- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Nikon DSLR topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA® driverek topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Projektor topic
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
it Sürgős hatósági beavatkozást sürgeti a NOYB, ugyanis június 26-tól a személyes bejegyzéseink, privát képeink és online követési adataink alapján is tréningezné az AI-t a Meta.
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
pubos
tag
válasz forceberg #69250 üzenetére
Pedig nem nagy dolog legalábbis szerintem.Ma kivettem megfordítottam a görgőt most jó de szerintem nagyon hamar újra rákezd.Ezért gondoltam kicserélem kovácsautonál néztem nem vészes az ára.De mivel bárdi közelebb van megkérdeztem de a csávó azt kérdezte hogy melyik fele mert nem mindegy.De kovácsnál meg nincs külön jobb meg bal ha jól láttam.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #69253 üzenetére
Nagyon jók azok a fémek, de előtte "be kell csiszolni" az éleket, majd megtisztítod és azzal a kerékcsapágy zsírral (mi is a neve? , komolyan nem jut eszembe), jól megkened, majd berakod, hát az ajtód úgy fog nyílni, csukódni, ahogy még a szalonban sem új korában.
Patentok legyenek pluszban, ha nekiállsz, nálam 3 azonnal tört, mikor a kárpitot (szinte alig) feszegettem, de én direkt emiatt rendeltem 50 darabos csomagot ebay-en fillérekért.
Közben megtaláltam a hozzászólásaim közt rákeresve:
[link], ettől még a kattogós ajtóhatároló is szinte majdnem teljesen elcsendesült. Ha ez egyszer beeszi magát, ott minden néma lesz. A kuplungom jó pár éve benyomáskor cincogott, már minden szart, ami létezik ráfújtam, de mindig újrakezdte. Ezzel bekentem, pár órán belül, elhalgatott, azóta sincs semmi hangja, ráadásul, mintha levegőbe lépkednék a kuplungon, azóta olyan érzésem van...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #69368 üzenetére
Valóban egy filléres kis ellenállás, de sajna én nem értek hozzá, pedig ráállnék a gyártására.
Egyébként aliexpressen is van fillérekért az itthonihoz képest, de a 30 fokban gondolom nem akar klíma nélkül napokig ücsörögni, várva a postát.
Persze ebből érdemes venni egy csere darabot, mert 4-5 évente megdöglik.
Oka ismeretlen.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz forceberg #69474 üzenetére
Kereskedő függvénye, milyet adnak hozzá újonnan, már ha adnak. Néhol gyárit kapsz, néhol méretpontos utángyártottat, pár helyen legolcsóbb univerzálisat.
Hogyan javítottad a szövet szőnyeget? (Nekünk gumi van, kiszúrta kavics - szerintem előszedem a tip-top készletet )
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #69478 üzenetére
Jó az. Nekem az előző tulaj igényes volt, valami precízebb utángyártott szőnyeg került be, még a csomagtartóba is csináltatott. Az én alattam lévőből vágnom kellett, mert idegesített, hogy beér a pedálok alá és nem tudom maximálisan padlózni a gázt.
De lehet a műanyag határolót is ki kellene vennem, hátha 110 lóerős lesz ha jobban le tudom nyomni.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #69635 üzenetére
Én ezt tudom és ha szerszámmal csinálja nincs is vele baj.
De annyian jöttek már hozzám, csere után, mert ugye ha nem pontosan van berakva ne adj isten ABS gyűrű nélkül van összerakva. Szóval annak sok buktatója van.... De igen alapból simán lehet benne csapágyat cserélni ha valaki tudja mit csinál.Renault power
-
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #69745 üzenetére
Basszus, ez jó kérdés, majd ránézek.
Ha az, gondolom akkor még nehezebb a szétszedés.
Monsjuk ha vizeket kell leengedni, meg vízcsöveket babrálni, akkor így marad, ahhoz nincs idegzetem.Bár az 1.5dci-nél vizes volt, de attól fühhetlenül az egr bele simán kiszedhető volt.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #69800 üzenetére
Persze, mert a gumi rávulkanizálódik a felületre a melegtől, azért nem kell megtépni sem szerszámmal mert a járatáskor már rá is ragad és tömít. Kézzel meghúzod és sima szíjas cuccal meg leszeded egy év múlva.
Ha nagyon rátépődött akkor kézzel is túl lett húzva, vannak bikakezű emberek, ha két kézzel rámarkolnak és még be is tudja támasztani a kézfejét akkor simán túlhúzható kézzel is. Én eddig minden autón leszedtem a sima ezer Ft-os szíjassal, csak egyről nem de azt a szerelő is fél órát csesztette mire lejött. Meg persze melegen kell leszedni.Sokáig már ez sem lesz probléma, mert ha így haladunk tovább akkor a gyártók kitalálják az élettartamos motorolajat is.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #69821 üzenetére
Hátő a le-fel szerelés egy bő óra (megkockáztatom, ez másodjára félórába beleférne).
A tisztogatással meg szintén legalább egy jó órát elszórakoztam. (féktisztító, WD40, ecset, csavarhúzó, törlő)Amikor lejött kompletten, belenéztem, mondom basszus feleslegesen elqrtam egy csomó időt a semmire, mert egészen tiszta, szinte semmi nincs benne.
De aztán, amikor leszedtem a visszavezető csövet...hát ott szerintem már semmi nem ment sehova.
A cső is atomra beszűkülve, meg a szelepnél is kőkeményen berakódva.
(#69822) rob210: jaja, így viszonylag egyszerűen szerelhető volt.
Tudod mivel ment el sok időm????A levegő fém csövén egy buznyák biztosító akármi van (nemtom a nevét, drótból hajtogatva egy omega betű), na ennek a le és visszarakásával is jól elszórakoztam...
Más.: tegnap voltam polír - kerámia - kárpittisztítás triumvirátuson. Hát, jópofán néz ki az autó. (képem nincs)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #70013 üzenetére
Nem nehéz megérteni és mi sem nyomni akarjuk, csak szeretünk kényelmesen menni. Az a motor egy akkora autóban a kényelmestől messze van. Főleg, mert szívóbea, abból is a pörgetősebb.
Nekem a 65 lovas DCI tetszett, a 82 lovas verziója már elég is volna nekem és az is egy rémegyszerű szerkezet. Nem kéne a 106 lovas sem már. Szóval nem vagyunk racsingosok, de az az 1.4 nem kényelmes, max ha valaki nagyon ráér. -
harry
veterán
válasz forceberg #70013 üzenetére
Közlekedni megfelelő
->
Felhasználás kérdése. Nyilván nem kell gyökér módon vezetni (amit lehet gyenge autóval is), de ha többnyire utassal / csomaggal utazik valaki, akkor jól jönne némi több erő (inkább nyomaték). Meg mondjuk ha az országúton 70-el közlekedőket akarod előzni, azért jóval biztonságosabb is egy erősebb autó. De pl. városi használatra nyilván lehet jó.
Szerintem nem baj az, hogy felhívják erre a figyelmét / elmondják a tapasztalatukat, győzködni nem kell, majd maga eldönti.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #70266 üzenetére
Keveset ültem benne, de így első blikkre, simán van akkora, mint a laguna, sőt mintha hátul még nagyobb lenne a hely.
A bele, az nagyon perfekt, nekem jobban adja, mint a laguna. Nyilván még csak pár hónapos, de egyelőre nincsenek mindenféle hangok, recsegések. Anyagok jók, az ülés nagyon jó.
A felszereltség Intens + még 1-2 apróság.(#70267) Jaded:
Pont a megane2 az amit felszoktam mindenkinek hozni, amikor beltéri zajokról van szó. Ha valakinek volt megane 2-je, akkor utána mindegy milyen autót vesz, mindenben úgy fogja érezni, hogy semmi zörej sehol.
A laguna 3 is zörgős, de sehol nincs a megane 2-höz, ezért nem is nagyon zavar a dolog.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #70526 üzenetére
Számomra ez még mindíg érthetetlen.
Én gyári szenzort vettem, volt üres hely és bármennyit mentem vele, meg sem nyikkant (fel kellett éleszteni a szenzorokat). - ezt két módon lehet:
1, a hozzá való eszközzel
2, defekt szimulációval
A másik dolog, hogy a computer nem fogja tudni, hogy melyik szenzor hol van, ezt csak programozással lehet elérni.
Teljes képzavarban vagyok...
Nekem amit feltanítottak 2 éve: je, be, jh, bh --> ha azokat nem a megjelölt helyre rakom, akkor is az eredetilg feltanított helyen mutatja, hiába megyek bármennyi kilómétert, nem fog az aktuális kerékhez átvándorolni.
Pontosan ezért is adnak a gyári szenzorhoz 4db színes gumigyűrűt, hogy megtudd jelölni, melyik szenzor - melyik helyhez lett feltanítva, hogy következő szezonban ugyan oda tedd vissza.Mondjuk ami biztos, hogy nálam a menüben semmilyen resetelés funkció nincs.
Lehet az újabb modelleknél már van valami varia, hogy egyszerűbben működjön...“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #70614 üzenetére
A 17es Pragma 7", 205/50es Sportcontacttal (4mm-esen 19,7kg).
A 16-os Kaleido 6,5", 205/55 Premimcontact6-osokkal (19,0).
Én 17,5 környékére vártam max... De a gumi is rohadt nehéz, pedig átlagos terhelési indexű.Mycso: Köszi!
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #70673 üzenetére
Van rá legális megoldás (gyárinál mondjuk nem biztos hogy megoldható):
[kép]
Ha külön van a DRL és helyzetjelző(!) akkor elég tompítottra a tiltás.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #70857 üzenetére
Így van, hisz az is A5/B5(using ELF synthetics technology) A 40es meg (based upon ELF synthetics technology) A3/B4 90/14,7mm^2/s, és odébb van a 900FT-től(100% synthetic). Érdekes hogy Ismeretlen állapotú motor lévén 900FT-t kapott először az enyém, de következőként azt kapja amit évek óta használok a többiben, ami akár lehet ez is (de speciel Eneost szoktam).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #70865 üzenetére
A FT 0W30-nak is van RN0700, elméletileg jó a motorba, de mivel nincs tapasztalatunk róla, ellenben az SXR900-ról van ezer évnyi, így nem fogjuk ajánlani a nem kitapasztalt olajat, ez teljesen érthető. Aki kísérletezni akar az persze beleteheti, nem csinál gondot.
Személyes vélemény, hogy előnyt se. Ezek a K4M, K4J motorok már lefutottak nem kevés Km-t az SXR900-zal és különösebben nem zavarta a motort, hogy hidegen az 5W picit sűrűbb. Így is eljutott megfelelően a kenési pontokhoz és nem kopott szét. Az papíron rendben van, hogy a 0W jobb, de ha egyszer a motor nem kovácsol belőle előnyt vagy laboron kívül nem kimutathatót, akkor felesleges bele pancsolni. Vagy akinek nyugodtabb a lelke hát tegye, én egy 15+ éves autót amikbe van 200 kiló futás, biztos nem állok neki az utolsó éveiben meg az utolsó pár tízezer Km futására ilyenekkel foglalkozni.
Új autónál megértem. A nem kevés nyűgtől szenvedő TCe-nél rendben van, hogy az olaj körül vita alakul ki, de a K4-nél kicsit túlpörgött.[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #70911 üzenetére
Sokan tökig húzzák a kerékcsavarokat(200Nm+, konkrétan befogott fékkel a járólapon már kezdett csúszni az autó miközben lazítottam!), illetve én még korábban vettem, az 28-1xx-ig még, és gyertyákhoz, olajleereszőkhöz, stb-hez is jó. Mert azokat is tökig húzzák az emberek általában...
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
shifty!
senior tag
válasz forceberg #70911 üzenetére
eBay-es kütyük kis pénzért topic.
Nem mered ugyanezt oda beírni
Azért ez még mindig az értelmesebb beruházások közé tartozik, tedd a szívedre a kezed...
@MC Pite: Hogy az olajleeresztő csavarokkal mit művelnek egyes
szerelőkemberek... egy kedves barátom WagonR+-án szerettünk volna pár hete olajat cserélni hétvégén, mondta hogy előtte műhelyben csinálták meg neki. Úgy rá volt tépve az olajleeresztő csavar, hogy szó szerint nem tudtuk levenni a rendelkezésre álló, minden egyéb célra megfelelő felszerelésemmel...már a dekni kezdett deformálódni, a csavar az istennek nem mozdult meg... feltételezésem szerint valamelyik okos pneus kulccsal ráhúzta, aztán menjen vissza hozzá az ember ha le akarja szedetni...idiótákok...[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Csatravi
senior tag
válasz forceberg #71261 üzenetére
Sőt, ha megnézed az alsó táblázatot. ott azt írja hogy megfelel az EN 590 szabványnak.
Abban a szabványban meg tudtommal rögzítve van a bizonyos mennyiségű FAME tartalom is.
Ami januártól megint növekedni fog Így aztán a növényi olaj és állati eredetű zsiradék még több lesz az üzemanyagban -
Xantomas
őstag
válasz forceberg #71384 üzenetére
Rakódik az sajna mindenhova! Megnyugodhatsz
Ne akard szétszedni. Vannak videók, hogy hogyan kell, hol kell elvágni, hol kell törni, mely részét kell melegíteni, hogy végül szét jöjjön. Ugyanez a visszafele. Hol kell hőre lágyuló ragasztót használni, hol kell epoxival tömíteni, stb. Egyszerűen nem éri meg a végeredményért a fáradtság, meg a szükséges anyagok. Ha már annyit megteszel, hogy benyúlsz az izzó lyukán, és egy ilyen törlővel letakarítod, közel pöpec lesz. Minden más, nem arányos a befektetett idővel, esetleg még a projektort kimozdítva le tudod törölni az elejét, de ennyi.Csináltam egy képet, amikor a lámpa teljes szétszedése elött próbáltam magát a projektoros egység rögzítő csavarjait kiszedni, kicsit kifordítva, de a házon belül egy inbusz kulcsra tett IPA-s törlőkendővel letisztítítani a lencse elülső felét.
Hát, ott sem volt patika tisztaság. Ugyan ez volt igaz magára a búra belső felére.
[kép]
A képen látszódnak kis fehér foltok. Nah, azok a búrába bekerülő, kiszáradt menetrögzítő, ami a projektor csavarjairól jött le, mikor azokat szedtem ki. Ekkor döntöttem úgy, ha már lúd, akkor ez atomjaira lesz szedve.Amúgy a dzsuva 90%-a kijött szétszedés elött, de a nagy méretű cuccok zavartak, bár azok használat közben egyszerűen a gravitáció hatására elbújtak volna valemelyik sarkába a lámpának, és sosem zavartak volna, ahol visszahajtás is van, hogy takarja, és megfogja a bekerülő dolgokat.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #71389 üzenetére
Na akkor most elmondom, én, bogy csinálom, ha nagyon gáz.
Kiszerelem a lámpatesteket.
Felviszem a fürdőbe és csodálatosan egyszerűen kimosom őket szappanos vizzel. Majd, ha nem volt elég újra.
Aztán kiöblítem és kiszárítom.
Volt olyan amit gyári állapotúra sikerült visszahozni.Ha meg csak gyorssegély kell azt már írtam.
Renault power
-
Gombinyó
őstag
válasz forceberg #71562 üzenetére
Kalapban van még a kadjar 1.33tce, de nem tudom mekkorát ugrik az ára januárban a co2 bünti miatt. Eléggé befolyásoló tényező lesz :)
Van néhány alternatíva, majd meglátjuk, agyalok még tavaszig aztán belevágunk valamibe.A clio olcsón autózáshoz kellett, amolyan szükség megoldásként, amíg tartalékolunk saját lakásra. Augusztusban meglett a lakás, így most már szeretnék valami olyan autót amiben igazán jól érzem magam. Viszonylag sokat megyek, most lett két éves a clio és 60ezret beleraktam. Össz vissz 2 millába került megtenni ezt a 60k km-t, ennyiből kevés autóval került volna kevesebbe és mivel még garis lesz bőven tavasszal így szinte beszerzési áron tudok majd kiszállni belőle. Brutál jó áron vettük és azóta nőtt az ára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Hogwarts Legacy teszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- BestBuy topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kutya topik
- Mobil flották
- Kerékpársportok
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs