- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen processzort vegyek?
- Gaming notebook topik
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- Milyen asztali médialejátszót?
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- OLED TV topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Döglött Róka #149029 üzenetére
Jolvan, majd meg masszirozunk azert, hogy ez a sok hsz ne vesszen karba
(ne vedd komolyan. tokmindegy, hasznosnak nem gondolnam, de szorakoztato azert még lehet)
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Döglött Róka #149044 üzenetére
A magyarazat magyarazatra szorul.
Neked leginkabb azert halott 3000 alatt, mert 125 osod van.
minden akadaly nelkul lehet 3000 alatt menni pl egy flatplane sor4el. Crossplane-nel nem, igy V4el sem.
V2 vel van amelyikkel lehet, es van amelyikkel nem.
Szoval ez leginkabb motorfuggo.
A karbonlerakodasrol epp nemreg linkeltem fotot.Olajnyomas problemak nem szoktak jelentkezni, meg azoknal sem, akik teljesen szarul hasznaljak a motorjukat, pl hypermilerek. Azok rangatas hataron kepesek szazezer km-eket akar egyhengeressel is utazni. Es ez megint motorfuggo, de nagy altalanossagban a japan4 hengereseknek teljesen mindegy.
Ha hirtelen ranyitod a gazt mondjuk a legelterjedtebbnek nevezhezo szivo 4 szelepes motoron alacsony fordulaton, (a szelepek szama meghatarozza azt a fordulatszamot, ahol a hengerfeltoltes idealis tud lenni) - semmi nem tortenik. Nemhogy a nyomatek nem tud hova menni, hanem az a nyomatek nem letezik, mert hiaba nyitod ki a fojtoszelepet, nincs lendulete a gaznak, tul nagy az atmeroje mindennek, eleve lelassitod a gazoszlopot vele.
A kuplungkosarak szetverese nem jellenzo, mert a kuplungban van rezgescsillapito ennek elkerulesere. A jellemzo, h nehany konstrukcio rossz, a szegecseket megvaltoztattak tobbszor is nehany gyartonal. Leginkabb a fillerbszas miatt. Illetve a sok km emelle, amit a laikusok egyszeruen nem tudnak feldolgozni, es mindenfele anekdotak lesznek kitalalva a meghibasodasokra, hogy bizonyos olaj, bizonyos fordulat, bizonyos hasznalat miatt hibasodik meg vmi, nem azert, mert egyszeruen van egy olyan futateljesitmeny, ahol egy alkatresz elkopik. (Es megintcsak melyik motorrol beszelunk)
Hatso lanckereknel ugyanugy rezgescsillapito gumi van, ami menedzseli ezeket a dolgokat.A kuplung betegseg nem kobcenti fuggo, hanem konstrukcio/marka fuggo.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz 3800+ #149048 üzenetére
Nem, a leegesre hajlamos generatorokat a legjobban azzal tudod ovni, ha minel tobb fogyasztot rakapcsolsz.
Viszonylag keves az a motor, ahol a fotengely meg van furva, es azon a furaton keresztul ontozod a tekercset. Lenginkabb csak felig-negyedig er bele az olajba.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
[link]
Az Xsr900gp az fz400 szinekben is nagyon jol nez ki.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz dellfanboy #149074 üzenetére
Z900 alapok?
Nagyon jol nez ki ez is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #149089 üzenetére
Meg kellene nezni, hogy az also tugorgo milyen allapotban van, altalaban az szokott elkoszonni.
Hogy csorren a dugattyu, az sajnos nem eleg exakt.
Amit meg kellene nezni, az az, hogy leveszed a gyuruket a dugattyurol, betolod a dugattyu szoknyajaval, vagy tetejevel a hengerbe, es megmered a gyuruvegeknel a hezagot.
A hengernel a kopast a legkonnyebben ugy deritheted ki (vagy a gyari meretet) hogy a nem terhelt oldalt megmered, aztan a terhelt oldalt. Azonnal kijon mi a kulonbseg. A nem terhelt oldalon lesz meg honolas is.
(Nikaszilon is van honolas, csak a versenymotorokon, vagy production racerek-en nincs honolas)A dugattyu nehez ugy, mert nem mindegy hol mered, a terhelt oldalon egy kicsit lejjebb mered a szoknyat, es azonnal mas erteket kapsz. Japanok altalaban a szoknya aljatol 1 cm-t adnak meg, de nagyon pontatlanul lehet merni. Illetve a kopas eleve latszik a szoknyan. Sima huzastol nem lesz keskenyebb, bar alakvaltozast szenvedhet hotol, de ez valszeg ontott dugattyu, nem jellemzo ra ilyesmi.
Tehat jelenleg a henger-dugo illesztes ~ 0.08mm
El lehet vele ketyegni, de kb 1 tized es afelett magas fordulaton torni fog a dugattyuszoknya.Az alakhibat ki kellene honolni belole es nagyobb dugattyut gyuruszettel belevenni.
A legfontosabb, hogy indikatororaval valahogy az also tugorgot ki kellenne merni, mert most megkinaljatok egy passzosabb henger dugoval, nyelezes, nagyobb nyomatek aztan...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #149091 üzenetére
En ezt a tugorgos reszt nem ertem, de valszinusitem, h a tugorgo szelessege mas.
A gyuruhezagot igazabol ha meg van rendelve az uj gyuru-dugo szett, akkor mar nem erdemes megnezni, de en azzal szoktam kezdeni, mert abbol meg lehet saccolni, h a dugattyu volt rossz meret eleve a beepitesnel, vagy valoban ennyit kopott minden. Ha tul nagy a gyuruhezag, akkor altalaban a nikaszilban is van 1-2 szazad, ott, ahol fenyesebb.
Ezert is furcsallom, hogy ugyanolyan a terheletlen es a terhelt oldalon is a merete a hengernek.A dugattyut terhelt oldal legaljan mertetek? Vagy hol?
Osszerakasnal gyuruhezagot megint merjetek le, mert sokszor kell utanamunkalni. Sot igazabol a préstávot es a kompresszio viszonyt is mindig ellenorzom, es javasolnam osszerakasnal ezeket.
Pepecs munka kimeregetni, de parszor megragadt volna nehany henger, ha nem csinalom.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #149101 üzenetére
Sztm nem veszes, de mit tekintesz szoporollernek? nekem semmilyen problemam nem volt vele palyamotorkent sem. Nagyon megbizhato volt, es eleg szurrealis, ahogyan motorozni lehet egy ~110 kilora lefogyasztott 30 loero feletti 2T vel.
RS125 el jo tapasztalataim vannak, most is van 2 db belole a garazsban. Az nsr joval butabb, es nem annyira elterjedt, de az is tud jo lenni biztosan.
A szoporoller resze az, ha olcson veszel egyet. Haaat igazabol, ha dragan veszel, az is ilyen. azonnal szet kell darabokra szedni, mindent megcsinalni- tehat amit a korabbi tulajdonosai elsporoltak- ezutan eleg sokat kibirnak. Nekem tobb mint 1000 nyelgazas palya km utan (van az talan 2000km is) sem kellett semmit cserelni, ugy, hogy a kompresszioviszony 14:1, ki van nyitva a kipufogores jobban, hogy el tudjon forogni 13 000 ig, ami ki is van hasznalva. (Ha erdekel video rola, az elozo setupot belinkelhetem, hogy hogyan forgott, azota eleg sok valtoztatas van rajta, es megjobban meg van piszkalva)
Ezido alatt ket fekbetet fogyott el elol, tehat ez a futasteljesitmeny annyira nem keves, ahogy elsore kinez.
Utcan pedig teljesen elheto.Amig utcai volt az egyik RS125-osom, addig egyszer megneztem a vegsebesseget, az valos 164 volt a gyari attetellel, egy elrepedt gianelli-vel (ezt csak kesobb vettem eszre), tehat a hengert fel se tudta rendesen tolteni a nyomashullam. Ekkor az 1200 as banditos tarsamnak a km oraja 170 felett mutatott. Kerdeztem, hogy nem vagyok amugy utban, vagy nagyon kell ram varni? De razta a fejet, es azt mondta, nagyon dinamikus ez a kis szar.
Aztan az egyik haverommal csereltunk, neki 954 es cbr je volt es nem szeretnek tulozni, de a 954 nek szokatlanul kellett huzni, hogy tempoban maradjon az ember. Termeszetesen ne ugy kepzeld el, hogy az ezresnek meglepetest okoz egy ilyen kis fospumpa, de ha nem figyeltem oda, akkor rendesen huzni kellett a gazt, hogy utolerjem a sajat motoromat, aminek a szaga is jo volt, es akkor nagyon buszke voltam, hogy mennyire jo egy ilyen 2T. meg egesz tisztessegesen sikerult osszeepiteni.Rsvt mindenkepp probald ki.
Vtr bol lehetoleg ne az F et hanem az sp1 vagy 2. Az F sztm nem jo motor. Vagyis mire nem jo-ugye?, mindenesetre egy rsv utan szanalmas. 600sor4 sportmotorok sztm mind egykutya, egyen ultel, az osszesen ultel. Gyarilag nem jo rugoero, jo motorblokk, rossz fek, es olcso futomu. Talan 2006 tol felfele ez mar nem igaz. Azt hiszem 2008-2009 volt a motorepites aranykora. Azota az elektronika rengeteget fejlodott, de nekem ez a ket ev, amikor a legtobb innovacio es jo motor kerult a piacra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #149110 üzenetére
Folyton szervizbe kell hordani-ez igaz, ha a 90-00 es evek evjaratait nezzuk. Kesobb kifejtem.
A magyar jarmufelhozatal pedig siralmas, gyakorlatilag 99% ban olasz-osztrak-nemet import, visszatekert oraval, ilyen motoroknal, ha nem szeded szet darabokra, es nem cserelsz mindent anyagi totalkar kereteben, akkor az a motor bizony olyan lesz, hogy mindig kell rajta valamit csinalni.A ducatinal a 748 asban desmoquattro blokk van, ennek a blokknak a leggyakoribb gyengesege a kenyszervezerles himbainak krom bevonata. Nem halalos, de ha nem tudja vki mihez kell nyulni, es lejon a kromreteg, akkor nagy lesz a felhaborodas, es a szamla is.
Maga a forgattyusmechanizmus, szelepek, valto stb nem gyenge. A problema a 10e km es szervizintervallum, (akarcsak a 2szelepes monster-sporttouring szerian) ami nem csak olajcsere, hanem szelepellenorzes is. A kulonbseg, hogy a 2 szelepes desmodue modelleken alig kell vmit bontani, es egy szelephezag beallitassal megvagy 1-1.5 ora alatt. Ellenorzes meg meg kevesebb. De egy desmoquattro szelepellenorzes joval tobb ido. Ezert az ilyen motort csak az engedheti meg maganak, akinek van penze lóvéra. (Vagy szakertelme van, celszerszamai es ideje)
A 998 utolso szeriaiban testastretta blokk van, (999) akarcsak az utolso monster s4rs ben (az is eleg bszos motor, ha teheted probald ki). Vegre nem 10e km es szervizintervallum, erossebb, stabilabb motor, nincs problema a himbakkal. Mindenkepp a testastretta blokkos 998 at javasolnam, ha nagyon vennel egyet hosszu tavra. (Baszottdraga inkabb vennek egy modernebb japan 4 hengerest )
Celszarszamok kellenek a desmoquattrohoz, a testastrettahoz is sajnos. Szijcserehez, szelepallitashoz is.
Egy japant mindenfele celszerszam nelkul lehet uzemeltetni.Hogy megnyugtassalak, a fojtoszelepszinkron egyaltalan nem fontos muvelet. Az R1 mar lassan 6 eve nalam van es soha nem csinaltam rajta ilyet, a vfr is jol ketyeg, hozza se nyulnek feleslegesen. egyedul a ducatin kellett csinalni, es azt sem ugy-ahogy az emberek elkepzelik- ezt a co miatt kellett csinalni a tüv-re, es leginkabb asszinkronnak neveznem, mert el kell rontani a ket henger vakuumat egymashoz kepest a co ertek miatt. es nem vagyok hajlando 100e forintert prop-tech gepet venni hogy meg tudjam csinalni. Egyszeruen a ducatin kivul nincs ra szukseg.
Sztm 2T-t mindenkepp vegyel
VTR- sp vel nekem sem sikerult mennem, illetve mara annyira tularazott lett, hogy olyat nem vennek, mert abbol a penzbol egy sc59 est veszek, ami hatvanyokkal jobb motor, es az sp1 rol amugy sem hallottam szepeket. Es egy szar motororert sok penz... szart csakis olcson.
Az RSV elso generacioja nagyon jo koncepcio, tartos az a rotax. Futomu fek is van rajta, de mara le vannak harcolva. Az rsv mille utan az rsv1000 szeria km ora odo- ja felejteni tud, ha az akku nincs kiveve vagy lekotve vmilyen muveletnel (van rola service bulletin, de a konkretumot mar elfelejtettem) ezert azok a motorok sem a valos futasteljesitmenyt mutatjak, igy rizikosak. Talan ezert lehetnek egy arban egy alsofiokos modellel.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #149123 üzenetére
En egyszeruen semmi olyat nem tudnek venni elvből, ami 20+ eves, es olyan arakon megy, amibol egy 2015-os zaszloshajot is vehetsz vmelyik markabol. Ami tenyleg nagysagrendekkel jobb motor, mar a korabol adodoan.
Es a regi desmoquattroval ellatott superbike-ok tenyleg jol vannak atgondolva, tehat kb 6 csavarbol leszeded a tankot, ami az airbox teteje egyben, a farokidom felhajthato, gyorszáras minden eredetileg.
5 perc alatt a motorblokknal vagy, de amikor a kormanyt utkozesig elforditod, es a kezedet becsiped a fejidom es a kormany koze.
Olyan szinten felbsz. Akarmilyen legenda lehet a 916 os, egy retardalt motor nalam.
Egyebkent kicsi penzbol is lehet ducatit uzemeltetni, de azok sajnos gyengek, de legalabb terhalos csovaz megvan, szarazkuplung is. Monster es ST 2 szelepes szeria. 3 es 4 szelepesek mar dragabbak.Az rs- hez uvegszalidom van, a gyari idomok eltunoben, vagy ami van, az serult. mar regi motor az is.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #149132 üzenetére
Nem volt tul lapos eszakon a taj?
Delebbre a hegyekbe el kellene menned ezzel a nagy doggel, samerberg es kornyekere, bayrischzell. Jo kanyarok vannak.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #149170 üzenetére
Voltam naluk nagyon regen, akkor befestettek a borruhamat egy mas arnyalatu de kb-ra olyan szinu festekkel, ahol serult. ami engem akkor tulkepp egyaltalan nem zavart, a lenyeg, hogy legyen a borruham seggen bőr még, de most egy normalis, arban is szemmel lathato borruhat akarok meretre szabatni, ugy, hogy olyan hatasa legyen, h amikor felveszem, akkor ne lassam, h ez meg lett izélgetve varrogeppel, szoval nekem ne legyen mindenfele sufni megoldas/ - igy sikerult kézszéttáras.
Nem tudom, hogy ők tudnak-e ilyet.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz dellfanboy #149184 üzenetére
Mar megvettem, szoval ezt a verziot kell vegigjarni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #149211 üzenetére
Kipufogo nelkul nem mindegyik 2T tud beindulni egyebkent, csak erdekessegkepp.
Minek a menete ment tonke? nem ertem a leirasbol.
A kipufogorés híd repedes az klasszikus a hondanal, tulkepp az osszes tipusan, ahol nem egy nagy kipufogorés van segédkipufogorésekkel (boost port) ott el fog repedni. Az aprilia megoldasa megbizhatobb.
Ilyenkor sajnos hengercsere. A hengert lehet javitani, de ujra kell nikaszilozni.Map szenzor, vagy nyomassszenzor biztos nincs benne, csak a terhelest kell latnia a gyujtashoz, tehat a
fojtoszeleptolózár allast egy potival.
En a korabbi euro besorolasnal a phbh-ban vagyok otthon, vhst-ben nem, de 170 es főfúvoka egy 28 as torokatmerohoz hatalmasnak tunik.
A phbh-ban 135 korul van teljesen ures arrow vagy gianelli csővel. 170 essel annyira dus, hogy a gyertya mar tisztulni sem tud, es lehorog nyelgazon.
De ennek utana kell nezzek, hogy tenyleg 170 es lenne a vhst ben.Itt is az also csavarban van a fofuvoka, sztm te vmi mas fuvokat neztel. 3 szamjegynek kell rajta lennie.
a hajtokar logasat nem erzed. Ha erzed, akkor nagy baj van. Oldal iranyban maszkalhat a hajtorud, a lenyeg a radialis jatek, azt csak indikatororaval tudod megmerni, ha kezzel erzed, az a blokk nem fog menni 100 kmt sem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #149231 üzenetére
Oldalra kb barmennyit mehet a hajtorud, az nem erdekes.
Sztm hetvegen utananezek ennek a vhst-nek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Epp nemreg beszeltunk rola. 916 os kb 20e km.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Kitoltam az esőbe a viffert, hogy cseppmentes szaradassal lemosom, mondom azert ramerek az akkura. hat alapjaraton 15V.
A megbizhato japanba kell vegyek egy fesszabalyzot.
Az a ridegtartott ducati legalabb teljes titokban egeti le a generatorat.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #149272 üzenetére
Csak nagyon vibralt a fenyszoroja fordulaton lathatoan erosebb lett.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Rc36/2 kerdesem lenne. A tompitott nalam mindket oldalt megy, de ahogy nezem, nem kellene gyarilag. Vki megcsapolta a bal oldali tompitott +-t atvitte a jobb oldalra. Megneztem egy kapcsolasi rajzot, elmeletileg a fo kabelkotegbol kellene jonnie egy 3. Kabelnek a jobb oldalon, de nekem gyarilag 2 kabel jon csak.
Szoval akinek van rc36/2-je van, annak tompitottnal eg mindket oldal?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #149322 üzenetére
Az aprilia fek azert harap, mert 320 as tarcsa van meg a 125 oson is, azzal a nyereggel, es azzal a betettel ami a 750 es shiveren van. Egy 125 oson... persze hogy fog rendesen.
Elsosorban betet keverekkel tudsz elerni fekhatas javulast. Ezutan a hidraulikus attetellel, tarcsaatmero valtoztatassal. Feknyereg monoblokkra cserelese talan annyit hoz, mint a fekcso, de a fekcso inkabb erzetet hoz, ha fekhatas javulast akarsz, elsosorban betet anyagot kell cserelj, ezutan mellyebben kell belenyulni, egy cso cserevel semmit nem ersz sajnos.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #149325 üzenetére
Hatarozottabb lesz a nyomaspont, de ugyanannyira szarul fog lassulni fem fekcsovel.
Egy brembo nyeregbe is rakhatsz vmi organic fekbetetet, az is egyszeruen rossz lesz.
Ha ez a dl650, akkor nem hiszem, h barmelyik gyarto gyartana olyan kevereket, ami csak 8-10 000 kmt-t megy el, eszi a tarcsat is, de emelle retteneteset harap.
Ez a szegmens ezt nem igenyli, amelyik gyarto egy ilyen betetet kihoz, az ehenhal belole.
Szoval a betettel talan vmit hozhatsz, de nem fogsz olyat talalni, amivel a feked jo lesz. (Mihez kepest, ugye...)Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz fattyu #149328 üzenetére
Nemreg az 1.4 zzr nel bontottam ki, nem sokkal jobb, de azert ne kereseregj, a 696 os monsternel a tank alatt van az akku. Le kell venni a tankot, es nem ugy, mint az ős-monsternel, ahol egyetlen gumiszalag tartja, hanem itt is tankboritas van, a tankban pedig a lambda szonda kabele, amire ha nem vigyazol (vagy elfelejted) es felemeled a tankot, elszakithatod. Ennel mar csak a 821-1200 es szeria a jobb, ahol a - polust elobb kell felcsavaroznod, valahogy alulrol feltolni a hatso kerek moge az akkut, egy harmadik kezzel felcsavarozni a tartot, majd a + polust a vazon keresztul csavarozd fel. Szikrazo elmeny, ha kicsit remeg a kezed.
Szoval ha nekem szarabb versenyt akarsz nyerni, ahhoz mas motorral kell indulnod sztmNem kell vastag drot. Ne kinabol rendeld
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz kriszti21 #149373 üzenetére
Legfokepp keves erovel mukodtetheto, jol adagolhato, azonnal harap.
Sajnos a legnagyobb gond a kommersz japan fekekkel, hogy tul nagy ero kell a mukodtetesukhoz, cserebe nagyon sokat elfutnak. Ezt az erokifejtest semmi nem valtja ki, se fem fekcso, se masik feknyereg, ha a surlodasi egyutthatoja a betetnek ugyanaz marad.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz kriszti21 #149377 üzenetére
A long stroke- kal lesz a hidraulikus atteteled olyan, hogy megkisebb keziero kell a fekezeshez, ezzel onmagaban nem lenne baj, azzal jol adagolhato lesz a fek, es legfokepp kis keziero kell ahhoz, hiszen az atettel ezt jelenti: nagyobb erot fejtesz ki, cserebe a a dugattyuút lesz nagyobb.
Azt a hibat ne kovessuk el, hogy kulon-kulon nezzuk a fek alkotoelemeit. A jo fek minden eleme jo. Nagy atmeroju tarcsa, jo betetkeverek, radialis főfékhenger, monoblokk nyereg, fem fekcso.Amit mondani akartam, uszonyereggel is lehet csinalni harapos feket, normalis betettel. Az en velemenyem az, hogy a betet a legfontosabb, ezutan kovetkezik minden a fék piramisban (ha egyaltalan van ilyen)
Illetve kisse tulzonak talaltam azt, hogy a 4 dugos feknyereg es az uszonyereg kozott eg es fold kulonbseg van, mert probaltam egy uszonyerges motort normalis betettel, es nem volt rossz a fek.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz kriszti21 #149379 üzenetére
Erzetre lehet hogy azonnal kemenyedik a fek az " uszo vs nem uszo " nyeregnel a nem uszo eseteben, de ez kisse atveros (sztm)
A keziero nem sokban valtozik, es a lassulas sem.
Sokaknak a jo fek egyenlo a kemeny, hatarozott nyomasponttal. A legtobb ismerosomnel is ebben kimerul a jo fek fogalma. Nalam kicsit mas, en felaldozok barmikor egy kis kemenyseget a kisebb erokifejtesert cserebe, nekem nem az a lenyeg, h kemeny legyen, hanem hogy akar 1 ujjal lehessen fekezni.
(Elnezest nem kell kerned a velemenyedert, csak beszelgetunk, nem vitazunk )Japan vonalon uszonyerget egy regebbi z750 esen vmilyen versenyszeru betettel probaltam, nem volt brutalis nyomaspont, gumofekcso plusz uszonyereggel nem is lehet. Olasz vonalon ducati GT 1000 esen van uszo brembo, eleg olcso, a fek azon sem rossz, termeszetesen nem kokemeny nyomasponttal.
Sztm az olaszoknal a futomu es a fek sokkal fontosabb barminel. Ok a motorozas elmenyere mennek ra. Ahhoz tudnam hasonlitani, amikor sziciliaban a legutolso csöves faluban is olyan pizzat, vagy cukarszdat talalsz, hogy az agyadrol lemesz. akkor is, ha elsargult muanyag flair szekeken kell ulnod, amig elfogyasztod.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz kriszti21 #149382 üzenetére
Igen, elmeletileg a 2. a legjobb, de kulonbseg ereztre nincs. Nem tudom mit tudna kikuszobolni a 2. megoldas, az 1. abran kezdetben a dugattyuk annak aranyaban mozdulnak meg a masik oldalon, amekkora nyomast epit fel a dugattyukarmantyuk torzitasahoz szukseges ero. Azaz az ellenallasa a karmantyuknak. Miutan az egyik oldalt a tarcsahoz er a betet, a masik oldalon is ugyanakkora nyomas lesz. Sztm ez a rettenetesen kis keslekedes eszrevehetetlen. Illetve manapsag az abs miatt ezek az abrak mar nem ervenyesek.
A ducatikon a fek valoban jo, de valamit valamiert. Sokkal kevesebb kmt futnak el egy japanhoz kepest, akar harmadannyit. es draga a fekbetet is.
Ha a dl/sv nel nagyobb atmeroju radialis dugattyus fofekhengert epitettel be, akkor az attetelt ugy modositottad, hogy megnagyobb keziero kell a fek mukodtetesehez, de kemenyebb lesz a nyomaspont. Cserebe a dugattyuút kisebb lett. Ezzel aranyban megjobban kell tépni a feket.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz kriszti21 #149389 üzenetére
2es es 3as kozott oszinten megmondom fogalmam sincs, sztm teljesen mindegy. Egyszoval: nem tudom
Lehet, h a radialisnal a fekkar erokarja mas, ezert jobb lett a nagyobb dugattyu ellenere.
Mint mondtam, kulon-kulon nezni nem erdemes a fek elemeket.Igen, kisebb dugattyuval nagyobb lesz az ut, de kisebb erot kell kifejteni ugyanolyan fekhatashoz.
16 os brembo radialis a regebbi r1 r6 okon van, viszonylag olcson beszerezheto, 16 nal nagyobbak a modernebb ducatikon vannak. Illetve nemreg vettem nissint r1 rn65 rol 50€ ert, mert a tulaj hasznalat nelkul lecserelte vmi masra, mivel azonnal palyara atepitette a motorjat.
Allapotot latni, felujitszett viszonylag olcso. En mindig hasznaltban gondolkodok feknel, annyi penzt nem akarok kiadni egy uj fofekhengerre, amennyibe egy rcs kerul, de ha olyat vettel, es jol mukodik, akkor az ugy jo, semmi kivetnivalo nincs ebben.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #149394 üzenetére
Ismeteltem mondom, 2T nel nincs baj a 7.5 os kompresszioval.
Ez egy statikus ertek, amit a kipufogo eleve megtold.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Magyarorszagi motor, nyilvan a km allas egyaltalan nem stimmel. Nem kicsi a terheles, de ez motorfeken tortent, fordulaton, nem nyelgazon.
Nem tunik csapagymegforgasnak, es ezaltal besulesnek hanem mintha lelazult volna egy hajtorudanya, vagy ilyesmi, de ezt latatlanban mondom, lehet hatalmas hulyeseg. Amig nincs szetbontva addig ugye tipp.Olaj tipusa teljesen mindegy. 7000 et forgott a motor. Ott barmit felpumpalsz, az a csapagyon at fog menni, akar vizet is rakhatsz bele, el fogja valasztani a ket elvalasztando alkatreszt egymastol, es kenni fogja.
Akkoriban kihegyezettnek szamitott, de kis tulzassal mondhatni inkabb a szivocsatornak alakjaban/szelepeken kompresszio viszonyban fejlodtek az utobbi Idoben, nem a tobbi alkatresz kihegyezeseben, tehat egy mai zaszloshajohoz kepest annyira nincs kihegyezve.
Sokat forgo motor az ilyen. 50e km utan minden nap ajandek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #149414 üzenetére
Nem sok koze van az anyagahoz, altalaban csapagy miatt konyokol ki, nem a hajtorud miatt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #149429 üzenetére
Zaszloshajokban hasznalnak csak titan hajtorudat, annyira nem szokvanyos a mai napig. Egy erdekes pelda ahol problemas a hajtorudcsapagy: yamahanal manapsag az mt10 ben acel, az r1 ben, vagy az rn32 tol felfele titan van. anyagtol fuggetlenul mindketto beszarik ha meg van nagyon hajtva, es nincs lehutve rendesen levezeto korrel.
Elotte, az elso CP blokkban az RN22-ben acel hajtorud van, tulkepp 2015 tol van titan tomeggyartasban, elotte nem tudnek mondani motort, ahol gyarilag titant hasznaltak volna. Talan valami traktor v2 sp vagy R vagy sps ducatiban volt Pankl gyarilag, v2 reven manapsag nevetseges loero, rohadt dragan.
Nalam a titan inkabb pluszpont, kisebb a suly, maga a hajtorud alakjan latod, hogy sokkal tobbet bir, mint az az olcso, vekonyka acel. A titanhoz kepest viccesen nez ki.
OEM Acél az RN22 bol:
OEM titán RN32 tol felfele:
Verseny Carillo titán:Egyebkent tavaly vettem megegy CP r1 blokkot, alkatresz potlasnak, palyan hasznaltak, 20e km, a tulaj arra lett figyelmes, hogy nagyon hangos lett a blokk, de azert meg lejott vele a palyarol.
A hajtorud csapagy 1 hengernel kezdetben annyira nagy volt, hogy a dugattyu a hengerfejbe belevert, ennek egyertelmu nyomai voltak (ez volt a nagy hang) majd kiszereles utan nem tudtam megmozditani, leszerelni a hajtorudat, gyakorlatilag dorzshegesztessel ra lett hegesztve a fotengelyre. A fotengely csapja lila, a sonkaig jon a szinezodes, tehat az pirosan izzott amikor forgott 10e felett. Az a kövér fotengely szem izzott... (Hogy erzekeltessem a jelenseget, a szelepek szarahoz a szeleptanyert dorzshegesztessel rakjak fel, es az a szelep meg van mozgatva rendesen 13 000 nel, szoval az tart)
Azt hiszem az a blokk nehany fordulatra volt a kikonyoklestol. Mindenesetre a szetszereles utan nem sok tokeletes alkatreszt talaltam. meg mukodne minden, de le van utve a valto, a pl. A titan szivoszelepek ernek vmit, de a hengerfejjel is foglalkozni kellene, hogy a dugattyu nyomat eltuntessem... mindez 20e km utan.
Az elozo blokkot ugyancsak 20e km el, utcarol vettem ugyanannyiert, es meg a hengerfal honolasa is melyebb, egyszeruen mindenen latszik, hogy kisebb terhelest kapott, ugyanolyan futasteljesitmennyel.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen