Hirdetés
-
Zenless Zone Zero - Érkezett egy újabb karakter videó
gp A PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre szánt alkotás jövő hónap elején debütál.
-
A legfontosabbakat elárulta az Ace 3 Pro kapcsán a OnePlus
ma Június 27-én lesz a kínai bemutató, de minden lényegi infót közzétettek a Weibo csatornájukon.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashback
addikt
-
kisza25
félisten
-
-
_q
addikt
válasz
CactuS #180925 üzenetére
Kb. napi 2x10km és hétvégén hosszabb utakon van az autó használva. Ebből a fele város, fele város körüli elkerülő. Itt egy 1.4T benzines, főleg a J astra súlyával mondjuk 7-8 l körül fogyasztana, az auris talán 4.5-5 l (spritmonitoron kb ez az átlag jön ki). Ez durván 3-4 liter különbség , amit ha évi 15 ezer km-el és 400 Ft-os benzin árral számolok, akkor ~180-240 ezer Ft lenne az éves különbség az auris javára. Kb. 5 év után egyenlítődne ki a fogyasztáskülönbségből adódó 1 M Ft-ot vételár különbözet. Jelenlegi autót is 5 évig tartottuk meg, ezért 5 évvel számolok.
Nem tudom mennyire lőttem mellé a fogyasztásból adódó különbséggel, de ha jól számoltam, akkor kb. mindegy melyiket veszem, mert 5 év után ugyan ott leszek (egyiknél vételnél, másiknál fogyasztás miatt adtam ki folyamatosan 5 év alatt a különbözetet), cserébe az auris esetén kevesebb hibaforrással és szervizdíjjal lehet számolni, míg a J astra esetén többel? Ha ehhez hozzáveszem, hogy mennek felfelé a hibrid autó árak is, eladáskor lehet kevesebb értékvesztéssel is lehet számolni aurisnál?
Feltéve hogy 3.5 M-ért lehet auris HSD kombit venni szép állapotban.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
CactuS #182674 üzenetére
Szvsz aki tizenéves német luxus autókat néz, az (remélhetőleg) tisztában van vele, hogy itt már teljesen normális a gazdasági totálkár egy-egy komolyabb műszaki hibánál. Én ezért írtam, hogy minimum 1 misi legyen tartalékba, mert ha beüt a sz@rvihar, akkor az nem lesz olcsó, és ezeknél a sarki autószerelő nem biztos, hogy tud majd megoldást nyújtani a gondra okosba...
Több ismerősöm is beleugrott ebbe, nagyjából mindegyik meg is bánta, de akad olyan is, aki a mai napig azzal jár, noha kifizette már az autó vételárát még egyszer a szerelőnek három év alatt (BMW F10 520d).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
válasz
CactuS #182679 üzenetére
Nem, az F10 negatív példa volt éppen, vette valami 4 misiért az autót, örült, hogy milyen jó üzletet kötött, aztán a múltkor azért bevallotta, hogy konkrétan a fél elektronikát kicserélték, meg volt már turbócsere, részecskeszűrő csere, miegymás...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
batai15
félisten
válasz
CactuS #182703 üzenetére
Hát azóta is megy vele aki meg vette és nincs gondja vele. Ugye itt az átlag autóról beszélünk nem a nagyokrol ,mert ott én is egyet értek hogy akinek olyanra futja annak normális karbantartásra is, mert ott nem annyi paci van .
Viszont átlag autók esetén 20 30k gumi is megfelelő én azt mondom ,illetve tapasztalom .[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
CactuS #182703 üzenetére
jaja, a megkeményedő télinél nincs humorosabb.
Pont a korábban említett Escort ... Vettünk rá 175/70R13 váltóméretes télit, apámnak volt jó annó karácsonyi ajándék, mert Ő az "eljártam én a diagonállal is télen" kategóriát nyomatta.
Hát én elkorcsolyáztam a radiállal a gumishoz valahogy (pont leesett a hó) aztán megkapta a szett Kléberjét.
Hazamentem gond nélkül az autóval, fatert beültetem, elmentünk egy karikára és egy 7-8% emelkedőn stop, szépen elindul felfelé (friss havon). Néz, hogy wtf, ez most hogy, merthát a nyárival csak lendületből mert nekimenni akárminek is....
Ekkor Szerencsére megtért, de a lényeg, hogy ugyanez a gumi kb 5ezer kilométert ment 2 tél alatt és a 3. télen kb semmit se tudott abból, mint amikor megvettük, csúszkált ide-oda, olyan riszrossz érzés volt menni vele, pedig kopni nem kopott le semmit.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
8th
addikt
válasz
CactuS #182674 üzenetére
Na na, láttunk már itt csodát a topikban. Bontott fék, használt gumi, kínai gátló, lpg... egy felső kategóriás ex-prémium autón.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
válasz
CactuS #182945 üzenetére
A fényes kormány nem jelent semmit, láttam már 40k alatt elkopott kormányt is. Kézkrém + gyűrű, illetve csúsztatott kormányzás.
Ha az egyik oldalon van csak elkopva, az tényleg lehet gyűrű, de mindkét oldalon, plusz sebváltó karon is kopásnyomok? Emmm... Persze, lehet, hogy tényleg ilyen, de erre azért nem mernék mérget venni.
A többi gyári adat szerint fut.
Egen, de ahogy a Hyundai / Kia 30e km per két éves gyári olajcsere is példa, sajnos abban nem lehet megbízni.
Hasonló probléma az olajtípus is, a Toyota is írja az 1ZR-nél, hogy 0W-30-at ajánl, de ott van az 5W-30 és a 10W-40 is a listában. Az 1.33-asoknál is így volt, azok is szép problémahalmazt jelentettek aztán...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tothgera30
Ármester
válasz
CactuS #183056 üzenetére
Érdekes, mikor Focus mk 2.5-öst és H Astra-t lestem, a kintről hozottak közül sem volt olyan amelyiknek rozsdás lett volna az alja. Mondanám hogy volt olyan ami 9-10 éves volt. Bezzeg első tulajos WagonR-ünk már 9 évesen csipásodott a küszöb végénél. Pedig le volt alaposan mosva a sólé is, és waxolva is lett. Később üreg és alvázvédőzés lett a megoldás. Emiatt a 3 éves J Astra is megkapta, így legalább nem kell emiatt aggódni ha öregszik a járgány.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Doki16
addikt
válasz
CactuS #183226 üzenetére
Azta mi ez a fej?
Én már csak futólag követem amúgy a csoportot. Nagyjából mindenki megvette a kocsiját amit akart, néha feltűnik pár új arc és ugyanazok a kérdések jönnek elő újra és újra. De minden csoport ilyen. Az Auris-os még teljesen rendben van. Az Outlander egy borzalom már. Legjobb a GTE csoport. Nulla a bejegyzés kb. rajtam kívül
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Tin
veterán
válasz
CactuS #183606 üzenetére
De mekkora szivobenzines? A mi Versont 1.8-al siman bekajalt telen 12 litert ilyen felhasznalas mellett, de az egy 15 eves technologia. Nem mondom, hogy nincsenek a mostani motorok kozott is hasonloan szarul fogyasztoak, de azert a "modern" (ami nem egyenlo az 5 evve ezelott meg eppen kaphato) motorok, az altalam irt 1.2-1.4 literes loketterfogattal azert a telet is abszolvaljak jellemzoen 10 liter alatt.
-
Tin
veterán
válasz
CactuS #183617 üzenetére
Jogos, a ceges felett atsiklottam. Plsz ha meg alulmotorizalt is az auto, akkor tapossak neki, kit erdekel alapon, binarisan vezetve.
De mint tobben is irjak, azert nem ez a jellemzo. Akar turbos, akar szivo, normalisan kozlekedve egy ekkora motor nem fog 10 felett enni meg telen sem. Maximum tenyleg extrem hasznalat mellett.szerk: ja nem
[ Szerkesztve ]
-
aero.
veterán
válasz
CactuS #183620 üzenetére
Engem fater elvitt első nap suliba. Két autónk volt, a 2. naptól gyalog (2x25p) jártam, nagyritkán biciklivel, mikor megengedték. 8 évig. Értem én, hogy gyerek meg szememfénye meg ne fázzon meg, de lehet így is. Nyilván van de, meg ha.
Az óvoda más, oda engem is vittek, de az egyértelmű. Mindenkinek megértem kicsit az álláspontját. Az én megoldásom: messziről kerülök bármilyen városközpontot.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
CactuS #183620 üzenetére
"Megnéznélek, hogy 2-3 kisgyereket hogy zongorázod le mondjuk az ovi+bölcsi kombinációban, 8 órás munkarenddel télen-nyáron....
2-3 gyerek + 8órás munkaidő = örültök ha lélegezni van időtök.
Persze buszozok a bölcsiből a 1.5évessel az oviba az első testvérhez.... és ha három van, harmadik elsős akkor kettő kisgyerekkel buszozok metrózok a harmadikért a suliba...
Kocsi nélkül persze... elöbb vágom le a f*at az biztos.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz
CactuS #183719 üzenetére
Néztem a súlyát, megpakolva az a 140 ló sem sok alá.. 8.5-9 körül ha megáll, az már emészthető ilyen futás mellett, az 1.4 benzin (90LE) D Corsa is megeszik 6.8-7.5 L-t nálunk
https://hardverapro.hu/apro/mazzer_major_83mm_151c_kessel/hsz_1-50.html "... and I hope you have a great day!"
-
rbalint88
addikt
válasz
CactuS #184121 üzenetére
nyilván "el lehet férni" mindenben, de mást jelent ez a fogalom fél órás városi rohangászások és többórás, több száz kilométeres utazások alatt
az első gen avensisben koppon hátratolva kb jó volt, de azért amikor mentünk Erdélybe laza 10 órát, a végére már lerohadt a derekam benne
(a 156-ban is teljesen hátra kellett tolni, de abban annyival másabb volt az üléspozíció, hogy csak a vállam fáradt el). az Elantrában 5 centivel hátrébb lehet tolni az ülést, az már pont elég ahhoz, hogy még egy kattanásnyi maradjon a hosszútávon is kényelmes mögött.
a német autókban azért jellemzően 5-10 centivel hátrébb lehet tolni az ülést, ami 180 centi felett igen jelentős különbség
de ha levezettél a Hörcsögben egy Nürnberg-Szecsőt és nem fáj az élet, beszéljünk újra erről -
tipuka
addikt
válasz
CactuS #184127 üzenetére
Köszi srácok, így könnyen felismertem már.
(utólag eszembe jutott, hogy google-be beírom , hogy "prius generation" és kidobja amit kell
)
molnarpeter: elhiszem, most olvasgattam kicsit róla, meg néztem videót, és sokan dícsérik, szimpi autó ez is.
Öröm fórumra jönni ilyenkor, mikor ilyen jó a közösség
Ahogy néztem, sajnos egyelőre p3-as van csak helyben, mondjuk ebben vannak extrák és a színe is szép, a többi, a p2-es, az legalább 84-131km-re van tőlem(pontos km) - gondolom valamit lehet azért alkudni az árából a p3-asnak, úgy már akár esélyesebb arra, hogy megvehessem. - mondjuk nem tudom mennyire jó vétel és , hogy ajánlott-e a p3.
Persze nem kell azonnal "tegnapra" autó, tudok pár hetet/1-1 hónapot várni a jó/jobb vételre.Tin: egyenesen ülve szeretek lenni, hogy minél többet mindent lássak, inkább a lábaim a hosszak, amik nem férnek el minden esetben
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz
CactuS #184138 üzenetére
Nyilván sokat számít a testalkat és a végtagok aránya is.
Szerintem leginkab az szamit. Nekem a labaim hosszuak szoval meg ha feltolom maxra az ulesmagassagot akkor sem eri el a fejem a tetöt, viszont eppencsak nem akadok bele a tempomatkarba. (Szokasos Toyota/Lexus kar ami fordul a kormannyal) Tölem csak par centivel magasabb embereknek meg nem akadnak bele a tempomatkarba de total leengedett ulessel fernek el csak.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz
CactuS #184152 üzenetére
Mondtam, hogy Priusban nem vagyok otthon, emiatt irtam, hogy "szerintem a Priusokat is azzal gyartottak mar utana".
"Az erősített invertert csak az Auris kapott és nem ez miatt, hanem a vontatási képesség miatt"
Ez azert furcsa, mert nekem is az erösitett inverter van az autoban es ugy emlekszem tilos vontatnom. Valahol mint ha azt olvastam volna, hogy amiatt van az autoban az erösitett inverter, mert a CT-ben Sport modban a szokasos 100-200V köruli feszultseg helyett (pontosan nem tudom) felengedi olyan 6-700V korulig es attol a sima inverter pukkanna egy nagyot. Szoval lehet, hogy hivatalosan a "vontatasi kepesseg miatt kapta", hogy igy vedje magat a Toyota de szerinem benne voltak ebbe az inverter problemak is.Ahogy en latom a Prius 3-ban (XW30) szimplan azert nem csereltek az invertert ahogy az Aurisban mert kifutott a modell es jött az XW50 amiben meg gondolom ugyanaz az erösitett van mint az FL Aurisban...
Valami HSD gurut meghallgatnek erröl, de elek a gyanuperrel, hogy a CT-hez fejlesztett invertert tettek bele az FL Aurisba mert azzal nem volt gond.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
kisza25
félisten
válasz
CactuS #184371 üzenetére
Nem lenne autója, ha nem örökli meg az apjától, a sajnos, mert tényleg örökölte, viszont előtte nem vezetett, azóta meg vezet, nem akarja eladni, mert emlék, szerencsére jó állapotú, 2014 óta 400-500eFt lett költve a gumikon és tankoláson kívül, ebben benne van vezérlés, vízpumpa, gyertyák, évente olaj/szűrők, egy hátsó szélvédő, két műszaki, most kellene még költeni rá, mert elkezdett lógni a kárpit benne mindenütt.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Laszmen
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Elden Ring
- Tudományos Pandémia Klub
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A Huawei sportlaborjában edzettünk
- Milyen routert?
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- További aktív témák...