- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen SSD-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Újabb Astria sorozatú processzorhűtők a Thermaltake névjegyével
Hirdetés
-
Saját AI-chipet visz az adatközpontokba az Apple
it A jelentések szerint az Apple saját chipeket fejleszt, hogy AI-szoftvereket futtasson az adatközpontokban.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Újabb Astria sorozatú processzorhűtők a Thermaltake névjegyével
ph Az ikertornyos konstrukción kívül két egyszerűbb modell is van a 18 LED-del ellátott fedőelemet viselő termékcsaládban.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50200 üzenetére
Hát... Vallás kérdése. Van aki tél elején, van aki tavasszal csinálja az olajcserét, mindegyiknek van elvi alátámasztása... Én most hétvégén fogok cserélni, majd télen a generálnál biztos megint kell. Tavasszal már nem, nyáron úgyis kell majd újra. Bááár.... Most kevesebbet megyek. Kérdés mennyi pénzem lesz túrázgatni (van egy ötletem... )
Szíj kb 6-12000km-t fog elmenni, motor típus függő. Szerintem nálad inkább 10-hez közel. Viszont van öregedése is!! Szóval ha keveset mész akkor is 2-3 évente azért célszerű lenne cserélni... Nem olyan nagy összeg ~5k 50-eshez.
www.dongosofor.hu
-
hermanyi
őstag
válasz wharfedale #50198 üzenetére
Passzolom . De kipufogóból ,hogy szívna fals levegőt (bár én már semmin sem lepődnék meg) ? Mert ugye tökre betekert levegőcsavarral is ketyereg a motor. De majd megoldják ahova elvittem.
Aláírás (nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
-
30z.Samu
félisten
válasz huszi.gyb #50205 üzenetére
Olvastam egy cikket, ott irkáltak olyanokat, hogy a kipufogót tömjem be, meg hogy tegyem emelőre a motort, stb. Vagy az üzemanyagba tegyek stabilizátort, ha maradt benne benzin, vagy motorozzam ki és ne tankoljak bele. Igazából nem tudom melyik lenne a jobb megoldás. Bátyám szerint meg elég, ha hetente egyszer-kétszer beindítom és hagyom kicsit járni...
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
wharfedale
csendes tag
-
Mr.Peter
aktív tag
Most próbálom szétszedni a variátort, hogy meglessem, hogy milyen állapotban vannak a görgők...
Ezer százalék, hogy sima menetes a csavar? (mármint, hogy nem viszmenetes) Úgy tépem már mint állat, de nem mozdul.<<<KEEP IT REAL!>>>
-
DigitXT
félisten
válasz Mr.Peter #50210 üzenetére
Légkulcs... bogyo112: nem, nem kell hosszabbító. A légkulcs lekapja. És kárt nem csinál. Visszarakni légkulccsal meg saját felelősségre. Odacsaphat rendesen. Hivatalosan fogsz egy variátor blokkolót, és szervizkönyv szerinti nyomatékra húzod a csavart, természetesen a megfelelő nyomatékkulccsal. Aztán, ha leesik, IJB, mert már más korábban légkulccsal megdolgozta.
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Peter
aktív tag
Köszönöm a bíztatást . Jelentem egy kova fejet eltörtem, de a másodikkal már lejött.
A variátorház, érintetlen, minden gyári állapotban van. ez így közel a 18000km-hez bíztató. Kiszedtem a görgőket. Nem vészesek, egy kicsit kopottak, majd később teszek fel képeket is. Most jön a mókázás, hogy mi lesz ha berakok néhány 11g-os görgőt.(gyári 8.5g volt)
Amikor a boltban kérdezte a csávó, hogy milyen motorba lesz, és megmondtam, hogy 50-es peugeotba, csak röhögve kérdezte, hogy pedálokat ne adjon-e hozzá.
Na majd most meglátjuk.Szerk.: Ja légkulcsom sajnos nincs.
[ Szerkesztve ]
<<<KEEP IT REAL!>>>
-
DigitXT
félisten
-
Mr.Peter
aktív tag
Igen arra gondoltam, hogy nem balmenetes-e.
Mentem egy kört, itt az első benyomás.
Az új végsebesség 63km/h helyett 71km/h lett.
Sokkal finomabban lehet elindulni, mint eddig. 8.5g görgőkkel, egyszer csak felpörgött a motor, és megindult.
Most ugye alacsonyabb fordulaton is elindul már, így lehet gyök2-vel is menni.
A gyorsulás a következőképpen változott:
8.5g görgő: Dinamikus gyorsulási tartomány: 0-35, majd 45-55 Végseb.: 63km/h Utazóseb.: 55km/h
11.0g görgő: Dinamikus gyors. tart.:0-25, majd 40-65 Végseb.:71km/h Utazóseb.:60-64km/hA kérdés a következő: Korábban is volt egy tartomány amikor a fordulatszám kicsit visszaesett, és a gyorsulás ezzel együtt eltűnt. Ezt mi okozhatja?
Örülök, hogy a végsebesség, illetve az utazósebesség megnőtt, de a lomha tartomány is nőtt, és 25 és 40 között tényleg nagyon alacsony a fordulatszám.
Képek:
régi görgők
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
<<<KEEP IT REAL!>>>
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Autó mellé gondolkodom robogó vásárláson (B-s jogsim van), Budapesten használnám heti 1-2x szaladgálni (max 20 km-es távok). Az egész projektre kb 100 ezer forintot szánnék, tehát a kínálat legaljáról csipegetek. Komoly autószerelői tapasztalatom van, bár robogót nem szereltem még, de gondolom nagy varázslat ott sincs. Inkább veszek meg egy szart és újítom fel (imádok szerelni).
Négyüteműekhez húz a szívem, de nem tudom, hogy egy 50-es négyütemű hogyan birkózna meg a 90 kilómmal. Nem szeretnék forgalmi akadályt képezni.
Hirdetésekben sokszor olvasni, hogy fojtás nélkül 90-et megy, stb, ezeknek mennyi a valóságalapja?
Szerintetek 4 ütem vagy 2 ütem?
Minden típushoz / márkához kapni alkatrészt? Márkánként nagyok az eltérések árban?
Mi az a hiba, aminek a kijavítása szinte sosem éri meg?
Egyelőre asszem ennyi. Köszi a segítséget előre is!
Beauty is pain
-
30z.Samu
félisten
-
-
DigitXT
félisten
válasz Norbika88 #50223 üzenetére
Szerintem a fogyasztáson mindenképpen dobna. Valamit valamiért.
Sport kipuval jobban öblít, és jobban tölt (bár 2T-hez nem értek), ez
viszont azt jelenti, hogy többletteljesítményt több anyag égetésével
ér el, ergo jobban fog menni, de fajlagosan nő a fogyasztás. Szvsz.30z.Samu: ne vedd szó szerint, csak poén volt. Viszont ha hiper
szuper görgőket rakatnál rá, akkor lehet, hogy megborulna a dolog,
és kezdhetnéd a hétvégi szerelős szeánszokat. Tuning: 1. lépés.[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
Jaaa oké! Leesett! Bocsi, fáradok. 14. órám...
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz Norbika88 #50227 üzenetére
Elnézve a grafikont ez a szett CSAK a gyorsuláson javít, és azt is csak 60-ig,
mert utána már nem optimális a motor fordulatszám, tehát GYENGÉBB, mint
a gyári beállítással. Szóval 60-ig lesz "rakéta". Több fogyasztással. De végre?Végsebességre nem fog tudni többet, mert a könnyű görgők miatt nem tudja a
szíjat a legnagyobb áttételre emelni a varió. A kipu amúgy ad "erőt", rendesen.
Ha nem ilyen könnyű görgővel lenne "párosítva", akkor talán végsebességre is
jobban menne. Viszont amennyire ezeket a rezós (?) dobokat én ismerem (?),
adott fordulatszámot kell nyomnia a motornak, hogy hatékonyak legyenek: ha
az a fordulatszám nincs meg, ott gyengébbek lesznek, mint gyári beállítással.Ui: nem biztos, hogy érdemes ezt a mocit tuningolni. Kell egy nagyobb, az jó!
Lehet, hogy gyári beállítással teljesen "tartós" gép, de ha elkezded a tuningot,
minden nagyobb igénybevételnek lesz kitéve, s könnyen összefoshatja magát.Szerk: nehezebb görgőkkel a rajt és a gyorsulás kárára valószínűleg meg lehet
növelni a végsebességet. Feltéve, hogy a motorerő elegendő: egy próbát megér.[ Szerkesztve ]
-
Norbika88
senior tag
válasz DigitXT #50232 üzenetére
190mm es tárcsa fékek vannak fent, de úgy érzem, hogy nem tudnék megállni ha vész van azért még is csak 200kg, a bringámon vannak 160mm es tárcsák és volt rá példa vész fékezni 40nél vele, fogtam mind két féket és csúsztam szépen az aszfalton, szerencsére nem estem el, éjszakára mentem dolgozni és stop táblánál nem igazán akartam megláni mert tiszta volt mind2 irányból aztán a szürkületből hirtelen még is csak ott volt egy verda vagy 150-180al, mondanom se kell, hogy leforgott a kis nyomorúságos életem, szerencse kocsis nem kapta el a kormány el is szállt volna akkora sebességnél.
Ezért csak akkor nyelezem le amikor tuti tiszta a terep. Vadakhoz meg szerencse kell, autóval is.
[ Szerkesztve ]
-
Norbika88
senior tag
Több helyen is olvastam ezt a görgő pados ellenőrzést.
Na már most ne adj isten belefutnék ilyen be azzal kezdeném, hogy írásba adja azt, hogy ha szétpörgeti nekem a padon és menetszél híján besül a dugó akkor zsebből fizeti a teljes okozott kárt.
Nem értem pontosan, hogy lehet mérni végsebességet a görgőn, mikor se lég ellen állás és csak motor súlya van. Fékpadon a pözsó 206osom is megy 200at
Lényeg padon addig lehet pörgetni amíg szét nem esik, vagy meg nem sül hűtés hiányában. -
Skizz
addikt
válasz Norbika88 #50237 üzenetére
Padon teljesítmény/nyomatékot szoktak mérni, a végsebesség természetesen irreleváns. Ahhoz nem is kell a végtelenségig pörgetni. Ha lekonyulni látszik a görbe, és fogynak a lovak, ott már amúgy sem érdemes hajkurászni. Vagy én értelek félre, akkor boccs.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50239 üzenetére
Tegyünk egy kicsit rendet... Mindenhol olvasom ezeket... TÉVHIT!
Tehát jelenleg SMKP- kategóriába tartozik minden olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, melyet max. 50 cm3-es belső égésű motor vagy max. 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt és tervezési végsebessége max. 45 km/h és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Tehát: A Tact tud menni ~70km/h-val fogjuk rá, hogy sík úton... Ekkor már jelentősen túlpörög, nem megfelelő hozzá a fék és futómű rendszer. Hívhatjuk SMKP-nak? Igen, mert 45km/h-hoz ideális az egész motor. Mérete, féke, futóműve, abroncsai... stb. Más kérdés, hogy megítélésem szerint az 55-60km/h-s tartományban is biztonságosan használható volt, az én tudásommal, súlyommal, és normál útviszonyok közt.
Igazad van, egyértelműen az '50-es papírokkal' kategóriára utaznak, nagyon helyesen.
szerk: NAB@Z'MEG
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Norbika88
senior tag
válasz huszi.gyb #50240 üzenetére
Na, köszönöm szépen!
Valahogy én is így értelmeztem.Na az ilyeneknek börtön jár!Én mindig türelmesen kivárom a sorom, nem tolakodok, amúgy is holtérben nem látnak rám húzhatja bárki a kormányt és akkor ott pápá.
De lehet csak azért mert autos vagyok, nem, mert bringával is csak szépen csorogtam el.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50241 üzenetére
Hát... Én nem vagyok türelmes. De 4Road eléggé felkelti az érdeklődést. És nem ilyen sebességgel megyek el az autók közt... Közel sem... Inkább megvárom amíg odébb húzódik, akkor is, ha elférnék, mert akkor biztos észre vett. Ha elég nagy a hely, akkor meg gáááz.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #50240 üzenetére
Videóhoz: gyomrom szorult össze, ahogy néztem... Alapvetően nem vagyok
a Lane Splitting ellen, magam is élek vele, HA úgy ítélem meg, de EKKORA
sebességkülönbséggel ez kb. öngyilkosság. Mázli, hogy senki nem mozdult
keresztbe, pedig simán lehet, aki hirtelen vált sávot, esélye sincs észrevenni.
Akiket utolért, azok csinálták kb. biztonságosan, normális tempóban...Ui: jah, és vártam a csattanást, mert ebből a legkisebb hiba, és viszlát van...
Szerk: Hibázni se kell
Nem hát, lehet ő maga Rossi*, ha csak 1 (egy!) autós keresztbe mozdul?*: megjegyzem, mintha Talma pont azt mondta volna, hogy tök utál közúton
motorozni, sok a gyökér, és veszélyesnek találja a versenypályához képest![ Szerkesztve ]
-
wharfedale
csendes tag
válasz Norbika88 #50237 üzenetére
A németek így nyomják
Nem konkrétan végsebességet mérnek, hanem hogy túl tudja-e lépni a Kresz által megszabott sebességkorlátot, az már mellékes hogy 65-öt vagy 140-et megy.
Gondolom a műszer hitelesített, és van benne tachográf lap is, hogy a páciens le se tudja tagadni a szabálysértést.
Új hozzászólás Aktív témák
- Revolut
- Windows 11
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LEGO klub
- Milyen routert?
- Ghost of Tsushima - Nem kell PSN fiók a PC-s változat sztorijához
- Autós topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen