Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz fi:zi'k #16323 üzenetére

    AZ index Nikon adok-veszek fórumbában Aga most hirdette meg a D800 vázát. 1.5 év garival, 22000 expoval. 495e Ft-ért. Ennyiért ad hozzá egy brutál gyors kártyát is.
    Ez mellé kell venni egy Tamron 24-70/2.8 VC-t (305e újonnan, használtan ha akad 230-240-ért mennek) AZ 5 év garancia "kamu" mert csak az első tulajdonosra érvényes... tehát vagy újat hosszú távra- vagy használtat, de max 1/2 éves példányt.
    És mivel portré... 120e-ért garanciális használt 85/1.8 G teljesen tökéletes. A D800 36Mp-t is kiszolgálja.
    500 + 300 + 120 = 920. A maradékból kell egy táska, egy pórakku... és kell egy kicsit spórolni PC-re ha a D800 70 megás NEF fájljait fel is akarja dolgozni :)

    De 1 millába belefér egy D3 (450-ért szép példányok vannak) + 70-200/2.8 VR első szériája (330e használtan).. alulra pedig egy Tamron 28-75/2.8 használtan 70e magasságában.

    [ Szerkesztve ]

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16361 üzenetére

    D3 - mi a gond vele? FF, nagy 100%-os keresővel. Brutál sorozatsebesség, jó ISO tűrés. Jó AF, és az új 1.2 millás árához képest már elérhető.

    A Fuji vagy bárki más "játékszereit" pl portré esetén nem raknám a Canon vagy a Nikon ff vázai mellé. Nagyon nagyon más a hatás.

    [ Szerkesztve ]

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz sir_mook #16362 üzenetére

    FF vázon egy portréobi így mos... ez az amit nem fog tudni egy MILC vagy hasonlóval előadni.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Stauffenberg #16366 üzenetére

    A Fuji belerakott egy APS-C lapkát, egy téglába, aminek a fogási ergonómiája, súlya még a belépő tükrösök szintjét sem éri el. Kis súly- könnyű berázhatóság.
    Az AF-a pedig pont akkor bizonytalankodik amikor a legnagyobb szükség lenne rá- pl rosszabb fényviszonyok között.
    És mindezt majd fél milláért- amennyiért lehet venni használt de jó állapotú ff vázakat mindkét gyártótól.
    330-től már 5D MII-t kapsz, és ebben az árban indulnak a D700 vázak is. A D700 nem tud videót, de jobb az AF rendszere.
    Ha fotózni veszi valaki, és komolyan gondolja, (5kiló egy vázért elég komoly kiadás), akkor nem hiszem hogy örül annak hogy a fotósok kedvenc napszakjaiban a fotók felel kuka a váz "hibája" miatt. ( Fujiról beszélek)

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz A Zéé #16368 üzenetére

    Amiket beszúrtam fotókat azokat ff vázzal és 85/1.8-al fotóztam. Ennél hosszabb gyutávval még brutálisabb eredményt lehet elérni. Egy általános 70-200/2.8-as riporter telével 200mm-en 2.8-on hatásosan le lehet emelni az alanyt a háttérről.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16369 üzenetére

    A fotózás alapvetően a fényekről - árnyékokról szól. A kompozícióról, a témáról ... és még ezernyi dologról. De a téma bemutatásának egyik fontos és divatos eszköze lett a kis mélységélesség- a téma kiemelése.

    Arról nem is beszélve, hogy magas ISO + fényerős objektívek kombója olyan lehetőségeket ad, ami filmes korszakban elképzelhetetlen volt. (illetve képzelegni lehetett :) ) És ez nem arról szól hogy nem vakuzunk... de vakuzunk, de másként, más célból.

    A dslr 2 nagy gyártója annyiféle objektívet halmozott már fel, hogy mindenki kedve szerint válogathat. A használt piac 90%-t ez a két cég adja (illetve az ő bajonettjükkel szerelt külsős gyártók Tamron, Tokina, Sigma objektívei)
    Valaki vesz egy D3100-t (70ezer) + vesz hozzá egy 35/1.8 G-t (40ezer) ... és egész jól el tud fotózgatni a városban sétálgatva.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz A Zéé #16373 üzenetére

    A hamarosan életbe lépő új szabályozás alapján már a fotó elkészítése előtt engedélyt kell kérni a modelltől/ utca emberétől. Gyakorlatilag nem lesz utcai fotózás... De ha láthatatlan akar valaki lenni akkor madárfotós módszerekkel kell majd dolgoznia :) (lessátor + detektívüveg)

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16379 üzenetére

    A 2014-től hatályos új PTK 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Magyar Közlöny):

    2:43. § [Nevesített személyiségi jogok]

    A személyiségi jogok sérelmét jelenti különösen…
    g) a képmáshoz és a hangfelvételhez való jog megsértése.

    2:48. § [A képmáshoz és a hangfelvételhez való jog]

    (1) Képmás vagy hangfelvétel elkészítéséhez és felhasználásához az érintett személy hozzájárulása szükséges.

    A változás az, hogy eddig ha lefotóztad saját célból, nem volt gond. Most ha lefotózod már feljelenthet. És mivel a polgári perek során igen könnyű kártérítést kicsikarni, meg is fogják tenni elég sokan.
    A régi szabályozásnál is a bírói döntésekben az alany beleegyezése volt a fő ismérv. Ha ez elmaradt, jött az elmarasztalás.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz JackFeryll #16380 üzenetére

    A streetfotó addig legális amíg tömeget ábrázol- vagy a személyt, nem felismerhető módon. Tehát ily módon továbbra is lehet majd fotózni. Utcakép- emberekkel. Ezzel nincs is gond. Ha telével kiemeled a tömegből a "Zsuzsit" ... az a probléma forrása. És mindegy hogy milccel vagy pro dslr szettel követjük el.

    Az előző kérdésedre válaszolva, igen fotóztam már 28mm és kicsivel feletti látószöggel az utcán. Az ilyen látószöggel max egész alakos portrét lövök, ami kis gép- alany távolságot feltételez. Ezt semmilyen géppel feltünés nélkül nem lehet megtenni. 12mm-től 400mm-ig vagyok jelenleg lefedve. (valós gyutáv) A felső végével hiába tudok 200m-ről értékelhető képet készíteni, a közelben állók így is zavarba kerülhetnek.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz m3ss #16383 üzenetére

    A kérdésed az hogy mi az ami nem fotózható meg egy D7000-el?

    Ez tavaly ősszel készült:

    Ránézésre semmi extra technikát nem igénylő kép... de valójában ezt úgy kell elképzelni hogy a váza határait súrolta az elkészítése. ( D3s + 50/1.4 AF-S) Ami miatt nem volt egyszerű az a mozgó emberek, a zenészek leemelése a háttérről, a környezeti fények érvényesülése. Követő fókusz (D7000-nek nem erőssége), magas ISO (3200-on már fakulnak a színek) ez pedig emlékeim szerint ez felett volt. A másik probléma a látószög. D7000-en ilyen fényerővel csak a 35/1.4 tud dolgozni. 230e a Sigma, ami ekkor még nem is létezett. 400e a Nikon... FF Nikonon pedig 100e-ért ott az 50/1.4.

    Ettől függetlenül a D7000 egy jó váz. És a témák 90%-a megfotózható vele.

  • sir_mook

    csendes tag

    A képpel kapcsolatban csak annyi a válaszom, hogy azért így, mert ilyen jellegűt szeretett volna az együttes vezetője. Ha ezt a képet F8-on akarom meglőni, úgy hogy a háttér is éles legyen... na akkor lettem volna gondban az adott fényeknél. A D3s ISO102400ig tolható. De 12800 az értelmes felső határ. D3 és D700 esetén ez 6400. Ha 1.4 környékén ISO3200-4000 volt használva... akkor kis matekkal kijön hogy F8-on nem lehetett volna bemozdulásmentes fotót csinálni.

    A D7000 válasz folytatásaként... Igen, kisétáltak volna a DOF-ból. A képsorozat egyik tagját megtaláltam a levelezésünkben... 2012.10 havi. Archiválva van egy külső meghajtón, így most pontos adatokat erről nem tudok mondani. És nem cropp a kép. A DOF ilyen széles témánál, ilyen tárgytávnál ekkora.

    A személyiségi jogokkal kapcsolatos felvetés: az ami a törvény szövegében nincs benne, az a rész nem hozható fel indoklásként. Tehát eddig ha ráutaló magatartás megvolt, akkor fotózhattál. Most konkrétan engedély kell- a ráutaló magatartás ha a kép bemutatásra készül, kevés lesz. Modellnyilatkozat a titka... amit persze nem szeretnek aláírni, mert nem értik. De ez van. Vagy marad a mozaik arc. Ami ronda, de olcsóbb mint bíróságon fizetni.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz m3ss #16395 üzenetére

    Pedig volt kérdés :)

    "Húsz éve ezt igyekeztek volna úgy meglőni, hogy a háttér is tökéletesen éles legyen."

    2009-ben használtam először ff vázat. Vannak előnyei.. de televonalon pl hátrányos. Van mellette egy D300 is, mert ekv 600mm-es látószög jópár témánál hálásabb mint a 400mm.
    Az utolsó mondatodban van a ff lényege (a kereső méretén, a nagyobb pixelekből adódó előnyökön kívül).

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Stauffenberg #16396 üzenetére

    Én értem. Mert mindkét oldal irányából érdekelt voltam/vagyok. És igen, tisztában vagyok a keretjogszabály fogalmával is :)
    Azt azonban tudnod kell, hogy mo-n nincs egységes törvénykezés. Független a bíróság és maga a bíró is. (Angolszász területen van precedens jog, hazánkban nincs) Tehát az hogy X blogolo leírja hogy a bíróságok ez és ez alapján döntöttek, az jogilag félremagyarázás. Minden eset egyedi. Az hogy valaki mosolyog a kamerádba még nem beleegyezés- mert ha per esetén csak annyit állít hogy a fotós azt mondta nincs is fotó csak játszik a géppel, akkor a mosolyt és a feléd fordulást magasról meg lehet cseszni.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16398 üzenetére

    Ebben egyetértünk. Ami most divat, az lehet hogy 5 év múlva megmosolyogtató lesz. De mivel a fotósorozatot most szerették volna használni- ilyet kellett csinálnom.

    [ Szerkesztve ]

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz k1csi #16448 üzenetére

    12 mm fényszegény helyen

    Nappal

    Igen sötét helyen

    És éjjel... ( ISO12800)

    A dslr vázak előnye a változtatható látószög mellett a magas ISO tűrés. A súlyból adódó stabilitás. És pl az hogy speciális feladatok ellátására alkalmas... pl MP-E 65 5:1 makro, vagy ahogy írták tilt-shift... 600/4-es telék...

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz HollyBoni #16451 üzenetére

    Saját képek. D700 + Sigma 12-24-el lett fotózva. Eredetiben 12 Mp.. de a nagyobb baj hogy 25 Mb egy NEF fáj. Jpg kb 15...

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz k1csi #16453 üzenetére

    dslr = lehetőség a jobb képminőségre

    Ezt ma már szinte bárki megteheti.. mármint az hogy igényeinek és pénzének megfelelő szettet vásárol. Igény arra van amit megteremtettek a marketingesek. Amikor a fórumokra érkezők nagy része úgy kezdi hogy ajánljatok nekem gépet, amivel vaku nélkül tudom fotózni a gyerekeket a szobában, a szaladgáló kutyát az udvaron... és az sem lenne gond ha tudnék madár fotózni. Erre mit lehet segítő tanácsként mondani? Nincs olyan kompakt gép ami ezt tudná. Ismerőseim nagy része pl csalódottan vált meg pár hónap utána bridge kategóriás gépeitől. 100-150 ezer Ft magasságában mindent megkapott. Mindent- olyan képminőségben amire nem volt büszke.

    FF váz. Canon 5D - 160-180 ezer ft. Ennyiért 1-2 éves Nikon D7000-t kapsz.

    AZ objektív parkot is az igényeknek megfelelően érdemes összeválogatni. Ha valaki pl saját kertjében a virágai bibéit akarja fotózni annak elég lehet egy 50/2.8-as makro is. 50ezerért.
    Persze a határ a csillagos ég. De nem kell mindenkinek mindent területbe belekóstolni.
    Én senkit nem akarok rábeszélni a ff-re. Mert tényleg feleslegesen drágán lehet csak kiszolgálni - a legtöbb felhasználónak pedig "nem éri meg" ennyit feccelni bele.
    Itt most hobbiról beszélgetünk. Abban pedig az érzelmek motiválnak nem az értelem.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz sir_mook #16457 üzenetére

    A csillagfotókról pedig a korlátok jutottak eszembe. Ha bemozdulásmenetes képet szeretnél (mármint a csillagok ne mozduljanak be) akkor 30 sec a maximálisan használható záridő. Ha szükség van a lehető legnagyobb látószögre, akkor 8-16-os Sigma APS-C-re azt adja mint a 12-24 FF-re. A gond csak ott lesz hogy F4.0 környékén már igen magas ISO-t kell használni... És persze lehet MILC gépekkel is próbálkozni. De ilyen látószöge nem lesz senkinek- még. A halszem? Az pedig korlátozottan használható.

    (saját összehasonlító fotók halszem vs 12mm )

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Stauffenberg #16460 üzenetére

    A középformátumot használók szerint pedig alatta miden játékszer.... szóval lehet ezt ragozni.

    A tükör nélküli gépek ergonómiája egy felnőtt férfi számára pont olyan élmény mint amikor egy gyerekbiciklire kell felülni. Lehet vele menni, de egy Debrecen- Bp távolságot már nem fogsz bevállalni.

    Egy fényképezőgép ha hobbira kell akkor is elvárod tőle hogy ha párás erdőben használod, működőképes maradjon. Esetleg a tengerparton... ha picit fúj a szél és kavarja a homokot. Sok szempont létezik. Egy egy nyilvános fórum, ahol mindenki elmondhatja a véleményét arról amit gondol. Az én egyéni porblémám az hogy APS-C tükrös alatt minden kompromisszumos. Nem kicsit. Mert egy "vacak" 90e-t érő D90-ra fel tudok tenni egy 100e-be kerülő Sigma 400/5.6 APO telét, és minden tekintetben korrekt pl vadfotókat lehet vele készíteni.
    De ha van egy pici pénzem.. mondjuk 80e, akkor vehetek rá egy UWA obit, ha ahhoz támad kedvem. De 80e-ért be lehet szerezni gond nélkül egy Sigma 105/2.8 makrot. Ha valaki az aljnövényzetben keresi a felüdülést. Óriási használtpiac, és a használtan megvett termékek árán igazából csak akkor bukunk ha tönkrevágjuk.

    A MILC egy olyan mellékág, ami a fotósok nagy százalékát hidegen hagyja. Az ismeretségi körömben (minő meglepő sok a fotós) senki nem akart az első próbák után sem MILC gépet... sem másodváznak, sem kirándulni. Aki megvette- az is eladta. Mert nem élvezte. És szerintem ez egy fontos szempont. Egy rokonom mondta hogy minden autó addig jó, míg ki nem próbáltál egy jobbat. Az aki kompaktról vált MILC-re, az minden bizonnyal elégedett lesz. .... Egészen addig míg kézbe nem vesz egy átlagos dslr vázat. Akár egy 50D-t a Canontól, egy D300-t a Nikontól. Igen.. ezek nem mai darabok. Mégis élvezettel lehet használni őket. Szerintem.. és ismerőseim szerint.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz k1csi #16461 üzenetére

    Persze, egy 400-as telével is lehet UWA hatást elérni, csak kell belőle 50 fotót készíteni.

    Ezt egy ismerősöm készítette. Meg még tucatnyi hasonló képet. 5 óra elő fekszik egy ilyen elkészítésében. Na ezt pl mire egy MILC vagy kompakt géppel megvalósítod... ha megvalósítod...

    Ez pl 30 fotóból van összerakva. De brutális nagyítás nélkül ez nem működne...

    [ Szerkesztve ]

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Dictator^ #16462 üzenetére

    Az APS-C-re szánt objektívek jelentős része korlátozásokkal használható ff vázra is. Ilyen az általad kérdezett 11-16 is. De ez hogy kirajzolja 15mm-től, az nem azt jelenti hogy elégedett is leszel vele. Volt Sigma 10-20-as obink. Dedikáltan croppos. 14mm-től kirajzolta a ff lapkát- de a széle takony volt. Használhatatlan. A Tamron pl a 17-50/2.8 obiját úgy alkotta meg hogy teljes tartományban csak egy kört fog rajzolni ff-re. Azzal próbálkozni sem érdemes. A Nikon 35/1.8 DX obija croppos. Ezzel ellentétben szinte tökéletesen dolgozik ff-en is. Kiválóan rajzol, és a vinyett rajta még jól is áll a képek többségének. Az 50/1.4-es testvére ff, mégis nyitott rekesznél 1.5 Fé a peremsötétedése a széleken.

    De kérdésedre a válasz... igen egy 17-40 jobban használható lesz ff esetén.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Freddy76 #16469 üzenetére

    2006-ban vettünk egy Sigma 70-300 APO Macro telét. 1 hétig volt meg, és sokkal jobban örültem az eladásnál mint a megvételnél. (ez a méretfetisizmus miatt írtam) Kellett egy tele. De azért adtuk el, mert 1/500 záridő még biztos kézben is kellett a bemozdulásmentes képhez. A jelenlegi pl nagytelénk 400mm-en a stabinak köszönhetően és nem utolsó sorban a normális méretű váznak... 1/25 záridővel az esetek nagy többségében fogható. De ha az alsó tartományt nézem, akkor 12mm-en 1/2 sec záridővel igen gyakran fotózom. Nem használhatok mindenhol állványt- mert van ahova be sem engednek vele.

    Az hogy melyik cég részvénye mennyit ér, nem érdekel. Azért mert Európában Daciából adnak el pl a legtöbbet, még nem gondolom hogy az a márka gyártja a legjobb autókat. Japánban pl sokáig a Nikon D3100 vezetett a dslr piacon. Ezért a D3100 a legjobb? Persze hogy nem. MILC-ből jól fogy? Lehet- nem olvasok ilyen híreket... de akkor valószínű a kompakt piac esett vissza.
    Azt persze tudom és el is hiszem hogy nincs mindenkinek szüksége dslr vázra. Mint ahogy Makita akkus fúrót sem vesz minden férfi. Jó neki a Tesco gazdaságos is, ha ritkán használja.. vagy a Bosch, mert az mégiscsak menő. AMikor viszont kiderül hogy 400 csavar várja a betekerést.. és a Bosch a 150. esetében már meg sem nyikkan, lehet hogy verni fogja a fejét a falba hogy mégiscsak 10e Ft-al többért a Makitát kellett volna megvenni.
    A dslr hiányát mint írtam addig senki nem fogja érezni amíg nem próbált meg vele fotózni. Te vettél egy D7000-t ami igencsak jó váz. Eladod és veszel egy MILC gépet... amivel ha elégedett leszel, akkor te is azok közé tartozol, akiknek igazából semmi szükséges nem volt arra a többlet tudásra ami egy Nikon rendszerben rejlik.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Freddy76 #16473 üzenetére

    Pana 360 gramm D7000 690. Az a 33dkg párizsi a döntő érv? :)

    Ha valaki nem használja ki egy cserélhető objektíves rendszerben lévő előnyöket, akkor annak igazából nincs is szüksége rá. (ezt nem csak rád értem)

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz k1csi #16475 üzenetére

    Nem akartam kiforgatni semmit abból amit leírtál.

    Ide nem tudni kik járnak olvasni. Én az index fórumról csöppentem ide - egy teljesen más téma miatt. Beleolvastam, hozzászóltam. Ez itt nem az én terepem. Tagja vagyok pár zártabb közösségnek, ott nincsenek félreértések. Itt ezek szerint előfordulhatnak.
    A nyílt fórumok hatása sajnos az hogy vannak akik csak felületesen olvasnak- és viszik tovább a félinformációt. Ezért célszerű néha kiigazítani - megbeszélni valamit ami egyeseknek magától értető- másoknak viszont magyarázatot igényel.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Santiagain #16641 üzenetére

    "WB-vel meg ne foglalkozz, úgyis utólag fogod belőni"

    Ez sok esetben nem ilyen egyszerű. A rossz WB kihatással van nem csak a színekre, de az expora is. Az ami rossz wb-vel helyesen exponáltnak tűnik, RAW-ból történő helyes beállítás esetén simán kiégethet egyesen színcsatornákat. Ez igazán akkor veszélyes helyzet ha pl beltérben magas ISO-n fotózik valaki... és az auto WB az elérhető 3300 Kelvinen dolgozik a valós pl 2700 helyett. A magas ISO-n a dinamika jelentősen lecsökken, így nem lesz visszahúzható a kép túlexponált része.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Stauffenberg #16646 üzenetére

    Egyetértek. A dslr vázak óriási előnye a tiszta világos kereső. A gép stabilan támaszkodik a szemnél egy 3. ponton (két kéz + fej), nem zavar be a nap... a másik szem meg még mindig ki tud tekinteni a gép mögül ha valaki keresgélni akar.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz sir_mook #16651 üzenetére

    És egy Pentaxos észrevétel... (amivel itt nem leszek népszerű (nem is törekszem rá) )

    Aki vesz egy gépet, az rendszert vásárol. A Pentax jó. A Pentax szép. De aki komolyan szeretne később belekóstolni a fotózásba azt "minden" fórumon lebeszélik a Pentaxról. ( csúnyán fogalmazva: zsákutca a rendszerük)
    Hiába nyújt többet kategórián belül, és tette ezt évekkel korábban is, egy komoly szett felépítése - és egy esetleges későbbi felfelé váltás náluk nem egyszerű. A világ 90%-a Canon vagy Nikon rendszerben utazik (dslr-ről beszélek) a használt piac is hasonló arányban oszlik meg. Mivel minden új termék iszonyat drága... sokaknak a használt is "megfelel". Az aki 200mm-es végű telét vesz, az fél év múlva már 300mm-t szeretne. Ha megízleli a 300mm-t akkor rájön hogy hát bizony 300mm-en nem karcolnak a kit vagy középkategóriás zoomok.. vegyünk valami mást. 300mm felett kezdődik a nagytelék élete. Pentaxhoz 400-500-600mm-t nehéz összeszedni. Persze 1-1 darab néha megjelenik a használt piacon.. de a másik két cég esetében ez nem 1-1 hanem heti 1-2.
    De ha nem objektívekről beszélünk hanem pl rádiós kioldókról... még a kedves távolkeleti kismárkák is Canon/Nikon Nikon/Canon sorrendben adják ki azokat. Vagy ott a rendszervakuk ellátottsága/működési pontossága. Tehát ha valaki amatőr szinten gondolkodik (picit túllépve a családot fotózom csak állásponton) annak már nem feltétlenül lesz elegendő a rendszer által nyújtott lehetőség.
    (és egy legutolsó mondat ezzel kapcsolatban: Nikon 3 év hazai garanciát ad a vázakra)

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Andrew31 #16654 üzenetére

    Ezt én sem értem per pillanat.

    A 3 év az olyan a Nikonnál jó eséllyel mint amikor a Mercedes 25 év átrozsdásodás elleni garanciát adott sok évvel ezelőtt a karosszéria bizonyos elemeire. Pl az alumíniumra... Biztosra mentek. :D

    A Nikonokban az elmúlt években nem nagyon állt meg pl zárszerkezet. Elektronikai hibák is ritkák... Néha alaplap, néha beépített vaku... de a legtöbb esetben pl a probléma forrása maga a felhasználó. Pl megfürdeti, leejti...
    A Canon 40D óta széria zárhiba nem volt a másik márkánál sem. 5DMII esetén pl simán több százezres expokkal mennek takaríttatni és nem cserélni. (Nánási Pál pl túllépte az 1 millió expot)

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16657 üzenetére

    Tudsz mutatni 300mm-es jó minőségű, elérhető árú, könnyen beszerezhető 300mm-es telét Pentaxhoz?
    Tudsz mutatni olyan rendszervakut ami minőségi, megbízható és pontos?
    Tudsz mutatni olyan vakukioldót ami tudja az 1/8000 záridőt, és olcsó?

    Ezeket a feltételeket nem én találtam ki. Hanem a felhasználók, akik hetente 3-4-5 alkalommal megjelennek pl az index fórumain és pl a vakus fórumban kérdeznek. Vagy a természetfotósok táborában... és a vége az hogy a Pentaxos megválik a gépétől és beleugrik pl a Canon rendszerébe.

    Én nem azt állítom agy mondom hogy a Pentax ne gyártana jó dolgokat. De gyárt. Sőt, nagyon jók a vázaik. De csak egy bizonyos szintig épült ki a rendszerük. Ezért találták ki a zsákutca szinonimát. A fotós "feladatok" jó része megoldható az ő eszközeikkel. Aki olcsón jót akar, az jól is jár velük. De pont én kaptam meg itt a múltkor hogy ide amatőrök járnak kérdezni... és mint tudjuk az amatőr fotózás egy olyan betegség ami ritkán múlik el.. és egyre súlyosabb lesz. Az aki megszokta a 18-55 -t, hamar szeretne egy 2.8-as alapzoomot helyette. És ez a helyzet pl telefronton is. Meg nagylátóban. Meg a fixekben. És mennyivel egyszerűbb egy Canonra beszerezni 50ezerért használtan egy Tamron 17-50/2.8-t mint egy Pentaxra.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Freddy76 #16658 üzenetére

    A BMW szervízre is találsz panaszt, a Sonyra és a Samsungra is. Fotós fórumokon legtöbbet a Canont szidják. És persze a Nikonra is hallani rosszat. De talán ez pont a nagy számok törvénye miatt alakult így. Ha eladnak évente 1 db Tata tgk-t, akkor az az 1 szervíz ami van, lazán megbirkózik vele akkor is, ha a tulaj minden nap betéved valami gonddal.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16661 üzenetére

    Nem gondolod hogy az a pár Pentaxos téved és nem az a 1000x nagyobb tábor amit a Canon és a Nikon tudott összetoborozni?
    Azért mert az hajtogatod hogy jó a Pentax még le lesz maradva. Ennek ellenére azt is elhiszem hogy a felhasználók 10% elégedett a telefonjának minőségével is (mint képalkotó eszköz).
    Nem érdekem egyik márkát sem dicsérni. Viszont van elég régre visszavezethető tapasztalatom a Canon APS-C, ff és a Nikon APS-C, ff gépekkel és objektív parkkal kapcsolatban. 12mm-től 600mm-ig már igen sok mindent kipróbáltam (nem, nem boltban.. a valós életben). És tudom, hogy van olyan réteg aki képes volt pl a makro miatt váltani Canonra (mp-e 65), de említhetném a 300/2.8 IS USM telét is. Igazad van.. ez egy szűk réteg a 10millio photography országában.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz jjeahh #16663 üzenetére

    Előttem írták helyesen hogy nincs olyan hogy egy igazság...

    A Canon és a Nikon nem csak nálunk piacvezető- hanem az egész világon. Amikor a cégnél az slr (Pentax) gépek mellé 2000-ben megkaptuk az első digitális gépeket (kompaktokat - majd 300ezres árért - 1.3 Mp-el, talán 16 Mb-os kártyával). Akkor az volt a szlogen hogy digitális gépet olyantól vegyünk akik már a filmes világban is fotóval foglalkoztak. Minden gyártónak lett volna lehetősége nyitni az új irányba. Ezt aki későn tette meg, az lemaradt. A Nikon pl a D3-al kezdte meg a ff vázak forgalmazását. Ha ezt nem lépte volna meg, valószínű olyan mértékben veszít piacot, amit nem élt volna túl a márka. Még akkor sem ha a ff vázak csak egy réteget érintenek... és a belépő ff-ként behozott D600 a maga 500e feletti új árával minden csak nem olcsó.

    Az hogy miből mennyi fog jó részben marketing. AMikor mi saját célra dslt-t vettünk (nem ma volt) akkor pont mindenki a Canonra akart rábeszélni a baráti körből. Haverom olyan cégnél dolgozik, akik márkafüggetlenül mindent árulnak... náluk vásároltunk be. És azt, ami megtetszett. Nem befolyásolt semmi... kézbe vettem és Nikon lett belőle. Azóta volt a kezemben Pentax K10 és 20 is. És tetszett. De nem mint rendszer, hanem mint egy rendszer eleme.

    A mindenhol kapható gépek a Kodakok voltak. A cég mára már talán teljesen csődbe ment :(

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz Stauffenberg #16665 üzenetére

    Keresd meg azt a mondatot légyszíves ahol leírtam hogy mindenki hülye. Nem fogod megtalálni.

    Olyan nehéz megérteni azt hogy van a Pentax, és vannak olyan cégek akik teljes körű szolgáltatást nyújtanak akár a külsős kiszolgálókkal megtámogatva.
    Miért gond az hogy én erre az "apróságra" is felhívom a figyelmet? Ezek technikai eszközök, melyek nem értéktartóak. Most X megveszi a Pentax gépét, 2 objektívvel. Elmegy egy fotós találkozóra pár hónap múlva. Mindenki más rajta kívül Canonos- Nikonos. (nem kitaláció... ez a valóság. Max minden 20. gép Pentax egy találkozón, de lehet hogy túlbecsülöm a számukat) És ott szembesül azzal hogy ha pl szeretne beszállni egy modellfotózásba, egy Hortobágyi madártúrába, egy akármibe... és ő nem talál hozzá megfelelő kiegészítőt. Vagy ha talál akkor sokkal drágábban. Két dolgot tehet.. .drágán megveszi, vagy eladja a jelenlegi dolgait és vált. Mindkettő bukta.
    És persze, már az elején is megértettem, hogy van egy réteg aki nem akar továbblépni. Megveszi azt amit kap, örül, fotózik... és 5 év múlva mivel nem volt gondja kell neki a 4K video, megveszi megint a Pentax új modelljét. Ezt az álláspontot is tiszteletben tartom.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16877 üzenetére

    A suliban a tanuláshoz szerintem célszerűbb egy dslr. A tankönyvek, az oktatók, a tananyag még mind a tükröshöz van berendezkedve. Egy újabb fejlesztés csak megkavarná a "diákot".

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz lovas001 #16876 üzenetére

    Stabi nélküli változó fényerejű 300-as tele több okból nem szokott örömet okozni.
    Ha kültéren használod "jó fényeknél", akkor a hajnali és a naplemente előtti időszakot fogja jelenteni. 300mm-en F5.6 ezeknek az objektíveknek a maximális rekesznyílása. Az F5.6 sok AF rendszernek még kihívás fényszegény helyen, így a pontos találati arány lecsökken. Plusz az F5.6-hoz és a jó képminséghez tartozó alacsony ISO, hosszú záridőt adhat- ami bemozdult képekhez vezet. APS-C vázon 300mm-en szinte kérik az 1/500 körüli záridőt. EZ pedig igen necces.
    A másik probléma ezekkel a telékkel az, hogy nyitott rekeszen még nem kellően jó a rajzolatuk. Ha tovább szűkíted a rekeszt F8-11-re a jobb képminőség miatt, akkor a záridővel még rosszabbul állsz majd.

    A legolcsóbb elfogadható minőségű 300-as végű tele a Tamron 70-300 VC. Használtan 70ezer. A hasonló tudással rendelkező 70-300 VR Nikon 95ezer körül megy.
    A régi 70-300-as G-s Nikon, a 70-300-as Sigma és társaik képe sok kivetni valót hagy maga után.

    Ha viszont kevés pénzed van, de nagyon kell a tele, akkor egy régi közhelyet tudok idézni: nincs rosszabb az el nem készült képnél. Tehát ha kell, és kevés pénzt tudsz rá áldozni, akkor vegyél egy 70-300/4.0-5.6 APO Macro Sigmát 3-540ezer körüli áron. 1:2 makrot tud.

    Ha viszont portrézi szeretnél, én a helyedben egy 50/1.8 -t vennék. Használtan. Közeli arcportrénál torzít, félalakhoz már korrekt.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16879 üzenetére

    Persze. A fény az objektíven keresztül az érzékelő felületre jut :)

    Vihetne magával egy 15 ezres kompaktot is, mert előbb utóbb megérti miről tanít az oktató, de szerintem egyszerűbb ha az ott "elvártakat" hozza. Az persze más kérdés hogy a helyi szakképző iskolában a 25 fős osztályban 5 embernek volt gépe az első évben. (a belépő szinttől a pro vázig igen nagy szórás mutatva)

    Ha ez lesz a hivatása az iskolát követően akkor kezdje el építeni a rendszerét. A pro fotósok 95%-a már ff vázzal dolgozik. (pro = ebből él s nem arra gondolok hogy jók-e a fotói)
    Indulásnak kezdhet egy Canon 450D-vel is, mellé egy sima olcsó alapzoom... de hamarosan rátérnek majd a vakuk használatára, a gyakorlaton pedig akár önálló fotózást is kioszthat a cég ahova bekerül.
    Tudom-tudom, a MILC vázakhoz is lehet vakut kapni. Csak mennyivel könyebb egy stúdiós gyakorlaton ha a stúdió tulaja azt mondja hogy itt egy 10ezres, délután lesz egy helyszín, itt a vaku, vidd a saját cuccod és fotózd le.
    Persze tudom már nagyon előre szaladtam.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz grigo #16881 üzenetére

    Jelenleg van 4 Sigmám. 12-24-es UWA, 150/2.8-as makro és két nagytele (400mm). Objektívet nem márkanév, hanem "tudás" alapján szoktam választani. 12mm-t ff-re más gyártó nem tud adni. (egyenestartó kategóriában). Makróban a Sigma 150 egy tökéletes gyutáv étel és tárgyfotóra, de bármi másra is.

    A Sigma fix gyutávú objektívei általában a legjobbak közé tartoznak. 50/1.4, az új 35/1.4 Art ... de lehetne még sorolni.
    A belépő szintre sorolt alapzoomjaik vagy kisteléik viszont igen sok kihívással küszködnek.

    [ Szerkesztve ]

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16884 üzenetére

    Rendben. Beszéld rá egy milc szettre. Majd az iskola végén pedig ott áll egy eszközparkkal, amivel el tud kezdeni dolgozni?
    A női fotósok az ismeretségi körömben dslr vázzal dolgoznak. Vagy akár középformátummal. Azért mert a milc kicsi, könnyű, csajos, nem szeretnének váltani.

    Nem veled akarod itt vitatkozni- tényleg segítő jelleggel írtam azt (márkától függetlenül) hogy aki fotós iskolába megy, és ezzel akar foglalkozni az jelenleg célszerűségi okból dslr-t válasszon.
    De tőlem vehet filmes egy filmes vázat is.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz grigo #16885 üzenetére

    Minden gyártónak vannak rossz, jó és még jobb termékei.
    A Sigmát innovatív gyártónak tartom, de belépő szinten tudnak használhatatlan vackokat kidobni- majd jó lesz valakinek jeligére. Ide sorolnám pl a 18-125 régi verzióját. Átfogása, tartománya alapján remek alapobjektívnek tűnhetne... a valóságban ha valaki szereti ha nem csak vízfestmény készül a szenzorára, az az első alkalommal eladja. A kisteléi pl 55-200-as verziója sem egy jól sikerült darab. De a 105-ös makrója pl remek példány. 70ezres használt ára pl best buy.
    Szóval nem vagyok márkafüggő. Volt Tamronunk is pl 17-50/2.8, 28-75/2.8... és mindkettőt szerettem használni. De Tamrontól is tudok vackokat mondani :)

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz schawo #16889 üzenetére

    Amennyiben az keresztesháború, hogy a fotós körökben szerzett életszerű tapasztalatot írom le, akkor legyen az.
    Az újdonságra mindig vevő voltam és maradok is. Legyen az okostelefon, rádiós vakukioldó, autóhifi vagy bármi ami érdemi, használható fejlesztést hozott. Pluszban hozzáteszem hogy akkor cserélem le a dolgaimat ha az már nem elégséges az igényeimnek.
    Számomra és ismeretségi körömbe tartozó fotósok számára (nem 2-3 emberről beszélek) a milc egy jó játék, egy szaladgálós eszköz. Ami munkára nem vált be. Egy fényképezőgép tartós használata függ annak fogásától, kezelhetőségétől, és pl a beállíthatóság gyorsaságától. A D3200-ba pl hiába van 24 Mp-es használható szenzor, ha egy D200 a dedikált gombjaival, fénymérés kiosztásával sokkal kényelmesebb használatot tesz lehetővé. Az más kérdés hogy ISO640 körül már a szenzora hátrányba kerül...
    Ezek a kitételek persze nem általánosíthatóak. Mindenkinek más a fontos. Van aki 1 kg-ból akarja megúszni a teljes szettet. Más nem is akar objektívet cserélgetni. Van akit nem zavar a zaj, vagy a kép lágysága.
    De a mostani konkrét esetben egy fotós iskolába készülő embernek (hölgynek) kellene valami, aminek örül, amivel boldogul, és amivel el tudja kezdeni a fotográfusi pályát.
    Persze úgyis majd a képek beszélnek... és senki nem fogja azt mondani a jó fotók láttán hogy ez azért van mert aps-c, ff, milc vagy telefon az elkövetés eszköze... de annak a fotónak el is kell készülni.
    A milc minden bizonnyal pár év múlva nagy szeletet fog kiharapni pl a belépő tükrösök piacából. De amikor kevés pénzből szeretné valaki megoldani a vásárlást, akkor a nagyon szűk használtpiac miatt ismételten nem javasolnám. Egy belépő dslr vázhoz (legyen 50e) tud venni egy 18-55-ös obit stabival, af-al mondjuk 20e-ből. És mellé 20e-ből egy 50/1.8-t. Kártya, táska... és 100e-nél jár.
    Meg tudja tanulni vele az alapokat, de a "munkáltatója" által használt eszközökkel a feladat alatt bővíteni is tudja.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz madgie #16898 üzenetére

    Gyere át az index bolondokházába, majd ott válaszolok.

    (de pl egy csillagos égbolt hisztogramján mit is nézzen a felhasználó, vagy egy havas tájban álló szarvasnál)

    [ Szerkesztve ]

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz madgie #16901 üzenetére

    Igen, az előbb néztem hogy 2012-ben jártál ott utoljára, kivéve talán a 4/3 és hasonló fórumokat. 2006 magasságában nem így beszélgettünk még.... mint itt.

    A csillagos ég hisztogramjára vonatkozott a kérdésem nem a látványra :)

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz m3ss #16900 üzenetére

    A prohardverre csak betévedtem, össz 2 topicot látogatok. Azokat is csak néha.

    Az AF szűk élességi tartományú portréknál képet menthet. Hiába LV és belenagyítás... ha a modell mozog, és még komponálni is illene akkor a fókuszt jobb ha rábízzuk a vázra. Persze szvsz.

  • sir_mook

    csendes tag

    válasz madgie #16904 üzenetére

    Ne is mondd. Amit akkor istenítettünk pl D50 D70, most már a kutyának sem kellene (30ezer egy akkor 200-ba kerülő vázért...) (emlékszem milyen normális hangulatú beszélhgetések folytak és amikor valaki váltani tudodd pl D50-ről D200-ra az milyen nagy szó volt) A Sigma 70-300 APO Macro volt a "sláger", most levélnehezéknek viszik. 2007-ben bejött a 70-300 VR, tegnap már írták hogy jó-jó, de VR típushibás... a 28-70/2.8 Nikon 5 éve még királyság volt, most már szidják hogy gyenge... és a 24-70/2.8 a császár... egészen addig mig oda nem koccintod valahova, vagy szét nem esik a belseje :) A D50 vázak 90%-a még mindig működik, pedig sokban már átfordult a számláló. Nem esett le róluk a gumiborítás... most meg egy D3s esetében évente cserélheted, mert nem adnak hozzá a D200 óta tisztességes gumejt.
    2006-ban örültünk annak hogy van 6Mp, most a belépő 24-t tud. Örültünk hogy ISO800-t még viszi a gép... most gond ha 6400 zajos :) Annyira gyorsan változnak a dolgok.
    Nincs gondom ezekkel, de a fényképezőgéppel úgy vagyok mint a csavarhúzóval. Ha nem áll kézre, nem fogom szeretni. Ha tárgyfotózom, LV-t használok, MF mellett (beállító izzó a stúdióvakuban elég hozzá). Ha kint portrézom a LV-t be nem kapcsolnám... arra való a kereső és az AF.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák