- Milyen notebookot vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Mebírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Goliat24
csendes tag
válasz Batman2 #2248 üzenetére
a 200D m sárga a 220D fehér
A,úgy én debrecenben lakatoltattam egy cimborám unokatestvérénél.
Nagyon jó és lelkiismeretes melót végzett esetleg ha kell a telefonszáma megadhatom.
Mondjuk most kezdi a saját műhelyét építeni nem tudom mennyire ér rá.Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #2253 üzenetére
Szevasz
Köszi szépen, mindenképpen jól jön egy rendesen dolgozó ember címe !
Bár már befejeződött most a karoszszériás javítás, mondjuk nagyjából, de még bőven lesz mit javítani rajta, pl. a kipufogó is lassan cserére szorul, csak legyen keret rá.Most a festéssel vagyok bajban, mert a le kell majd festetni a járágnyt, hogy a javított részek ne menjenek egyből tönkre !
Szóval nagyon köszönöm, ha megadod a címét !
Írd meg priviben.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
Én gyárilag Gyöngyösi vagyok, de miskolcon lakom jelenleg.
Szóval nekem ami bejött azt tudom ajánlani mindenkinek aki jó szerelőt keres.
Nem dolgoznak a leggyorsabban, mondjuk ebbe belejátszik hogy elég régi az autóm,de mindent pöpecen megcsinálnak és beállítank.Tempó autószervíz eger
http://www.temposzerviz.hu/
A srácok most nyitottak, előtte a VW nél szereltek.
Én nem csalódtam bennük, fiatal banda, de azt csinálják amit kérsz, ha vmi még közben kibukik akkor szólnak hogy ez van gyere nézd meg dönsd el hogy azzal mi legyen.
Szóval nem az van hogy nekiesnek aztán ami jön még estleg azt is megcsinálják aztán a számlától meg elkerekedik a szemed.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Mintcar
tag
Hali!
Nem bontoban, csak a hirdetésüket láttam. Egyépként nekem egy volt kolegám ajánlott egy foti Mercis bandát w126 és w116 bolondok, de néha bontanak w123-is ha aránylag egyben van, németből hozzák, szerintem ők azok.
Csomádi szervizről már hallottam, akor ezek szerint tényleg szakik.
w123 200D 1.1millió km+
-
w-123
csendes tag
válasz Mintcar #2256 üzenetére
engem is ugy irányitottak oda hogy jo szerelők de nem csalodtam bennűk.délután kint voltam a garázsba addig piszkáltam azt a múanyagot mig elhatároztam hogy megcsinálom egy 2mm lemezből mert aza műanyag nagyon tőrékeny.már le is hajlitottam már csak reszelgetni kell de[bőven}meg furogatni
-
Templomegere
senior tag
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #2258 üzenetére
Igen, azt mondta a kereskedő haver is, hogy pcsúcsból a BOSCH(a made in germany kivételével ami 15.000/db) csak arra jó hogy csúzliba rakjam és ablakokra lövöldözzek.
A DENSOLT ajánlotta ami szerinte is minőség.w123 200D 1.1millió km+
-
Goliat24
csendes tag
Sziasztok kéne egy kis ötlet:
elment a töltésem.
generátorra gyanakodtam ezért levettem a szénkefe gallyon volt ezért kicseréltem megnéztem a kivezetéseket kontaktspray aztán vissza, töltés azóta sincs van vmi ötletetek??
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
Goliat24
csendes tag
na megvan a hiba úgy néz ki:
Szóval egy öreg szaki kérdezte hogy világít e a töltésjelző amikor ráadaoma gyújtást mondom mostanában nem.
erre elmondja hogy a német autók generátorai a töltés jelzőn keresztűl kapják a jelet a gerjesztésre szóval ha kicserélem az izzót akkor működni fog a töltés.
Szóval van töltés 14,5 V-t király
Gondoltam megosztom veletek, ha vkinek töltésgondja van ez a legolcsóbb hiba lehetőség.
Mercedes-Benz W123 220D 1976, Mercedes-Benz W123 200D 1979
-
w 123
csendes tag
Hello
Keresek w123 2300cm3 manuális váltóval eladót ha van valakinek akkor irjon (pannonia14@freeamil.hu)-ra köszi -
w 123
csendes tag
Hello w123 2300cm3 jó állapotban manuális váltóval keresek eladót
-
w-123
csendes tag
Felszereltség: Könnyűfém felni, napfénytető, szervokormány, törzskönyv, vonóhorog.
Leírás: Mercedes 230E jó állapotban, napi használatból eladó. Friss műszakival, érvényes zöldkártyával, veterán biztosítással. Jó gumik, műszakilag nagyon jó állapotú, csere nem érdekel.
(+36) 20/3228495 -
w-123
csendes tag
Leírás: 5 SEBESÉGES RITKASÁG!!! KITŰNŐ ÁLLAPOT.TELJESEN LESZERVIZELVE NAGYON JÓ TULAJTÓL.1995ben hoztam be németországból 147000km el
Felszereltség: CD-s autórádió, centrálzár, elektromos ablak, faberakás, garázsban tartott, könnyűfém felni, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, riasztó, szervokormány, színezett üveg, törzskönyv, vonóhorog.36) 30/938-2863
30/443-8960 -
w123coupe
csendes tag
válasz Templomegere #2258 üzenetére
Szia Templomegere!
Kérdés: 300 D motort fordulatszámmérővel össze lehet-e kötni? Elméletileg van dirrekt 300 D fordulatszámmérő is igaz? A jelet honnan kapja? Én gondolom a főtengelytől.
Válaszod előre is köszi!MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
w123coupe
csendes tag
válasz !Overdose! #65 üzenetére
Szia Overdose!
Erre a kis AMG csmegére lenne egy kérdésem, tudom, hogy egy éve írtad de érdekelne egy garnitúra ilyen spoiler a coupemra. Esetleg ismersz valamilyen beszerzési forrást? Köszi.MB W123 COUPE 300D 1978, alias pirate!
-
Dawess
csendes tag
T.egere!!!!!!
Szerinted mennyire körülményes átépíteni egy automatát manuálisra, kuplung...bla...bla...???
MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #2272 üzenetére
hello ma előjőtt egy hiba jelenség menetkőzben kiraktam üresbe a váltot, a kuplongom meg bent maradt lábbal kellett vissza huznom a pedált de onnan ment rendesen ahogy kell..hol keressem a hibát?előre is kőszi
-
Batman2
őstag
válasz Goliat24 #2263 üzenetére
Szevasz
Igen, ez igaz, hogy a töltésjelző ízzón keresztül kapja a generátor a gerjesztő áramot, ezért is világít az ízó, amíg be nem indítjuk a motort és fel nem pörög annyira, hogy beinduljon a generátor és áramot kezdjen termelni.
Ekkor az a pont, ahová a töltés jelző ízzó van kötve, pozitívvá válik, az ízzó másik vége eleve az akku pozitív sarkához kapcsolódik, ezért alszik ilyenkor el az ízzó.Ha ebben a körben szakadás van, a kábelben, vagy rossz az ízzó, akkor nem mágneseződik fel a generátor és nem lesz áramtermelés !
De ha a töltés szabályozó áramkör kinyiffant, akkor sem lesz áramtermelés, vagy előszőr csak túl alacsony, majd semmi. Így ment tönkre az eredeti töltésszabályozóm is.
Azóta Hella utángyátottra cseréltem ki.És bizony érdemes figyelni a generátor gerjesztőtekercsének két csűszó rézgyúrújére is, hogy tiszták legyenek és a szénkefe is elég nagy legyen még, mert akkor sem lesz megfelelő az áramtermelés, esetleg hullámos, szaggatot lesz, ami a lámpák villódzó fényében jelentkezik.
És nagy ritkán tönkremehet a generártoban található 6 nagyteljesítményű (3 fázis)és 3 kisteljesítményú dióda is, ekkor is érdekes jelenségek fordulhatnak elő, pl.: a töltés jelző pont akkor világít, amikor beindult a motor és természetesen nem lesz töltés.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
Üdv. mindenkinek !
No, szerdán hosszú tortúra során levizsgáztattam a járgányomat, végre mostmár legalább használhatom is.
Ami rossz, hogy hiába volt meg a karoszszériás felújítás, annyi sok hibát csinált a koma és olyan trehányul, összedobta a járgányt, mind kívülről és pláne belülről, úgyhogy kissé el vagyok keseredve, hogy szinte rosszabb lett,mint volt, egydeül a rzsda kevesebb rajta, de amúgy koszos kívül belül és össze vissza van foltozva vörös és fehér festékkel, még az üvegekre is került belőle.
