- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
PROHARDVER!
Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
"Csak hát, valahogy úgy esett, hogy a hivatalos hazai partnerek baromira drágábbak"
2019-ben, amikor még 1 éves se volt, vettem a Z6+24-70 kitet Bécsben €1749-ért, és akkor még 350 alatt volt az euró. Idehaza csak a váz került ennyibe.
Rendeltem vele 50 f1.8-ast is 349-ért, de nem érkezett meg elutazás előtt, így azt nem tudtam átvenni. Na az azóta is másfélszereséért megy.
A magyar árak egy vicc, ahogy az utóbbi évek áremelései is. 349-ért is szinte biztos, hogy volt profit az obin. A Z6II-t majdnem megrendeltem '21 dec-ben €1699-ért, aztán csak ráncoltam a homlokom, amikor jövő tavasszal 2149-re emelték. Annyiért rohadjon rájuk."annál kevesebbért meg kábé bűn eladni, tekintve az állapotára"
Szerinted. A vevők lehet mást gondolnak.
Kipakoltam a szekrényből egy jópár obit, amihez évek óta nem nyúltam. Van köztük néhány, amit újan vettem és csak párszor használtam, van, amit 1x vittem csak el fotózni. Bolti ár feléért raktam fel őket, van, amit még annál is kevesebbért, mégsem kapkodnak értük, eddig csak 1-et vittek el."Az egyébként hogy a francban van, hogy a papíron jóval lassabb XQD kártyák drágábbak, mint a CFexpress type-b modellek?"
Az XQD Sony szabvány, licenszdíjas. Másrészt régebbiek, így ha a bolt régebben, még drágábban megvette, és jó magyar szokás szerint a beragadt készletből se hajlandó engedményt adni, akkor még ott áll a nyakán a sok évvel ezelőtti áron.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
total90
veterán
Z6III szerintem tuti nem. A Z8 elvileg ugye a Z9 csak kisebb vázban, amiben a videózási képességek baromi jók. A Z6III-nak ilyen szempontból nem sok értelme lenne jelen pillanat.
Biztosan vennék, de szerintem erre is még várni kell egy keveset.
35mm f1.2 és a 135 mm f1.8 lesznek szerintem a következők a sorbna. Jó lenne ha ezek is be lennének jelentve. Meg a Sigma is dobhatna valami 1.4-es prime sorozatot
Minden esetre a popcorn bekészítve
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Roachy
senior tag
Teljesen normális hogy ha az optikán belül lett finomhangolva az Af a D750-hez, akkor a Z6 II-n gondok lesznek.
Vagy tedd vissza gyárira az optikát és inkább a D vázon belül állítsd be, vagy pedig maradjon így, de akkor kénytelen leszel a Z6-on belül finom hangolni az Af-et ha mindkét gépen használnád az obit. -
ph_5.5
aktív tag
Nyugi, ezzel is pont ugyanúgy el lehet cseszni egy jó pillanatot. Plusz itt is ha nem natív obit használsz akkor pont elő fognak jönni az apró hiányosságok, és egy külsős gyártó (vagy akár egy F bajonettes) obival kb azt tudod lefotzni mint a Z6II-vel.
Markolattal meg van egy Z9 vázad. Súlyra, méretre. Egy nagyon szűk rétegnek kell a tudása, kb annak akinek a Z9 fontos volt. -
ph_5.5
aktív tag
A kijelzőket táskával védem Úgysem lesz karcmentes a használat pár éve alatt, nem ezen fog múlni hogy eladom vagy sem.. és ha igen, mennyiért. Vigyázok rájuk, de munkaeszközök.
Alacsony fényű AF kicsit átverés. Ha bekapcsolod, akkor a gyár szerint lasabb lesz az AF, de sötétebb helyen is talál. SZóval nem, ki van kapcsolva.
A D750 bár sokan nem hiszik, de nem véletlen lett még a D700-nál is sikeresebb. Jobb szenzor, nagyobb felbontás, két kártya.. és az AF kb a Nikon dslr-ek egyik legjobbika.
Ezét nem fogsz olyan nagy hűhát érezni a Z6II esetén. Vannak natív obijaim is, de ott is simán az van hogy ha a szem túl távoli- nincs eye af. Ha túl közeli- szintén nincs. (utóbbi esetben pl arcrészlet a szemkörül... egyszereűen nem tudja értelmezni arcforma nélkül mi micsoda a fotón) Mondjuk egy kerek arcú lány két kerek szilikoncicivel is meg tudja tréfálni, mert három arcnak látja... és ez nem vicc. -
.mf
veterán
Alzán a legolcsóbb - itthon. De ha kimész Bécsbe, már csak €1550, azaz 574k... Bő negyedével olcsóbb.
Az FTZ-t meg annál olcsóbban lőttem, 54k volt átszámítva anno ebayről (új 0km-es kitből), és ma is biztos ki lehet fogni hasonló áron.
Továbbra is vicc kategória a magyar árak.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"einfin"
Az szürkeimport - ezek viszont hivatalos márkakereskedések és legális készletből dolgozó kereskedők, láncok.
"A bő negyedét meg úgy hívják, hogy
ÁFA+ kisker haszonkulcs..."MwSt, azaz osztrák ÁFA (20%) ezen is van. Ez tisztán csak a lehúzós magyar árképzés.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ph_5.5
aktív tag
A DOF kapcsán a neten található leírások jelentős része baromság.
Aki hiteles és ért is hozzá, az lassan 15 éve leírta az ehhez kapcsolódó törvényszerűséget.
NAGY KRISZTIÁN (pixinfos cikk, de ez nem befolyásolja a hitelességét)
Ez csak egy részet a hosszú és komoly cikkből:
"A legnépszerűbb tévhit, hogy az élesnek tekintett tartományt az élesség síkja mindig 1/3:2/3 vagy egyéb rögzített arányban osztja fel. Az optikai geometria, a képletek és a kísérlet is nyilvánvalóan ellentmondanak ennek, de még csak nem is kell a szerkesztéshez nyúlni, hogy cáfolhassuk. Végtelenben lévő tárgyra fókuszáljunk úgy, hogy ne állítsuk az objektívet teljesen a végtelen állapotig, csak annyira, hogy a szóródási kör kisebb legyen, mint az elfogadott legnagyobb (a kihuzat csak kissé tér el a gyújtótávolságtól). A végtelentől már nem tudjuk távolabb vinni a tárgyat, a párhuzamos fénysugarak nem tudnak még párhuzamosabbak lenni, a szóródási kör már nem lesz nagyobb. Így az élesség síkja mögött minden élesnek tekinthető, a tárgy mögött végtelen, előtte véges lesz az éles tartomány. Tehát a rögzített arány elmélete képtálóból származtatott CoClim esetén bizonyítottan hamis. Ha belegondolunk ebbe a végtelen tárgytávolság közeli helyzetbe, még jobban megérhetjük, miért laposodik el, miért tart egy értékhez a CoC függvénye a távolban." -
Roachy
senior tag
Én ebben semmi kirívót nem találok. Teljesen normális, hogy a kalibráció csakis a fázisalapú Af-re van hatással. A kontrasztnál nincs semmi jelentősége és értelme.
Ha portrézol akkor amúgy is a pinpointnak van értelme, hiszen az egypontosnál már egészen közeli témánál is belelóg a fókuszpontba a szempilla, szemöldök stb, ami szűk mélységélleségnél megzavarja az Af-et és hol a szempilla lesz éles, hol pedig a pupilla. Ezzel ki is küszöbölöd a lehetséges front-back fókuszt. Ami egyébként Milc-nél nem normális jelenség, szóval az az obi jó eséllyel nem a legpontosabbra sikerült darab.
A fehéregyensúllyal meg kár ilyen szinten törődni azt nagyon sok minden befolyásolja és utólag is teljesen szabadon állítható.
1/3-ad és 2/3-ad a gyakorlati tapasztalataim szerint nem kezelhető kőbe vésett szabályként, sőt olykor kimondottan véletlenszerűnek hat, illetve optikától, géptől, af módtól, fényviszonyoktól stb is függ. Inkább csak egy viszonyítási alapnak jó.
Mit csinál pinpointban a Dof? Szűkebb lesz? Az valami érzéki csalódás lehet, a mélységélleséget az optikai tulajdonságok, paraméterek határozzák meg, a fókuszmód lövésem sincs hol avatkozhatna bele. -
.mf
veterán
a.) Mivel és hogy dolgozod fel? Ott is van beállítás és preset, ami fel tudja erősíteni a zajt. Ha felhúzod az árnyékokat, az is növeli a zajt.
b.) A Z6 I&II dual-gain szenzor, 100 és 800 a két alap-ISO-ja. 500-on és 640-en zajosabb, mint 800-on (ld. photons to photos)
c.) Ken Rockwell gyakran gyári jpg-ket tesz ki, amiben benne lesz minden gyári zajszűrés, vagy még ezeket még át is futtatja a saját presetein és talán valami denoiset is használ, mint a Topaz.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"Létezik, vagy haluzok?"
Gombapörkölt volt előtte ebédre?
Az előd Z6-tal rengeteg svenkelős fotót lőttem, pedig ott még nagyobb a lag és a blackout, de engem az sem zavart túlzottan. A Z6II meg állítólag még jobb is ezen a téren.
Gyakorolni kell a követést és hozzászokni a laghoz. A framing (van erre jó magyar szó?) ne legyen túl szűk, utóban tudsz még szűkre vágni, de így legalább kevésbé lóg ki belőle.
Stabi szvsz ki.
Záridő ne legyen túl hosszú
Legyen rád merőleges (kanyar középpontjában állj vagy a szenzorral párhuzamos út)Ez most csak gyorsan kezembe akadt, vannak valahol jobbak is, de példának megteszi: ez 1/250, mint látod az úttal párhuzamosan, 92 mm, gondolom a 70-300G lehetett, mert motorral nem lett volna kedvem a 70-200-ast is cipelni. (A framingre mondjuk nem jó példa, ennél nyugodtan lehet tágabbra is hagyni, kevesebb lesz a rontott kép).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A fenti kép 1/250-nel inkább biztonsági játék volt, mert a lényeg az egykerék volt, nem a svenk, és nem volt olyan sok lehetőség próbálkozni; de arra jó példa, hogy már ennyinél is mosódik el a háttér.
1/80-ig inkább csak akkor megyek le, ha lassan megy. Gyorsan érkezőnél ott már könnyű kicsúszni, vagy túlhúzni és emiatt életlenné tenni. Szépen el lett húzva a háttér a képeden, de itt már nehezebb jól vezetni. 1/125, 1/160. Vagy ami épp adja. Mindig elindulok valamilyen értéktől, aztán állítgatok rajta. Sok tényező van, alkalmazkodni kell hozzá."Mindenesetre, furcsa volt, hogy megindítottam az expót, a motor meg folyamatosan csúszott ki a fókuszból"
Burst volt? Melyik, a gyorsabb? A leggyorsabbnál az AF és AE marad az első képnél mértnél, tehát ha a távolság változik (nem kanyarban a kör középpontjában vagy, vagy nem párhuzamos az úttal), akkor bizony kimegy a fókuszból.
Fenti kép amúgy single-shot volt, egyesével nyomogattam a gombot, nem burst.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
A Tamronnál 17-28 / 28-75 / 70-180 az f2.8-as trió, és már mindhárom kapható Nikon matricával Z-re (igaz a 28-75-ből csak az 1. gen, aminél a 2. gen jobb), és a hasonló gyútávú Nikonnál jóval olcsóbban.
Szépen be is tagozódtak a Nikon termék-hierarchiába: a 28-75 g1 az "olcsó" f2.8, ha annál jobbat akarsz, akkor ott a Nikon 24-70-ese. A 70-180-as is azért csúszott át (pár évvel később), mert nincs benne stabi, kevésbé robusztus, és nem belső zoomos, így kevésbé időjárás-álló; ha ezek számítanak, akkor ott a 70-200.
Tamron szemszögéből is inkább olyanokat fejlesztenék és gyártanék, ami másnak nincs, de lenne rá igény (lásd 35-150 - oké, azt a Samyang pár hónapja kvázi lemásolta, így már nekik is van)
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"Oké, de itt egy kicsit azt érzem, hogy kompromisszum VAGY Nikon lencse."
Nézd, most olyan szintű az együttműködésük, hogy a Nikon saját neve alatt ad ki pár Tamron obit, szóval igen, nincs itt semmi csodálkoznivaló. Legalább annak örülhetünk, hogy így a kompatibilitás garantált, nem lesz az, hogy új vázzal, új fw-rel az AF elkezd mesebeli lenni (hol volt, hol nem volt).
Én a 28-75-öt pont nem tervezem Nikonra is (Sonyra anno megvettem, az az obi szinte hozzánőtt az A7-hez), nekem a 24-120 elég lesz, csak érkezzen végre meg; ellenben a 70-180-ast tervezem, ha a 70-200-asom meghal: azért a majdnem fele tömeg érezhető különbség ha egész nap két váz lóg a nyakadban.
Viszont szerintem a trió harmadik tagja az, ahol a Nikon a legmegkerülhetetlenebb. A 17 és a 14 mm között elég nagy különbség van, és a 14-24-est nagyon jó obinak mondják. Egyszer láttam a 220V-nál 650k-ért használtan, azóta is sajnálom, hogy nem csaptam le rá... na de majd egyszer. Addig is a 17-35 f2.8-4 OSD szépen kiszolgál, méltatlanul alulértékelt obi, alacsony árához képest a széles oldalán pár fixet is lepipál.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Valóban, valamiért úgy emlékeztem, hogy itt is maradtak azok a limitációk a legmagasabb burstnél, mint a Z6-nál. A leírás szerint ez már maxon is tud C-AF + trackinget és van AE, míg a Z6 (I)-nél már csak S-AF volt tracking és AE nélkül. Mindenesetre limitáció itt is van: a raw csak 12-bites a normál 14-bit helyett.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Itt egy alaposabb Z6II teszt ami a sportfotózásra is részletesen kitér, hátha sikerül még kihámozni belőle valami hasznosat.
Nekem azóta nem volt még ilyen jellegű munkám, így annyira nem ismerem, mint a sima Z6-ot.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"Nehéz kérdés, mert az F verziót épp azért adtam el, mert mindig túl soknak találtam a dof-ot, de a Tamron 70 200-zal dolgozva meg szinte soha nem használok 3.2-nél szűkebb rekeszt a hetvenes oldalakon sem. Ha két arc van a fotón, akkor meg inkább F4 az alsó pont, sőt..."
Öhm... a reggeli kávé nem volt még meg, vagy kevered a kifejezéseket?
Tágabb rekesz = alacsonyabb f-szám = sekélyebb mélységélesség = kisebb DOF.Mindhárom megvan: Tamron 28-75, igaz az FE-n, de optikailag megegyezik a Tamron-Nikonnal; 24-70Z és 24-120Z; és élességben is ez a sorrend, bár a különbség nem nagy. A Tamronról hiányzik a 24-27 és gyengébb nappal szemben, talán az a legnagyobb különbség. Széles oldalon az f2.8 és f4 között a DOF különbség kicsi, ha rendezvénynél szokásos távolságra vagy (nem mászol bele nagyon valakinek az arcába). Egyikkel sem jársz rosszul, mindegyik jó választás, csak a közös metszeten felül vannak még apró előnyeik a másikkal szemben.
Részemről a 24-120 a nyerő a mindkét oldalán nagyobb tartomány miatt, mosásban a 75 f2.8-tól a 120 f4 sem marad le sokkal."Hmm, nehéz kérdés, ez a Tamron tényleg jó kis mindennapi obi lehetne, de az ára..."
"Mindennapi obi"-nak engem a 70-200 f2.8-at közelítő mérete és tömege (1190 g) is eléggé zavarna... Mindennapinak inkább a 195 g-os 24-50-est venném, vagy inkább egy cropos rendszert, ahol a váz + obi együtt is kisebb és könnyebb, mint egy Z5 vagy Z6 önmagában.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
FerNandor
őstag
Már nekem is, csak nekem az exponáló gombon a kártya már Budapesten van, remélem hétfőn kézbesítik.
Nem e-infinityről rendeltem, mert végül találtam egy nagyon újszerűt ebayen, jó áron"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
.mf
veterán
"Visszatérve az obikra: érdekes, hogy élesebbnek írod a Tamron-t, mint a két Nikont"
Jogos, nem írtam relációjelet, azt hittem, a sorrend köztudott... Tamron -> 24-70 f4Z -> 24-120 f4Z az élességi sorrend. Már a 24-70-est is rohadt jó élesnek gondoltam, de a 24-120Z még rátesz egy lapáttal, főleg tele oldalon, és még hosszabb is, miközben csak 130 g-mal nehezebb.
De ismétlem: bár a 24-120 középen láthatóan élesebb, de összességében egyik sem rossz választás, sőt. Hogy neked mire van szükséged (nagyobb átfogás egyetlen obiban, legyen 28-nál szélesebb, legyen fényerősebb, vagy legyen olcsóbb), a helyedben az alapján választanék.Anaqer: az ára teljesen rendben van, de én jobban örültem volna, ha nyitva egy kicsit élesebb, kevesebb a kóma és rendes fém bajonett van, még ha egy kicsivel drágábban is adják. A zoomok mellett szeretem, ha van egy kis 35~50 f1.8~2 fix is velem estére, de a 40-es sajnos még nem jobb annyival az 50 f1.8G-nél, hogy megvegyem. Pedig nagyon a határon van...
Szoktam asztrofotózni (erősen gondolkozom azon is, hogy a régi Z6-ost átalakíttassam full spectrumra, plusz egy Kolari clip-in hot mirror filter, amikor normál fényképezőgépként akarom használni), ezért egy kicsit háklisabb vagyok a kómára. Na nem, mintha az 50 f1.8G jó lenne ezen a téren, az talán rosszabb is... viszont az már megvan, és a 40-es használtpiaci árának nem sokkal több, mint feléért vettem (igaz, akkor még többet is ért az a pénz...)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Mindegyik jó vétel. Középen mindegyik bőven elég éles. A másik kettő a sarkokban élesebb a 28-75-nél, és kevésbé érzékeny az ellenfényre; az viszont 1 blendényivel fényerősebb, és f2.8-as létére kompakt és könnyű.
PL-on pont nemrég volt egy összehasonlító teszt ebben a témában."kevesebb lencsetagból álló 120-as"
Több. 16/13 vs 14/11.
A 24-70Z kitobi. A 24-120Z pár (4?) évvel újabb, és drágább is nála. Emiatt egyáltalán nem meglepő, hogy jobb, mint a 24-70Z.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Jó is lett volna, ha egyidős lett volna a 70Z és 120Z, én is egyből a 120Z-t vettem volna, nem pedig a 70Z után a 120Z-t. Kicsivel több, mint 3 év van köztük, 2021 végén jelent meg.
Az eredeti Tamron egy kicsivel korábban jelent meg, mint a 70Z, a mostani Nikon rebrand pedig optikailag egyezik vele. Leginkább azért volt szomorú/csalódást keltő a Nikonos kiadás, mert a Tamron addigra már a G2-t is árulta, ami még egy kicsit élesebb volt (bár szerintem az eredeti is már elég jó volt ilyen téren) és jobb bevonatokat kapott, amivel jobb volt ellenfényben; de közben Nikon matricával jóval drágább is lett: az eredeti 800€-n jelent meg, 2019 végétől már rendszeresen ki lehetett fogni 700 alatt is; a Nikon viszont 1050-en indított. Azóta csökkent a Nikon ára és az akciókban rendszeresen szerepel, nagyobb kedvezménnyel - az idei nyári akcióban 800€ alatt volt, és azóta is csak 900-ra ment vissza, miközben a 120Z akcióban 950 volt és már 1150.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Roachy
senior tag
Nincs olyan hogy zajmentes milc. Ez még legendaként sem létezik, csak óriási félreértésként, belemagyarázásként, állínformációként.
Sony, Canon, Fuji, Pana, Oly, mindegyik zajosodik, csak máshogy. Más a zajminta, mások az arányok.
A vázban teljesen fölösleges szűrni, kivéve akkor ha a vázból kijövő jpg(!)-kre azonnal szükség van, és fényszegény környezetben fotózol. Kb egy éjszakai tájfutó verseny élő tudósítása lehet ilyen.
Mert gondolom alapból nem jpg-re fotózol, hanem rawban.
A LR/PS ai zajszűrője már durván jó egyébként, de a sima szűrővel is jó eredményeket lehet elérni.
Amit feltettél képet, nálam még csak bele sem esik a zajos kategóriába.
Az a bajod, hogy túltolod a pixelbúvárkodást. Engedd el szerintem... A képet nézd ne a képpontokat.
És a Sony szenzor sem úgy van, hogy a Sony ad egy szenzort a Nikonnak, aki csinál köré egy gépet. Hanem a Nikon megtervezi, a Sony pedig legyártja a Nikon számára. -
pergabb
senior tag
nem értelek titeket. zajszűrés jpg-re vonatkozik csak, a rawra nem. Egyetlen a hosszú expós zajszűrés, ami a rawra megy és írtam is róla anno a nikon dslr csoportba, hogy z6 sorozat érdekes hotpixeleket tud csinálni, érdemes bekapcsolni.
Feljebb olvasva, szintén írtam anno a másik csoportba, hogy nálam azért van z5, mert iso 100-on jobb, mint a z6ii és a z6ii-t iso 200-ig használom, felette egyből iso 800-ra csapom, mert ott van a fordulópont, ahova iso 6400 kellene, oda is iso 800-at használok, mert ugyan annyi zaj lesz, ha emelek 3 fényértéket, viszont a csúcsfényeket teljes mértékben meg tudom menteni. -
pergabb
senior tag
mivel iso 800-on kb iso invariáns, a zaj ugyan annyi, így adja magát a dolog, hogy jobb a dinamikatartományod iso 800-on, mint 6400-on, szóval ami kiégne, nem fog
Más a szenzor, mint d750 esetén, ott alap iso-n bátrabban rángattad a csúszkákat, főleg az árnyékos területeket. Magasabb iso esetén több szín marad a képen, kevesebb a zaj, de árnyékokon emelsz, akkor nem egységesen zajosodik, ezt isí rtam másik csoportba, ha nem ilyen stuck pixel szerűen lesz pár ezer elszórt nagyobb fehér pötyike.
Fókusz esetén pedig natív obikkal nincs gond, már ami problémát írtál feljebb, persze szembe futó kutyát nem ezzel érdemes fotózni, d750 többet fog betalálni. Én már kiismerte a vázat, kutya szembe jön akkor 10/6 kép betalál és nincs gond 1.8-on sem, de egy z8/9 af rendszert elviselnék, ahogy ebben is lenne még potenciál, de akkor nem lehetne majd eladni a z6iii-at, nem lehet olyan szinten majd, mint a z8/9 páros. Mivel nekem 15% portré és 85% enteriőr a területem, így nincs gond, kivétel amikor magamnak kattintok és alkalomadtán nem talál be. Nekem inkább ez az idegesítő, hogy enteriőr, akkor iso 100 és van amikor 20mp-es expóra is szüökség van, de használnom kell a hosszú expós zajszűrést, malmozhatok és várhatom, hogy még egyszer 20mp lemenjen. D750 büdös életbe nem tolt ilyen hotpixelt mint ez a váz, nem kellett oda semmi hosszú expós zajszűrést bekapcsolni. Időt is húztam, most januárban lesz 3 éves a váz, most megy majd szervízbe. mert nekem a kép jobb alsó sarka kifejezetten érintett ebben a problémában, ott valami nem stimmel szerintem, mondjuk való életben ezt nem hosszú expós kép esetén kb iso 25 ezren tudom előhozni.
Lr ai zajszűrés amúgy csodákra képes, sokan szídják, de sokkal jobb, mint a topaz denoise, amit régen használtam. Ami a gond, hogy adobe egy hatalmas f*s, semmit sem optimalizál, így lehet várni mire elkészül. Új gépet most dobtam össze, rtx 3070 vs 4070ti, semmi előrelépést nem érzek itt, bármilyen másik programban viszont igen.
Procitől sem lett jobb az Lr, Ps viszont érdekes módon igen, a többi program meg fényévekkel. Szóval az adobe összeszedhetné magát, mert siralmas amit művelnek. -
pergabb
senior tag
70-200 egy marha jó obi natívban.. neked ég és föld lesz a váltás.
50-es nincs, nekem az ilyen semmilyen obi, 35mm van, ami nem a legélesebb penge épp a z-s obik eresztéséből, de jobb mint a régi g-s társa.
Fókusznál single módra válts át, ha emberre mész, többször talál majd be, mint a követő.
4070ti nyers erőt tekintve jó 50%-al gyorsabb, mint a 3070, viszont mint írtam Lr sz*rul van optimalizálva. 2060 és 3070 között volt különbség, nem is kicsi, 4070ti esetén nem érzem ezt, de bármi egyéb programban igen. Pl topaz video ai, külön félretettem egy projecet, ami 28 óra volt 10700k, 64gb ram és 3070 esetén, most 14700k, 64giga ddr5 és 4070ti esetén 5 óra!!!! volt.Írtam, Ps is megtáltosodott a procitól, pl objektum felismerés 10700k proci esetén 1 szálon dolgozott csak, most az összes létező szál felugrik szép magasra és pillanatok alatt meg van. A lightroom az, amit Adobe nagyon nem akar rendbe tenni, ahogy ha crashel akkor szépen szemeteli tele a winyót, régi gépről pont 1 hete 100 gigát pucoltam ki, volt vagy 10 egyenként 10 gigás report fájl.
Viszont mind ez nem segít azon sajnos, hogy a z6ii dual procijából nem húztak ki minden potenciált és vélhetőleg most már nem is fognak.
Amúgy ha képminőség, akkor lesnél z8/9 váz esetén így, hogy z6ii-ről lépnél fel van amiben rosszabb, de pl árnyékokat ott nyugodtabban csesztetsz, azt sokkal jobban szereti. -
pergabb
senior tag
Oké, de 35 és 85 közé nekem minek 50 így teljesen felesleges szerintem. Családi eseményt fotózom, akkor pedig jobb, mint egy 50-es. Olyan helyen vagyok ahol, akkor pedig nem 24-70 2.8, inkább 2 gép, egyiknek 85, másikon 35, nekem ez vált be. 70-200 nem is kell, ha már gyutáv, egy 100-400 lenne izgi, illetve inkább 180-600, de az csak hobbira menne, ahogyan a makró obi is.
-
pergabb
senior tag
24-70 elmegy ált 130-140 fele, érdemes megvenni aki tudja, mert amúgy patika a képe.
Én sima 50-es makró obin gondolkoztam még, 100-as nekem fölös, amúgy is kisebb dolgokat fotózom ha tehetem, így laowa 25mm van pl, az képes 5x nagyításra is. 10 éve sokkal több obira vágytam volna, most annyira nem mozgat már meg a dolog.
20-as 1.8 is izgi lenne, de ennyiért nem
z6ii go szervíz a mocskos pixelesedése miatt, amúgy sok évig elvagyok azzal ami van.[ Szerkesztve ]
-
pergabb
senior tag
Nekem az a vaz nem kell eleg lenne, ha elismernek a peoblemat, mert emailes konzultalas soran mindent normalisnak talaltak. Talan ha nem fenyes nappal tesztelnek, sotetebb korulmenyek kozott, akkor megertenek miert ugatom azt, hogy arnyekos teruletek eseten jelentkezik a hiba, de akkor nagyon. Mindegyik vaz csinalja, csak nekem jobb also sarok mar elviselhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
rob01
tag
Már régóta az einfinnél veszem a fotós cuccokat, ha legalább 20% olcsóbb mint itthon. Eddig nekem sem volt velük semmilyen problémám, bár még szerencsére nem kellett gariztatni.
Nincs tökéletes rendszer, a Sony sem az.
Nikon a Z sorozatban sok jó vadfotózáshoz való objektívet kiadott, erősen gondolkozom a rendszerváltáson (jelenleg Fuji X-H2S vázam van), de megvárom a Nikon új vázának a bejelentését, hátha megjelenik D500 utód.
Azét kíváncsi leszek melyik gyártó ad ki előbb az IMX366 érzékelővel vázat. 44 megapixel 26 fps (14 bit), nem is kell halmozott érzékelő -
FerNandor
őstag
Én a Z6-tal tökéletesen meg vagyok elégedve.
Amúgy szeretem a zajt is sokszor, de nekem ISO 1600-on is látszanak még a szempillák kb 1-1,5m-ről készült képen.Pl ISO1600
2200
A gépen ki van kapcsolva a zajszűrés, LR-ben is nullán van. Csak RAW-ban fotózom. Ezek RAW-ból mentett (remélem, ahogy néztem) legjobb minőségű JPG-k. 50mm 1.8 S
Szerintem nagyon király ez a Z6.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
pergabb
senior tag
expo szimulációt offoltad? be van kapcsolva, akkor sötétebb a kép, igazodik ahhoz amit látsz, bizonyos sötétség esetén már nem is látja a szemet. Kikapcsolod akkor ugye kivilágosítja a képet, nem a valóságnak felel meg, viszont sötétben is felismeri a szemeket.
Af single ilyenkor jobb, követőn több lesz a tévesztésIso 800-at is írtam már Inkább emelj rajta 3 fényértéket, de a csúcsfényeket meg tudtad menteni és nem lesz több zaj, ergo nyertél a dinamikatartományon.
Nincs semmi baj a zajjal, bizonyos esetekben az ember leszedi, amúgy szép is lehet, csak görcsösen le akarja az ember vakarni, pedig tök oké és még hozzá is ad a képhez. Ami nem ad hozzá, amikor árnyékokat emeled magasabb iso mellett és mint írtam nem egységes zaj lesz, ha nem elvétve nagyobb fehér pöttyöcskék.
Én is kattintottam párat tegnap, de néha feleslegesnek érzem, mobil jpg algoritmusa jobb, mint bármelyik modern vázé, rawban fotózom, akkor pedig oda jutok ahova, nem meló, nem kell megcsiknálni sürgősen, ergo elmúlt 2 év karácsonyán készült képek mai napig nincsenek feldolgozva, tavalyi amúgy is szinte kuka, 35mm-es obira feltekertem egy black mist szűrőt, 85mm esetén 1/4-es van, tökéletesn, ez pedig azt hittem 1/2, de nem, 1/1, eléggé takony ködbe megy már át, ami lehetne jó is, ha tudatosan úgy készülne az ember, de én csak random kattingattam, így minden 2. kép pfúj.
-
pergabb
senior tag
nem, nem segít rajta. Nikonnak írtam anno és küldtem képeket, azt mondták normális ez volt lassan 3 éve, ettől független elküldöm nekik, hogy nem, nem az, baromira hibás, ezek ugye nem pixel méretűek, ha nem nagyobbak, ott van mittomén hány göböcske ami 5-6 néhol 10-15 pixelből áll, retusálják akkor ők le minden képemről. Hosszú expó esetén előjön, hiába iso 100, lehet az 5mp és jönnek, ill magasabb iso-n látható még. Félek most is majd az lesz, hogy rendeltetésszerű használat mellett nem látható, azaz iso 100 és 1/1000
Amúgy mindenkinek van, nem csak neked, viszont elszórva 1-2 db és nem egyik sarokba beöntve egy halommal.
Elsimerik a hibát, akkor a következő esélyes lépés, hogy kivonják, na ott pár ezer pixel menne a levesbe, ami ilyen szám esetén már nagyon nem szép dolog, illik új szenzort tenni bele ami normális. Majd elválik mi lesz és mit reagálnak rá, de félek, hogy visszadobják jó ez így, én pedig marha pipa leszek és ahogy canonnál csalódtam és azt mondtam rohadjatok meg, soha többet, úgy nikon is ebbe az irányba fog elhúzni.
Igen, egy új szenzor pénz, a legdrágább része a váznak, de hibás terméket eladni teljes áron is pénz, nekem leszedni minden egyes alkalommal is pénz, ha úgy vesszük. Szóval nem kell pfát húzni, szar cuccot cserélni kell és nem olcsó kifogásokat gyártani. Persze ha kicserélik szó nélkül és nem az lesz mint mailben, akkor írni fogok és mindenhol dícsérni őket, nem is váltok soha többet semmire át.[ Szerkesztve ]
-
pergabb
senior tag
Én is így gondolom, nem értem mailben miért írták minden okés így, mikor látom nem okés, majd ha elküldtem és élőben ránéztek kiderül, csak sejtem, hogy vissza fogják küldeni minden jó, de ne legyen igazam. Utána pedig lejárt a gari és már nem tudok mit tenni, max ugrálni, hogy hello, garis korában küldtem, azt mondták jó, de nem az, elküldeni megint és második körben már lehet történik valami, de mint írtam még mindig esélyesebb, hogy kivonnak 1500 pixelt kb, mint az, hogy kicseréljék a legdrágább részét a váznak. Kicserélik ódákat zengek majd, nem cserélik, akkor onnantól mindenhol csak savazni fogom őket, hogy senki se ezt a márkát válassza. Canon esetén pontosan így történt ott is egy rohadtul zavaró hibát állítottak normálisnak, ráadás iszonyat durvát is hazudtak, éljen a camera kft. Utána anygacégnek írtam pár levelet, egyikre sem válaszoltak.
-
pergabb
senior tag
itt nem hagytam őket és még küldtem képeket, akkor jött ez, de ez sem volt bíztató:
aztán hagytam az egészet, hogy majd ha lejár a gari.
Szerintem nekik nem csinálhatott ennyi hotpixelt a váz, mivel külön oda csoportosul alulra és megértem extrém körülmény a hosszú expó és magas iso, de igazából nem az, mert akkor miért képes rá a váz.. -
pergabb
senior tag
-
pergabb
senior tag
Mittomén, még nem vettem át, gondolom igen, ha ők is megtalálták, cserélték és a leírás alapján a beállítás mellett ellenőrizték is A hossszú expó válkozatlan olyan marad, hogy az ember árnyékot emel és lesz pár pötyike, csak nem ilyen sok és nem ilyen nagyok, ez a szenzor sajátossága a legtöbb milcben, illetve van vmi szoftveres trükk is, mert anno kitapasztaltam, hogy pl 10mp-nél nem volt, de 20-nál igen, aztán magasabb iso értéknél már 5mp esetén volt és 10 mellett nem, blablabla. Megértettem mások hogy tolnak le 30mp-es vagy hosszabb expókat és fotózzák a csillagokat úgy, hogy nem kell hosszú expós zajcsökkentést bekapcsolni, mert nem lesz semmi extra nagyon kósza 1-2 hotpixelt leszámítva, bár tény, hogy pl d750 esetén egy darab sem volt, nem véletlen építették be a menübe a pixel remap részt. 1 hete adtam le csütörtökön, szóval extra gyorsan dolgoztak, mert már vissza is jött és hiányzik is, mert a z5-nél egy picit élesebbek a képek.
-
pergabb
senior tag
Nem tudom, nem követem amikor még néztem, akkor narancs és cián volt a menő, ezek szerint a kb narancs maradt és barnás irányba ment el. 2 esküvőn voltam tavaly, szívességből megcsináltam, de nagyon rég nem azon a területen mozgok, nekem nem is lenne erőm letolni egy fullos szezont, ehhez már túl antiszoc lettem
Más:
https://nikonrumors.com/2024/01/29/a-new-set-of-nikon-z6-iii-camera-specifications-and-details.aspx/[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest