- Megjelentek a 9000-es Ryzenek árai
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Ősszel jönnek a Toshiba új, vállalati szegmensbe szánt merevlemezei
- Milyen notebookot vegyek?
- Autós kamerák
- Milyen processzort vegyek?
- Notebook hibák
- Hobby elektronika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Egy hackertámadás miatt került bajba az autóértékesítés
it Hackertámadás érte a CDK Globalt, emiatt pedig az egész amerikai autóértékesítés bajba került.
-
Egyszálas feladatokban 25%-os gyorsulást hozhat az Arrow Lake-S
ph Legalábbis az alapján, amit egy névtelen tesztelő a CPU-Z által kínált benchmarkban kapott.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
V.Stryker #54560 üzenetére
Eljött a gravírozók fénykora?
A Csótányom semelyik kipufogóján, semelyik lámpáján / indexén nincs E-jelzés, hiszen szigorúan japán belpiacos és öreg. Az első fényszórón is csak azóta, mióta egy Jawa 350-638 lámpáját hekkeltem rá. Műszakin átment, hiszen a honosításkor (2002-ben) is ilyen volt.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Mertem „nagyot álmodni”, és egy nap szabi beáldozásával elmentem Paksra, 2 motort is megnézni.
Az első: magyar rendszámos, vezetett szervízkönyves, 2005-ös évjáratú Suzuki GS500F érvényes műszakival: [link]
Második: kintről behozott, honosításra váró (+120k HUf mert nincs műszakija, és Pestre kell felvinni vizsgára, és 2 hét) Honda CB500 Givi túradobozzal: [link] A Honda valójában 2002-es gyártású, csak 2005-ben lett először forgalomba helyezve.Eddig az álom, ezután a valóság (sokat tanultam belőle, nem sajnálom, hogy potya út volt):
- a GS 500 a korához képest „szinte túl olcsó” volt, a valóságban is karc- és sérülésmentes, viszont a motorja garantáltan főtengelyes: fordulatonként dübben egy nagyot, plusz gázra szépen csörömpöl is. Ja, meg sz*r mindkét gumija.
- A CB 500-zal meg szépet eshettek valamikor (egyébként olasz eredetű), a bal villaszár egyengetve-köszörülve, a bal kormányhatároló letörve, a tank újrafestve. Az első féktárcsa bőven kopáshatár alatt (egy mm-es barázdákkal), a féken nincs betét, vason ment (!!!) a hátsó tárcsa éppen kopáshatáron (vittem digitális tolómérőt, sőt kompressziómérőt is, bár ez utóbbit elő sem vettem). A gumik még jók, de 5 évesek, a láncszett totálkárosra nyúlva, feszes lánccal is egy szem magasságot el lehet emelni a hátsó lánckeréken. Mentem vele pár kört egy jó hosszú egyenes utcában, a motor és a váltó hibátlan, és megy mint a mérgezett egér. Legalább ilyet is próbáltam, a menettulajdonságai nagyon bejövősek. Sokkal könnyebb középsztenderre állítani, mint a Csótányomat, nem semmi!
Szóval lesz még pár köröm, de sokat tanultam a mai napból.
Még egy tapasztalat: a BMW F650 CS ( a csőrös) élőben még sokkal rondább, mint képeken…Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
PoLizei #54586 üzenetére
Nem, kocsiban már hallottam megfőzött főtengelycsapágyat. A szerelő is hümmögött valamit, hogy "kevés olaj lehet benne".
Biztos bagóért számították be valami drága, külföldről behozott motorba, hogy így is megérte nekik megvenni.
(#54585) Doki16: a Honda meg a GS is csak pár napja van fenn (nincs egy hete). Egyébként van benn vagy harminc motor, de kettő-három kivételével mind honosításra vár, azt meg drágán csinálják (40k csak az "ügyintézés" díja, mindent tételesen felírtam)
(#54588) KubanitoS: biztosan nem használ neki, mert nyomaték van dögivel, kenés meg alig.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #54596 üzenetére
Valami mély, erősen kalapáló, dübögő hang alapjáraton és alacsonyabb fordulaton is. Olyasmi, mint amikor húsz éve a 120-as Skodrimból kiesett az olajleeresztő csavar, és szétmentek a főtengelycsapágyak. Gázt húzva meg még valami fémes hang is jött hozzá. Meg volt az "ellenpróba" is: a 13 évvel öregebb csutkakormányos GS-t is beindítottuk utána, annak hibátlan, gyönyörű hangja volt. Innentől kezdve nekem tök mindegy mi szólt, azért a motorért guriga taknyot sem adnék, nem hogy félmilliót. Ennyi, befejezhetjük.
A másik meg: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #54604 üzenetére
Nem hiszem hogy totális amnéziám volna, csak jelen esetben az én véleményem a Motordokiéval egyezik meg és nem a tiéddel. Bocsánat, hogy le mertem írni. Tudom, van rá egy élő példád, az általad említett topiktársunké. Gyanítom, hogy az ellenkezőjére is találnánk, ha nagyon keresnénk.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Polemius #54613 üzenetére
Jóval kevesebb (volt) a pénzem, mint 500k, de szerencsére (szintén motoros) nagyfőnököm "besegített", így merek most "ekkorát álmodni". Nem tudok, és nem is szeretnék nagyobbat tizenéves sorkettes ötszázasnál, mert minek. Én csak kirándulgatok, ráadásul többnyire magányosan, semmi másra nem kell. Ezek ráadásul - cikkek, fórumok, népítéletek alapján - olcsó fenntartású gépek, ha a megfelelő állapotú példányt sikerül megtalálnom.
Meg fogom hirdetni a Csótányt jelenlegi viseltes állapotában aprópénzért, az ebből remélt pénzt viszont félre kell tenni a leendő motor fenntartására.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
polimorf #54618 üzenetére
Hehe!
Egyébként tényleg nagyon jó fej.
(#54619) yodamastah: természetesen igazad van. A jelen esetben viszont két gond tántorított el:
- a motorról telefonon "nem ezt állították".
- ha szakszerűen is volt javítva (nagyon nem úgy nézett ki, pl. a keménykrómozásba ocsmányul bele-bele köszörülgetve, hogy egyáltalán becsússzon a villaszár: mit fog ez csinálni a szelepszár-szimeringgel?) inkább az, hogy a motor (honosítva, átírva, legalább az első féktárcsa + fékbetétek+ láncszett azonnali cseréje) már akkora költség lenne, ami számomra nem megengedhető, továbbá maga a "motor sem érne annyit", ennyiért van jobb állapotú(nak tűnő) GS500/ER-5, stb. (most CB-ből épp nincs választék a HaHu-n) Mivel nem sürgős a dolog egyáltalán, így ráérek nézelődni, válogatni, tapasztalni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
SirKero #54651 üzenetére
Pontosan honnan rendelted, és milyen térképszoftver van ebben az árban (ha van, persze)? Lehet privátba is, bár szerintem "közérdekű" infó...
V.Stryker: de, megyek. Pécsre, kocsival: motort nézni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
-Mosquito- #54667 üzenetére
Mondjuk aki gyűjtötte, az is tudatlan, mert a 210-es Babetta az konkrétan valóban 2 sebességes automata...
Mondjuk azért vannak gyöngyszemek valóban...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
-Mosquito- #54678 üzenetére
Ne dicsekedjél, vaze'! Adót rendesen fizeted?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
V.Stryker #54683 üzenetére
Tegyél fel fotót egy jó rögzítésről, mert érdekelhet másokat is.
Engem nem kell meggyőznöd, ha lesz motor és marad zsé, akkor tuti venni fogok. A leendő gépre (ha nincs rajta, és amit holnap nézek azon például semmilyen nincs) fekete színű kis túraplexit fogok venni, az is segít majd az árnyékolásban valamennyit.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Kerek 500k-ért megvettem (300-at fizettem ki most, a többit ha névre írva furgonban hazahozzák: kb. jövő hét közepe-vége)
Hibái: hátsó féktárcsa sz*r, és az akksi nincs ereje teljében. Amúgy törésmentes, szépen szól, szépen megy, a váltója is hibátlan, pedig nem minden GS-é szokott a toppon lenni.
A biztosítást is megkötöttem a motorosboltban, van ügyintézőjük erre is. (Suzuki márkakereskedő és szerviz)szerk: 3 éve hozták Olaszból, a kinti vezetett szervizkönyvét is megkaptam, az user manuallal, meg az összes többi fecnivel együtt. Remélem nem fogom megbánni. Vettem rögtön olajszűrőt meg 2 db gyertyát is, amíg nincs jogsim, addig elszervizelgetem legalább.
Szerk2: bizományban volt itt, de a tulaj is bejött egyezkedni, aláírni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Kap majd még tök fekete kisplexit is ha a Csótányt rendbe szedtem és el bírom adni. Annak az árából lesz feltáskázva, hátsó fék rendbe szedve, és kap egy Wayteq motoros navit is. Aztán hajrá, kimegyek vele a világból is!
szerk: egyébként tök röhej, még egyszer fekete motort nem akartam, aztán végül mégis az lett..
(#54749) -Mike-: Kifizettem az ár nagy részét, megírtuk az adásvételi szerződést, megkötöttem a biztosítást, megírtuk az üzlet részére a meghatalmazást az okmányirodai ügyintézésre is. Így áll jelenleg.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
pakriksz #54777 üzenetére
Az eddig tényleg megnézett motorok közül (az SV, 3 db GS, 1db CB500) kimagaslóan ez volt a legjobb állapotú, és nem a legdrágább , a tulaj is egy végtelenül korrekt fickónak tűnt. 500k (549-ről alkudva) +43k átírás + 20k hazaszállítás. Ennyi. Ha még 50-60 ezer forintot elautókázok és elcseszem az összes idei szabimat, az sem lenne olcsóbb. Ha minden rendben lesz, akkor nekem megérte (8 éves, törésmentes gép szervizkönyvvel). Nekem már valószínűleg nem lesz másik motorom.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #54779 üzenetére
Köszi a tippet, nem fogom elfelejteni! Szelephézagot úgyis ellenőrizni akarok (ha kell, akkor lapkákat is cserélni), ahhoz meg a fedelet le kell szednem. Ilyen esetben mindig kell szelepdekni tömítést cserélnem? (Csótányon 5 ezrenként ellenőriztem-állítottam, a harmadik állítás után már szivárgott az olaj mindenhol). Karbiszinkront is akarok csinálni, az amatőr (deszkára szegelt pvc-csöves) módszerrel.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #54779 üzenetére
Hú, tényleg még valami: a GS első (úszó tárcsás, szegecses) féktárcsája gyárilag 5 mm vastag, 4 mm a megengedett kopáshatára. Most 4,8 mm és teljesen sima, hibátlan. A hátsó (ez ugye merev, a féknyereg mozog) nem tudom milyen vastag gyárilag, de 5,5 mm van ráírva minimumnak. Jelenleg 5,3-5,4 és erősen barázdált. Szerinted fel lehet ezt szabályozni? Csak azért kérdezem, mert az utángyártott hátsó tárcsák viszont alapból csak 5 mm-esek.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #54782 üzenetére
Azt a szögletes "izét" kell levenni a szelepfedél tetején/közepén, ugye? A teljes service manual előttem van, tanulmányozom a rám váró feladatokat....
Szerelőpasztának milyet használjak? Mivel ugye Suzuki márkakareskedésből vettem a (bizományos, beszámított) motort, így volt időm tanulmányozni a vadiúj, nullkilométeres gépeket is. Pont ugyanolyan fekete tömítőpasztával volt a szelepfedelük feltéve (csak a sarkoknál kenve), mint az én (leendő) GS-emen. Ezek után gyanítom, hogy ez utóbbinak sem volt még soha levéve a szelepfedele, pedig ugye 24 ezernél kellett volna revíziót csinálni, sőt az olasz szervizkönyv szerint ez el is volt végezve. (gugli fordítóval próbálom a bejegyzéseket értelmezni).
Nekem piros, hőálló szerelőpasztám van, az jó lehet?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
canniball #54784 üzenetére
Köszi, a plexivel kapcsolatban teljesen igazad van, át fogom tenni próbából. A Csótányon szerettem, leginkább azért, mert nélküle deréktól felfelé tiszta döglött bogár voltam egy kiadósabb motorozás után, vele meg csak a sisakom. A GS-en viszont jóval alacsonyabbra fog kerülni, lehet semmit nem ér, csak zajt csinál.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
SirKero #54794 üzenetére
Köszi!
Lehet, hogy inkább szövet nyeregtáska-pár lesz, mert az pont harmadába kerül mint egy konzol + doboz(ok), ráadásul fel is bírok tőlük szállni a motorra. Hátsó dobozzal nekem necces..
Bukócsövet, túraplexit is szeretnék, ja meg ugye lesz egy hátsó féktárcsa+betét. valamint akku cserém is.
Mindezek viszont csak akkor, ha leápolom és eladtam a Csótányt: jelenleg erősen mínuszos a költségvetésem.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
-Mosquito- #54825 üzenetére
Nem igaz, olvasd el a kommenteket (szemtanú írta): [link]
"...Nos, a motoros Kiskunlacháza irányából jött. Az autós Budapest irányából. Amit ott, a fotón látsz, annak a féknyomnak semmi köze ehhez a balesethez. Ahhol a motort látod kiégve, az addig csúszott a frontális ütközéstől. A valós csattanás, abban a magasságban történt, ahhol a helyszínelőket látod. Ott valóban van féknyom, a felezővonaltól befelé, kb. 100-110 cm-től kezdődik és teljesen az árokig tart, 5-6 méteren.
Az elhunyt motoros hölgy, a kanyar előtt még ellőzésbe kezdet, s az előtte haladó Renault Espace személygépkocsit szerette volna melellőzni, de sajnos a vele szemben közeledő autót, az ellőzendő autó takarta. Amikor a motoros megkezdte az ellőzést, bukkant fel a semmiből a bordó Opel szgk. Pillanatok alatt történt az egész. A csattanás kioldotta a légzsákokat, s a vétlen autó eleje totálkárosra tört. Az autót egy 25-28 éves fiatalember vezette, aki akkor ment haza a munkából. Kérdésemre elmondta, hogy semmit nem tudott már tenni, csak a hatalmas lendülettől, az árokban landolni. Ja, és nem fogyasztott sem alkoholt, sem drogot, vagy egyebet.
Sokkolták az események, de enyhe lábsérülésen kivül nem történt semmi baja. Az érdekessége a dolognak, hogy az áldozatok közvetlen hozzátartozója,a férj és apa, egy világoszöld Suzuki Swifttel követte a családját, egy pár méter különbséggel. A balesethez érve, még több percen keresztül próbált az aszfalton fekvő gyerekéhez beszélni, de akkor már szegény mozdulatlanul feküdt. Ennel ellenére, én és egy másik uriember, levettük a kislány sisakját, s megpróbáltam kisérletett tenni az ujraélesztésre, ami hiabavalónak bizonyult.
Hogy miért tudom ezt ilyen részletesen? Ott voltam és az én saját fotóim, egyértelmüen mutatják az állapotot, amiből kiderül mi is történt...."[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Kolondrum #54855 üzenetére
Köszi, de korai még a gratulésön: valamikor a hét közepén-második felében fogják hozni Pécsről, nekem meg jó, ha egy hónap múlva lesz jogsim rá. A mostani (előző) tulajnál 3,5-3,8 között kajált, de igen nyugis pilóta. Remélem, nálam is eljár ennyiből, nemigen szeretnék 90-100-nál többel túrázgatni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
FIREBLADE78 #54885 üzenetére
Igen, nyomni kell egyet. Külön pont van rá.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hogy negatív is legyek: a fekete tankom tetejéről pont ugyanolyan randa sárga szempár meredt rám egy nagy matricáról, mint ami a Te géped oldalán van. Megoldottam, az első optikai tuning az volt, hogy hajszárítóval lemelegítettem, majd féktisztítóval negyed óra alatt lemostam a ragacsát.
Következő optikai tuning, mondjuk holnap este: a Csótányról átcserélem a Hornet tükröket a GS-re, mert azok szebbek, ráadásul domború üveg van bennük, sokkal jobban lehet benne hátra látni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Dehogy megyek. Minek?
Meló is sok van, alig érek rá bármire is. Szép apránként - főleg ha megszűnik ez a rohadt kánikula - hétvégenként elpimpelgetem egy kicsit. Ja ma reggel leloptama Csótányról a Hornet tükröket, és ment a GS-re: oldalanként 20 mm-rel kijjebb van (sokkal jobban látok hátra) plusz ráadásul domború üveges (kicsinyít).
A Csótányra is rá kell szánni 2-3 napot (szerintem a hosszú hétvégét a jövő héten), és meg kell hirdetni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #54987 üzenetére
"...Az abs nem azert van, hogy a fekut rovidebb legyen, hanem hogy iranyithato maradjon a jarmu."
Na ezt a mondatot kellett volna egy-két nappal hamarabb leírni, mert ez a lényeg.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
SirKero #55056 üzenetére
TomTom-mal is ez a bajom, a jogtiszta szoftver csak egyszeri frissítést tartalmazott. Jelenleg már örökössel árulják azokat is, de a fene fog 60 ezerért megint autós navit venni, főleg hogy ez is hibátlan....
(#55058) bigdady: gratulálok! Széles utat!
szerk: én meg csak 24-én fogok vizsgázni, ráadásul most telefonált az oktató, hogy a brutális hőségre tekintettel a most szombat kora délutáni órám is elmarad. ( ez lett volna az utolsó a vizsga előtt). 19-én fogok helyette vezetni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Villanyszerelés
- Megjelentek a 9000-es Ryzenek árai
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kés topik
- Linux felhasználók OFF topikja
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen