Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kroni1

    veterán

    válasz Ferdzsoo #72975 üzenetére

    Olyan nincs is hogy zselés, csak a köznyelvben..

    "AGM (Absorbed Glass Mat), vagyis felitatott savas akkumulátor. Ezt tévesen zselés akkumulátornak is szokták hívni, talán mert nem lötyög benne a sav, de a folyadékot a lemezek közé tett üvegszálas anyag tartja magában. Ezek az akkuk jobban tűrik a rázkódást, illetve a nagy áramú töltést, viszont rosszabbul viselik a hőt, ezért akkor előnyösek, ha a csomagtérben vagy az utastérben vannak elhelyezve – a motortérben a hőhatás miatt jobb folyadékos akkumulátort használni. Az AGM akksikat titokzatosan gázrekombinációsnak is szokták hívni, mivel a savval telített szövetben a lemezeken keletkező gázok visszaalakulnak folyadékká, ezért teljesen le lehet zárni a cellákat."

    Mindenkinek érdemes sztem ezt az egész cikket elolvasni hogy felhomályosodjunk - forrás

    Amúgy AGM-esből is van olyan amibe te töltöd be a cuccot, pihenteted, lezárod, és egy végtöltés után rakható a motorba. Ezek így sokkal frissebbek, mint amit már lezártan - ready to use - veszel meg, és kitudja mióta pihen úgy a bolt polcán. A drágább Banner-Varta-Bosch akksik általában mind ilyenek. Én a Bannert ajánlom motorba: műszerrel rámérve magasabb indítóáramot tudnak mint amit a gyártó megad, pedig a megadott értékek is magasabbak általában mint pl. a drágább társaié. Az ilyen 30-40e ft-os meg mégdrágább hiper-szuper akksiknak meg nem látom értelmét motorba, jó cucc a spirálcellás aksi persze, de az helikopterbe való...

Új hozzászólás Aktív témák