Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • yodamastah

    őstag

    válasz HoaryFox #143428 üzenetére

    Vészfékezésnél jó lehet de csak mert nem üt fel. Ha felüt a villa, azonnali tapadásvesztést okozhat. Manapság az ABS-ek korában ez nem akkora probléma, de a féktávot akkor is növelheti egy felütés.

    Amúgy szerintem nem előnyös, hogy folyamatosan változik (pl. kanyarban) a rugó keménysége. A futómű feladata, hogy az úgy egyenetlenségeit úgy dolgozza el, hogy a gumi minél kisebb terhelésváltások mellet tudjon dolgozni. Ne hintázzon a motor, de ne is legyen túl merev. Ideális esetben a futómű csillapítás a lehető leglágyabb, de épp még annyira hogy ne hintázzon. Más rugó erőhöz más csillapítás passzol. Ha összevissza változik a rugó erő (progresszív), azt a csillapítás nem fogja lekövetni menet közben.

    Oké az igaz, hogy sima közúti közlekedésnél ennek nincs különösebb jelentősége. Ha tempót mész a motorral kanyarokban akkor már szerintem jobb a jól beállított csillapítások mellett a lineáris rugó.

Új hozzászólás Aktív témák