- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i3 / i5 / i7 6xxx "Skylake" és 7xxx "Kaby Lake" (LGA1151)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Továbbra is roppant népszerű a Resident Evil 2 Remake
gp Jelenleg több mint 13,9 millió példányt adtak el a játékból és még mindig sokan érdeklődnek a felújítás iránt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz frigoo #58448 üzenetére
Hu, akkor kolthetsz a mocira rendesen, persze ha van mit az embernek. Epp azt nezegetem, hogy egy minarelli blokkos robogora melyik lenne a jobb:
Polini High Speed variátorszett (Fekvőhengeres Minarelli)
Malossi MHR Multivar variátorszett (Minarelli)
Nem mintha egybol cserelni szeretnem a motoron, csak most ugy eszembe jutott a tema kapcsan.
[ Szerkesztve ]
-
frigoo
aktív tag
A polinit azért nem vettem, mert azt hallottam, hogy a hangolása nehezebb, mert állítólag tizer grammokra érzékeny.
Malossiból nem az MHRt veszem, hanem a simát.
Igen, kicsit elszámoltam magam, 30ért vettem a motort, de mire felgumiztam, fékek megvegyebekkel együtt még ez is, de úgy voltam vele, egyszer kell rendesen megcsinálni. Amúgy tényleg sok, de a gyári cuccai sem olcsóbbak. Az rms meg motorforce cuccokat az egüfórumon csúnyán lehúzták (a variójukat meg a kuplungukat). Remélem nem bánom meg, mert felgyújtom ezt a sz@rt...... XD[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
4mm rettentő sokat számít
Malossi multivar
Polinit nagyon el kell találni hogy jó legyen mert nem engedi rendesen felfutni a szíjat.
frigoo
így látatlanban nehéz megmondani miért nem mászik ki a szíjad.
A Gyári varióba 2 féle biztonsági határoló méret van megadva.
Amelyik a kisebbik csapszeges annak 3mm körül van erre a gyári szíj méret Rövid minarelli: 785x16.5 Hosszúé 747X16.5
a nagyobbik csapszegesnek 1-2mm körüli
méretek: 792X16.5/751x16.5
Ha 751X16.5-öst veszel a Dayco-t kerüld nagyon nyúlik.
ludsimon
Ha a variátor külső tárcsa fellazul akkor is ki tudja köpködni a görgőket[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
frigoo
aktív tag
válasz dzso22 #58455 üzenetére
Hát, sajnos 747 Daico van most bent, nemrég vettem helyi boltban, furcsa is volt, hogy hümmögött a nő és a kezembe nyomta ezt.
A teljes kifutástól kb 5mm hiányzik (7 ha kihézagolom rendesen és akkor ugrik mint állat), ahogy nézte yt vidiken, meg képeken ez általános, plusz ha a két tárcsát csapszeg nélkül összefordítom, akkor a szíj vastagságából adódóan nem is mehetne jobban ki. -
őstag
Sziasztok!
Van egy 50ccm-s supermotom. Van aki úgy ismeri cross/enduro. Normális, hogy az első teleszkóp kerék kilökődésnél koppan? Ilyenkor majd kitépi a kezemből a kormányt a vas. Úgy hallottam kétféle teleszkóp létezik, egyik mindkettő irányba csillapítós, másik pedig csak egy irányba, ha a kerék befelé nyomódik. Hol az igazság?
-
dzso22
senior tag
Vannak olyan variátorok ahol van egy pontos szíj méret és slussz.
Ha hosszabb szíjat raksz rá itt nem gyorsabb lesz a gép hanem lassabb.
Mivel a variátoron kifut a szíj egy pontig és ennyi.
A határoló nem engedi tovább emelni,de mivel a szíj hosszabb, a hátsó szíjtárcsán marad egy kis "plusz"
ami ugye nem fog beülni rendesen a tárcsába. És már rosszabb is az áttétel.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
-
Hauptmann
addikt
Van itt valaki, aki járatos Italjet Formula 50-ben? Egy haver nemrég vett egyet, de ki van szakadva az első gömbfej gumiharangja. Nem tudjátok véletlenül, hogy honnan lehet szerezni kb. azonos méretű harangot?
-
dzso22
senior tag
válasz frigoo #58459 üzenetére
A variátoron is van ami azért is felelős hogy ne hulljanak ki a görgők.
A csapszeg vastagságából lehet következtetni gyári minarelli variátoroknál.
Ha dobsz egy képet meg tudom mondani.
Elég ha leveszed a külső szíjtárcsát és szemből lefotózod.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
Cserélgettem is a szíjakat,a sajátomon.
De meg fordult nálam pár ember is hogy állítsam nekik be vagy éppen újítsam fel.
Pont hogy lassabb lesz.
Fogj egy 3yj variátort olyat amibe bele is van írva és fogj egy 3kj variátort a vastagabb csapszegest
Rakd fel és nézd meg a saját szemeddel melyik meddig engedi a szíjat fel.
Ami "pluszba" marad a hátsó szíjtárcsán az mind mínusz km/h[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
ráütöttem a hasamra
Pl Egyszer Hoztak egy gépet hangolásra rövid minarelli tiltós cdi vékony csapszeges variátor.
Új szíj új görgők stb. stb. mégsem ment 60-nál többet mert ott tiltott.
Levettem a zsír új 792-es szíjat visszaadtam a tulajnak hogy cserélje ki 785x16.5 vagy 16.6-ra
De a 16.6 jobb mert a szíjnak össze is kell kopni a variátorral jobb ha rá tudjuk számolni.
Kicserélte, én meg beépítettem.
Ráhangoltam a gépet és leakasztotta a 60-as órát.
Megjegyzem a tiltós Minarelliknél kell nagyon odafigyelni a pontos hangolásra és szíjméretre Mert itt hamar kibukik ha valami nem jó.
még valami?
Onnan vettem hogy kitanultam.
Neked hány gépet sikerült már rendbetenni?
Nem akarlak piszkálni de ezek a gépek nem olyanok mint a Simson Meg a Babetta hogy tekerek párat rajta aztán jó is.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
golyani
addikt
válasz frigoo #58454 üzenetére
Én szűk két éve beruháztam egy Polini Speedcontrolra, mert nekem is gatya lett a vario, mondjuk kb 25 ezret futott és a gyárival együtt elhasznált 4db szíjat. Az Aerox új korában futotta óra szerint a 80+ km/h-t. Utána low budget RMS szíjak kerültek bele amik hamar meg is nyúltak 747-es gyári érték helyett simán mértem rajta 755 körül is 6 ezer km után, holott a gyári szíj 10 ezer km után is 751->753-ra változott. Először 6g-os görgőkkel raktam össze (gyári 5,5g) és egy ilyen használt szíjjal, semmi mást nem cseréltem. Így ment óra szerint 80-82-t, de 40-50 tájékán volt egy kis nyomatékhiány. Később beruháztam egy 751-es Mitsuboshi szíjra, de ahhoz meg nehéznek bizonyult a 6g-os görgő, és beraktam a variohoz kapott 4,9-eseket. Ezekkel pont úgy gyorsul(vagy még picit jobban) mint új korában és a végsebesség is nőtt pár km/h-t, de még a fogyasztásom is csökkent pár decivel.
Tapasztalat alapján 5mm szíjhosszbeli differencia ~3-4km/h-t jelent ( mondjuk itt a szíj vastagságában is volt szűk 1mm difi). Persze jól hézagolt varióval. Mert ha csa kezen változtatunk, akkor nyerhetünk valamit végsebességen, de akkor elindulásnál vesztünk. Ez csak a hézagolásra vonatkozik, ha belenyúlunk a kuplung nyitási fordulatszámába akkor az egy másik történet.
[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
válasz frigoo #58473 üzenetére
Kicsit távoli a kép de úgy látom vékony csapszeges.
747x16.5 kell rá
De ha találsz bontottan és olcsón olyan variátort ami vastagabb csapszeges érdemesebb rárakni azt.
Ég és föld lesz a külömbség
Megjegyzem lehet csalni ezen a variátoron is hogy feljebb emelje a szíjat,de kicsit "barbár" megoldással ha érdekel privátban leírom neked
Apropó
És a kuplungod én lecserélném, ránézésre 112-es de mérd meg tolómérővel a harangot. Általában ezekhez a variátorokhoz ezt rakják. Én nem szeretem sok gondot okoz hangolásnál nehezek a pofák is és a kapcsolási fordulatszámban is közrejátszik. kicsit lomhább vele a gép.
105-vagy 107 a legjobb.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
ludsimon
veterán
válasz dzso22 #58475 üzenetére
melyik az a csapszeg? megnézem holnap én is.
megvan. az nekem sem ilyen vastag.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
félisten
válasz dzso22 #58472 üzenetére
Egyetlen piaggio nrg-m volt amit javitottam. Csereltem rajt szijat es gorgoket, kuplungot kipucoltam. Ezen kivul latok, hallok es gondolkodom. A vilagert sem becsulnem le a szakertelmed a robogokkal kapcsolatban, ami nekem gyakorlatilag nincs. Eppen ezert vigyazok, hogy miben adok tanacsot. A konkret esetben meg most sem bizonyosodott be az allitasom ellenkezoje.
Amugy ha ertesz a minarelli finomhangolasahoz, lehet majd kerem kesobbiekben a tanacsod.
[ Szerkesztve ]
-
dzso22
senior tag
Én sem tudok mindent nem is lehet, de amiben tudok segítek.
Ha közelben laksz,akár személyesen is.
Legalább megúszod a drága "mindenhez értő" szerelőket
Minarelli-ben bármit.
Más típúst is lehangolok de ott már puskáznom kell a méreteket.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz golyani #58481 üzenetére
Igen gyári kuplung
Fogni ki gépet ami évjárattól függetlenül 112-es 3 pofás gyári kuplungal jön.
De általában ehhez a vékonyabb csapszeges variátorhoz párosítják
Nálam is van 2 kompletten. Porosodik.
Ha érdekel hogy néz ki lefotózom holnapra neked.
jó nehezek..
Nem nagyon vehető ki a képből de remélem frigoo nem ezt kapta.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
félisten
válasz dzso22 #58483 üzenetére
Mindent senki sem tud, eleg ha annyit ertesz hozza, amennyi szukseges. Koszonom a lehetoseget, bar nem tudom merrefele eldegelsz, valoszinu inkabb virtualis segitsegnyujtas lesz . Viszont ugyes vagyok, ha valaki ertelmesen leirja mit kell csinalnom, azt itt en vegre tudom hajtani. Yamaha jog lesz ugy nez ki.
-
dzso22
senior tag
Jó választás
Nekem is az van.
Ha Veszprém megyei vagy kipróbálhatod mit lehet kihozni egy gyári 50-es hengerből
Meg van pár alkatrészem is.
És ha netán Aprio-t választasz akkor tudok hozzá adni egy tiltásmentes cdi-t is
(#58484) ludsimon
Ha neked megér jó pár ezer forint benzinköltséget.
Nem egyszerűbb ha Den-hez viszed?[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
frigoo
aktív tag
válasz dzso22 #58485 üzenetére
Igen, fentebbire tippelek én is, 1996 105 2pofás. Úton van egy malossi multivar ill. Polini 3g kuplung és harang 107 méretben. Remélem az jó lesz. Igaz a harangot nem néztem, de úgy tudom 105ös, majd lemérem.
A 107es kuplung ugye minden további nélkül mehet fel a mobil és fix hátsó tárcsára, az ha nem túlméretes, akkor azok mérete ugyanaz? -
frigoo
aktív tag
-
dzso22
senior tag
válasz golyani #58474 üzenetére
A szíjhossz elsősorban a vékonyabb csapszeges gyári variátornál fontos amit kiveséztünk.
A régi szíjad csúszhatott azért lépett fel kis nyomatékhiány 40-50 körül,és lehetséges ezért kellett ennyivel könnyebb görgő is az új szíjhoz mert az már nem csúszott meg.
Frigoo
Elméletileg igen de beállítás után kiderül.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
golyani
addikt
válasz dzso22 #58496 üzenetére
Szerintem Kizárt, hogy csúszott. Egyszer egy frissen beszerelt ékszíjnál hallottam indulásnál, hogy csúszik, ennek pedig nem volt semmi hangja. És főleg akkor lehetett ezt észrevenni amikor nagyobb sebességről visszalassítottam 40-50 közé, azután gázadásra volt egy kis gondolkodása. De mindegy is kár ezen vitázni, most tökéletes .
-
dzso22
senior tag
válasz golyani #58497 üzenetére
Van amelyik szíj sunyiba csúszik 40-50 az a tartomány ahol már majdnem teljesen felvált a szíj. Minnél jobban fent van annál nagyobb a tapadófelület. Magyarul ráharapott Vagy ahogy bemelegedett jobban tapadt. Ez csak a egy vélemény nem nem vita
[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Milyen légkondit a lakásba?
- Revolut
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- Google Pixel topik
- Autós topik
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Periferiak - Telefon - Barkacsolas - Nyari - Konyhai -- Cuccok olcson--
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- MAZZER 151B 83 mm kávéőrlő késpár
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban