- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- OLED TV topic
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- TCL LCD és LED TV-k
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Házimozi belépő szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen monitort vegyek?
- Hobby elektronika
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
Az érdekes, mert kompót nélkül elvileg gyengébb kellett volna legyen,
tehát ha ugyanúgy/ugyanolyan tempóban jársz vele, kevesebbet kéne
ennie most, hogy fel lett újítva. Na mindegy. (Nekem 4.9 volt legutóbb,
ami városban abszolút rekord lenne, de nem hiszek egy tankolásnak.)Már csak azért sem, mert amikor meg tökig tankoltam, kifolyt, és 6.1!
Abban sem hittem: jól tettem, főleg, hogy semmi nem változott azóta.
Ha egy tankolás miatt elkezdem csereberélni a kontrasztrugót...Az a vicc, hogy ha az első csattanás ~6.5L rátankolásánál van, akkor
nem fog belemenni 9L: ha beleerőlteted garantáltan kifolyik utána.
Na, erre most direkt előredöntve nyomtam. Elcsattant vmi 5.9-nél, lol.
Hátradöntöttem, hogy ez nem járja: úgy elment 6.7-ig, szóval a végén
9L körül kellett volna megállnia... ehhez képest karcsú lett az a 8.35L.Sebaj: áthekkeltem a könyvelést, múltkoriból fél liter le, ehhez hozzá!
6.1 - 4.9 helyett így ad 5.8 - 5.2-t, ami sokkal "realisztikusabb"...
De amúgy van rész(l)eges tankolás funkciója is. (Szépen kiátlagolja.)
Majd a következőnél megnézem mi jön ki. De mondjuk 3.6 sosenem!Kérdés, mennyi benzint fogok elpacsmagolni a szivattyúcserekor....Amúgy az nem is medvesajt:
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
A mackosajt egyszeru. A macko es a folia vezeti az aramot. A sajt pedig az olvado betet .
Bar meg nem lattam hozza foglalatot -
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #16508 üzenetére
Nem tudom, nekem furcsának tűnt az, hogy az egyik totalbike-os (talán a Zombi) azt mondta a Honda nc700 vagy 750re, hogy túrázva 2,7-et fogyaszt a mondák szerinti félhondajazz motorral (tudom ez utóbbi tényleg kamu, nem onnan van a motorja). Plusz, hogy a dsg-vel jó az a motor.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #16509 üzenetére
Hypermiling. Kicsit életveszélyes, kicsit bosszantó (főleg másoknak!),
a legkevésbé sem szórakoztató (már ha robogni neked az lenne), de
a végén lehet lobogtatni a tankolás számláját Siófokon, hogy ennyi...
Azért is viccelek vele, hogy a 110-120-ból van hova visszavenned.Szerk: nem akarok hülyeséget mondani, de vmi 1.8L/100 km rémlik.
Mondjuk értelemszerűen az a vadállat motor nem igazán ment jól.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Karbis automata szivatonal kb mennyi ideig normalis a hideg oldali emelt alapjarat altalanosan?
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz Burt1793 #16509 üzenetére
Egyik ismerősömnek volt Nc700 DCT-s 3L körül evett. Másik meg NCX75O van 3,5L utassal,igaz még csak valami ~650Km van benne. Egy éhező művész gép, bár én ahol simán előzök ő kettőt rúg vissza. Szóval nem megy de nem is fogyaszt sokat.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #16514 üzenetére
Világos, persze ez a nem megy dolog inkább a motoros topikban állná meg a helyet, 48 ló és 60 Nm nem rossz, még egy dct-vel sem. Ez egy ilyen kényelmes motor, dct-vel hasonló lehet egy kanapérobogóhoz több szempontból is.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #16516 üzenetére
Szerintem ehhez hasonlitani nem fair.
Teljesen mas karakterisztikaju a ket motor. Ami kozos az a ccm, es a ket kerek.
De akkor sem vennek DL-t ha fele annyiba kerulne. Es leht ezzel sokan vannak meg igy. -
-
tigipuf
senior tag
válasz csongi #16511 üzenetére
Én is utálom mint a szart Indokolatlanul magasan tartja a fordulatszámot és nem is kis ideig.Főleg,hogy ezen a fordulaton már beleszól a hajtásba is.Nincs mindenkinek ideje 3-4 percet sztenderen járatni,ezért volna a robogó robogó felülök,és gyerünk!Persze nem extrém hidegre gondolok de hajnalban már ezt csinálja nyáron is.
[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #16518 üzenetére
Hát jaja, se ide se oda. Ez a kategória még ezután fogja magát igazán kiforrni, szerintem
Minden esetre nekem nagyon bejön, majd kiderül idővel a piac mennyire tudja befogadni. Élet tartamot nézve, jó eséllyel sok km-es megoldás, nekem úgy tűnik a tartós, hosszútávú motor üzemmódba van kényszerítve a rendszer.tigipuf: Ezt most melyikre érted?
-
tigipuf
senior tag
válasz csongi #16520 üzenetére
"Karbis automata szivatonal kb mennyi ideig normalis a hideg oldali emelt alapjarat altalanosan?"
Remélem nem értettem félre a kérdést,mert én gyakorlatilag csak ezen vagyok kiakadva,mert pereg feleslegesen a blokk,inkább oldották volna meg egy dúsító fúvókával a dolgot .
De elnézést mert azt se tudom milyen beszélgetésbe szóltam bele ,én csak egy általános tapasztalatról akartam írni.[ Szerkesztve ]
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #16523 üzenetére
jaja 45000Km-el, jaaa ez egyes lemaradt az elejéről.. hmm lehet 2-es volt ? nem emlékszem..
-
csongi
Topikgazda
válasz tigipuf #16521 üzenetére
Illetve kiegeszitem a valaszom.
Szetszedtem az enyemet, mert ez nincs ragasztva szerencsere.
Nalam kb 4 perc az elzaras ideje. Ezt soknak talalom. Lehet allitani rajta, amivel a fordulatszam es az ido is csokkentheto, ha a szivato jol mukodik. Az enyem sajnos nem . .
Szerintem normal esetben, mikor a hofok jelszo muszer kimozdul, es jel also pontjat eleri, mar vissza kellene alljon a fordulat. Ha a tieden lehet akkor allits rajta.Megjott a tuszelep, es a levego szelep. Teljesen jok, most a szivato szivat.
hmmmm, pedig kiprobaltam mikor elsonek ossze raktam, akkor jo volt. Idokozbe megadta magat. .... -
nyogo83
senior tag
válasz csongi #16525 üzenetére
Érdekes amit irtok itt a szivatorol. Nekem a Madisonon max 1 percig lehet eszrevenni az emelt fordulatszamot, de az eddigi 3-4 50es robogoimnal is hasonlo ido volt.
Valoszinu, hogy utana is meg rajta van egy darabig a szivato, de mar nem emeli meg annyira az alapjaratot. -
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #16526 üzenetére
Igen. Nekem is az a bajom, hogy 2 perc mire megmozdúl. Csak azatán lezd folyamatosan zárni.
Ha kis távolságot állítok akkor a hideg oldali alapjárat alacsony, ha a normál vávolságot állítom ez kb 3-4mm, akkor az emelt fordulat tart sokáig. 3 perc mire a fordulat kezd csökkeni, és 4 perc eltelik mire lecsökken, de kb 5 perc után lesz teljesen zárt a fúvóka, akkorra melegszik annyira át, hogy rá is szorítsa a szelepet.
Így aztán beállítania karbit agyfasz
Most keresnek nekem megoldást, hátha létezik univerzális ami jó az egyémbe.
Most már ki merem jeleneteni egyes karbik javítása rendbetétele költségesebb mint egy injektor fejet cserélni.
Csak az én esetemet vesszük akkor a legjobb megoldás egy komlpet karbi csere kellett volna, ami simán van gyáriba 100K. A felújtás is több tízezerbe kerül, saját szereléssel.Jó ez a karbi sokáig, de ha hozzá kell nyúlni, jajj de tud fájni,és a mostani benzinek csak növelni fogják a kopásokat.Egyre több az alkohol, és silányabb az adalék bennük. Most vadászok valami elfogadható árú adalékot, amit rendszeresen használhatok, hogy ne kopjon szét pár év alatt a benne lévő mozgó alkatrészek.
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #16527 üzenetére
Akkor én még szerencsés vagyok, hogy a komplett zsírúj karbi "csak" 57K.
Meg, bármennyire is ódivatú, kényelmetlen a manuális szívató, az a "tuti"...
És csak V-Power Racing 100-at tankolok: abban elvileg nincs nagyon alkesz.Mondjuk ma pont olyat álmodtam, hogy a kútra menet a Budaörsi út Egér út
kereszteződés magasságában, az emelkedőn, kifogyott a benya, leállt a vas.
Nem lett volna annyira meglepő, ha van előjele, és nem 150 km-nél teszi...
8L/100 km, mint a régi szép (eltekert alapjárati csavaros) időkben, 2013-ban. -
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #16530 üzenetére
A valóságban szerencsére nem pont így történt. Már rég csóróságjelzőn
mentem, szóval volt előjele... Nem 150-nel mentem csak a megengedettel,
és nem 150 km-nél járt a számláló, hanem már 17x-nél... Éés odaértem!Annyira nem is volt vészes: előredöntve 7L-nél csattant, hátradöntve 8-nál!
Beletoltam óvatosan 9.88-at, ami 179 km-re "csak" 5.5L/100 km: ennyit tud.
(Ha most nyomom 10L fölé, akkor megint kifolyik, stb. Csak egy a baj ezzel
az óvatoskodással, hogy nem tudom a teljes "12L-es" tankot kihasználni...)Amúgy, előtte jól megleptem egy GP800-as arcot... Jött xenonnal meg nagy
kidörrenővel: elengedtem, törjön utat a dugóban... Üres szakaszon mentem
vele (annyira nem sietett), majd mikor visszaállt a dugóba, másfelé mentem.
Magamban előre röhögtem, hogy végre megtudom, mennyivel lassabb arra!
Sokkal. Kb. 2 km után ért utol megint... (Szép mattfekete gép volt amúgy.) -
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #16533 üzenetére
Lámpa nélkül sosem megyek. Minimum helyzetjelző, az meg elég egyedi.
Szóval vki más volt. Emlékszem, mikor AndrewTdi látni vélt, én meg külföldön
voltam... Mondtam, hogy ha biztos benne, hogy a Maja volt, akkor ellopták...
Azt hitte szívatom, hiszen még piros kesztyűje is volt: mondom azt is elvitték?
(Benne szoktam hagyni a dobozban. Természetesen a pincében volt a gép.) -
nyogo83
senior tag
[link]
1 eve 250k-ert vasarol 200-as Scara...
14 eves es 31e km van benne...
Es meglepodik az emberunk, hogy baja van. -
Grillo
őstag
Ja, hát én 2004-est vettem, huszonezer km-rel. De csak 125ös.
Igazából már csak egy-két dolgot kéne rajta megcsinálni, utána biztosan sokáig működne hibátlanul... -
nyogo83
senior tag
válasz -Mosquito- #16538 üzenetére
Mit nem adnek en is, ha sikerulne kifogni egy ilyen kombot:
Tizensok eves lehetoleg kulfoldrol behozott robogo, amibe max 25-30k km van, csak tankolni kelljen es olyan gumikkal ami hidegben-melegben, esoben-hoban-lávában tapadjon mint az allat, de menjen el legalabb 20-25k km-t.
Na, ilyen kellene nekem, max 250k-ert.
-
huszi.gyb
senior tag
Maja ma visszajött Marcelltől... Vegyesek az érzelmeim, nem vagyok maradéktalanul elégedett.
Vízpumpa felújító készletre volt szükség, összeengedte az olajat és a vizet...
Jelenleg járó motornál látható némi hullámzás/buborékozás a kiegyenlítő tartályban.A melegen nehezebben indul dolog még mindig meg van, szerintem holnap szétdöntöm a karbit, ha lesz rá időm, és kipucolom... (megérzés, de nagy gázra fulladozik is)...
Hazafelé meghalt a munkaakku, amit még DigitXT vásárolt a másik Majába (jó, hogy azt a vadiúj 11k-s akkuval adtam el )
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #16541 üzenetére
A hullámzás teljesen normális járó motornál. (Bár ezt sose nézegettem.)
A vízpumpa ugyanis keringeti a vizet rendesen, és van egy légtelenítő cső.
Ja várj most nézem a robbantott ábrán, hogy neked nincs: Madisonon van.
Elvileg a termosztát lefojtja az áramlást (ha van benne*), egészen addig,
amíg a motor hideg. Ha bemelegedett és meg is pörgeted picit, mégjobban
hullámozhat, szerintem. Mondjuk légbuborékokat nem kéne kitolnia, idővel.*: hallottam hírét, hogy a "régiben" már nincs, minek az jeligére, ha beszart.
Bogyó bá': sajnos a régi Maja miatt már nem fogod tudni szívni Huszi vérét!
De ne aggódj, rajta tartom a szemem: kapott gumit, most volt olajcsere, stb.
Elégedett a vassal az új tulaja, eddig, pl. a Kék Holdat is én ajánlottam neki.MÁS: jövő héten érkezik a szilent és az olajszűrő. Kíváncsi leszek... Vettem
új akkut is, eléggé halódott a régi. Ez az új tökéletes! Tegnap óta egy CTEK
Battery Sense is befigyel, most tabletről nem akarok sokat pötyögni, de jó...
Bővebben: qrvajó! Érted, állok a motor mellett, és gyújtás nélkül is, a telóról
megmondom, hogy tökéletes az akku töltöttsége: +1 mA fogyasztást megér.Hazafelé meghalt a munkaakku, amit még DigitXT vásárolt a másik Majába
Szerk: van egy ugyanolyan munkaakkum, ha érdekel... Nem új, de működik.
(Megjegyzem az elődje ugyanígy makkant meg, egyik pillanatról a másikra.)
Azt csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy "dobálni" nem kellett volna...
Láttam azt a repedést, hááát: szerencséd, hogy spirálcellás/eddig bírta.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #16541 üzenetére
Nem buberoklhat!
Miutan ki legtelenedik a rendszer nem buborekolhat, fopeg ha van benne fagyallo.
Nagyibb gazra a viz szint emelkedhet, ha kupak nincs a beonto nyilason, hiszen a szivattyu fodulata is megno.
Nezd meg, alaposan, mert konnyen ki lehet utni a hengerfej tomitest, ha levegeosen jarattak, de akkor igen hamar melegszik is.Az alapjarat hullamazas nalam is van, de minimalis alig eszre veheto. Ellenorizd a pillango szelep tengelyenek logasat, az uszo szintet, es az automata szivatot.
Kijon e teljesen es biztosan zar e. Amelyiket szet lehet szedni, erdemes kitakaritani, es utanna beallitani.
Ezekkel szivtam en is . -
Grillo
őstag
Na, ma meló után végül csak beraktam az akkut a Scarabeoba, leengedtem a karbiban lévő benzint, és kb 3 perc köszörülés után ment gond nélkül. Augusztusban használtam utoljára.
Ettől függetlenül hétfőn hívom valamelyik szerelőt, hogy mikor tudná fogadni, mert a görgők és a szíj túl van a 6000 kilométeren, valamint ugye letámasztás előtt volt egy leállásos móka.
Majmeglássuk. -
Hauptmann
addikt
-
Grillo
őstag
válasz Hauptmann #16548 üzenetére
Erre a pályára ilyen alkalmakkor biztosan nem mennék fel semmilyen motorral. Versenyzők közé simán, de amikor a Pistike felmegy az apuka által frissen vett erőshotheccsel, aztán odarúgja neki, és nem adja ki, akkor nem jó épp mellette/előtte/mögötte lenni még valami normális autóval sem, nem hogy egy 12 colos kerekű, túlterhelt 125ös lófasszal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OLED TV topic
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- TCL LCD és LED TV-k
- Seed szerver topic
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest