Hirdetés
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
Megjelent az EasySMX, okostelefonok mellé szánt, multiplatformos kontrollere
ph Az 5,9, 6,4, illetőleg 6,8 hüvelykes készülékeket is fogadó "gamepadból" a Bluetooth lapka sem hiányzik.
-
Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz gergobaby #144799 üzenetére
Nem, ez konkrétan a Trófea parkolószintjén van a sarokban. Mire a -3-ra leérsz, már száraz a gumi.
Engem is meglepett a lépcsőházi falragasz az ellopott bukóról.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
gergobaby
aktív tag
válasz macilaci78 #144801 üzenetére
Szerintem jó hely, és életképes ötlet akkor. (asszem ez volt az eredeti kérdés)
-
macilaci78
nagyúr
válasz vihartigris #144779 üzenetére
Felhívtam a területileg illetékes katasztrófavédelmi kirendeltséget és szerintük nincs akadálya, mivel az amúgyis gépjárműtárolásra kialakított szinttel közös légteret képezés az infrastruktúra is azonos. A munkahelyemre bejáratos tűzvédelmi emberkét hívtam először, ő mondta, hogy hívjam a hivatalt és ő betenne egy porral oltót. Na, egy porral oltón ne múljon semmi, lesz bent.
gergobaby: Köszi, akkor mondom főninek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #144787 üzenetére
"220 felett észre sem veszed és elhagyod a valóságot"
Már rég elhagyta. Az utóbbi, autóvezetők gyilkosok eszmefuttatásánál elengedtem a palit. Számomra eltévedt a szánalom erdőbe. Visegrád pedig a közepe. -
syler123
veterán
Sziasztok!
Mi a legolcsóbb, már ajánlható felnyitható bukósisak?
Jelenleg van egy Lidl-ös felnyithatóm, nekem robogóra tökéletesen megfelelne, de már olyan állapotban van a plexije, hogy másikat kell néznem, mert ehhez sehol nem kapok plexit.Ezeket a Jet vagy Givi bukósisakokat nézegettem, de gondolom nem sokkal jobb minőség, mint a Lidl-ös, csak annyi hogy drágább.
Az lenne a legfontosabb, hogy később tudjak hozzá venni plexit és ne legyen túlzottan hangos (A lidl-ös eléggé az)
A másik opció, ha valaki tudja hol tudok a jelenlegihez plexit venni. -
syler123
veterán
válasz csongi #144806 üzenetére
Köszi!
Találtam közben a lidl-ös sisakhoz plexit, 10eFt szállítással, 2db 14eFt.
Lehet érdemesebb lenne még erre ennyit költenem és utána veszek normálisabb sisakot.Akkor inkább MT / LS2-őt nézek, remélem találok a közelemben, hogy fel tudjam próbálni.
Találtam 1-et ami tetszik is : LS2 FF902 Matt fekete
[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
W-tec nyitható sisak: [link] kapható hozzá pinlock, pót plexi.
-
miezez
csendes tag
Nyilván forgalomban bármi történhet, adódhat olyan forgalmi helyzet, hogy belekényszerít valami szabálytalanságba és meghúznak. Tudom is én, párhuzamos sávból rádhúzza valaki a kocsit és átléped a záróvonalat...
A KRESZ megengedi, hogy a baleset elkerülése miatt szabálytalan legyél. Átléphetsz a záróvonalon, begurulhatsz a tilosba. Lényeg, hogy a baleset elkerülése legyen a célja a manővernek. Ezért nem fog senki meghúzni, sőt jó pont, hogy megelőztél egy balesetet.
Nekem is csak két hónapja van "A" jogsim, még csak 3E kilométert mentem, de sok esetben kicsit lazábban értelmezem a KRESZ pár előírását. Pl. eszembe sem jut a sáv jobb szélén billegni, mert egyszerűen pár fatökű mellém áll, vagy előzéskor számít arra a helyre, ami mellettem van. Nos, ezt kerülöm, megyek a belső harmadba, így eszébe sem jut egy szélesebb sávban mellém húzódni, vagy előzéskor azt a területet figyelembe venni (ugyan olyan jogom van a sáv használatára mint egy autónak).
