- Milyen billentyűzetet vegyek?
- E-book olvasók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Milyen monitort vegyek?
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
Hirdetés
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
PC-s demót kap a The Alters
gp A teljes kiadás már konzolokon is elérhető lesz majd, a próbaverziót azonban csak Steamen és Microsoft Store-ban érjük majd el.
-
Computex 2024: Látogatóban a Chieftecnél
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
Nem megy rossz irányba, de nagyon max 3,5-ért nem fog értelmes Auris TS-t kapni. Ennyiért leginkább francia és olasz extaxik vannak. Őrületes mázli kell, hogy ennyi pénzért kifogj egy jó példányt.
Az már más kérdés, hogy megéri hosszabb távra kiadni érte többet, mert 10 év alatt a kisebb fogyasztás és az olcsó fenntartás visszafogja hozni azt a fél milliót amennyivel többért már találni korrekt autót.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
"A heti 20 órás munkarenddel arányaiban nem fog 50%-kal csökkeni a bérköltség"
Bérköltség 99% a bér. Ami kint pont annyit csökken.
Moon nem tudom itt nincs ilyen uri huncutság itt nem 4hsitják a dolgozót hanem kirúgják 4szakból az egyiket, aztán a másikat és maradt kettő. Bérköltség feleződött."Az alacsonyabb darabszám miatt a beszállítók is kénytelenek lesznek valószínűleg árakat emelni."
Így van. Ami tuti olcsobb nem lesz. Nem mellesleg az összeszerelésnek se segít ha 50%on pörög a gyár. Rengeteg járulékos költség ígyis úgyis megmarad.
A használt autó piacról kiszorulnak a régi max katalizátor van rajta szivók. Minden DI, turbo, nagynyomású, részecskeszürő....... Ez mind drága dolog.
"A kokszosodás viszont abszolút nem a turbó meglététől függ, elég sok közvetlen befecskendezéses szívó benzines motorral is meg lehet szívni, lassan ezek az autók kerülnek ebbe az életkorba."
Minden motor ami közvetlen befecskendezéses az kokszosodik. Turbos az gyorsabban, mert szelep nem csak EGR, PCVtől kapja a piszkot/olajat hanem turbotól is. De tényleg ez a legkisebb gond 75-150kkmenként 100kért megtisztítatatod oszt csokolom. Ez nem tétel egy részecskeszürőhöz képest ami simán kipurcan 150kkmnél aztán 400-600.000Ft.
Ez a használt vagy új dolgot én is megfutottam nemrég. 2-2.5 max 2.8 körüli kissebb egyterüeket max crossovert néztem... Brutál milyen állapotok vannak a használtpiacon. Lerugott, kiglancolt, visszatekert, kicsit/nagyon törött, csúnyán javított horror. Biztos ki lehet fogni jó darabokat is nekem végül elment a kedvem és vettem egy új Vengat.
szerk: btw Prius is tud kokszosodni?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
_q
addikt
Ezt megértem, viszont van kevésbé macerás része is ennek az egésznek. Vannak emberek, akik behozzák helyetted a kocsit, meg is nézik minden rendben van-e. Igaz csak képről, de látod a kocsit, leírás ott van, aki behozza lebeszél mindent a kinti eladóval. Persze nem te nézed meg személyesen, viszont amennyi idő, pénz és energia rámegy, ha te magad hozod haza, az nem biztos, hogy ér annyit. Akkor már miért nem a lehet 1-200e Ft-al drágább de megbízható itthoni, általad is említett emberekkel hozatod be?
-
Most ott tartok, hogy megint elég lenne az i20 is, de mindegy
Ebbe hanyagul behajigálhatok mindent a csomiba, mert elfér (440 liter) 16" kerekek kényelmesen befértek, meg is kellett támasztani ne guruljanak előre hátra, 160-as kiságy is befért.
[kép]Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Dare2Live
nagyúr
Nézegettem priusokat 3.5ig.
Úgy indul, hogy a MOon eladásra kínált prius 2-3ak 99% Holland, Német, Olasz... Ez tiszta sor, gondolom neked is megvolt.
Az tűnt fel holland, német árakat nézve, hogy nem jön ki sehogy a matek. Amennyiért MOon a használt priusok mennek az azonos évjáratot nézve csak úgy jön ki, ha a Német, Holland legalját veszik meg. A 300-600.000kmet futottakat. Ha nem így tennének kb 0ba jönnének ki.
Jó a prius de a magyar használt piac 99% ez. Nincs olyan, hogy 5éves Prius és csak 100kkmet futott. Ha igen akkor az vagy két darabból van, vagy árvízkáros vagy ....szerk: hamár fiat. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
_q
addikt
Én is úgy tudom 5-600e Ft egy behozatal mindennel együtt. Innen nézve meg már akár az ismert és sokak által megbízhatónak nevezett emberektől is vehetnéd. Tehát nem értem annyira mi a gond?
(#181268) kisza25
1.4 nem kevés? Nekem a G astra-ba az van és a maga kb. 1100 kg-val is kevés de nagyon(#181270) dj79
Még 1 gyerekkel is megkérdőjelezném, főleg ha nyaralás, hétvégi hosszabb utak is vannak. Még egyelőre tapasztalatom nincs, de biztos vagy benne ekkora csomagtér nem kicsi?(#181272) Dare2Live
Azt mondod az ismert és megbízhatónak mondott csapatok mind visszatekerik a priusokat? -
-
-
Qru
MODERÁTOR
Igen plusz a korébban ajánlott Suzuki 1.4 turbója is teljesen oké.
tboldi: Jó ha ennyire belemegyünk, akkor hiányolom, hogy nem írtak semmit a gyári visszahívásokról (váltóbovden csere, fényszórókábel csere, Takata).
A mérete miatt sokan családi autónak veszik azért említés szinten: nincs benne isofix, se kikapcsolható utasoldali légzsák.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Atomgeszi
veterán
Hát igen, ez eléggé az alja a kínálatnak, ezt a kereskedést nem is említve. De ismerős jár ki mindig németbe, de ő csak dízeleseket szokott behozni, ha esetleg rá tudnám venni, hogy mit keressen, lehet hozna nekem valami normálisabbat. Most a vásárlás nem egetrengetően szükséges, de inkább felírom a példányokat, hogy mik jöhetnek szóba.
-
batai15
félisten
Ja értem. Egyébként valaki felvilágosítást adna hogy legyen szó TSI / bármelyik turbós benzinessel miért rosszabb bármelyik tdi/HDI CDI stb ?
Az én gondolatomban az van hogy kvázi befecskendező =porlasztó ,turbó stb stb van mindegyikben . És igazából a dizellel nem nagyon kell finomkodni hogy 6 liter alatt egyen . -
batai15
félisten
Neked is van kvázi nagy nyomású pumpa nem ? Kettős tömegűbe mondjuk igazad van .
Porlasztóval mondjuk nem értek egyet mert bár újonnan valami 125k minimum mondjuk még az én pugomba is ,de 30 körül kapni bevizsgáltat ,50 körül meg fel lehet ezeket újítani . Nem hiszem hogy 50 körül kapni ezekbe a tsikbe befecsit , legalábbis valami 80 körülre emlékszem .
Amúgy ezek a tsik mennyire szeretik ha forgatják őket néha ?[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Hát ha hiszed ha nem kolléga 5.2vel jár e220al .
Most úgy nem fogolakozok vele hogy 5 v 6 ,de azért 30 ezer km nem kevés ami benzin v dízel viszonylatban elég sok lesz még ha 1
2 liter is csak a difi 100kmen .
Mint beszéltük privátba azé 800 ezer 800.. bár ha ki tudnék próbálni egy tsit mindjárt másabb lenne hogy nekem mit produkálna..[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
hát nem tudom úgyis az én lábam lényeg mert biztos hogy van aki az én autómmal is kevesebbet húznak ki van aki többet én optimális motor fordulatszámon használom az autót mindig szóval nem tudom szomszédoknak mondjuk úgy van egy ilyen mercije lehet hogy megmondom neki hogy adja már egy pár kört aztán meglátom hogy egyáltalán hogy mennyi az annyi mert nyilván hogyha nálam se tetszik annyira kedvezően akkor nyilván el gondolkozz olyan az ember egy tsi is. bár még mindig azt mondom hogy dízellel hat liter alatt járni nem nagy kunszt
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Csak ez a felár meglesz eladáskor is. De legegyszerűbb megnézni a HSD Aurisokat és a sima benzines darabokat.
Plusz ha nézel felszereltséget is (Automata, digit klíma, tempomat, stb), akkor nem lesz annyi.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
_q
addikt
Hogy kerek legyen a történet, én nem csak az üzemanyag költséget vettem figyelembe, hanem az elromolni képes, ismert hibák miatti szervizköltséget egy turbo benzines(2.5M) autót és egy hibrid (4M) között.
A kalkulációm úgy nézett ki, hogy évi 10-15 ezer km, 70% város, többi országúti használat lenne. 150 ezer km-t futott autók esetén 5 év alatt számításba jöhető szervizköltségekkel együtt számoltam. Azzal nem számoltam, hogy mennyi lenne az eladási ár (pedig ez szerintem a hibrid felé tolná a mércét). Csináltam egy optimista és egy pesszimista becslést. Ha a hibrid pesszimista becslést vetem össze a turbo benzines optimista becslésével, akkor 500 ezer Ft-al lett drágább a hibrid 5 év után. Ha mind a kettő esetén optimista becslést végeztem, akkor durván 100 ezer Ft-al jött ki kevesebbre a hibrit, ha pedig mind a kettő esetben pesszimistán számoltam, azaz minden ismert hiba miatti szervizköltséget feljegyeztem ami egy 200-250 ezer km-t futott autó esetén előfordulhat, akkor 500 ezer Ft-al jött ki kevesebbre a hibrid autó fenntartása.
Emellett vannak a hibrid felszereltségéből adódó komfortbeli különbségek és egyéb pénzben nem, életvitelben viszont mérhető különbségek.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Hát fene tudja. Közben vannak 1.2-ért ilyen Corolla-k is, amik rögtön eltántorítanak.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
batai15
félisten
ne kezdjük el megint.
Nem egy fillér baszó vagyok hanem normálisan gondolkodom egyszerűen.
Nem fél meg egy literen múlik a dolog, hanem a benzineshez képest viszonyítottam.
az 1.4d valszeg gyenge ebbe a kaszniba ., bár ezt még nem sikerült vezetni, lehet hogy azt mondanám nem is olyan rossz .
Amúgy nem tudom, szerintem skippeltétek hogy most is 2 literes dizelem van.
Volt 1.4 hdi is, kb fél liter volt a difi , és a 2.0hdi klasszisokkal jobban megy.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Nem zárom ki mint irtam, de még nem sikerült egyet sem próbálni.
a peugot gyárilag ugye 90 lovas szintén, de bő 200kgval nehezebb mint a peugeot , és chip előtt a peugeot is elégge gyenge volt.
Na már most ha a bárdi árakat nézem 400k a 2.0 d toyoták kettős tömegűje , ha máshol nézem 150 , úgy meg nem sok difi van a 407 kettős tömegűjével szemben . -
batai15
félisten
Ha sikerül faragni a km-en akkor egy focus jó lesz ,ha nem lehet hajtom még egy évet a Peugeotot , aztán valami hibrid lesz lehet .vagy egy SX4 scross ha isten is megsegít.
Aha baj hogy a jelenlegi kerestem mellett egy fiatalabb dízel évi 30 szerel sem fedezi az esetleges nagy költségeket .[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Engem inkább az zavar, hogy 230 ezer km-nél volt az utolsó szerviz, azóta pedig mentek vele 18,5 ezer km-t...
Gondolom a kereskedőnek ez volt a rohangálós autója. Ez lehet pozitív is (ha mondjuk németbe, olaszba ingázott vele), de kevésbé pozitív is (ha csak ütötte-vágta).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Csak átfutottam, és ez tűnt fel elsőre. Amúgy vagy nem gyári szervizbe vitték a 200 ezres olajcserére, vagy teljesen kimaradt. A 27. oldalon 174 ezer km-nél volt olajcsere, a 28. oldalon 230 ezer. Most vagy 56 ezer km-t mentek vele olajcsere nélkül, vagy a gazdi otthon cserélte, esetleg olyan szerviz csinálta, aki nem írta be.
Ezek alapján én mondjuk nem merném bevállalni, de aztán lehet, hogy csak a 200 ezrest szervizt elvégző cég/figura volt felületes...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
batai15
félisten
Akkor sem feltétlenül jelenti hogy több mint fél milliót kell csak gumira költeni ,főleg nem egy olcsóbb autóra . Ismerős költ ennyit gumira 2 évente úgy hogy Audi a7 3.0 TDI Quattro van a segge alatt .
Olyan számok röpködnek néha hogy lassan politikusi fizetés kellene hogyha az ember normálisan akar élni.
Most nézem ,golf 6ra r17 méretben 225 45 gumi egy normális gumi 25 ezer . Hankook .
Az 4 nyári 100k. Téli is ennyi . Tps szeleppel , felnivel 300 lenne nyári téli szett cakk pakk. Nem 650..
650 maximum úgy tudnék költeni rá hogy még alá csapok egy egy garn. Japán racing felnit is.[ Szerkesztve ]
-
nekem első 1 év: szerviz+ 4db téli gumi 65 eFt (kleber krisalp hp3 205/55 r16), meg volt egy köztes olajcsere, amit én kértem 3500 km-nél, az volt 21 eFt
#szarolasz, gatyám elmegy rá[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Sokat vársz jön az euro6 és megdrágul minden, 1 éve 200al olcsóbb volt a tipo is, meg abba is jönnek az új turbók, amik ki tudja milyenek, a tjet meg már kiforrott
8th rákérdezhetek? 7-es bajor?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI kábel TV
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Tesla topik
- EAFC 24
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- E-book olvasók
- Ukrajnai háború
- Battlefield 2042
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs