- Autóhifi
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
veréb
tag
nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
rsf
senior tag
válasz Predator2 #47887 üzenetére
A legújabb dci-k nem bosch hanem continental rendszerűek.
De lehet, hogy csak az energy dci-sek.
Nekem most ilyen van amúgy nemrég cseréltem a Cliomat ami a családban maradt.
A clioban 215e Km van és az delphis mondjuk nekem semmi nagy bajom nem volt vele.
10év alatt 190e Km-t tettem bele. Ezalatt volt egy EGR és egy vezérmű jeladó cserém.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Járt már közületek úgy valaki, hogy a gyári rádió hideg reggelen nem kapcsol be?
Múltkor csak a kódját felejtette el, ma reggel egyáltalán nem működött. (Update list) -
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #47854 üzenetére
nekem laguna 1 1,9 dti van, nyáron is egyszer-kétszer kapcsol a ventilátor, annyira nem melegszik a motor, ilyenkor télen városban sosem tudja elérni a nyári üzemi hőfokot(a skála közepe). új a motor és a vízpumpa, a termosztát házzal, fagyálló minden benne, a kiegészítő vízfűtés 3 gyertyája is, én el sem tudom képzelni, hogy miként forrhat fel ez a motor! termosztátod nyit rendesen?
nekem indulási nehézségem volt a múltkor, vagyis keservesen indult, akkor utána töltöttem az akkun(bár műszer szerint nem hiányzott neki) és azóta nem jelentkezett ilyesmi(kopp-kopp). ma múlt szerda óta a telephelyen állt a kocsi, -5 volt mikor hülyére fagyott kocsiba beszálltan, 2x izzítottan és 2mp alatt már a motor is járt benne, pedig be voltam fosva, hogy ha meg akar szívatni, akkor most illene, de nem!(hozzá teszem tavasszal lett cserélve az önindító egy felújítottra, mert a régi döglött csigaként tekert, azóta ég- és föld a diffi indítóerőre).
vízpumpát a generátor szíj hajtja igen(vagyis a hosszúbordás), szívszakadáskor be tudja a vezérlés alá kapni a hosszúbordást, így csak óvatosan! generátor ha akad, az nem természetes, a vízpumpa ha nem szorul/ereszt, akkor annak normálisan kellene hogy működjön, szorulnia egyik görgőnek sem szabadna, mert ha igen, akkor persze hogy csúszhat rajta a szíj, de az úgy nem frankó!
kérdezz bátran ha bármiben tudok segíteni, mondhatni ezt a motort csukott szemmel is tudom szerelni, még nincs egy éve, hogy darabokban volt, tavasszal a maradék sallangot cseréltem rajta, így minden porcikáját ismerem ami mechanika, elektronika ebben meg hálisten ék egyszerű, de azt a részét inkább nem ismerném meg!
nekem még annyi gondom van vele, hogy valahonnan szivárog az olaj, de a tököm tudja, hogy honnan, olajteknő tömítés csere megvolt(szilózva biztos ami biztos alapon), de még mindig jön, szimeringek és tömítések nincsenek 1 évesek, de szemre nem ott ereszt, valahol az olajteknő környékén, mert a teknő élén mászik hátul végig a váltóig és a váltónál és a kipuffnál taknyol össze mindent, de még nem találtam meg a forrását, de az biztos, hogy nem fentebb jön(lehet a kartergáz visszavezetéstől, vagy a turbó olaj visszavezetéstől, bár mindkettőt néztem és száraznak tűnt, de passz, idegesítő, de egyszerűen nem találom a forrást(meg hidegben nem szeretem a fémet fogdosni )....
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #47909 üzenetére
A termosztat, hogy nyit vagy nem azt nem tudom. Amit en tapasztalok vele, hogy amikor a varosban dugoba araszol akkor szokik fel a vizhomerseklet majd ha nem segitek neki ra a futessel akkor a muszerfalon vissza is jelez. Kulso ventilatorom nem forog kapcsol be szerintem. Autonet fogja holnap hozni a generatoromat, 28500 forint. A regit elviszik. Szerelo mar csak erre var, aztan kesz is a verda. Ahogy meg engedi a peztarca kap majd egy uj szervoszivattyut meg lengescsillapitokat is. Aztam remelem jo sokaig olajcseren kivul nem jon elo nagy dolog rajta.
-
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #47912 üzenetére
pedig érdemes lett volna megnézni, nálam van asszem 3db feltettem egy edénybe őket főni és vártam, hogy hogy működnek, melyik nyit hamarabb, melyik nyit hamarabb teljesen, esetleg kinyit -e fullra! lehet a tied nem nyit teljesen ki sosem ezért fő! házzal együtt asszem olyan 7000ft volt, a benzinesen is épp ilyen volt, csak abban a házból ki lehetett szedni magát a termosztátot, itt ez valahogy nem bontható, vagy nem erőltettem(lehet menetes a ház, de nem hinném, mert túl kicsi az a rész hozzá, szerintem össze van ragasztva gyárilag). de a 2literes 8v-s lagunának is ilyen háza volt, csak az csavaros....(lehet az gyári, ez meg nem...)
-
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #47913 üzenetére
En mondtam neki ez a vizforralas dolgot, de meg emlekeztetem ot este, hogy nezzen ra. Kovacsautonal lattam, hogy nem a termek araval van a baj (4-7e ft) hanem, hogy valaki kimerje, hogy valoban az es ki is cserelje.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #47915 üzenetére
mérni egyszerű, felrakod egy edény vízben, beraksz mellé egy biztosan jó termosztátot és nézed hogy viselkedik! ha nem nyit teljesen ki, akkor az egy másik termosztát nélkül is látszik, a másik az max a mikortol nyit és a nyitás gyorsaságához jó támpont, a forró víz már a 100fokot behatárolja, ha akkor még nincs teljesen nyitva, akkor cserés!
-
válasz gabx76 #47918 üzenetére
Jaah, bocs a "megoldást" nem írtam meg (átmeneti).
Ki kell húzni a fejet és a nagy csatlakozót (ahol az áramot kapja) lehúzni pár másodpercre, majd mehet vissza és már működik is, viszont a kódot kérni fogja.
Télen célszerű nem visszapattintani a fejet, mert szinte minden reggel ez lesz a program, hogy a táp lehúz-majd vissza és már működik is.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Van egy remek biztosítási sztorim: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Nem rég jutottam túl, egy hasonló storzn az átÍrás miatt.
De én amikor közöltem velük, hogy amit a neten kalkuláltam az üzleti ajánlat a szerződés él, a kártörténeti igazolásom megvan, a besorolásom megvan, innentől ha bármiért magasabb összeget akarnak fizettetni velem, akkor az ügyvédemet keressék szerződésszegés miatt.
Innentől 2 nap alatt kaptam egy bocsánatkérő levelet és egy minden rendben van a netes kalkulációm él.Meg van hülyülve minden biztosÍtó.
Renault power
-
orosziem81
tag
Érdekes a történet, meg az is, hogy nem egyedi. Biztos szériahibásak a biztosítók.
Jelenleg én is a 60 nap felé erősen közeledve várom a KH biztosítót hogy a bonus-maulsomat áthozzák az előző biztosítótól.
Erről jelent is meg egy cikk, ahol egy alaposan befürdött ügyfél osztja meg a tapasztalatait.
A lényege, hogy az új biztosító, az ügyfél egyik adatát hibásan jegyezte be a rendszerbe, így nem tudták a központi nyilvántartásból lekérdezni a bonuszt.Én úgy tudom, hogy hiába mutogatom az előzmény biztosítótól kapott kárelőzményi papírt, azt senki nem fogja elfogadni mégha az atya úr isten írja is alá. Kizárólag a központi kárnyilvántartási rendszerből hajlandóak elfogadni adatot.
-
orosziem81
tag
Tegnap családi program keretén belül elautóztunk közel 600km-t (országhatáron belül).
Ez persze nem nagy esemény, de az igen, hogy hazafelé "lapos" gumival jöttünk, pályán 130-cal és a motor nem volt hajlandó többet enni, mint 6,5 liter....
Értetlenül állok az alacsony foygasztás előtt.
A keréknyomás szenzor persze visított, hogy defekt de 2,3-as nyomás mellett is már megtette, így azt gondoltam csak flúgos ismét. Másnap reggel látható nyoma volt a csökkent nyomásnak. A kúton ránézve minden kerék 1,6-1,7 bar nyomás között volt.Az eset kapcsán felmerült gondolatom, hogy hol és miért szökik a levegő? Defektet kizárnám, mert reggelre még mindegyikben volt luft bőven, hogy a kútig kényelmesen el lehessen gutrulni. Egyszerre nem lesz defektes mind a 4 kerék (remélhetőleg).
Szelep hiba? Akkor a következő gondolat, hogy az ilyen keréknyomás-szenzoros cuccnál a szeleptest csak a jeladóval cserélhető? -
diablo1984
veterán
válasz rob210 #47922 üzenetére
nálam az évforduló idejét írta el a k&h és mikor váltottam groupamáékhoz, na az valahogy kikombinálta, hogy volt pár nap csúszás és rátolt majd 2ezer ft-nyi fedezetlenségi díjat!igaz az egész biztosítás huszonakárhány+adó, de 10%2 napért jutányos és még nem is én basztam el, csak a k&h cigányolt a bónussal(vagy valami kedvezménnyel) én túlfizettem és nem visszaadták, hanem túlhúzták a napokat, amit utána büntibe is kifizettem gazdagon.....
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #47925 üzenetére
A szeleptestet nem kell cserélni csak benne a szelepet.
De ez inkább a hideg meleg miatt volt.
Nekem is volt már olyan reggel amikor a 16 fokos nappali hőmérséklet után gyenge -1°C ra ébredtünk és engedett a nyomásból 2 kerekem.
Ezzel szerintem nee foglalkozz, ha beállÍtod a nyomást és nem jön elő többet akkor ennyi.
Hetente egyszer érdemes ránézni.Renault power
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Clio II, 2003-as 1,4bezin, szervízkönyv, ismerős női tulaj stb.
Most megyek tesztvezetni, mire figyeljek?Impossible is nothing
-
sowi
őstag
válasz diablo1984 #47932 üzenetére
jah, ha nem volt osszetorve...
[ Szerkesztve ]
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
meroly
veterán
Köszi srácok, foglalóztam, kolleganőé, szervizkönyves, garantált 15ezer km van benne.
Ilyen állapotú kocsit utoljára szalonban láttam.A kipufogó ezüstösen csillogott, az alján a gyári alvázvédő szövet valami rajta volt. A motortér tisztább mint nekem valaha utastér volt a saját kocsimban.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
-
diablo1984
veterán
ja, de az bármelyik típusnál igaz! ezek a 2000-es évektől gyártott renaultokra nem jellemző semerre a rohadás, persze ha nem volt törve! láttam már megane2-est amiről a festék le volt pattanva a hátsó sárvédőről és galvanizált volt alatta a lemez, így nem csoda!
(#47936) aero.: ha tényleg annyi a km benne, akkor ha spórolni akar, egy szíjcserével megúszhatja a dolgot, 15ekm a görgőkben az semmi, kár cserélni egy utángyártott még annyit sem bírna mint ami ebből hátravan!
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz orosziem81 #47925 üzenetére
Érdemes elvinni gumishoz és alaposan végignézetni velünk az abroncsot és a felnit is. Nálam mindig az egyik abroncs eresztett és a végén kiderült, hogy semmi baja, csak nagyon szar helyen volt ráragasztva valami matrica és ott szépen lassan eresztett.
-
orosziem81
tag
válasz meroly #47939 üzenetére
Látszólag jó vétel, de az, hogy 13 évet szinte csak állt az autó, az nem hangzik szerintem bíztatóan. Az én első kérdésem az eladó felé az lett volna, hogy milyen távokon és milyen gyakorisággal használta az autót, valamint, ahogy előttem is írták, hányszor volt benne cserés már az olaj. Valamint úgy tudom a hűtőfolyadék 3 évente cserére szorul.
-
válasz orosziem81 #47944 üzenetére
Az 3, a fékfolyadék 2. Plusz gumi alkatrészek (szilent pl.) is elöregednek ennyi idő alatt az állásban is. Egy szó mint száz, át kell nézetni előtte és kiderül minden. Ígéretes a keveset futott motor, de mindenképpen kell olaj és szűrőcsere bele, de úgy hiszem ezzel a józan autós kalkulál.
-
rob210
Topikgazda
Hidd el nem egy nem két autó belsejében jártam már elég alaposan.
A szilentek felesleges keményítésével, vannak tapasztalataim.
Audi esetén lengőkar törés lett a sportosság ára.
Skodánál találkoztam motortartóbak cserével mert szétverte a kemény szilentek miatt.
Nem a levegőbe beszélek.
Sok széria hiba van az autóknál, de azért nem minden mérnök hülye.Renault power
-
meroly
veterán
válasz orosziem81 #47944 üzenetére
Nem állt a kocsi, csak nagyon keveset használták.
Első 10 évében mondjuk heti 1 vidéki út volt benne kb 20 km.
Az utolsó párban volt városi használat is.Szervizelték neki, szóval gondolom a szervizes tudta hogy cserélni kell, hiába kevés a km, akkor az év alapján. A szervizkönyvet még nem láttam, majd ma.
(#47945) aero. : így van, amit kell ilyenkor, olaj, vezérlés stb azt cseréltetem. Nem első autó és mondom clio is volt/van már. Mentem vele, ég és föld asszony cliojához képest. Ez olyan csendes volt, semmi kopogás semmi búgás, tiszta szép menetzaj és motorhang.
Én úgy vagyok vele, hogy még mindig inkább egy Clio ennyiért ilyen múlttal, mint egy misi körüli gombóc Swift jó ég tudja milyen tulajtól ne adj' Isten kereskedésből.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
Cane
őstag
Tudja-e valaki, hogy akkusaru lehúzásnál kéri-e a gyári rádió a kódot?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest