Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- 3D nyomtatás
- Akciókamerák
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
No, csak hogy tisztázzuk, minden okoskodás nélkül, a használt motor témát. Sokan a gép állapotát nézik kívülről, esett-e, csúszott-e, ilyen meg olyan gumi, féktárcsa stb. Na de hogy mi van belül? Nos, azt sosem fogjuk megtudni szétszedés nélkül. Hiába bizonygatja az eladó, hogy jó a motor, főleg ha nem első tulajdonos, ő sem lát bele. Nagyjábóli állapotot lehet belőni, mert még egy kompresszió- vagy veszteségmérés sem garancia arra, hogy nem kezdődtek el a bajok a blokkban vagy éppen a hengerfejben. Persu nemrég átküldött olyan eredményeket, amelyek olyan motorokról készültek, melyek 50 000 km-t futottak. Szétszedett motorokról van szó, de mindezt úgy, hogy új korukban meg szétszedés előtt is lemérték a teljesítményüket stb. Olyan dolgok voltak benne, hogy a hajam égnek állt: szívószelepek szarok, szeleprugók mérethatáron, dugattyúk mérethatáron vagy kuka, kopások itt-ott (vezérműtengely, csapágyak stb). Jobbára hengerfej problémák mindenhol voltak, kivéve a Dukit (Desmo ugyebár...a sokat utált "szar olasz" technika lenne mégis a legtartósabb?). Mindez úgy, hogy a teljesítmény nem csökkent drasztikusan (5% max) új korához képest. Ok, a többsége sportmotor volt, de minden nagy fordulatszámú motornál előjönnek ezek előbb vagy utóbb.
Szóval, amit mondani akarok és amit én leszűrtem az egészből, mint laikus, hogy minden használt motor elindult az enyészet felé és előbb vagy utóbb ki kell nyitni a pénztárcát. Fattyu által is sokat emlegetett szerelő (Szati) is elmondta, hogy már 30e felett hengerfej problémák jönnek elő a "normálisan" használt gépeknél, amelyek persze bajt nem okoznak, de vannak, kimutathatóak és nem lesznek jobbak az idővel. Jó...elmehet 100-150 000 km-t is nagypapásan hiba nélkül, de ha használja az ember, akkor bizony kopik minden, nincsenek csodák és csodaolajok, amik megvédik a motort alkatrészeit az elhasználódástól. Én is nagy futásteljesítményű, erős motort vettem, és tisztában vagyok a hibáival, amik a korral járnak. Szóval ezért ne keressen senki tökéletes 10 éves motort több 10e km feletti futással, mert később könnyen csalódás érheti...hiába mondja a tulaj, hogy ehhez bizony hozzá sem kellett nyúlni és semmi baja. Persze, mert nem nyúltak hozzá, nem is mérték meg alaposan. De ha szétszedsz akár egy féket normálisan, sírva fakadsz, olyanokat találsz benne, hiába volt rendesen fékolaj cserélve.
Ahogy Persu fogalmazott nagyon találóan (és remélem nem bántódik meg, hogy szó szerint idézem, de nekem nagyon tetszik): "Szoval nem a te motorod szar 75e km el, hanem a tobbi gyoker nem tudja, h az ove is szar."
Ennyit a használt, 10 éves patika motorokról és az illúziók kergetéséről. És most lehet ekézni"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen