Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz SG3rg0 #145808 üzenetére
Kialakítása miatt a kombival. Azt azért kétlem hogy a Ti-Vct-vel nincs tapasztalat. A Focus 1mp-el jobban sprintel 0-100 között, és valamennyivel kevesebbet is eszik mivel lényegesen könnyebb az Astra-nál. Mindkét motor 6000rpm-en adja le a max. teljesítményt, nyomatékuk pedig 4000rpm-nél ér véget. Nekem mindkettő a szívem csücske.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Sirandrish #145842 üzenetére
Egyik sem jobb vagy rosszabb, mivel használt autónál főleg az állapotot kell/érdemes nézni. Szerintem vadássz egy szép, megkímélt Swift-et, azzal nagyon kevés esély van lyukra futni, illetve alkatrészárak kedvezőek, motorja pedig örök élet. Az ABS kocka és az 1.3-as motornál a nyeles tengely csapágy szokott meghibásodni, ez 1.5-ös motornál nem jellemző. Szerintem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Mauzes #145951 üzenetére
"Egy ismerősöm most jön haza végleg külföldről és terepjárót szeretne venni vegyes használatra. Szeretne rengeteget túrázni vele"
Ilyen célokra olcsóbban fenntartható és nagyobb fun érzést adó autót keveset tudnék mondani, ami felülmúlja a Niva-t. Esetleg mondanám hogy vegyen valami modern pick up-ot, de az terepen fennakad, ha pedig nem akarja terepen használni, akkor bármilyen SUV megteszi, elsőkerék-hajtással, tehát ördögi kör lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz kovacsroli #145970 üzenetére
Az egy majdnem tökéletes autó. Kár hogy itthon nem forgalmazzák a 3.0-as V6-os szívó benzinnel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #145976 üzenetére
Néha jobb mint beállni a sorba.
#145972 Mauzes: Mindenre jó, egy univerzális, szinte mindenhol használható járgány.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egy barátom nézeget 2m-ig autókat. Megane 3 mennyire ajánlott?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ezt a kiszemelt J Astrát megyek megnézni ma. Mit érdemes figyelni, megnézni az autón?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
G-Class törésteszt sehol nincs Euro NCAP szerint? Csak nekem fura?
Ennyit találtam:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Valahol ott kezdődik a tahóság hogy ára fölött, törött szellőzőrostéllyal, és rendőrségi verda volt (Astra H 2012 - 2m.).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mitsubishi Lancer X Sportback (2012 körüli) 1.6-os (117le, 154nm) szívó benzines gépekről van-e valakinek negatív tapasztalata? Rozsdásodás, csipásodás mennyire jellemző rájuk?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Adott egy 2012-es Mazda 3-as 2,5m-ért, 1.6 szívó, 105le-s példány. Korábbi szériákra jellemző volt a rohadás, ezeknél az újaknál is előfordul?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Nordschleife #155935 üzenetére
#155935 Nordschleife, #155937 richie900812: Köszönöm az "útbaigazítást". Nézegetem a mobil.de-n, ott sem találok ezekből (2012-) olyat aminek az alja pl. korrodált. A régieket nagyon rágcsálja a rozsda, sokan déleu.-ból hoznak ilyesmit. De óvatos userként még körüljárom a témát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ismerősi körben felmerült egy Octavia vétele, 2011, 1.8T FSI, 160Le verzió. Mennyire megbízható verzió, és milyen jó vételnek számít?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Erről a 2012-es Focus 1.6 Ti-Vct-ről mi lenne a vélemény?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz alázógyík #156132 üzenetére
Valahogy én is erre jutottam, hétfőn elugrok megnézni. Bár két Astra még versenyben van.
#156133 Gergőke88: Már olasz/német/osztrák oldalakat átnéztem, sőt még az, valamennyivel olcsóbban akad, de a lyukra futás valószínűsége is magasabb. Viszont az általad linkelt 1.0 3 hengeres, feltöltős, Focus kombi nem egy kategória az általam linkelttel (attól még nem rossz autó), ráadásul 6450eur-t átszámolom, hozzáadom az útiköltséget, papírozást már 2,3-2,4m körül járok. De ahogy nézem, hasonlóan megkímélt ezresek, sem olcsóbbak. Ráadásul akkor még mindig nem atmoszférás feltöltésű benzines autót vettünk, ami (felhasználást tekintve) ideálisabb lenne, mivel 10+ év időtartamra, 100-120000km-re, évi kettő hosszabb útra és hetente 3-4x5km-es távra lenne felhasználva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz rbalint88 #156137 üzenetére
Azt is vedd figyelembe hogy használt autót keresünk, azaz a meglévő 100-200 ezer km-hez jön még mondjuk 120 ezer. Ilyenkor az előző tulaj bárhogy használhatta, tehát az legyen lutri, akár üveghangon is verethette vele. Így minimalizálnám a hibalehetőségeket, így mindenképp az egyszerűbb konstrukció felé venném az irányt. Ez manapság az elektromos turbo-k, és elektromos vízpumpák korában kissé perverz gondolat, de következő autócserekor, mondjuk tíz év múlva lehet már elektromos autót fogok ugyan így keresni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz footy #156139 üzenetére
Elég messze áll tőlem ez a három hengeres, ami még esetleg szóba jöhet, szívó motoron kívül, az az 1.4T Astra. Semmilyen maszlagnak nem dőlök be, pusztán hiszek az egyszerűségben, tempózni meg úgy sem fogok vele, mert évi kétszer menne 130-140km/h-val, a többi maximum 90-110m/h között, dinamizmust meg egy kombitól nem fogok elvárni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz szőröscica #156141 üzenetére
Ne már... 550i!? Akkor fogalmazok úgy hogy alacsony fenntartási költséggel járó családi kombitól. Azért az 1.6-os Focus sem lomha a maga kategóriájában, de persze esélyes hogy sohasem nyomnék vele egy lámpától-lámpáig történő sprintet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz footy #156145 üzenetére
#156145 footy, #156146 hobizoli: Jövő héten megpróbálom. Bár ez a három henger nekem szokást igénylő dolog. Esetleg egy ilyen 1.4T vagy ilyen 1.6-os Astra jobb döntés lenne?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz rbalint88 #156152 üzenetére
Ez a J kombi nekem nagyon bejön. Mondjuk a kormány tényleg olyan 90-es évek sufnituning hangulatot áraszt.
#156154 Gergőke88: Szerinted, vagy tuti? Mert anno ültem csapott J-ben és mk3-ban, nekem érzésre ugyan akkora volt. Talán az m3 elől szűkebb, de jobban kilátni belőle.
#156156 footy: Még rászánok egy kis időt, és meglesem a kínálatot, mit érdemes nézni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #156126 üzenetére
Végül sikerült reggel 9-re odaérni, és megnézni a korábban linkelt darabot. Letakarítottuk róla a havat, meg lett tapogatva, átnyálazva, "kiscsalád" beült, elfért mindenki, lábtér próba megvolt, magam mögé bebújok, sőt, nem kell koppanásig hátra tolnom az első ülést (még két kattintás van). Végül autó nélkül jöttünk el, apró negatív szösszenetek miatt, amelyek összessége nálam nem volt túl nyerő kombináció. De öröm az ürömben hogy volt a telepen J Astra és H Astra is, amivel össz tudtuk hasonlítani, így egyszerűbben kezd körvonalazódni a képlet.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Luck Dragon #156164 üzenetére
Kívülről talán a Focus a legszimpatikusabb, és szívó benzines motorral szerelt vasak közül menetdinamikában is. Nehezített körülményként éltem meg hogy hideg és hóesés bonyolította a folyamatot. Első lábtér mindegyikben megvan Focusnál talán szűkebb (középkonzol), kilátás legrosszabb a J Astra-ból (vaskos A oszlop elég zavaró). Üléseik kényelmesek, de egyikből sem alap modellt próbáltam. Hátsó lábtérben a Focus és a H Astra döntetlen. A belső térben legtágabb a H Astra, legalábbis optikailag.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz #41635072 #156275 üzenetére
A Vag csoport autóiból szerintem inkább találsz 1.2TSI és 1.4Tsi-t mint nagyobbat. Ford-nál meg szintén 1.6-os szívó az elterjedt abból az évjáratból.Lehet egyszerűbb ha kipróbáld, és ne másokra hallgatsz, főleg hogy a szervizszámlát sem ők fizetik. Bár szerintem a Z16XER H Astra igencsak jó autó, és a dinamizmussal sincsen gond, hétköznapi közlekedésre, átlag sofőrnek megteszi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Minap szóba került az Auris 1.8HSD. Mennyire betegágy a típus? Nekem űrhajónak tűnik, de szervizes ismerős szerint még nem nagyon látott belőle hibás példányt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #156687 üzenetére
Ő CVT-re esküszik, robogóból ismerős a dolog, még tökös koromban beleástam magam a témába. Szerinte szinte ugyan az a működési elv, csak nagyobbak a részegységek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #156691 üzenetére
Akkor kissé téves infót kaptam erről. Bár hozzám még mindig közelebb áll mint a feltöltős, kis köbcentis, kokszosodó Vag konszern autói. Annyi hátrányt látok még az Aurisnál hogy a kombija talán kisebb mint az átlag kompakt autók puttonyosai (Astra, Focus).
#156695 Dare2Live: Jogos, január elején megpróbálok egy ilyet teszt vezetni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Csak nekem tűnik óriásnak a Mazda 3 alatt a 18"-as szett?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz HKorn #156981 üzenetére
Olcsónak egyáltalán nem mondanám, ott a fenntartás a költségesebb, minőségében pedig eléggé alulmarad a konkurenciához képest. Niva-t 500k-ig öröm venni, kilakatolni, és tolni neki míg szét nem esik, de az Euro NCAP-ot el lehet felejteni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"