A díszek legnagyobb része nincs fennt, és rossz állapotban van, ami fenn maradt, az meg össze van gányolva.És ráadásul a vizsgabiztos mutatott az alján egy részt, amit szerinte nem hegesztett ki a koma, csak kitapaszolt.
Nem tudom, majd megkérdezem tőle.Az biztos, hogy a kipufogót szerelni kellett, mert hátúl mindkét gumi rögzítő hiőányzottés mivel hoszabb a rendszer vagy 2 cenbtivel a kelleténél, ütközik az új hátfalba és így nem lehetett rendesen feltenni, csak gyorkötözővel tudtam odarügzíteni, egy kis kipárnázással, hogy ne zörögjön és verődjön. Nem túl esztétikus.
Az úlések pedig olyan mocskosak, hogy azt sem tudom, mit kezdjek velük. . .A motor meg kékesen füstől, hiába van felújítva, bár gyak. rendesen indul, de hát meleg is van
Szóval így hagyatkozzunk "mesterekre".
Szerdán, a vizsga után már olyan depressziós hangulatban voltam, hogy megbántam az eglszet, hogy belefogtam.
De azért menni még így is jó érzés vele, olyan finoman irányítható, kezelhető, fantasztikus, mindíg elhülök rajta, mkor hoszabb idő utáőn megyek vele ismét.
És az sem érdekel, hogy csiga.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #2277 üzenetére
A hűtő szerecsére nem folyik, amit kimostam és a termosztát szelep is tökéletes, amit kicseréltem, teljesen stabilan tartja a hőmérsékletet, gyorsan felmelegszik, de nem megy magasabbra sosem 85-90 fook körülnél.
A hétvégén haverommal kicsit takarítjuk a járgányt, aztán majd tervezem az egész hűtőrendszer szétszerelését, a a fútőradiátor cseréjét a már kimosott, megtisztított másikra, a rendszert meg vízzel átnyomatva kimosni.
Aztán olajat is cserélek, mert legutóbb a szerelő tette bele, ki tudja miet.
A lámpák csatlakozóit is kicsrélem, kiguberált, de jó állapotú csatlakozókra mert annyira eloxidálódtak, hogy nem érintkeznek biztonságosan.
Aztán majd egyszer talán lesz egy teljes fényezés is.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
hellinger
csendes tag
válasz Batman2 #2277 üzenetére
Szerbusztok!!!! Bele olvastam a lakatos történetedbe és éppen ezért hoztam létre a web oldalamat,hogy hogyan is kell karosszériázni és felujitani egy öreg autót. Elég részletesen fényképezem a munkám, hogy érthetővé váljon,/ kasznizáson múlik minden/!!!!!!!csak egy példa: a hátsó futóműkeret alatt mindegyik öreg mercedes elrohad csak úgy lehet kifoltozni,ha kiszedik a futóművet és ha már kint van, akkor már abban is érdemes kicserélni a kopott alkatrészeket... Nézegessétek az oldalamon a képeket és mutassátok meg a kedves lakatos kollégáknak ,hogy valami ilyesmi dologról szól a lakatosok élete,nem pedig arról, hogy tartom a markom a munka meg egy kalap szar. IGENIS A PÉNZÉRT MEG KELL DOLGOZNI!!!!!!! Tisztelettel: Hellinger Ferenc /www.hellingerveteranauto.eoldal.hu/
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
hellinger
csendes tag
A hátsó futómű alatti részről most tettem fel képeket.
W 123 2.50 automatic 1976. / W 123 220D,1977 /
-
Mintcar
tag
válasz hellinger #2283 üzenetére
Szia!
Szoval akkor a Klokkerholm még belefér.
Egyépként egy 2hete egy Halásztelki kasznisnál jártam, nagyon bizalom gerjesztő hozzá állása volt. Teljesen átnéztük közösen az autót, azt monta csak úgy vállalja hogy az összes, cserés elem klokkerholm minimum.
3 hetet mondott, annyi a minimum hogy elkészüljön + fényezés után még 3-4nap.
Ja, és úgy kéri az autot hogy motor, váltó, kardán nélkül. Megegyezni csak jövőhéten fogunk, kiváncsi leszekw123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz hellinger #2279 üzenetére
Szevasz
Köszi az infókat és, hogy még van, aki tényleg alkotni akar valami szépet, nem csak a pénzt akarja !!!
A poén az, hogy mésnak csinált járgányt úgy a koma, hogy alig látszott a javítás helye, és a tulaj még abba is belekötött, de azért kiváncsi lennék, hogy mennyi gittet tett bele és mennyi a lemez, no meg hogyan kezelte elő a javított részt.
Ma vettem észre, hogy sz egyik oldalon még be is ázik kicsit elöl a járgány, szóval ott pláne nem stimmel valami.
Ha nem csinálja meg normálisan, akkor már erőssen azon gondolkodom, hogy lebontom magam a sárhányó lemezt és megnézem, hogy mi a probléma, talán tudok vele valamit kezdeni én is, pláne a fotóid segítségével !
Az igazság az, hogy nem lusta vagyok sajátmagam nekifogni, megcsinálni, csak nincs elég tudűsom hozzá, bár ez lenne talán a legkevesebb, némi tanulással és segítséggel menne is, de ugyan hol csináljam, mikor egy paneldobozban lakunk. . .
Az utcán csak nem szedhetem szét a járgányt, illetve megtehetem, de lehet el is hordanák rögtön darabokban.
Szóval se eszközöm, se helyem, pedig, olyan szívesen csinálnám saját magam és az lenne a legnagyobb boldogság, a saját munkám gyümölcse !!!Vízes, elektromos szereléstől kezdve az ablakok tapaszolásáig, fetséséig mindent magam csinálok itthon, persze nem minden sikerül azonnal, de akkor csak magamat hibáztathatom, és talán tudom is hol lehetett a hiba, tudok belple tanulni.
Gratulálok a munkádhoz !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Kendácsmanó
csendes tag
válasz hellinger #2279 üzenetére
"IGENIS A PÉNZÉRT MEG KELL DOLGOZNI!!!!!!!"
Igen,ez jó hozzáállás,magam is ezt az elvet képviselem.Csakhát tudod jól,1 ilyen öreg autónál rendesen el tudsz veszni a részletekben,ami sok idő és ezáltal sajnos sok pénz is.
Nem mindenki akarja vagy tudja ezt a dolgot anyagilag bevállalni.Sokszor jönnek olyannal,hogy csináljuk meg egy kicsit.Hogy lehet valamit csak kicsit megcsinálni vajon? Most vagy megcsinálom és akkor jó,vagy nem.De mi az a kicsit megcsinálás? -
Der Bosss
csendes tag
válasz Kendácsmanó #2292 üzenetére
Ebben tökéletesen igazad van!
Mint ahogy nem lehet "kicsit teherbe esni" sem!
Sajnos ez a szerelő probléma nem csak az autóknál van, hanem bármilyen más szakmánál előfordulhat, főleg az építőiparban.
Víz-, gáz-, fűtésszerelőként mondom, nekünk kell ezek ellen tenni!!!Batman, szomorúan olvastam soraidat, ha Pest közelében laknál, felajánlanám a garázsomat, hogy együtt szerelgessünk.
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #2293 üzenetére
Szevasz
Örölnék neki, köszön szépen már a gondoltaot is !!!
Ritkák manapság már az ilyen rendes és kedves emberek és hát jó is együtt csinálni dolgokat hasonló gondolkodású, lelkes emberekkel !A gondolkodás is mindjárt jobban megy és az ötletek is csakúgy sziporkáznak ilyenkor !
Ez lenne az igazi, örömmel igénybe is venném, mégegyszer köszönöm.
Ma délután gyak egyedüli jóbarátommal az udvarukon tisztogattuk kicsit az járgányt, a poén, hogy elvileg az alváz teljes javítását bíztam volna rá, de a pótkerék alatt levő rész belülről meg sem nézte, hót rozsdafoltos és pereg róla a régi többrétegű maradvány festés.Megcsináltatnám a komával, garanciában, dehát kitudja hogy csinálná meg, valszeg csak ráázolna és kész, aztán csak akkor lepődnék meg, mikor már alatta átrohadt a lemez.
Inkább magam állok neki és rendesen megtisztítva lekezelem.
Egyébként lemostaom alposan az autót és a problémás részeket az alján újrafujatom a komával. A csomagtartó tetőt azóta sem lehet csukni, azt is vele akarom megcsináltatni, de igyekszem ott lenni a javítás alatt !Van még sokminden, de nem panaszkodom tovább, röviden ennyi.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Kendácsmanó #2291 üzenetére
Szevasz
Szóval a pontos jelenség most az, amit eddig minden estebn megfigyeltünk, hogy közvetlen indítás után még alig van füst, aztán pár pillanat mulva felmegy az olajnyomás, akkor kezd megjelenni a füst és pár másodperces járás után folyamatosan egyre kékesebbé kezd válni, erőteljesen elkezd füstölni és igen büdössé is válik, nem a szookásos diesel, hanem mint valami szétkopott, motorolajat zabáló Lada.
(Elnézést kérek minden Lada rajongótól, de annak a füstjéhez tudom leginkább hasonlítani)
Szóval ebből következteteve nem igen a befecskendezési idővel, még csak nem is a porlasztással van a legnagyobb baj (mégha azok sem tökéletesek), hanem inkább talán a gyűrűkkel, és ezt a túl alacsony kompresszió is alátámasztja szerintem.
(19.2, 19.5, 19.5, 20) teljesen hideg motornál, feltételezem, hogy az üzemmeleg motornál közölt gyári adatokat, a 25-30-at üzemmelegen sem éri el, szerintem olyan 22-23 körül lehet.És még ha a kompresszió gyűrűk el is mennek, de ha az olajlehúzó gyűrű vacak és motorolaj kerül az égéstérbe, már az is rossz, mivel minimum az égést rontja és ezzel a működést, teljesítmémnyt is, de szerintem talán még picit a kompresszióba is beleszól.
Maj ha végre visszajutok a motorszerelőhöz és még emlkszik arra, hogy januárban abban maradtiunk, hogy valóban nem jó a motor és belenéznek, akkor talán kiderül, hogy mi is a hiba !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ákos 123, vagy aki tudja még !
Akkor mikor és hogyan is lesz ez a szolnoki veterán kiállítás/bemutató/találkozó ???
Lesz egyáltalán ??
Ha igen, akkor talán összejön és párad magammal elnéznénk mi is, hátha össze is tudnánk páran találkozni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
Hi all!
valaki tudna segíteni hogyan tudom az első hangszórókat kiszedni a műszerfalból normálisan? Hány cm-es hangszórók mennek oda?thx
-
WillyX
tag
Nah, lassan kész lesz az én gépem is. A közlekedésfelügyeletnél simán átment a vizsgán, mostmár "csak" a papírmunka van.
Amíg a vizsgánál álltam sorba, addig elbeszélgettem egy másik Mercedes fannal és az mondta, hogy nézessem meg majd a motorját, mert szerinte sokat fogyaszt. 4 sebességes 124 200D autópályán óra szerinti 140-es tempóval kb. 8 litert evett. Szerinte 5-6 körül normális. Mi lehet a gondja? Olajnyomás 1000km után kb 1.8-2 alapjáraton (igaz nem nyáron).
Hidegen, alapjáraton van némi kopogó hangja, de más hibajelenséget nem tapasztaltam.MÁS: Nagyon alap ez a gép, csak a műszerfalban van 2 hangszóró. A több extrával rendelkező 124-eseknél hol szoktak még lenni hangszórók?
[ Szerkesztve ]
-
Babszivacs
csendes tag
és w123 200d 83'
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #2297 üzenetére
Szevasz
Szerintem a műszerfalban levő hagszórókat takaró két díszrács csvaraozva van, vagy patent van bebbe felülről, azt vedd ki és utána szerintem simán kijön a hagnszóró.
Nekem valahogy így volt, mondjuk sohasem volt a helyén, de én azóta sem tettem vele semmi hangtechnikát.
Én szeretem hallgatni a moto hangját, stb. az nekem zene, mégha néha kicsit hangos is, meg hát nem is lehet nagy hang mellett normálisan zenét hallgatni.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Milyen notebookot vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Napelem
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Kring Happy Ergonomikus irodai szék, Hálós, Fekete
- WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel)
- Hyundai HYU-753 POE, vandálbiztos (IK10), 4.0MP 2K, POE, IP dóm kamera (Next GEN sorozat)
- HYUNDAI HYU-526N NVR, okos videó rögzítő, 8 csatornás 4.0MP IP kamera rögzítő, H.265+ NVR
- Legrand Netatmo NVP radiátorszelepek