- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz parandroid #188160 üzenetére
Sztereotípia. Ez már legalább húsz éve nagyon nem így van. Dolgoztam ápolóként pszichiátrián, ott alig volt ápolónő.
Kétévente, a harmincezres olajcserétől tudok a falra mászni, én már tízezernél cserélem, évente. De most hatezerre esett, vezérlés, vízpumpa, miegymás. Másrészt az az öt liter olaj meg szűrő húszezer forintból kijön, nem dől össze a világ. Ha meg úgy hozza az élet hogy tovább vagy köteles megtartani az autót, akkor nem kell egy motorgenerállal számolni. Rozsda ellen pedig alvázvédőzés, három éves autón megcsináltuk, szerintem tíz évet elmegy úgy hogy egy pörsenés sem lesz rajta.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz rbalint88 #188226 üzenetére
...és épp minap akarták megmagyarázni valamelyik márkafüggő autós fb csoportban hogy milyen jó is használt dieset venni, mert jóval olcsóbb mint ugyan ezen benzines típusa. A poharat akkor tettem le mikor évi tízezer km-hez is ezt ajánlották nyugdíjas házaspárnak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dare2Live #188230 üzenetére
Igen, jóval. 3 éves autókat nézegettük, akkor fél milla simán volt közöttük, és benzinmotorral alig találtunk.
#188231 peterkeT: Sok esetben látom hogy a nepperek próbálják rábeszélni a készleten lévő autókra (ami nagy részben diesel) a vevőjelölteket, bármilyen eltérő is a felhasználási szokás. A Mazda 6 minden generációja bejön nekem is, kár hogy a korrózió is legalább ennyire kedveli. Bár lehet találni szépen, de annak megkérik az árát.
#188103 Tothgera30: 970k-t mondott az eladó. Bár a felni nagyon bazári, de állapotilag gyárias. Ennyiért szerintem megér egy megtekintést, és egy 1016km-es utat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz phaet0n #189009 üzenetére
Azért ezek erős kijelentések, megalapozatlanul. Tények: Három esetben kerestem meg, elsőben egy túlárazott mk3 Focus kombi ügyében, ott telefonban sem említette hogy törve volt, így háromszáz km utazás után derült ki hogy fél oldala le volt darálva. Persze, kinek mi a roncs. De egy akkor öt éves, majdnem három millás autónál ez minden szempontból problémás. Második esetben egy barátom nézett nála egy Polo-t, ott arrogáns, lekezelő volt, sokszor említve csak ez-azt kell kicserélni, lekenni, stb. Bár nem akarta rátukmálni az autót, de árban feljebb volt mint azt állapota alapján ítélném (és ezt sok esetben észrevettem). Harmadiknál pedig szintén elmentünk, bár nem sok sikerrel, ott pedig csak alkalmazottak voltak, akiknek fingjuk nem volt hogy mit/miért, és hogy a főnök engedi-e.
Egy szó mint száz, helyén kell kezelni a dolgokat. Nem mondom hogy nincs nála tökéletes vétel, de azt is át kell szűrni a rostán hogy óriási a hype körülötte.
Másrészt én eléggé a gyárias, hibamentes, megkímélt autók felé hajlok. Értem én hogy az a kínálat teteje, és azon a kereskedő nem fogna sokat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz phaet0n #189014 üzenetére
Ezt olvastam, és nem is ezzel volt a gond. Pontosan úgy kerestem autót ahogy te, de számomra fontos a patyolat állapot. Ezért azzal is tisztában vagyok hogy a kínálat tetejéről találtam minden szempontnak megfelelőt. Azzal zárnán a szösszenetet, hogy "a stílus, maga az ember", emiatt én nem ragaszkodnék ahhoz, hogy Istvántól vegyek autót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szotyika77 #189455 üzenetére
Ez a két autó nagyon nem egy liga. Nem értem miért csak ez a kettő maradt a rostán. Astra-ból 2012 utánit néznék a helyedben, tehát fl-t. Sok apróságot javítottak, ilyen a fékmunkahengerek hibája, vagy az M32-es váltókkal való kenési gondok.
Az A16XER/B16XER motor rendszeres olajcserével tartós, F17-es manuális váltóval szerelt példányoknál, amiben érdemes olajat cserélni (nem szoktak) nem igazán fordul elő probléma. A vízkörben egy műanyag T elágazás szokta megadni magát, gyújtótrafó hiba előfordul (állítólag gyertyacsere hiánya miatt gyakoribb).
Lehet érdemes a 3m-es keretben egy Astra J-t keresni, fl-t, fiatalabbat, szebbet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szotyika77 #189459 üzenetére
Annyiért már négy-öt év körüli, kitűnő állapotút is kifoghatsz. Ha rám hallgatsz, Sports Tourer-t keresel (legalább a gyerkőc cuccai elférnek), 1.6 szívóval vagy 1.4 Turbo-val. Előbbi igénytelenebb, nincs kettőstömegű, de lényegesen lomhább a másfél tonnás bódéval.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Bdanyy #189464 üzenetére
Vegyes. Nagyrészt felhasználás függő, de volt már negyvenezer km-nél széthulló darabbal ügyintézés. Kevesebb nyomaték miatt elvileg tartósabb, de murphy dologzik. Öcskös autójában is kilencvennyégyezer kilóméternél cseréltünk kuplungszettet, kinyomócsapággyal, miközben más drasztikus foglamazva félmillió kilómétert belezavar.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szotyika77 #189466 üzenetére
Az 1.4T fürgébb, és még chip felülírással is morcosítható. Ott az M32-es váltóban érdemes időszerűen cserélgetni az olajat, illetve tízezrenként Dexos1 gen2-t adni neki. A hatchback is elég nagy, szerintem tettszeni fog.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz perge666 #189572 üzenetére
Elsősorban készülj fel hogy környéken egészen biztosan kevés eséllyel fogsz találni megfelelőt.
Öcsém ugyan ezen feltételek mellett pont mostanában vett. Sopronból első tulajtól egy 2008.10. hó végi Astra G Classic II-t, 93 ezer km-rel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #189586 üzenetére
Ez tipikus papa autó volt, annak minden előnyével és hátrányával együtt (garázslakó/parkolási sérülések). Rozsda a galvanizált bódé miatt ritka a 2005 utániaknál, lánccsere esedékes ha csörög, Twinport hibáról nem tudok (Z14XEP-et nem tudom mennyire érintette). Szerencsére korrekt, igényes szerelőnk van, ő maximalista, tehát biztosan tartós darab lesz nálunk.
#189590 Ádám16: "...Cserébe tucat-tömeg-dögunalom..."- Teljes mértékben egyetértek."...gagyi a beltér. Ráadásul a jobbakat túl drágán mérik..." - Gagyi? Hol? Se nem kopott, nem zörög, nem kopog. Jobbak 1m körül. Piac áraz, teljesen reális.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz parandroid #189774 üzenetére
Sajnos gyakran előfordul. De hát a lányok ilyenek (tisztelet a kivételnek). Párom is onnan jegyzi meg hogy melyik kezén hord karórát.
Ui.: Kivagyok ettől az orvos tulajtól. Miért jobb az? Legtöbb kolléga indít, megy. Semmi melegítés, műszakilag totál leszarják.
#189771 diegho: Az elgondolás tökéletes. Viszont vannak olyan kopó/fogyó alkatrészek aminél nem tudni mikor lesz csere érett, főleg egy használtan vásárolt gépjármű esetén. Így ha a helyedben lennék, el is engedném ezt az utat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ebben a Focusban korábbi generáció műszerfala és kormánya lenne, vagy csak nekem fura?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Ismerős nagyon kacérkodik a 2009-2011 körüli Xsara Picasso-k 1.6 szívó benzin motoros verziójával. 1-1,5m körül van rá a keret, és fontos a kényelem. Érdemes vadásznia Citroenekre?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz slett27 #194739 üzenetére
Mivel még fl előtti, ezeknél előfordul a fékmunkahenger hibája, beragadás, illetve pár apró malőr. Ezek a 2012 utániaknál már javítva lettek (emiatt is ajánlom hogy fl J Astra-t érdemes vadászni). Az F17-es váltóban soha nem cserélnek olajat a szakszervizben. Kötelező, nagyon sokat javul a kapcsolási érzet, és az élettartam. M32-nél pedig megkerülhetetlen (fl előttieknél fokozottan). A kijelző okosítása piti dolog (akár otthon megcsinálod), illetve nagyon sokmindent rá lehet tanítani. Bár én sem értem hogy miért nem lépték meg a gyárban.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz gooool #195308 üzenetére
Panda 1.2 esélytelen? Elég fiatal, megkímélt darabot ki lehet fogni egy milka környékén. Pirosban igen jól néz ki, és szerintem ez lesz a legfőbb indok a választásban.
#195311 tboldi: G13BB-re gondolsz? Szerintem azzal utoljára a WagonR+ jött ki.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz sagesz93 #195313 üzenetére
Szerintem 1m-be 2012-es nehezen fér bele a 100Hp-ból. Másrészt kevés esélyt látok hogy Nürburgring-re viszi hétvégente, és ahogy írta vezetési stílusa is kedvez az alacsony fogyasztásnak. A kritériumokat pedig túl is teljesíti, mivel jóval könnyebb ki-be szállni mint egy átlag kisautóba. Ignissel is annyi a gond hogy 2005-2006-osok vannak 1m körül (irreális), ezek már gyakran csipásodnak a sarkoknál. Az pedig hab a tortán, hogy sok tulaj "ennek mindegy, ez bírja" hozzáállással használja, azt sem tudja mikor volt olajcsere. Nem állítom hogy nem lehet kifogni a Szent Grál-t, de közel áll hozzá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz gooool #195320 üzenetére
Teljesen megértem a döntést, bár ahogy látom ez főleg érzelmi alapon múlt. Azért a Panda egy hajszálnyit komfortosabb, és ezt úgy írom hogy 15 évig Wagonunk volt. Ha már említettem, így esetleg a WagonR-t is meglesném, az hozzám közelebb áll. Viszont ha tényleg kell valami plusz, akkor Ignis Sport.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz gooool #195378 üzenetére
Szerintem a Swift vonalat is elengedheted, ekkora keretből még hitványabb a felhozatal mint Ignisből. Esetleg WagonR, bár azok már elég korosak. Smart Forfour kiesik, egy az egyben Colt. Ismerős csajnak van egy 1.1-es, ő gyakran Barcika - Bp távot is letolja vele, jó kis autó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz MC Pite #195397 üzenetére
Elenyésző, csupán 2003 és 2018 között volt egy példányunk. Akkor nem tudom milyet vezettél, mert ez 80-nál nem akart leesni az útról, de nem is 155-ös gumikkal szerelték (talán csak az ezredest). Talán az Ignistől is jobb az úttartása, és elég stabilan fekszik az úton.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz tboldi #195403 üzenetére
A linkelt példányt 03-ban újonnan vettük, százhúszezer körül ment el. Ez még a G13BB utolsó verziója, 5 személyes verzió volt. Talán mi 175-ös gumikat pakoltunk rá, azzal azért feszesebb volt. Fordultam már vele három keréken, siettem 160-al szilveszterkor, szóval nekem csak pozitív élményeim vannak vele.
Néha egy mk1-est nagyon elfogadnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz MC Pite #195487 üzenetére
A gyári mérete az 1.2-es Agilának 155-ös - 1.3-as Wagon R-ről szólt volna a séma, azon 165-ös gumi van, és ajánlják a 175-öt alá.
Ha neked az, lelked rajta, abszolút tizes skálán kb kettest adnék neki (ahol egy 206/Fabia mondjuk 5-4,5 körül kapna) - Szintén Ignishez hasonlítottam, egyértelmű hogy egy alacsonyabb súlypontú autó jobban fekszi az utat mint egy telefonfülke. Ha tízes skálát mérünk, nem tudom ebben az ár,- és méretkategóriában mi kapna tízest.
#195499 bexinho23: Mindenképp. A fogyasztás a HSD felé húzza a mérleget, a belső tér viszont kicsit az Astra felé.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Drughi #196841 üzenetére
2008-2009 körüli G Astra Classic II, Z14XEP. Apróért van hozzá minden, bódé galvanizált, ha megkímélt és 5w30-at vagy 5w40-et kapott akkor az olajat sem eszi. Bár 900k-as keret fölé fog lógni picivel, de nem lesz meglepetés. Az Ignis után jóval autószerűbb. Szerelőt pedig tudok hozzá ajánlani helyben, olajcserék miatt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Path of Exile (ARPG)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ubuntu Linux
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...