Vagy pl. lakott területen kívül többször előfordult már (rövid motoros pályafutásom alatt), hogy szemből úgy előzött Pistike, mintha én ott sem lettem volna. Amióta napközben forgalmasabb szakaszokon refivel megyek, ennek előfordulása nullára konvergálódott -nem megyek igazán gyorsan, de gondolom nem látnak, vagy nem tudják felmérni a sebességemet pontosan tompítottnál, a refi meg figyelemfelhívóbb), pedig egy 2023-as full LED-es gépem van.
De olyam is volt még a forgalmi oktatáson, hogy nem voltam hajlandó a lassú menetre (oktatóra várva), mert nem vagyok hülye, hogy az 5-ös út lakott részén (Kecskemét) lépésben billegjek a jobb szélsőben, ami kb. 0,5-1 percen belüli garantált életveszélyt jelent olyan forgalomban (addig kb. 100-an kerülnek ki, és csak egy telefonáljon-rádiótkeresgessen-egyen-igyon-gyógyszerezzen-smsezzen-stb. aki elb..sza).
Szóval fontos a KRESZ, én törvénytisztelő 50 éves pali vagyok, de vannak szituk, amikor a saját biztonságom fontosabb, mint a kötelességem. Ha jön a rendőr fizetek: pénzzel, és nem a hülyeség miatt az életemmel.
Mondom ezt úgy, hogy autóval már lazán túl vagyok az 1M kilométeren, tehát nem most látok először aszfaltot. Viszont mióta motorozok, figyelek a motorosokra, lámpánál hagyok nekik helyet, vagy ha kell lakott területen kívül kis lehúzódással jelzem, hogy látlak, tudom hogy utolértél, menj, figyelek rád. -
norbert1998
veterán
válasz vihartigris #144790 üzenetére
Ilyen nálunk is volt. Hónapok óta mászkált már az R1-essel az utcán, nagy volt a pofa, majd ő megmutatja a vizsgabiztosnak.... hogy hogyan kell bukfencezni
-
norbert1998
veterán
válasz DJGABI #144789 üzenetére
A bénázás csak addig számít a vizsgán, amíg bukást okoz. Ha átmész, nem számít.
Én lefulladtam a vizsgán az egyes kör végén, ahol a lassú menet előtt meg kell állni. Egyszer le szabad, ha fennakadás nélkül tudsz továbbmenni, az legalább sikerült. Elfelejtettem behúzni a kuplungot. Ekkor már 2 éve motoroztam rendszámos, váltóssal. Soha nem csináltam ilyetViszont mivel azonnal újraínditottam a motort, csak megjegyezték, nem szóltak érte. A városi vezetés hibátlan volt, talán annyit írt be, hogy ne legyek már annyira oda magamért, hogy közel megyek a parkoló autókhoz.
-
norbert1998
veterán
válasz csongi #144804 üzenetére
Én úgy vagyok vele, tudja, hogy vannak azok a balfaszok, akik a városban 220-szal tépik neki, és szimplán őket nem tekinti motorosnak. Én legalábbis nem.
Lehet, hogy régen balfasz volt, de túlélte és benőtt a feje lágya. Ott voltam vele a tréningen, tök normálisan adott elő, vezetett, stb. És normális vezetést oktat, nem azt, hogy hogy tudod még a kavicsbánya mellett is koptatóig dönteni az ívkülső térdedet is.
Oké, lehet, hogy az arca nagy meg van egy stílusa, de mondjuk az ő motorozási tudására lehet, hogy nekem is nagy arcom lenne. -
senior tag
válasz DJGABI #144789 üzenetére
Én is megbuktam elsőre a rutinon, pedig a sajátommal csináltam, hónapok óta motoroztam vele.
A kis Duke csinált olyat, hogy hidegen "beraktam" 1-be, még ki is írta, hogy bement, de a gyakorlatban mégsem, ha elkezdtem neki húzni a gázt, akkor a műszerfal is idővel feldolgozta, hogy amúgy ő üresben van. Na ezt a hátsó visszafordító kellős közepén észleltem, mikor a hátsó fékkel fékezgettem és húztam a gázt (mi nem a kuplung csúsztatásával tanultuk ezt), csak hát a gázhúzással nem értem semmit üresben és annyira lelassultam, hogy mire lenéztem a műszerfalra és felfogtam mi van, addigra le is kellett tennem a lábam. Hiába magyarázkodtam, mondtam nekik hogy ez gyakori, nem volt eléggé bemelegedve a motor, meghúztak. Ellenben, kövi vizsgán direkt kaptam időt, hogy most ne ez legyen a "kifogás". Át is mentem.
Majd a forgalmi vizsgán lefulladtam a lámpánál majd 2x, soha előtte és utána se fulladtam le vele, akkor pont sikerült, túlizgultam. Szerencsére észre sem vették mert rögtön visszaindítottam, így nem is kötözködtek vele.
Aztán elmentem A-ra, ahol győzködnöm kellett az oktatót, hogy vállaljon el. Úgy gondolta, hogy a 160cm-el és az 50kg-al nem tudok megtartani egy 220kg-os motort. Rutin elsőre meglett. Aztán forgalomba se akart vinni, mert hogy alig érek le róla, nem fogom tudni megtartani a motort.
Kitalálta, ha emelkedőn minden gond nélkül el tudok indulni, akkor kivisz a forgalomba. Kb 3x meg kellett neki mutatnom, hogy sima liba, az én motorom még magasabb mint a tanuló motor, így végül mehettem forgalomba, át is mentem elsőre.Majd vizsga után meglett pár napra a 390 Adv, hazahoztam, mentem vele egy darabig, meg voltam róla győződve, hogy tudok motorozni. Majd kimentem vele a tanpályára, és a hátsó visszafordítót nem tudtam vele megcsinálni (kellett egy darabig gyakorolnom, mire meglett). Ekkor visszavettem az arcomból és rájöttem, hogy még hosszú út áll előttem
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #144813 üzenetére
Tehat ha tud motorozni, a topictol fuggetlenul joga van nem koherens dolgokat csinalni?
Mint mondjuk einstein-nel, egy bizonyos teruleten hatalmas skillje volt, ezert barmit el lehet hinni neki, mondjuk a pszichologia teruleten?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
crocy
tag
válasz Zsírkrétamen #144814 üzenetére
erdekes ez a a szük helyen megfordulas tema. vki kuplung + gaz, mas hatso fek + gaz
parositassal tanitja. en most csinalom az A-t es az oktatom azt mondja, meg van emelve az alapjarat, szoval nem kell nyulni semmelyikhez, csak döntsem be a motort igy ahogy itt az elejen csinaljak a videoban ("letolos technika):
[link]
de ha megis ugy erzem keves a sebesseg, adjak kis gazt es hatso fekkel stabilizaljak de veletlenül se nyuljak a kuplunghoz. gondolom azert, mert ha veletlenül behuzod fullra elveszik a meghajtas es bedölsz a pics@ba.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz crocy #144816 üzenetére
A1-nél a saját motorommal mentem, ott nem volt megemelve az alapjárat, eléggé dadogós volt alacsony fordulaton, így ott a kuplungos megoldás játszott nekem (persze az oktató meg tudta csinálni stabilgáz+hátsófék kombóval, meg is mutatta, csak akkor még nagyon kezdő voltam), az A-nál meg én is a letolós módszert alkalmaztam magamtól, a súlya és a bedöntés miatt nekem se kellett nyúlni semmihez, maximum néha fékeztem ha nagyon begyorsultam.
Saját motorral megint az van, hogy alacsony fordulaton dadog, a stabil gáz eléréséhez nagyon kell fékeznem és a hátsó nem is fogja meg annyira, így itt a kuplungolgatás játszik inkább. Első kör persze simán megy a sebesség miatt, de a duplakör alatt már be-be kell kuplungolgatnom. -
pepucs
tag
válasz crocy #144816 üzenetére
Nekem 2-esben alapjárattal oktatták (horneten). Jogsi után pedig mindkét képzésen hátsófékkel kell fogni (amit sajnos az SV-n egy bizonyos tempo alatt V2 miatt nem tudok mert úgy rángat ezért kuplungozok)
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
macilaci78
nagyúr
válasz crocy #144816 üzenetére
Kezdőként kihívás egy mozgatott kormányrúdon a kuplungkarral és a gázzal is egyszerre játszani úgy, hogy közben jobbra, balra is kormányzol. Mert ugye kormányozni kell, hiszen valahogy bele kell menni a fordítókba és ki is kell onnan jönni. A 2. pályán a kijövetel konkrétan annyi, mintha szüleimnél a kiskapuból kifordulok a járdára. És ugye a kormányra nem támaszkodsz, nem azon tartod a felső tested, de ez nekem nem ment, azon a motoron abban az üléspozícióban.
Ezzel szemben a stabil féket könnyebb megtalálni, mert a láb pozíciója stabilabb, mint a kézé.
De én se igen használtam egyiket sem, alapjáraton stabil volt, nem dadogott, gáz, fék, kuplung nélkül egyenletes tempónál lenyomtam és fordultam.Forgalomban leváltottam, ahova kellett, motorfékkel, vagy behúzott kuplunggal gurultam, fékkel csökkentettem a sebességet, ahogy szükséges volt. Próbáltam gurulás közben kivárni, míg vált a lámpa, vagy indulnak a többiek. De ennek az álóra fékezés után még másodpercekig lábletétel nélkül egyensúlyozni dolognak nem sok értelmét látom. Ha áll a motor, leteszem a lábam és tartom. Ha indulni kell, az első 10 centin már nincs lent a lábam. 50-70 centi megtétele után már meg is tudok fordulni, pedig a kuplungot csak kb 1/4-1/3 körívnél engedem fel. Egyensúlyozzanak csak a trial-osok!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
bacus
őstag
De nem mindegy?! A lényeg, hogy lassú menetben is tudsz menni, bóját kerülgetni, stb.
Minden motor más, 17-19-21 -es kerékkel is más ugyanazon a motoron.
Ami nekem fura a stabil gáz + hátsó fék kombónál, hogy a vez.tech oktatók 4-5e km-ként cserélnek hátsó fékbetétet, én ilyet nem szeretnék a saját motorral. (igaz nem is 50% a pályán bemutatózom, hogy kell megcsinálni)
A vizsga (minden vizsga) egy pillanatnyi tudásfelmérés. A hét végén motoroztam egy barátommal, hetven felett van, már nem tud kis ívben befordulni se, sokat is borul, de neki már nem kell (neki sem) a rutinpályán vizsgáznia.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
vlevi
nagyúr
válasz crocy #144816 üzenetére
Asszem a motoros rendőrök mind úgy tanítják, hogy folyamatos, tartott gáz és hátsófék.
Kuplungot csak akkor, ha már tényleg olyan alacsony a fordulat, hogy bedadog a motor, és lefulladáshatáron kínlódik.
De akkor is csak ésszel kuplungolgatni, mert, ahogy írtad, "elveszik a meghajtas es bedölsz a pics@ba"Ezzel kapcsolatban elárulok egy dolgot. Ha nem tolod le a motort, úgy, ahogy oktatják, akkor sokkal alacsonyabb a sebesség, és igencsak le fog dadogni minden motor.
Ha rendesen bedöntöd, lenyomod, akkor másfél-2x akkora a temp (a bődületes 7-8 helyett akár 15km/ó is! ), de ott már nem fog rángatni.
900-as Tracerre legalábbis ez volt a tapasztalat.[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz vlevi #144822 üzenetére
Hogy kell ész nélkül kuplungolni?
A kuplung lényege pont az, hogy folyamatosan tudj hajtást adni, míg a motort lehet magasabb fordulaton tartani. Ettől még persze lehet finoman hátsó fékezni is.
A hajtás és a hátsó fék is a hátsó kerékre hat, már egy 20 LE motorkát (1es fokozatban) visszafogni hátsó fékkel is rendesen eszi a tárcsát és betétet, egy 100+ LE fékjét, meg még jobban kínzol ilyenkor. (igen tudom, hogy nem ebben a fordulatszám tartományban100 LE pl egy 1050 DL, de egy 130-160 LE motor már simán leadhat itt is 100 LE-t)
Szerintem kuplunggal belegépészkedni nem ördögtől való. Amiért nem javasolják, az inkább az, hogy a letolt motornál ellenoldalra súlypontozva eléggé kicsivart testhelyzetben nem könnyű elérni és megfelelően csúsztatni a kuplungot.Még jó, hogy autóknál nem így tanítják a fordulókat , bal lábbal finoman fékezve kéne visszatartani az autót, míg jobb lábbal stabil gázt nyomva fordulni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
macilaci78
nagyúr
válasz bacus #144824 üzenetére
Hogy kell ész nélkül kuplungolni?
- Sok kezdő inkább arra keresi a választ, hogyan kell ésszel kuplungolni?
Hiába volt 20+ év autós tapasztalatom és hiába tudom, hogy mire való és hogy működik a kuplung, ha odafigyelve se megy még rendesen. Indulásnál például hallom a motor hangján, hogy mikor kapja meg a terhelést, tartom hátsó fékkel, érzem, hogy ül össze a segge és mégis lefulladok. Nincs gond, de ezt nem olvasva tanulja meg az ember, de mégcsak nem is úgy, hogy hallja az oktató hangját. Persze ezekkel könnyebb, de szerintem csak 20%-ban járul hozzá a sikerhez, ha valaki elolvassa, hallja a know how-t.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
bardi
aktív tag
válasz Zsírkrétamen #144817 üzenetére
Nekem rutinon a kis ívben fordulás amrha jól ment az oktató motorjával, simán alapjáraton, kuplung meg fék nélkül, mondjuk nem tudom az alapjárat emelt volt, vagy se. A kis körben fordulást bőven fél méterrel kisebb sugarú körön megcsináltam néha, magam alá döntve a motort.
A saját motorommal viszont olyan béna vagyok, hogy az valami elképesztő, egyszerűen kis sebességnél nem tudom úgy magam alá dönteni. Van egy olyan érzésem, hogy ez inkább valami pszichés dolog lesz, és nem merem, mert szerpentinen, hacsak nem nagyon lassú a kanyar, nincsen ilyen gondom.'92 Honda VFR 750
-
fattyu
veterán
válasz vihartigris #144828 üzenetére
aki ott bólyákat kerülget a rutinpályán annak azért megemelem a kalapom.
persze csúsztatott kuplunggal akár lehet is. szerintem 4-5 másodpercig akár el is tartana a kuplung
csak hogy értsük: a kawa ninja 12 valósan keréken olyan 160 ló lehet. valahol 6500 körül adja le a 100 lovat.
most erre konkrétan nem emlékszem de 1esben ehhez olyan 80-85 km/h tartozik.... ha te ott rutinpálya tempóhoz csúsztatsz kuplungot annak azért drága vége lesz gyorsan[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
miezez
csendes tag
Le kell húzni pár gyertyapipát (lehet sokan észre sem vennék
-
bacus
őstag
válasz fattyu #144827 üzenetére
Egyrészt 3000 es emelt fordulat már nem alapjárat, másrészt megnézve egy LE görbét, sztem van olyan motor ami már 3000es fordulaton leadja azt a 100 paci környékét. Somatom most lökné id a HD típusokat.
Ezt most dobta fel a youtube, ennyit a stabil gázról Persze lehet a hang csak valami utószinkron.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #144832 üzenetére
A legaltalanosabb 100 loeros motorok a sor4 600 asok. Ezek 3000 es fordulaton ~20 loerot adnak le.
Egy 180 lovas sor4 ~26 loerot ad le
Nezzunk kevesebb hengereseket, amiket viszont sajnos nem lehet 3000 alatt hasznalni, javareszt, a rangatas miatt, de erosebbek szoktak lenni alacsonyabb fordulaton.
Dl1000~ 37 lo
1100 kobos monster 2 szelepes? Ilyen keves szeleppel az also fordulatszamtartomany lesz idealis gazcsere szempontjabol, tehat innentol 4 szelepeseket nem is nagyon neznek.
35 loero 3000 nel...Triumph 1200 rs 3 hengerrel ugyanigy 35-37 lo.
Barmi, ami 10 000 felett forog, keptelen 3000 nel ekkora nyomatekot produkalni, igy pedig loerot a gyari valtojaval, es szekunderattetelevel.
Mert egyszeruen vezethetetlen lenne, es a gazcserefolyamatok 10 000 kornyeken lesznek idealisak, hiszen ezert tud ennyit forogni.Az egyetlen motor, ami megkozeliti a 100 loerof 3000 fordulaton, az a triumph rocket III, 82 loerovel, de kevesebbet forog, mint 7000. Emelle 2300 ccm.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
Ezt találtam most hirtelen, ez egy 2020-as suzuki 1050xt lemért görbéje, kicsit elnagyolva 100 LE 8600-as fordulaton, 3000-es fordulatnál 30% -a van meg, azaz ott 30 LE, de ennek relatív egyenes nyomaték görbéje van ami már egész alacsony fordulaton 90% feletti a maxhoz, így kb lineárisan emelkedő teljesítménye a fordulattal.
Szóval beismerem, tévedtem, rohadt erős alacsony fordulatszámú motor kell, hogy 3000-en 100 LE legyen.Köszi Persu a kiegészítést, szinte egyidőben írtam veled a mea culpát.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bardi
aktív tag
válasz Topiccsendőr #144835 üzenetére
Párszor volt, hogy nem váltottam vissza eléggé, és ilyen 1500-2000 fordulatról gyorsítottam kereszteződésben, akkor eléggé rángatott. A szakaszosan lenyúlt lánc se segít valószínű, jövőre lecseréltetem. Viszont ezt a bánázásom egyelőre nem fognám a motorra, kb 2000 km-rel a hátam mögött, főleg, hogy ez mind országút, semmi lassú bóklászás, ennyire futja a tudásomból.
'92 Honda VFR 750
-
bacus
őstag
válasz Shadowbull #144837 üzenetére
Na én nem tudom, hogy működik, azt mondod, ha jobban csavarom a gázt akkor erősebb? Azt hittem az injektor nem ad annál több vmit, mint az optimális. Elektronikus gázkarra gondolok...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #144838 üzenetére
Valoban, regebbi motorokon masodlagos fojtoszelep miatt, az ujabbakon pedig ride by wire miatt nem tudsz teljes gazt adni ilyen kis fordulaton.
3000 nel mar van kulonbseg wot es a kisebb fojtoszelepallas kozott, de nem sok. Ez alatt a fordulatszam alatt megkevesebb.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz Shadowbull #144839 üzenetére
Nem, komolyan nem tudom. Elcsavarom a gázkart 2000 es fordulatnál, van különbség, hogy 90% vagy 100% ig tekerem ki?
Én egy hülye villanyos/IT ember vagyok, ha le kéne programoznom egy ilyet, akkor nekem adott fokozatban egy gázálláshoz tartozna egy fordulat. A gázmarkolat elcsavarásával azt vizsgálnám, hogy most gyorsítani kell, vagy lassítani, illetve azt, hogy a kívánt állás messze van az aktuálistól vagy közel. Így nálam 20%os állásnál mindegy hogy mennyire tekered ki a gázmarkolatot, tökig, vagy csak 90% ig, vagy csak 50% ig, ahhoz ugyanaz a max gyorsulás tartozik. A különbség akkor jelentkezik amikor már elérte a 45% os elforduláshoz tartozó fordulatot, mert az 50% ig tekert markolatnál már nyilván nem lenne csak finom gyorsítás (itt már figyelni kell, hogy ne pörögjön tovább mint a kivánt), míg a másik két állás még mindig egyenértékű ebből a szempontból, egészen 85% os állásig.
De fogalmam sincs, hogy működik.
pittypang: gyorsításnál fogyasztásra optimalizálni? csakis a max teljesítmény jöhet szóba.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #144843 üzenetére
igen, nem így működik?
Általában nem nyomsz fél gázt, rálépsz a pedálra, kicsit, tehát 130 al mész, nyomod kicsit (ami 140 lenne) és a kocsi mivel érzékeli, hogy ez közel van, már nem teljes gyorsulással megy fel 140-re.
Tehát lehetne így is finoman gyorsítani.
De ezek szerint ennél jóval bonyolultabb De csak nincs gyorsulásmérő a pedálban, hogy milyen gyorsan nyomod le..., vagy igen?
Mész 20-al, finoman akarsz gyorsítani 150 ig, hogy kell nyomni a pedált?
a/ gyorsulni akarsz mint az állat
b/ finoman akarod felgyorsítani a kocsit[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #144844 üzenetére
Nem kell gyorsulásmérő a pedálhoz. Van benne egy 2, 3, vagy még több körös analóg jeladó, gyakorlatilag potméter, és pontosan tudja a szoftver, hogy hol áll a pedál és te azt milyen sebességgel mozgatod.
Ennek ellenére nem így megy a gyorsulás. A fél gáz a teslában is fél teljesítménnyel gyorsulást jelent, nyílván addig a szintig, amikor már az a tempó közel van, nem gyorsul oylan erősen. A motorod sem, még ha bowdenes is, mert egyszerűen a levegőtöbblet elfogy a toroknál. Azért símul bele abba a gázállásba a sebesség. -
bacus
őstag
válasz norbert1998 #144845 üzenetére
"és te azt milyen sebességgel mozgatod."
tehát akkor mégis van a rendszerben egy gyorsulás mérő , nem a potiban, hanem a közp egység tárolja az előző értékeit is a jeladónak.Akkor az elektronikus gázpedál teljesítményt szabályoz? Azért egy 50-70 közötti gyorsulás lényegesen nagyobb lesz fél teljesítménnyel, mint a 150-170 közötti, míg a 200-220 között meg már lehet nem is elég a fél teljesítmény. Csak bonyolultabbnak kell legyen ennél..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Shadowbull
addikt
válasz bacus #144842 üzenetére
"Elcsavarom a gázkart 2000 es fordulatnál, van különbség, hogy 90% vagy 100% ig tekerem ki?"
Addig van jelentősége, ameddig a fojtószelep az adott állásban fojtást jelent a motornak. Van egy pozíció, ami felett más faktorok korlátoznak (töltetcsere, motor tehetetlensége, stb).
Efölött a pozíció felett minden gázkarállás teljes terhelésnek minősül.
A lényeg viszont az hogy teljes terhelésen gyorsulni fogsz, emelkedik a fordulatszám.
Konstans fordulatszámhoz fojtani kell a motort, az szükségszerűen nem teljes terhelés, csak végsebességen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
macilaci78
nagyúr
válasz norbert1998 #144843 üzenetére
Ő csak a gázkar, gázpedál állását fordította le programnyelvre. Van ott még a rendszernek tehetetlensége és kipörgésgátló, meg egy sor vezetéstámogató rendszer. De igen, ha ezektől eltekintek, akkor egy kegyetlenül kezelhetetlen videójátékot kapunk.
norbert1998: a b5 Passatban 4 körös a poti.
A fél gáz a teslában is fél teljesítménnyel gyorsulást jelent
- Valahol bacussal értek egyet, érzésre nem csak az számít, hogy mennyire nyomod, csavarod a gázt, hanem hogy az adott sebesség és fokozat/fordulatszám tartásához milyen gázállás kell. Nem mindegy, hogy a gázt az aktuális 40%-ról tekered 50%-ra, vagy mondjuk 15%-ról.
És az sem mindegy, hogy ez az 50% a még benyomható pedálút 50%-a, vagy a teljes pedálút 50%-a.
De ez szőrszálhasogatás, viszont ilyeneken tud félrecsúszni a kommunikáció.Autóknál egy objektív adat pédául a 0-100 km/h gyorsulás, ám ennek sok köze nincs a gyakorlati használathoz. A gyakorlatban mondjuk egy 80-120, vagy 100-140 adat hasznosabb. És itt már igenis árnyalja a dolgot, hogy a gép milyen fordulaton van az aktuális 80/100 km/h sebességen, előkerül a görbe, hol mennyi nyomaték, lóerő van és meddig tart.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Shadowbull
addikt
válasz bacus #144844 üzenetére
Az elektronikus gázpedál (menetpedál) lenyomási sebességét is figyeli az elektronika természetesen, ha gyorsan nyomsz nagyobb gázt, akkor általában igyekszik nagyobb teljesítményt leadni.
Az ember amúgy is úgy vezet, hogy ha dinamikusan akar gyorsulni, akkor nyom egy nagy gázt, akár padlógázt is, és a kívánt sebesség elérése körül visszaengedi.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
norbert1998
veterán
válasz macilaci78 #144848 üzenetére
AWSD controlt minden motorra!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Villanyszerelés
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Milyen okostelefont vegyek?
- EAFC 24
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- Hisense LCD és LED TV-k
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest