamron EF obit adapterezve is gyorsabbnak érződött, mint a Nikonom. RF obival, meg tényleg brutális, egyszerűen nem találtam szavakat. Hihetetlen snappy, totál rátapad a témára, akkor se engedi, ha teljesen kiment a frame-ből is visszajött.
Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer váltani fogok, azt meg pláne nem, hogy Canonra. Márkahűség ide vagy oda, ez tűnik az ésszerű döntésnek.
-
veterán
válasz r3dsnake #819 üzenetére
Ergonómia tekintetében hol jobb mondjuk az R6 II, mint egy nagyjából összehasonlítható Z8? (Azt láttam, hogy a Sonyk ilyen szempontból totál kaksik, arról beszélni sem kell.)
Esetleg ha valaki nem AF-re van abszolút rágyógyulva, akkor mit ad az R6 II egy Z8 felett?
Hovatovább, milyen üvegeket tekersz majd rá?
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz r3dsnake #824 üzenetére
"Tök jó, hogy kikapcsolósnál lezárja a redőnyt, így nincs szabadon a szenzor obicserénél"
Ezt átvehetné a Nikon is, nekem megnyugtatóbb lenne még beltérben is.
"A kijelzőn tapis fókusz, miközben az EVF-et használod valami eszméletlen brutál jó. Ráhúzod az "egeret" a témára, tárgyra, és utána azt követi. Zseniális."
Meg ezt is. Nem is értem, miért nem tette már meg, mindkettő szoftveres tweak szerintem.
A képeknél milyen AF-et használtál? Object trackinggel nekem oldalra futással soha, semmilyen gond nincs. A felém futó gyerek, na, az már más tészta.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #826 üzenetére
Hát, a dinamikus terület AF nekem utoljára nem is tudom, mikor működött. Talán már a D750-ben se volt az igazi, úgy rémlik a D3500 valamiért jobb volt ebben. Az AF tényleg jó a canonnál, van a cégnél egy R100 kit, meglepett, mennyire sticky az eyeaf. A gép töbi része nem nyűgözött le, de annyiért, amennyit fizettünk érte, rendben van.
Ilyen helyzetekre nekem az object tracking vált be, tavaly kutyás-rendőrős bemutatót fotóztam vele f mountos tamronnal, akkor szoktam rá, most már néha gyerekre is használom, ha nem látja a szemét épp a gép, egész jól megy.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #828 üzenetére
" Ha be van keretezve a szem és követi, 100%-ig azt hinném, hogy éles képet fogok kapni. Pedig sokszor nem."
Yepp, ez valid, az első hetekben ez az őrületbe kergetett, nézegettem NX-szel, hogy most én tévedtem, vagy mi történt, de általában a szemre jelölte akkor is, amikor nem ott volt. Lassú sorozatban van a gépem, és kettőt lövök minden alkalommal, amikor úgy érzem, hogy ebből a képből tutira kell lennie egy jó példánynak. Ezt mondjuk pont így csináltam a D750-nel is, mert azzal is vesztettem úgy képet, hogy bomba volt az arc, de épp kicsit életlen lett a szem...
[ Szerkesztve ]
-
markussandor
senior tag
válasz r3dsnake #824 üzenetére
A képeket nézve egyszerűen nem értem. Én csak hobbi fotós vagyok a feleségemmel együtt, mindkettőnknek Z50 van, kitobikkal, és még az sem csinál ilyen sok tévesztést. Hétvégén voltunk egy rendezvényen, lőttünk minimum 1000 fotót, és csak nagyon kevés (1-2%) képnél vol rossz herlyen a fúkusz.
Azt gondolnám, hogy a Z6II nagyságrendekkel komolyabb váz. -
veterán
válasz r3dsnake #833 üzenetére
Érthető egyébként, engem is dühít, amikor mellé lő, de hangsúlyozom, nálam általában extrém helyezetekben téveszt, jellemzően ellenfényben.
@markussandor: a mintaképek nyilván extrém módon mellé mentek itt, de egyébként apró tévesztéseket SOHA nem fogsz észrevenni KIT objektív mellett, ami rendre F4 fölött kezdődik. Akkor vettem észre én is, hogy probléma van, amikor 1.8 körül kezdtem el használni a szettet. Ugyanazok az objektívek a vakuzós-stúdiózós F6.3-F8 környékén tökéletesnek tűntek. Aztán jött egy napfény stúdiós fotózás (itt még F korszakról beszélek), ahol muszáj volt tág rekesszel nyomni, és hopp, jött a elismerés, hogy valami nem kerek. Lenscal-t beszereztem, állványra raktam a vasat, lőttem néhány tesztképet, és ki is derült a turpisság... Azóta minden objektív vásárlás után lövök tesztképet, még akkor is, ha elvileg MILC-en már nincs front/back probléma (amit én egyébként kétkedve fogadok, még akkor is, ha technikai értelemben véve tudom, hogy lehetetlen a dolog).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #840 üzenetére
Tegnap eszembe jutottál, illetve a fókusztévesztéses eseted a báránnyal. Most már mindegy, mert elhagyod a hajót, de azt kell mondjam, Nálad valami nem volt kerek, ennyire nem tré az AF-C tárgykövetés. Kimentem a családdal egy rendezvényre, és voltak kint kishajók, modellek. Repesztettek a vízen, na mondom, ez itt egy jó teszt lesz. AF-C dinamikust választottam, illetve tárgykövetést. Ha nem baj, nem öntöm be ide a raklapnyi RAW-t, de sorozatokat lőttem mindkét módban, és kvázi az összes kép éles lett. Pedig semmi mágia nem volt benne, úgy használtam, ahogy jól esett. Annyit vettem észre, hogy a hajó mellett felcsapódó víz volt néha tökéletesen fókuszban, így a hajó mögötte pár centivel már lágyabb lett, de 1-2 képpel később, ahogy leesett a vízfüggöny, megint ráállt a hajóra. Olyan szintű mellészórás egy esetben se volt, mint Nálad a báránynál.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #843 üzenetére
Hidd el, ha én élesnek látom, akkor az az! Perverz vagyok ilyen téren, rendszeresen belenagyítgatok gépen is, mert én sem szeretem a fókusztévesztett képeket. Egyébként de, nagyon is átjön a gondolatmeneted, értem, hogy már nem bízol a gépben annyira, hogy ne motoszkáljon mindig ott a fejedben a dolog. Onnan tudom, hogy a D750 után áttérve én pontosan így jártam ezzel a vázzal. Úgy éreztem, hogy annyit lőtt mellé, hogy az már tolerálhatatlan volt. Azóta viszont eltelt 1 év, kezdek rájönni, hogy mire háklis, mire nem, és alapból mindig duplát lövök, ha kritikus a dolog. Plusz, nálam a Z objektívre váltás 50/85 viszonylatban meghozta az elvárt hatékonyságot. Most is lövök életlen képeket, de ez szerintem már user error a részemről, egyszerűen sokkal hanyagabbul kezelem a mindennapi szituációkat, másrészt olyanra is "merek lőni", amire korábban meg se próbáltam, mert tudtam ,hogy esélytelen elkapni a jó öreg tükrössel. Ebből adódóan még mindig több az életlen kép, de az, hogy nem bíznék benne, az nem állja meg a hlyét. Mondjuk az tény, hogy én azoknál a képeknél, amiknél számít a tökéletes élesség, szinte mindig stúdiüban vagyok. Ha Te rendezvényezel, lazán elhiszem, hogy sokkal rosszabb hitrate-ed van, mert nekem is mindig olyan szituációkban téveszt, ellenfényben, mozgó egyednél, stb. Csak arra akartam reagálni, hogy annyira nem rossz a helyzet nálam, mint a bárányos képeknál fentebb. Nem tökéletes, de elégséges, talán így tudnám jellemezni. Persze, sokkal jobban örülnék, hogy ha az a szituáció lenne, hogy ami zöld a keresőben, az egyenlő lesz az éles végeredménnyel is, de megtanultam élni ezzel...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz r3dsnake #849 üzenetére
Azt mondjuk én sem értem, mi a tökömet szórakozik a Nikon. Kezdetben a Canon is jól le volt maradva az eyeAF-fel, de jól láthatóan sikerült megugrani a tisztességes szintet, ennél több már tényleg nem kell. Nem akarom elhinni, hogy a Nikon nem képes hasonlót fejleszteni, még a Z8-ba sem. Z6II-nél még érthető, mégis csak egy 4 éves konstrukció, de hogy az újak se tudnak tökéletes szemkövetést még, az érdekes. Z9 is trágya?
Egyébként engem még az se zavarna, ha pinpointtal mindig a szemre kell mutatni, mert 99 százalékban portrét fotózok, van rá idő. De mire a joysticckel odateszem a pontot a szemre, a nap lemegy. Az újrakomponálás pedig valamiért pontatlanabbnak érződik, mint tükrösön volt, bár nem értem, hogyan lehetséges ez, a fizika ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- ANNO 1800
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest