- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen videókártyát?
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi haladó szinten
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz laccczka #69939 üzenetére
a VanVan nagyon jo kis motor, de azert napi 120km-re mast valasztanek
megfelelo motorvalasztas eseten a koltsegek minimalisak
en jo idoben motorral jarok melozni (kb. 90km/nap), es a kopoalkatreszeken kivul nem nagyon van koltseg: gumik, olaj, legszuro, fekbetet evente csere, lancszett 1-2 evente attol fuggoen mennyit jarsz vele
egy atlagos fogyasztasu autohoz kepest szerintem olcsobbra ki lehet hozni, es _sokkal_ elvezetesebbviszont a helyedben en azert elgondolkodnek egy korlatlan A jogsin (vagy ha a korhatar problema akkor legalabb A2-n)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz laccczka #69939 üzenetére
Országútra, nagy forgalomban nem javasolt a 125-ös kategória, mert a kamionok gyorsabbak lesznek nálad. Talán a CBF 125 meg a kis Varadero a kivétel, a többinél csak (valós) 80-85 km/h utazó sebességgel számolhatsz, ami kevés. 2 és fél évig 125-ösöztem, Erdélyt is kétszer megjártam vele, így van ilyen irányú tapasztalatom. Muszáj a nagyobb vas, ha más nem, legalább egy 250-es. Ahhoz viszont már A2 jogsi kell legalább.
(#69940) doc: ellentmondanék neked: a VanVan - bár nagyon jól néz ki - az még külön a sánta tetű esete, az én kis hajdani csopperkám sokkalta jobban gyorsult annál, mégis kevés volt.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
válasz laccczka #69943 üzenetére
Hasonló motor mint a Van Van a Yamaha Trailway lenne de azt egy ideje nem forgalmazzák. Csatlakoznék a többiekhez, szerintem sem érdemes A1-el szenvedned. Csinálj A2-t és kinyílik a világ. 300ccm-400ccm gépkategóriával még vátosban is nagyon jól el lehet cikázni, de ha kimész akkor sem kell a belük kitaposni a 90-hez. Nekem pl 650ccm-es motorom van amit lehet A2-vel is vezetni.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Geresics
addikt
válasz laccczka #69943 üzenetére
Csatlakoznék az előttem szólókhoz: 42 évesen öreg vagy Te már bohócnak, hogy egy 125-ösön teszteld az őrangyalod!
Ha sokat mész városon belül, nagy forgalomban, akkor a 300-400ccm lesz a nyerő, mert azokkal könnyű lavírozni (még kezdőnek is), és városon kívül sem öl meg a román kamionos.
Ha inkább városon kívül mész, akkor pedig A2-vel mehetsz 35kW-os motorig, és abba már sok 600 feletti is belefér!A rendelkezésre álló összeg (és hogy hány éves legyen a motor) viszont sok mindent meghatároz!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vlevi
nagyúr
válasz laccczka #69943 üzenetére
Akkor is érdemes megcsináltatni a korlátlan A-t. Nem néztem utána, de szerintem ugyanannyiba kerül mint egy A1, vagy A2, és nehogymár azért ne tudd megvenni a számodra tökéletes motort, mert 1kw-al erősebb az A2-nél. Vagy 1-2 év múlva elkap a gépszíj, és vennél egy nagyobbat, mert túrázni is szeretnél, akkor megint gond az A2.
-
Archer
őstag
válasz laccczka #69939 üzenetére
Tavasztól őszig működik az ötlet, tegyük hozzá. Bár biztos lesz ellenvélemény, de szerintem napi 120km-re kb. a novembertől márciusig, áprilisig tartó időszak kiesik. Persze vehetsz százezrekért mindenféle szélálló, minden álló, fűthető cuccokat, de a motornak akkor is csak két kereke van. Ha ezt belekalkuláltad és addig kibírod a Magyar Királyi Államvasutak szolgáltatásával, akkor nem szóltam, de ha nem, akkor inkább néznék valami keveset fogyasztó benzines kisautót erre.
HGabor89: az összes ilyen régi nagyobb névre igaz, a zöld Bosch is gagyi lett. Ott ugye a kék a profi de régen a zöld is teljesen jó minőség volt ilyen otthoni barkács célra. B&D flexünk még mindig megy, pedig már lett nyektetve elég sokat, csak az még Made in England, meg ~10 éve volt 25k, akkor ilyen 7-8k-s pálcás cuccaik nem is voltak.
Vedd amelyik szimpatikus, amire neked kell jó lesz, de nagy csodát nem kell várni tőlük. Mondjuk én pl. sosem estem neki a motornak ilyen nagynyomású ketyerékkel, járdát lemosni meg hasonlókra jó, de egy finom szőrű kefe, egy slag meg egy jó pisztoly szerintem sokkal "humánusabb".[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz laccczka #69939 üzenetére
Én még mindig fenntartom azt a véleményemet hogy egy motor 250ccm felett soha nem lesz olcsóbb a kevesebb fogyasztása miatt mint egy autó.
A spórolás miatt ne vegyél motort mert nem fogsz vele spórolni. Amit esetleg megspórolsz az üzemanyagon, annak a többszörösét fogod majd olajcserékre költeni, láncszettre költeni, gumira költeni, meg ruhára, bukósisakra és minden ilyen kiegészítőre. Nem fogja megérni, soha nem fogja visszahozni az üzemanyag differencia a plusz költségeidet ezt garantálom....Ha a motorozás miatt akarsz motort venni, az egy teljesen más dimenzió.
És 500ccm alatt semmit nem vennék a helyedben, napi 120km-re pedig végképp nem..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Polemius
aktív tag
válasz laccczka #69946 üzenetére
Ilyen célra szerintem pl. a Suzuki GS500 kimondottan jó választás lehet. Normál karbantartás (ami ez esetben nem egy vagyon) mellett kimegy a világból, van belőle fojtott verzió (de ha már nem B125, akkor érdemes A-ra menni), és elég sok van a piacon.
Bogyo112 is ilyenre nyergelt át, biztosan megosztja a tapasztalatait, ha kéred. -
Geresics
addikt
válasz laccczka #69971 üzenetére
Minden érvedet értem, és elfogadom!
A leírtak alapján tisztázódott a keret, és az "életkor" is. A VanVan helyett azonban én megnézném a helyedben az Inazuma 250-t! Alig drágább, mint a VanVan, ugyan az a hitel van erre is gondolom, és azért mégis 2x akkora lökettérfogatról beszélünk!
Magáról a motorról sajnos semmit nem tudok, de google-vel találhatsz magadnak teszteket (pl. MotorRevü)!
Tényleg életveszély városon kívül ha nincs tartalék a motorodban![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
félisten
válasz laccczka #69971 üzenetére
Akkor motorral el fognak taposni, mármint ha ennyire csontra betartod a sebességeket. Nem úgy tűnsz mint aki tudja mi lesz ha felülsz egy kis motorra. Mai fejjel kihagytam volna mindent ami mondjuk egy nexus 500-as nagyrobogó alatt van.
Véletlenül sem neked címzem, de mivel leírtad csak kijön. Azt aki óra szerint annyival megy mint ami a táblán van attól fel tudok robbanni. Újabban én nem tudom, de annyi hasonlóan lassan haladó járműbe akadok bele.... 2-3 napja. Ranault tália elől, mögötte kocsi sor, nem kicsi. Látom, hogy óra szerint 50-el mentünk. Kielőztem a sort jóóó nagy ívben Lfalun. Figyu, mert durva lesz. Beértem Endrére. BEVÁSÁROLTAM és az a pappa akkor ért be mögém a lámpához miután végeztem, kivártam a sorom meg minden. Ilyen 100km-eket 1 óra alatt megteszek. Melóba a 15-öt legutóbb 13 alatt tettem meg, hajnalban. Amúgy csak nem aludtam, nem harapok.Értékeld át a dolgot és vegyél nagy motort, mert ilyen kis 125-ö visító csodákkal el fognak taposni.
-
canniball
nagyúr
válasz laccczka #69971 üzenetére
Anélkül, hogy bármiről meg akarnálak győzni:
- tapasztalatból tudom alátámasztani amit nauro kolléga ír: a CG125-tel nagyon meg kellett gondolnom, hogy egy "tájnézegető módban" közlekedő autóst mikor állok neki előzni. Ráadásul ha a sofőr ilyenkor ébred rá, hogy a 70-80kmph az nem 90 és a gázra lép (a motort sok autós kihívásnak veszi), akkor az a kevés tartalék is két másodperc alatt lenullázódik.
Városban nem volt gond, ott "felvette a versenyt" a legtöbb autóssal (nyilván a bömbisekkel nem).
- ha rossz az út felétek akkor emiatt is meggondolandó, mivel lassabb leszel a többi közlekedőnél az illendőség és a veszélyek elkerülése miatt is a sáv jobb szélén kell majd haladnod, márpedig az út jellemzően ugye ott a legrosszabb. A Van van-ra nem tudom milyen futóművet szerelnek, de itt a környéken van olyan útszakasz amin a CG-vel inkább visszafordultam mert úgy éreztem kirázza belőlem a lelket, az SV-vel ugyanott bár nem fénysebességgel de nagyobb gond nélkül át tudtam csapatni.
- az új motor alacsony kamatra csábító lehet ha belefér a büdzsébe. De az egyik "nagy igazság", hogy egyszer minden motor az oldalára kerül (nem feltétlenül azért mert ökör módjára veretnek vele, lehet akár egy rosszul sikerült letámasztás is az oka) és ha az egy új motor akkor jobban fogod sajnálni (persze ha használt akkor sem jár fölötte táncot az ember). Én úgy gondolom egy dolog szól az új mellett: az előélete (egész pontosan hogy nincs).Summa summarum: ha úgy érzed elég az A1 csináld azt, legfeljebb ha később úgy ítéled meg hogy kevés 2 éven belül úgy rémlik relatíve nem nagy felárral ki lehet hozni a különbözetit (mármint a kettő együtt az A-hoz képest). Az új motor helyett viszont inkább egy jól megnézett hadználtra voksolnék.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Debilon
addikt
válasz laccczka #70009 üzenetére
bár nem nekem szólt a kérdés, de a 200-as VAN VAN nem fog beleférni a A1-be a 12KW miatt, mert tudomásom max 125 cm3 és 11 kW a határ
de szerintem is minimum A2 amit érdemes, hiába vagy hozzászokva hogy a biciklivel folyton letolnak stb. motorral azért más lenne, országútra minimum 3-400 ccm, főleg ha forgalom is van rajta és nem vidéki mellékút
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
kisninja
őstag
válasz laccczka #70009 üzenetére
Ha ennyit tervezel motorozni Tedd le az A-t nem buksz vele semmit, hidd el nem bánod meg. Illetve
azt a vizsgát nem veszik el. Minimum valami 400 as 500 as kellene azt nem hajtod szét, és megy is. Tavaszól őszig ott lesz a széles mosoly ha olyan motort veszel. Én is 0 a tudással 750 est vettem. Nem bántam meg és nem is vagyok azért már olyan fiatal se. Én hobbinak vettem.powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Geresics
addikt
válasz laccczka #70009 üzenetére
Nem ismerem ezeket egyáltalán, de azt látom, hogy 11LE helyett ez már 16LE, ami határozottan életképesebb! (Az Inazuma 24LE...)
Stílusról, ízlésről vitatkozni felesleges, van akinek ez jön be, van akinek a pályagépek, és van, akinek az endurók. Ami nekem nem tetszik, az a 6,5 literes üzemanyagtank! Biztos alig eszik, de azért lehetne nagyobb is, pláne, hogy Neked egy utad 120km!
Ráadásul a 200-as ára már majdnem 1,5MFt! Annyiért azért már bőven van választás, más gyártóknál is! Ha jól tévedek, pl. a BMW G310 is csak 1,6MFt lesz, és az 34 LE ! Tudom, hogy tök más stílus, de azzal már nem csak túlélni lehet, hanem jót motorozni is! De a többi gyártó is biztos kínál valamit már ilyen áron, én sajnos nem ismerem a teljes kínálatot...
A Yamaha, amit linkeltél már sokkal jobb volna, ha nem kérnének érte irreálisan sok pénzt (2,1-2,2MFT!)Csak azt tudom mondani, hogy szánd rá az időt, és menj el, próbálj ki több motort! Ülj rá, vezesd, akár használt változatban is! Ekkora beruházást hosszú távra tervez az ember, és ha most rosszul döntesz, akkor annak hosszú ideig iszod a levét! Épp ezért mindenképp megéri az a pár nap, amit beleölsz a mászkálásba!
Az, hogy ki mennyire gyorshajt, téged ne érdekeljen. Én sem vagyok egy "táblabálványozó", de aki betartja a KRESZ szabályait, arra még olyankor sem mondok csúnyát, amikor épp sietnék. Apám, aki 50 évig vezetéssel kereste a kenyerét (és a mienket egy ideig), azt mondta nekem, amikor 98-ban leraktam a jogsim: "mindig annyival menj, amit Te biztonságosnak érzel! Ha valaki gyorsabban akar menni, ne hagyd, hogy belehajszoljon a nagyobb tempóba! Ha menni akar, úgy is elmegy amint tud, Te legfeljebb segítsd a biztonságos előzésben!" Szerintem tök igaza volt. Annyira még sosem siettem, hogy ne érjek oda...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz laccczka #76290 üzenetére
Nah az ittas vezetés az, ami miatt bárkit agyon tudnék b@szni. Iszonyúan felkúr az ilyesfajta felelőtlenség.
Nyilván retardált a fazon, ültessék le egy 8 évre, aztán lesz ideje töprengeni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
CyberPunk666
senior tag
válasz laccczka #76290 üzenetére
Komolyan meg kéne nézni, hogy be lehet-e perelni a bíróságot, amiért ez a barom szabadlábon volt, a balesetkor...
12 alkalom után, mégis mit keresett még kint?A cikk végén a járművezetéstől eltiltásnál azért egy kicsit mosolyogtam, eddig is jogosulatlanul vezette 13 büntetést begyűjtve...
Szerencsére a cserbenhagyásos balesetért már letöltendőt fog kapni, kár, hogy meg kellett várni a bajt. Én ezt megelőzhetőnek tartom, ha mondjuk a 3-4. alkalom után bezárják egy fél évre...
Aztán minden újabb esetnél X * 6 hónap, ahol x az ismétléseinek a száma.A cserbenhagyókat, meg évekre kivonnám a forgalomból már alapból, vezetéstől pedig örökre eltiltanám őket, automatikusan. A legundorítóbb dolog, mindenki hibázik, de aki otthagyja a sérültet az fizessen egész életében. Mert nem tudhatja, hogy mi történt, akár a cserbenhagyott élete is múlhat rajta, minden esetet alapból így kellene kezelni, mindegy, hogy végül mennyire sérült. Aki otthagy, arra nagyon szigorúan le kell csapni.
-
tboldi
nagyúr
válasz laccczka #85156 üzenetére
Így egyszerűbb a menet. Az én esetemben a másik fél az Astránál volt, ami ugye kivonult Mo.-ról, ezért a MABISZ közvetít. Emiatt megy olyan nyögvenyelősen.
Sőt, tegnap a levél elolvasása után felhívtam a kárrendezőt, és azt mondta, hogy az orvosszakértő véleménye sem érkezett még meg cirka 2 hónap alatt...(#85160) laccczka: Itt meg a tárgyalásig tagadott mindent a hölgyemény.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz laccczka #85164 üzenetére
Engem is keresett több cég, de egy olyanra esett a választás, amit a szubintenzíven ajánlottak a nővérkék és már kb. 10-15 éve létezik (20%-ért cserébe).
Én is küldözgetem szorgosan a papírokat, de sajnos mégsem megy olyan gyorsan.
Eleinte nem ismerte el a másik fél a tettét, elrendeltek műszaki szakértőt (neki is vagy 2 hónapba került megírnia a véleményét), az ügyészség is ült rajta egy darabig. Aztán végre 2016. májusára kitűzték a tárgyalást, de pár nappal előtte telefonáltak, hogy szeptemberre halasztják, mert a nő szülni fog (valószínűleg nem véletlenül)... A MABISZ meg egészen a bírói végzésig azzal hárított, hogy nem egyértelmű, hogy az ügyfelük (az Astra képviseletében) okozta a balesetet. Ezután márciusig nem történt semmi, csak egy beutalót kaptam a győri igazságügyi orvosszakértőhöz. Majd 1-2 héttel később egyszer csak utalták a "járulékos költségeket", a 20%-ot levonva 350k forintot. Ebből még hiányzott az útiköltség, úgyhogy reklamáltam és kaptam még 80-at kb. 2 héttel ezelőtt.Itt tartunk most. Szerdán kaptam a fenti levelet, amit
holnapma vissza is fogok küldeni kitöltve, illetve mint kiderült, az orvosszakértő véleménye sem érkezett még be, úgyhogy arra is várunk egyelőre.Szóval rajtam és a kárrendező cégen kívüli dolgok miatt húzódik ennyire, sajnos.
-
tboldi
nagyúr
-
-
emre
veterán
válasz laccczka #85487 üzenetére
Örülünk, akkor nincs nagy baj.
A gyújtáskapcsoló is lehet hibás, elmehetett egy szál, nekem sikerül kihúznom egy madzagot belőle mikor a futómű cserével bohóckodtam. Vagy valamilyen relé elment aludni (Yamahákon az index relé tud hasonló problémát csinálni). Azt kell kitalálni, hogy ha itt zárod és teker, akkor ha a gyújtáskapcsolónál zárva az áramkört miért nem teszi ugyan ezt.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz laccczka #85494 üzenetére
Az indító egyszerűbb, de kevésbé valószínű hogy ott a baj.
A gyújtáskapcsolóhoz idegek, rutin, és némi gyakorlat is kell.Szerintem vidd el villanyászhoz, hogy mérje ki hol a probléma, most már nem a sötétben kel tapogatóznia.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Topiccsendőr
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok