- GoPro Topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Mini-ITX
- Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Újabb előzetesen a GreedFall II: The Dying World
gp Az új rész korai kiadása a nyáron érkezik PC-re, a teljes változat PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is befut majd.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jFox
őstag
válasz Bogyó bá' #33548 üzenetére
Ne hagyd, hogy elvegyék a kedved! Motorozni jó dolog! Akármilyen mocival, akármilyen távolságra.
Azt viszont javaslom, hogy ha most szerezted meg a jogsit, akkor ne Erdélyel kezd a túrák sorát. Először kisebb célpontokat szemelj ki, és szokd meg a gépet! Más mint az autó.
Az meg, hogy mivel lehet túrázni tényleg csak rajtad áll, hogy akos3 is mondja. Mindenképp próbálj ki többféle motort, mielőtt vásárolsz, hogy melyik a legkényelmesebb neked.
Én is gondolkodom a B125 jogsi megszerzésén. Most egy kis 50-es Piaggio Free-vel rovom az utakat. Egy barátommal szoktunk néha "túrázgatni" is. Miskocról Eger,Szilvásvárad, Bogács, Aggtelek már megvolt.
Egy nagyobb géppel ezek nem komoly túrák, de mi nagyon élveztük/élvezzük.
Amúgy én is Jawa Mustanggal kezdtem annó. Jó kis gép volt az a maga idejében.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
Sziasztok!
Tuning kérdésem lenne. Van nekem egy Piaggio Free robogóm, a barátomnak meg Keeway Focus. Nézelődtünk a neten és egész barári árban is lehet ezekhez a robikhoz kapni 70-es henger szettet. (a Free-hez 18-ért van a vaterán, a Keeway-hez 15-körül az egyik webshopban) Hogy ilyen olcsó, felpiszkálta a fantáziánkat, hogy jó lenne egy kicsit fejleszteni. De felmerült néhány kérdés, amihez amatőrök vagyunk.
1) Érdemes ezekkel az olcsóbb cuccokal foglalkozni, vagy csak szívni fogunk vele?
2) Ezekhez az olcsó hengerszettekhez nem adnak hengerfejet. A Piaggio-st kérdeztem, azt mondta nem kell rá más hengerfej, jó az 50-es. Ez valóban így van?
3) Milyen egyébb átalakítás kötelező még ilyenkor? Karbi, kipufogó, stb.?Nézegettem, hogy van többféle hengerszett, és elég változatosak az árak, de sokkal több pénzt nem szánnánk rá.
Előre is köszi a válaszokat!--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz runner 125 #34984 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Igazából csak az elérhetőség volt az ami felkorbácsolat a fantáziánkat. A motorkák jól mennek így is, csak egy kis plusz erő jól jönne néha. Nem akarunk mi versenyezni vele, csak jó lenne egy kis utazó sebesség. Olyan 60-70 körül, hogy legalább a teherautókat ne tarsuk fel amikor túrázgatunk.
Mondjuk így is megy 60-at velem a kis Free, pedig vagyok mázsa10. Csak arra gondoltam egy ilyen hengerszettel nem erőlködne annyira.
A B125 is szóba jött mint "fejlesztés", de akkor meg pont a pénzügyi függetlensége veszne el a dolognak. Arra már kell teljesítmény adó, vizsgáztatni kell, stb. De lehet, hogy mégis ez lesz a vége....Akkor azt mondjátok érdemesebb inkább a variátorral játszani? Végül is variátor szettek is vannak hasonló árba, de akkor meg nem romlik a "part mászó képessége" a gépnek?
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz runner 125 #35097 üzenetére
A variátir tárcsát hogy a legegyszerűbb levenni a főtengelyről? A barátom Keeway-éről seperc alatt lekaptuk, a Piaggiómról nem bírtuk leszedni.
Lehet kapni valami spéci szeraszámot, amivel meg lehet fogni a fogazott tárcsát? Vagy a berugó racsninál lehet megakasztani?--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz killer1203 #35439 üzenetére
Gyertyát nézted? Nekem legutóbb azt köpte be, pedig előtte mentem vagy 2-3 km -t vele.
runner125:
nem tudom van-e külömbség, de annó nekem a Poski Fiat 126p-ben is cserélt gyűrűt a szerelő. Valamilyen túlméretes gyűrűt kellett venni bene. 2. méretet. És csak a gyűrűt cserélte mert gyenge volt a kompresszió.[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz Bogyó bá' #35670 üzenetére
Annó én is Mustang-gal nyomtam. Jó volt az akkor, suliba/melóba járni, meg a telekre. Meg kiruccani a közeli bányatóra fürdeni.
Nekem egy Schwalbe volt az álmom, de akkoriban olyan drága volt, hogy sose jött volna össze a zsebpénzből.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
Nekem egy Piaggio Free-m van, hasonló testalkathoz, mint ami neked van. Igaz nem napi szinten használom, csak hobby motorozáshoz, de nekem nincs gondom vele. Ha kell visz 70-nel is. Mentem vele messzebb is, Eger, Aggtelek, Szilvásvárad Miskolcról kiindulva.
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz urbi73 #47197 üzenetére
Nekem nincs benne tuning. Én leglább is nem csináltam vele semmit. Gondolom a folytás ki van belőle szedve, de karbi, kipufogó, variátor eredeti, uh. szerintem semmi tuning nincs benne.
Az meg, hogy ki mennyivel megy mindenkinek a saját dolga. Én lakott területen max. 40-50 között megyek, országúton, ha olyan a terep akkor meghúzom egy kicsit, ha bírja a gép.
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz Mr.Peter #47386 üzenetére
Szia!
Nekem a Piaggio Free-ben is ilyesmi világítás van. A kapcsoló első állásában a helyzetjelzőt kapcsolja, a másodikban pedig a "fényszórót". Nekem is kevés volt a fénye, én belebarkácsoltam egy autóba való ledes izzót. Tudom, hogy nem szabályos, de jobb fénye van.
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz oliwire #47403 üzenetére
A fogasív ritkán megy tönkre, szerintem. Bár ezt a típust nem ismerem, de hamarabb a körmös fogaskerék kopott el. Valami ilyesmi: [link] Legalább is nekem annó a Peugeot-ban ez kopott el. Egy órás meló volt kicserélni.
De majd jönnek a szakik és megmondják a frankót.[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz oliwire #47422 üzenetére
Az oldaldeklit kell leszedni és hozzáférsz. A Peugeot-on nem volt rögzítve, ha jólemlékszem a fogasívet sem kellett kivenni hozzá. CPI-nél nem tudom hogy van, de szerintem hasonló lehet. Mint írtam egy óra alatt meg van, semmi spéci szerszám nem kellett hozzá.
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
Sziasztok!
Már régen gondolkodom 125-re váltáson. (Most egy 50-es Piaggio Free-m van) B125-el képzelem megoldani a jogtisztaságot. Kíváncsi lennék a véleményetekre Pro és Kontra. A felhasználási terület: városi és város környéki forgalom, néha egy-egy kisebb túra. (Nem akarok a Tátrába járni, csak országon belül. Miskolc - Eger, Miskolc - Sárospatak, ilyesmi.) Egy ilyesmi motorkán gondolkodom: Piaggio Hexagon
Egyenlőre ott tartok, hogy Pro: amire használom általában elég az 50-es ami ugye annyiba kerül, hogy kifizetem rá az éves biztit, meg töltöm bele a benzint/olajat. Kontra: néha, jó lenne 60 fölött is menni, főleg amikor messzebb megyek vagy parton felfelé egy kicsit több krafttal vinne. De nem tudom mivel kerülne többe egy 125. (Vizsgáztatás, teljesítmény adó, egyébb költségek.)
Előre is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz szmissz #47541 üzenetére
Én is így érzem, ezért gondolkodok rajta nagyon.
gabe: akkor jó, ha jó fajta ez a gép, mert nagyon tetszik.
Üszök: majd átszervezem a garázst, el fog az férni.
Még a költségekre lennék kíváncsi.
Bogyó: volt már ilyen fellángolás régebben is, az új robogókra adták is egy időben, de aztán hamvába holt az egész.
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz huszi.gyb #47634 üzenetére
Teljesen igazad van. És ha már egyszer bevezették utána lehet évente folyamatosan emelni. Mint annó autóknál a környezetvédedmi vizsgálat. Emlékszik rá valaki, hogy 300Ft-on kezdte? Egészségesebb lett tőle a levegő? Vagy a sújadó. Jobbak lettek tőle az utak? Áh.
Ezek mind arra vannak, hogy újabb pénzeket húzzanak ki a honpolgárokból. Most cseréltem autót. Átiratási költségnél pl. miért kell huszonezerforintot fizetnem a nagy semmire? Vagyonszerzési adó címszóval. Pont, hogy a már sokszorosan leadózott "vagyonomból" vásároltam valamit.
Ne is menjünk tovább, mert csak felidegesítem magam![ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz huszi.gyb #47710 üzenetére
Nekem annó a Peugeot Rapido-val volt hasonló esetem. Elindultam fel a Bükkbe, de még Diósgyőrben elkezdett puffogni. Én is azt hittem, hogy a kipuf tömítés, de utóbb kiderült, hogy az egyik a hengert tartó tőscsavar kiszakadt a blokkból. Valaki aki korábban szerelte, fordítva rakta vissza így a rövidebb menetes része került a blokkba.
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz enginev3.0 #47802 üzenetére
Esetleg por ment bele? Kicsit olajozd meg és lehet jó lesz.
Esetleg ez:
Tanksapka zárral járt így egyik barátom. A sokat használt, kicsit már kopott kulcs egyszer csak nem nyitotta.
A tartalék kulcs meg igen. Ezen még az olaj sem segített csak kulcs cseréje.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz huszi.gyb #47813 üzenetére
Én is 1500 körül másoltattam itt Miskolcon. Csak nem a MisterMinitbe kell vinni és máris emberi áron van.
Immos kukcsot az autómhoz másoltattam mostanában azt viszont csak a MM-ben tudnak, de 11k-ból megúsztam.
Eddig minden robogómat egy kulccsal kaptam így muszáj volt csináltatni biztonsági másolatot.mellé ment. [W]-nek szólt.
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz enginev3.0 #47817 üzenetére
Az nem jelent semmit, hogy otthon még jó volt. A barátom is még Miskolcon megtankolt, aztán elmentünk Egerbe, és ott már nem nyitotta. Izgultunk is, hogy hazaérünk-e. De sikerült.
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz Norbika88 #47906 üzenetére
3200 nekem is a K&H-nál, de kapok zöld papírt is.
Nem azon múlik az ár. Sok biztosító úgy érzi nem éri meg smkp-al foglalkozni, így feltolják az árat, hogy ne kössön náluk senki. Meg nem tagadhatják, mert kötelező, hogy legyen ilyen termékük is, ezért így oldják meg.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz SzlobiG #48090 üzenetére
Nekem a Free-ben meg a variátor görgőket zsirozta be az előző tulaj.
A poén az, hogy ennek ellenére ment rendesen. Amikor szétszedtem egy kis takarításra, akkor láttam, hogy le vannak kopva egyenesre a görgők, meg zsírban futnak.--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
-
jFox
őstag
Én is agyaltam már azon, hogy a hatóság mikor jön rá, hogy ezek az elektromos és kis teljesítményű benzinmotorral megtámogatott eszközök tulajdonképpen segédmotoros kerékpárok és jogsi, meg bukó kellene rá. Gondoltam várnak amíg elég sok hülye dobja ki ezekre a pénzét és majd után a megszívatják őket jó magyar szokás szerint. Mint tették annó a mopedautókkal.
De akkor van erre is szabályozás, hogy ha 300w-nál nem erősebb a támogatás akkor lehet.Mondjuk az tényleg fura, hogy bringával lehet személyt szállítani amire max barkácsolni lehet valami pót ülést, a sok robogó, ami meg direkt úgy van kialakítva, hogy két ülés ott meg nem. Bár most,hogy csinálom a B125 jogsit, és olvasgattam a témában, olvastam én is egy érdekest egy kiadványban amit az NKH honlajáról töltöttem le.
Neveztesen az "Így szerzek jogsit - Moitorozni tanulok" címűben."Van-e valamilyen korlátozás motoros vezetői engedélyeknél?
.
.
. Kezdő vezetői engedélyel az AM, az A továbbá az A1 és A2 alkategóriában utas nem szállítható."
A megszerzéstől 2 évig számít kezdő jogsinak a jogsi. Utána lehet személyt szállítani AM kategóriával is? Mert a szövegből ez jön le nekem.[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
Én is így tudom, ezért volt fura ez a megfogalmazás.
Félrevezetik az embert ahol csak tudják.Ja értem akkor ez a rész a 3 és 4 kerekü smkp vonatkozik.
De jellemzően az emberek nem ilyenekkel járnak .Annak aki végig olvassa.
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
jFox
őstag
válasz dugynok #65689 üzenetére
Honnan veszed, hogy az 6v-os? A leírásában az volt, hogy szinten tartásra van. Volt rajta akksin így napokig, semmi baja nem lett.
Sityupityu: tudom, de amiket linkelt ott volt egy XS töltő, csak arra írtam, hogy jóféle.
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Topic
- Fotók, videók mobillal
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Víztisztító berendezések
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Konteó topic
- Hálózati / IP kamera
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Futás, futópályák
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen