Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Aktív témák
-
Flow
senior tag
válasz grabber #4739 üzenetére
Ebayen nyugodtan nézegethetsz buy it now-kat, amiket boltok árulnak. Annál szvsz csak drágábban lehetne kint üzletben venni. Világgaranciát is meg kell jól nézni, mert nem automatikusan kapsz, ha veszel egy nikon terméket. Főleg az amerikában divat az, hogy csak oda érvényes a gari. Mondjuk ha igazak a szóbeszédek, Magyarországon sem tudod érvényesíttetnia világgaranciádat, ki kell menned pl Bécsbe, ott javítanak/cserélnek ilyen kondíciójú termékeket is.
Rationally I have no hope, irrationally I believe in miracles.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz grabber #4967 üzenetére
Én egy db 4gbset használok és nem szokott betelni, de persze aki 400képnél töbeket csinál 1-1alkalommal annak lehet kevés lehet. Ez szvsz elég ritka kategória.
Érdemes vmi gyorsabbat venni ami tud egy 8mb/secet, ha nem akkor nem fog menni 3fpsel a JPG amíg be nem telika kártya hanem egy 10frame után lelassul.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Degeczi
nagyúr
válasz grabber #4976 üzenetére
az
de idővel mindenképpen fejlesztened kell a gépen, ha tényleg érdekel a RAW feldolgozás (gondolom igen, mert különben nincs értelme használni): P3-on ugyan elindul pár konverter, de gyakorlatilag használhatatlanul lassú, pláne 10Mp képekhez
memóriából úgyszintén: 1GB alatt csak nyűg, de 2G az igazán jó, mert akkor egyszerre több program is futhat -
P Viki
csendes tag
válasz grabber #5061 üzenetére
Szia Grabber !
Nagyon jó olvasni a soraidat ennyi pozitív visszajelzés után amit te és a többiek is írtak az ember egyre kíváncsibb lesz . Nincs más mint a gép fizikai megtapasztalása
Picit azért attól tartok hogy az én kezemhez milyen lesz .
Mehetük együtt is csak az a baj, hogy vidéki vagyok de talán megoldható .Üdv
Viki -
péter007
senior tag
válasz grabber #5072 üzenetére
CIPA mérés szerint 470 ha fele vakus, én kint mentem már vele 600 fölé és még nem merült le, volt egy csík a háromból
egyszer ha sok időm lesz majd kitesztelem mennyit bír, de kb 1 hónapja van meg és 3-szor töltöttem...
más: azt nem tudja valaki hogy a corelDRAW miért nem nyitja meg a d40 RAW formátumát?
és egyáltalán milyen programot ajánlotok RAW képek szerkesztésére?[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz grabber #5075 üzenetére
A DSLR legnagyobb előnye a fejleszthetőség, ami nincs a legjobb bridge gépeknél sem.
H9 és egy DSLR ? Összehasonlítható ugyan, de még a Sony sem tenne ilyet....Ha már bridge akkor jelenleg talán a Fuji S100FS.....
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kisbergics
tag
válasz grabber #5075 üzenetére
Hmm. 2006. december 27-e. Pécs, Árkád, Fotoplus. Az utolsó D50 kitet hoztuk el a boltból. Csodálatos nap volt.
Kicsit fájó szívvel búcsúzom most el tőle. Szerzett nekem állást, országos első helyezettet, és sok más örömöt ez a gép. Dehát....Ha Isten is úgy akarja, akkor vasárnaptól D200.....
Egyébknét sok sikert neked is az érettségihez. Holnap reggel én is nekiállok a gimnázium utolsó megmérettetésének.http://kisbergics.hu
-
Szten Márs
nagyúr
válasz grabber #5075 üzenetére
Milyen volt mikor megvettem a DSLR-em?
Hát k.rvajóKomolyan válaszolva a kérdésre:
Az egyik fő különbség maga az érzet. Lehetne egy bridge gép képminősége akármennyire jó, ezt sosem tudná utánozni. Kezdjük kapásból a keresővel. Egy akármilyen kompakt gépen, akár bridgen egy LCD monitort bámulunk komponálás közben. (Itt jelezném, a későbbiekben, amikor kompaktot írok, abba a kategóriába a bridge gépeket is bele fogom érteni) Rosszabb esetben a testtől eltartott kezekkel, a hátsó LCD-t, jobb esetben az EVF-et, aminél legalább úgy lehet fogni a fényképezőt, mint ahogy egy fényképezőt szokás, de akkor is csak egy LCD képét nézi az ember. Egy tükörreflexes gép keresője ehhez nem fogható. Egy pentatükrösé sem, egy pentaprizmásé meg pláne nem. Bele kell nézni és látja az ember. Már magában ez a tény számomra elég, mindenféle képminőség nézegetős dolog mellőzésével, hogy a tükrös gépeket egy teljesen más kategóriába tegyem.
Aztán ott van az az érzés, amikor exponálsz, hallod a tükör felcsapódását, érzed, hogy igen, most történt valami, most egy kép készült. Ezt az érzést egy kompakt nem tudja utánozni.
Szóval az érzet... ez alapján egy kompakt és egy tükrös között olyasmi lehet a különbség, mint egy dobpanel és egy rendes dobszerkó között. Jobb hasonlatot nem tudtam, remélem érthető. Egy olyan hipotetikus, ideális kompakt gép, ami tudna mindent, amit egy tükrös, csak ezeket nem, lehetne egy tökéletes eszköz, de csak egy eszköz. Egy DSLR attól több, legalábbis nekem mindenképp, ezek miatt.A bővíthetőséget már említették előttem. Ezt sokat kommentálni sem kell szerintem. Persze, egy kompakt is lehet alkalmas nagylátóra is, telére is, meg makróra is egyszerre. Mint ahogy van négyévszakos autógumi is. Mégis valahogy a téli gumi jelentősen jobb télen, mint a négyévszakos, a nyári meg nyáron, mint a négyévszakos. Célobjektívvel ugyanez a helyzet, csak még élesebben, erősebben. Ha meg valaki mégis mindenest akar, hát istenem, megteheti. Egyébként ez szintén részben az érzet részhez tartozik, az objektívcserélgetésnek is megvan a maga hangulata.
Nekem nem volt igazán pénzem objektívre, igazából mindössze egy 50mm F/1,8-am van a 18-55 kitobi mellett. És akkor ezzel térjünk a következő pontra:A kép maga. Első körben ne is a képminőséggel kezdjük, zaj, dinamika, részletgazdagság, stb, hanem egy egészen más dologgal. Mégpedig azzal, hogy mennyire szabad az ember, amikor fényképez. Már mennyire uralja az elkészülő képet. Okés, egy jobb kompakt simán tud rekesz és zárprioritást, full manuális módot, akár RAW-ot is. Ez egy dolog persze. Viszont a kissebb szenzor miatt az optikák valós, fizikai gyújtótávolságai egy kompakton sokkal kissebbek, mint egy DSLR-en, ugyanolyan látószög mellett. Ennek pedig az a hatása, hogy ugyanakkora tárgytávolságnál és blendenyílás mellett jóval nagyobb lesz a mélységélesség. Egyszerűbben fogalmazva: a mélységélességgel való játék lehetősége majdhogynem ki van véve a kezünkből. Persze, bizonyos körülmények között van lehetőség kis mélységélesség elérésére, de a lehetőségeink erre finoman szólva is jóval korlátozottabbak. Az 50mm F/1,8-am egy dolog, hogy jóval jobb képet ad, mint a 18-55 kitobim. Nem ez a fő dolog, ami miatt szinte rá van gyógyulva a vázra, hiába manuális objektív. A fő dolog, ami miatt imádom, az az, hgoy komplett kontrollt biztosít a mélységélesség felett a számomra. Teljesen nyitott blende mellett olyan tárgytávolságoknál is gyönyörűen ki lehet emelni a témát és elmosni egy hátteret, amivel nemhogy egy kompakttal, de még kitobival sem merne álmodni az ember. És azt hiszem a téma ilyen módon történő kiemelése igencsak fontos annak, aki tényleg fotózni akar, nem csak pár emlékképet kattintgatni néha.
Aztán jön a tényleges képminőség. Nagyobb érzékelő - nagyobb elemi pixelek - összehasonlíthatatlanul jobb zajszint. Hogy ez mit is jelent? Igazán akár több tucat tesztkép alapján sem feltétlen esik le az embernek. Igazából amikor ténylegesen in life használja az ember a gépeket, akkor esik le. Pár ezer képet lőttem kompakttal és kétezernél tartok a K10D-vel, szóval van összehasonlítási alapom és igencsak összehasonlíthatatlan. Valaki egyszer írta, hogy miután DSLR-re váltott a kompakttal lőtt képei olyanok voltak, mint valami játékképek. Nem tudom mennyire szemléletes hasonlat, nekem az volt. Ezen kívül a dinamika-átfogása is jobb szokott lenni a DSLR-eknek, ez sem jön néha rosszul.
Aztán ott van az autofókuszrendszer. Hiába van egy adott kompaktnak mittudomén 11 fókuszpontja, egy adott DSLR-nek meg csak 3, teljesen más elven működnek. Sokkal gyorsabb, pontosabb a DSLR-ek autófókuszrendszere, sokkal alacsonyabb fényben is képesek normálisan működni, alacsony fényben való fotózásra, sportfotózásra, vagy csak akkor ha nem akarunk bosszankodni a focus lag + shutter lag kettőse által szolgáltatott szép késleltetésnek, amivel egy kompakt szolgál, a DSLR sokkal jobb választás.
Persze, volt egyszer valaha egy Sony R1. Tudott kis mélységélességet, jó zajszintet, manuális beállítások széles körét. Mégis az érzet a variálhatóság és az autófókusz három olyan dolog, amit még ez a gép sem tudott. Pedig ez állt valaha is legközelebb a DSLR-hez kompakt kategóriában.
Remélem sikerült válaszolnom arra, hogy miért éppen DSLR
[ Szerkesztve ]
-
kisbergics
tag
válasz grabber #5080 üzenetére
Országos Középiskolai Fotópályázat 2008 - amatőr kategória (akik nem tanulnak iskolában fényképezést) - 1. díj, a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének Különdíja
Góliát és Dávid c. képemmel, ami most a honlapom nyitóképe. (D50+kitobival készült.)http://kisbergics.hu
-
kisbergics
tag
válasz grabber #5105 üzenetére
Hát ez igen változó.
Az első Kispálos anyag az első sorból készült kitobival.
2007. március 23 - 2007. szeptember 19-ig: kitobi + Sigma 55-200 f/4-5.6, augusztustól helyenként 50/1.8. (Kivéve a Pécsi Folknapokat, az Sigma 10-20, N. 18-55, N. 70-300VR)
2007. december 28 - 2008. január 24-ig elkövettem azt a hibát, hogy egy Nikon 70-300G objektívet vettem. Nem ajánlom senkinek!
Idén márciustól 80-200 2.8 tolózoom. Azóta öröm és bódottá....Egyébként általában első sor, vagy kordon előtt, vagy oldalról. Mint akkreditált fotós szoktam menni.
(Lesz még sok anyag, csak az érettségi miatt nem volt időm feldolgozni a rawokat....
http://kisbergics.hu
-
kisbergics
tag
válasz grabber #5112 üzenetére
Akkreditált fotós = sajtós, aki előre le van jelentve, ezért rajta van a listán, szabad bejárása van a kordon elé, kap karszalagot, stb......
50/1.8 jó obi, én szeretem, tanulásra nagyon jó, de hosszútávon a 85/1.8 jobb vétel - szerintem. Bár én most az ötvenesem közgyűrűvel makrózásra használom....
Ez a kép mondjuk egy-az-egybe, közgyűrű és vágás nélkül készült.http://kisbergics.hu
-
félisten
válasz grabber #5150 üzenetére
Ok, akkor karácsony körül jelentkezem.
Így kapásból a következőket tudnám mondani:
- kapsz egy 100 ezer forintos obit hozzá, nem hivatalos helyen is 70 ezer
- kényelmes fogású markolat
- státusz lcd
- bikább akksi, sokkal több elkészíthető kép
- két vezérlőtárcsa (k@rva jó dolog én mondom)
- egy rakás dedikált gomb (minden fontos beállítás elérhető róluk, vannak programozhatók is)
- 10 MP (ezt mindenki döntse el, hogy kell-e)
- mélységélesség ellenőrző gomb
- expozíciósorozat, vakusorozat
- motoros váz
- 11 AF pont (nem kötelező használni, de ahogy elnézem nagyon jó dolog)
- pentaprizmás kereső (beszarás a többihez képest)Ha mindezeket figyelembe veszed, szerintem nem lehet kérdés, hogy megéri-e a plussz pénzt.
Persze ettől még igen jó gép a D40, nagyon szerettem én is, csak kiemeltem, hogy szerintem miben tud többet a D80. Dehát sokba is kerül, meg kell gondolni.
A többit majd ha kiismertem a gépet.
-
jorden06
senior tag
válasz grabber #7232 üzenetére
De mér venne egy Canon -1Ds Mark x millióezer forintért, ha nem ért hozzá..Egyetértek veled, mert tényleg igazad van, de szerintem tök fölösleges drága gépet venni, ha nem is úgy gondolja a fotózást, csak kell neki a hétköznapok szürke óráiba egy gép amivel elindul.. Bár nekem mindegy mire költi a pénzét... Gondolkodjunk egy más példába.. Vesz sokszázezer forintért egy tévét, ami mindent tud, süt főz behozza az újságot, videó, dvd, stb stb..De ugyan úgy fogja az m1-et meg a tv2őt mint a 50e Ft-os akai tv.. Veszel sokezerér egy gépet, mindent tud, ugyan azt amit egy másik fényképező... lehet, hogy egy durva példa, de a lényeg ugyan az... Nem olcsó mulatság egy ilyen vásárlás, és ezért kéne mérlegelni hogy mennyire kell nekem olyan gép ami 200e ft-al drágább..
A könyvekről annyit, hogy én is sokat olvastam, és semmivel nem tanultam többet, mint amennyit tapasztaltam a gépemmel..
Mint mondtam, teljesen igazad van, ha már vesz akkor olyat vegyen ami rohadt jó, csak nembiztos hogy kell neki olyan.. (Bár nekem mindegy mennyit költ rá, és mire, csak jól járjon) -
jorden06
senior tag
válasz grabber #7242 üzenetére
Úgysem találsz olyan gépet, ami mindent tud, vagy ha mindent tud, azok már horibilis áron vannak..( mikor olvastam amit írtál, már nevettem, mert azthittem, hogy vársz vársz, egyre csak vársz, és mikor kiválasztod a gépet, meglátod az árát, és bumm ...de nem..)
Drága móka, ez és jól meg kell gondolni, hogy mennyire kell neked ilyen drágán gép, és ha meg is van a váz, válazd ki a kismillióezer obi-ból a megfelelőt... Asszem én már le is mondtam h korrekt dslr gépem lesz... ha csak nem eladó vkinek 100e ft-ért D80; 18-70 just for jorden, baráti áron -
Ijk
nagyúr
válasz grabber #7232 üzenetére
Nikon úgy dobta piacra a termékeket, hogy D40-D60-amatőr fotós, D90-komoly amatőr, D300-komoly amatőr/profi, D700-komoly amatőr/profi, D3-profi. Itthon a keresetekhez mért érték miatt ez a lista elcsúszik lefelé, sok komoly amatőr egy d40-et engedhet meg magának. Én is szeretnék a d50 helyett egy d90-et, de a d50 használtpiaci ára a 0-hoz közelít, 200k-m pedig nincs most feleslegben, hogy számomra a d90 legfontosabb előnyét, a jóval nagyobb keresőt megkapjam.
Persze én is, ha el lennék ersztve akkor szívesen bevállalnék egy d700-at egy 14-24-es obival, csak az már 1 misi. Az a baj ezzel a krva internettel, hogy amíg nem volt nem is tudtam, hogy ilyen csodák léteznek, és nem is volt rájuk igényem/人◕ ‿‿ ◕人\
-
jorden06
senior tag
válasz grabber #7247 üzenetére
Szubjektív, hogy kinek mennyi pénze van mire. Igazából ha lenne rá keretem, én se sajnálnám a pénzt egy komolyabb gépre. Anno, még a bridge-s időszakomban, én is sokat költöttem rá, szűrők, konverterek, állvány. Egy év alatt sikerült kb. 150-160-at a bridge-s gépemre elkölteni a fényképezővel együtt. Ha úgy nézed nagyon drága, ebből már egy korrekt dslr gépet tudsz venni. Ezt most kb 50-55ért tudnám eladni.. Muha..Vicckes...De ez van.. Nekem sincs több hobbim, de pont ma számoltam, hogy ha csak 10e ft-ot raknék félre havonta akkor is két év mire egy gépet tudnék venni Hát ilyen ez... És az is lehet, h 2 év múlva megunom, és nem is sajnálom, h nem vettem sokezerért f.gépet. Vagy max írok a jézuskának, hogy lepje meg az öreg jorden-t egy f.géppel
(Ja, az életkoromról még nem írtam ;D) -
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz grabber #16831 üzenetére
Nagyon jó váz a D7000, de nemrégiben volt róla szó, hogy ha tényleg csak hobbi fotós célra kell, akkor baromira megfontolandó akár egy D3100 is, kb feleennyiért...
Azt, hogy a tudását kihasználod-e, neked kell eldönteni. Én a D5000 tudásának a töredékét használom csak ki hobbiszintenHolnap majd jól beletépünk...
-
Throme
veterán
válasz grabber #16833 üzenetére
Ha a kényelem miatt keresel nagyobb vázat az teljesen érthető, de ha a felső, státusz - szimbólum - lcd miatt azt fura volt olvasni. A hátsó lcd kikapcsolható a kisebb vázakon is és kb ugyan azt az infót látod a keresőben, mint a státusz lcd-n.
Ha a nyakban lógó gép főbb beállításait villám gyorsan le akarod olvasni (még sötétben is), akkor tényleg jó lehet ez a felső kijelző, de hobbi fotózás esetén sok előny nem származik belőle.
Szerintem elég sok képre elegendő az akkumulátor még ilyen kijelző nélküli gépeknél is.Ha D7000 mellett döntesz, szerintem nézz utána mely nem nikkor-os obi(ka)t nem támogat. Ilyen pl a sigma 105 makró.
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz grabber #16837 üzenetére
Érdekes dolog ez a státuszkijelző... Nekem nem volt a D40-en, megszoktam hogy az LCD-t használom, így most a D5000-ről sem hiányzik. Azt ugye tudod, hogy az energiaspórolással takarózni nagyon gyenge indok? Bírják ezek az akkuk jó sokáig A fókuszmotor megléte már sokkal nagyobb ütőkártya a D7000 és a D90 esetén egyaránt.
Holnap majd jól beletépünk...
-
Throme
veterán
válasz grabber #16837 üzenetére
Most tényleg nem kötözködésből :
- ha nem akarsz fotózni minek bizergálni a gépet, vagy minek 'csekkolni' a státuszt? mire odakerülsz, hogy képet készíts addigra úgy is újra meg kell nézni a beállításokat....
- ha fotózni akarsz akkor azt hogy teszed, ha nem nézel a keresőbe, vagy nem live view-t használsz (amihez be kell kapcsolni az hátsó lcd-t ugye)? Csípőből tüzelsz?
Hsz-emből nyilván kitűnik a gépemen nincs ilyen felső kijelző, de nem az irigység vezérelt .
Ha neked tetszik és szükségét érzed, akkor inkább legyen, mint a hiányától 'szenvedj'.
Azonban - és itt csatlakozom t_a_m_a_s hsz-hez - az energia megspórolásban nagy előrelépést nem biztos, hogy teszel.
Beállítások ellenőrzéséhez neked nem, de pl képvisszanézéshez vagy LV-hez neked is kell a hátsó lcd.
A státusz lcd is eszik valamennyit (persze, hogy kevesebbet), főleg, ha mindig be van kapcsolva (ezt nem tudom mivel nincs ). -
andorra
őstag
válasz grabber #17718 üzenetére
Jó választás a D7000 és a 18-105. A memória kártya méretét ne másokra bízd, kizárt dolog, hogy ne tudd egyedül eldönteni. Gondolom raw-ban fogsz fotózni, kb 14 meagbájtot számolhatsz egy képre, vagy HDR esetén háromszor annyit. Ha nem viszel több objektívet + vakut magaddal, nem szükséges a hátizsák.
Én E-bayen vettem állványt 60 Euroért tokkal együtt, nagyon jó. (Fancier) -
A Zéé
addikt
válasz grabber #17718 üzenetére
Én egy D5000-et, vagy D3100-at szeretnék megvenni a jövő hét elején(csak még nem döntöttem melyiket kéne szeretni), szóval a memóriakártya, táska, állvány kérdésre én is várnám az ötleteket Bár az állvány, lehet, hogy elnapolódik nálam egy kicsit.
A 18-105-ös obit én is néztem D3100-al, viszont tesztekben elég nagy torzításokkal dolgozott. A mindennapokban ez mennyire vehető észre? Mert megmondom őszintén hogy a tesztképek kicsit elrémítettek tőle.Just a simple Lineman...
-
ATM_automata
őstag
válasz grabber #17718 üzenetére
grabber: Ez lesz az első dSLR-ed, vagy már rutinos vagy? Ha ez az első ilyen géped, akkor szerintem hallgass PRO-peller....ez nem tanács, vélemény. Nekem volt a kezembe D3100, D5000, D7000. Nem vennék D7000-et ma se, hiába van meg szeptember óta a D3100.
Táskára és állványra szerintem ne sajnáld a pénz. a Vaungard cuccok megfizethető árban vannak és jó a minőségük is. Nekem egy UP-Rise 43-as táskám van, hibátlannak tartom. és árban is versenyképes. Memkártya meg szerintem teljesen mind1, csak legalább CL6-os legyen. Ha elvész az adat, akkor a Sandisk-ről pont ugyan úgy elvész, mint a Silicon Powerről...ez az SD technológia gyíkja és nem a kártya gyártóé...szerintem.
A Zéé: Ha olvasod a topicot rendszeresen, akkor pont nem rég veséztük ki a D3100 vs. D5000 kérdést...én nem vennék D5000-et, főleg úgy, hogy itt a D5100, illetve nem érzem úgy, hogy megérné, mert szerintem nem jobb annyival a D3100-nál, hogy érdemes legyen benne belépő szinten gondolkodni. Ha megtanultál mindent, akkor meg jöhet a D7000 vagy ami lesz majd 3 év múlva.
Egyébként megjött a vakum!!!! YN-467. A gyártó ebay oldaláról rendeltem 04.26.-án és tegnap hozták. A gyártó adott mellé még egy diffuzor kupakot is és ez már a fém talpas verzió!!! Ha lesz időm elkezdek vele játszogatni
[ Szerkesztve ]
What else?
-
ATM_automata
őstag
válasz grabber #17724 üzenetére
Hogy kézbe véve mi kényelmes és mi nem, azt innen nehéz eldönteni, mert mindenkinek más a keze. Én nem feltétlenül akarok egy nagy és nehéz cuccot hurcolászni magammal, ha egy kisebb is megfelel a célra és a képminőség is hozza a tőle elvártakat.
Ha csak egyszer-egyszer fél órára van a kezedben a gép, akkor nem gáz a méret és a súly, de egy több órás fotózásnál, ahol legalább 2-3 obival dolgozol már nem annyira poénos szerintem a túlsúly.
Tudásban a D7000 sokkal jobb, mint a D5000-5100-3100. Én a jelenlegi fotós tudásommal kizárt, hogy ki tudjam használni azokat az extrákat, amiket tud. Ha valaki műtermi fotózásra akar gépet venni és vaku rendszereket akar használni...és ért is hozzá, hogy hogyan működik a dSLR-el fotózás, akkor bíztatnám, hogy vegye meg, de ha valaki meg akar tanulni dSLR-el fotózni, akkor ne ezzel kezdje....szerintem. Jó példa az F1, ahová mindenki a gokart sportból indulva számos Formula verseny ágon át juthat el.
Okos mondás, hogy a jó kép elsődlegesen nem a jó gépen múlik, hanem a jó fotóson és az egyedi látásmódon. Én életembe annyi szar képet nem csináltam még, mint mióta megvan a D3100 és igencsak átértékeltem a fotózással kapcsolatos ismereteimet. dSLR-el jól fotózni nehéz és sokat kell tanulni és gyakorolni ahhoz, hogy előkapd a gépet és csatt legyen egy jó képed. Egy bonyolultabb vázzal szerintem nehezebb megtanulni az alapokat.....
What else?
-
ATM_automata
őstag
válasz grabber #17742 üzenetére
Teljesen érthető a hezitálásod. Valóban nehéz a döntés, de szerintem csak addig, amíg nem veszed kézbe a jelölteket. Ha nem tetszik úgyse veszed meg, legyen akármelyikről is szó.
Érdekes dolog ez a "kihasználom-e" vagy sem történet. Egy példa (remélem jól írom le.): A D7000 tudja azt, hogy a beépített vakujával iTTL vezérlést ad Slave módban használt Nikon iTTL vakuknak. Ami állati jó dolog, mert nem kell semmi távvezérlő a külső vakukhoz, mert a beépített vaku indítja és leállítja a külső vakukat és közben nem mint hagyomáso vaku üzemel....(remélem jól írtam le). Szóval ez nekem nagyon tetszik. Pl egy csoportképnél ahol két oldalról villantod be a vakukat milyen jól jön. Csakhogy ehhez a D7k-n kívül még kell legalább 2 gyári nikon vakudnak lenni, amiből a SB900-at veszed már meg akkor ha ilyet akarsz, ami darabonként 100K...tehát elmondható, hogy bár a vázad tudja az adott funkciót, a nem kicsit borsos árú kiegészítők hiányában kihasználhatatlan a számodra. Nem vagyok nagy mágus, de én inkább azt szoktam észre venni, hogy jó lenne egy makro obi, vagy egy 10-20-as (amit meg is vettem), de olyat még nem tapasztaltam, hogy valamit azért nem tudtam lefotózni, mert a váz korlátozott benne. Nyilván ha penge lennék, akkor érezném a váz korlátait is, de ez még odébb lesz.
Hogy miért nem gondolom azt, hogy hosszú távra kell tervezni egy vázzal? Egyre inkább azt látni mindenben, hogy gyorsul a fejlődés és rövidül a termék élettartam. A dSLR fotózás évekig elérhetetlen dolog volt, most meg négyzetesen nő a gépek száma a környezetemben és sokan csak automatába használják őket...megjegyzem nagy elégedettséggel. Szóval a vázak itt is olyanok lesznek, mint a mobilok....szerintem. Jó példa a D5000/D51000. Elkezdték felpörgetni a gyártók a forgalmakat, mert a kompakt kategóriából már kisajtolták amit lehetett. Megjelentek az "átszoktató" gépek minden gyártónál, mivel a 30-40K-s kompakt piaca se végtelen.
Nem csodálkoznék, ha szeptemberben megjelenne a D3200, 2Mpixellel nagyobb felbontással, beépített HDR és panoráma programmal, nem 24fps/fullhd hanem 30fps/fullhd videóval, valamint egy picit gyorsabb sebességgel.....sokan eladják majd a meglévő vázukat, amire lesz még 2 év gar, rádobnak 70-80K-t és megveszik kitbe egy olyan obival, ami még nincs és mehet tovább a játék.
[ Szerkesztve ]
What else?
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz grabber #17747 üzenetére
Basszus, mire végigolvastam, már azt sem tudom, ki kérdezett az elején, de azt hiszem te
Két dolgot biztosan tudok. Az egyik az, hogy én sem D7000-et vennék, hanem D5000-3100-90-ből valamelyiket, az árkülönbözetet meg obira költeném. Bár már sokszor leírtam (ráadásul én is úgy "loptam" egy jóbarátomtól), de inkább egy közepesebb váz jó obival mint fordítva. De ezzel csak azt szeretném írni, hogy tényleg gondolt át, hisz ha három éve erre gyúrsz, belefér még pár nap, 1-2 összehasonlító excell tábla, hogy mit tudsz kihozni a pénzedből. A másik, hogy ha tényleg D7000-et szeretnél, mert ez álmaid váza stb..., akkor ne hallgass senkire, vedd meg, hisz az ember ne mondjon le az álmáról azért, mert pár ismeretlen a fórumon ezt mondja
Pl: d7000 + 18-105: 324.800
d90 + 18-105: 221.800a különbségből kijön mondjuk egy 35/1,8, egy jó állvány és egy jó hátizsák.
A hosszú bevezető után a kérdéseiddel is foglalkozva: én biztosan maximum 4-8 gigás kártyát vennék, igaz abból 4-5 darabot. Így valószínűleg drágább mint egy nagy, ám ha probléma van vele, akkor kevesebb adat (=esetleg megismételhetetlen kép) megy a levesbe. Állványt csak akkor, ha tényleg sok esti, rossz fényviszonyok közti (templombelső, lakás este...) képet szándékozol. 1-2 ilyen kép erejéig "minden állvány" bárhova, akár egy székre, illetve a fotóstáskára is leteheted a gépet, önkioldóval vagy távirányítóval elsütheted. Vaku dettó. Sokáig meg lehet lenni nélküle, én az enyémet alig használom.
Én még a kiegészítőkkel számolnék azért, memóriakártya, szűrő(k), lenspen, körtepumpa, pótakksi, táska is elég szép summába kerülnek, és szinte mindet célszerű elég sürgén beszerezni. ez szerintem kb 20-30K HUF..
Holnap majd jól beletépünk...
-
PRO-peller
senior tag
válasz grabber #17742 üzenetére
".Ha meg kinövöm,akkor veszek komolyabbat,amikorra már tudom mit,merre és hogyan."
Szerintem nem ennyire sarkos fogalom a fgép vázaknál a kinövés szó. Inkább a kihasználhatóságot jobban szeretem hangsúlyozni. De látom már nem ejtettek a fejedre mégsem. Bár lennék én is olyan fiatal mint te! Mindenbe belefognék!
-
i4s
tag
válasz grabber #17742 üzenetére
Tokeletesen egyetertek a mondandod-al. Az ar miatt inkabb szavaznek a hasznalt D90-re esetleg megnezgetnem meg a D300-at hasznaltban. Hozza egy jo uveget ( indulonak ) 18-105 aztan majd ha mar latod mit szeretsz fotozni akkor lehet nezgetni komolyabb uvegeket vakut stb-t.
-
i4s
tag
válasz grabber #17765 üzenetére
16-85-om van, az esetek 90%-ban ez van a gepen. Nekem bevalt es ha ujra kene dontenem akkor is ezt vennem. (18-135-rol valtottam) Varosokban, belterben, turazasnal jol hasznalhato. Igazi maszkalos obi. A 85-os vege portrehoz is jol johet. A kepminosege es az objektiv epitese jo. A nagylato vegen 16 vs 18 mm a gyakorlatban jelentos elony lehet foleg ha korlatozottak a lehetosegek mozgasban. Nekem a 85 feletti resz nagyon ritkan hianyzik. (igaz ha kell ott a 70-300) Ellenben elegge dragus, foleg ujonan. Amennyiben a keret engedi inkabb ez mint a 18-105.
-
i4s
tag
válasz grabber #17767 üzenetére
18-105-om nem volt, igy ezzel csak olvasat ill az interneten fent levo kepek alapjan tudom hasonlitani. Ellenban a 18-135 ( ami nagyjabol ua minoseg es felipites mint a 18-105) es a 16-85 kozott jelentos elteres van pozitivban az utobbi javara. Torzitas foleg a zoom vegen, CA valamint az elesseg es reszletek. Ezen felul a 18-105 muanyag bajonettes mig a 16-85 fem bajonettes. Amennyiben elkezded cserelgetni az objektiveket akkor elobb utobb elojon a kontakt hiba. Ezen ugyan konnyen lehet segiteni 1 kis alkoholos fultisztitoval, csak maceras es neha kellemetlen, neha pedig idegesito, hogy mozgatnod kell az objektivet a vazon, hogy fotozni lehessen es ne csak az error jelzest bamuljad. Erdemes a photozone.de oldalan megnezni mindket tesztet.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen