- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Projektor topic
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Bluetooth hangszórók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen joysticket vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Lopják az LG akkutitkait
it Inkább licenceli ezentúl az akkumulátoros szabadalmait az LG Energy Solution, mert túl sok a jogsértés. Az LGES mellett az UMC is az autóipar egyre lassuló keresletére figyelmeztet.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bokonon
csendes tag
válasz Puttyos #1799 üzenetére
Puttyos!
Megnéztem a Bedienungsanleitungban, ebben nekem sajnos csak a 250-ig volt benne,
arra 11,8 l fogyasztást írt. Nekem a benzinesimmel a tapasztalataim olyan 12 l/100 km.
Ha alkalmi vétel, akkor pedig vedd meg, ne habozz :-))
És ne hallgass az ismerősökre! Legyenek csak a fillérb..szó buzukijukban, a feelinget ami a 280 CE-vel jár nem tudják nem megérteni! Azt Te fogod élvezni, és nem ők.... -
ATA123
csendes tag
válasz Kendácsmanó #1794 üzenetére
Szia Gáspár!
Remélem te tudsz nekem segíteni a következő problémámmal kapcsolatbann.Kinéztem magamnak 8J17H2 ET35 felniket amire 205/50R17 gumikat tennék.Kérdésem fel tudom ezt tenni W123 mercire vagy belefog érni valahova?Mivel te merciket építessz remélem tudsz nekem segíteni.Egyik ismerősöm azt mondja,hogy a w123 mercire maximum ET28-30-ig lehet felnit feltenni,mivel a 123 első kerékagya úgy néz ki mint a "szekéré" kúpos,és ezért kiemelő(távtartó) tárcsát sem lehet rá tenni csak tákolni és emiatt 100km/h sebességnél rázkódni fog a kormány,igaz ez? A 124-es merciktől már más ez a kerékagy és azokra már szinte minden felnit fel lehet tenni. A másik kérdésem az ,hogy szereztem egy fordulatszámmérőt 123 mercibe sajnos benzinesé,nekem pedig dieselem van 240-es.Nem tudsz valami megoldást ,hogy tudnám ezt beszerelni a gépembe?
Előre is köszönöm ATA -
Batman2
őstag
válasz Puttyos #1798 üzenetére
Szevasz
Ha már kinézted és a sajátodat meg el is adtad már, akkor mostmár nincs megállás, döntöttél, tarts ki a döntésed mellett és vedd meg azt a 280CE-t, és kész !
Te magad mondtad, hogy legfeljebb kevesebbet mész vele, de akkor is arra vágysz. . .. . .hát, akkor ne állj meg félúton !
Az E verzió amúgy is a korszerűbb, az injektoros verzió, ami kevesebbet fogyaszt !
Ha meg mégis nagyon gázos lenne, legfelejebb lecseréled a benzint egy diesel motorra . . .
Meg nehogy már 123-as nélkül maradj a 123-as forumon . . .
Én is nehezen határoztam el magam, de mostmár ez van, végig kell csinálni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Kendácsmanó #1794 üzenetére
Szevasz
Üdv a fórumon !
Valahogy így reméltem az elején, hogy csak van azért jónehány 123-as az országban . . ., és csak vannak olyan tulajok is, akik nem csak használják és lenyúzzák, hanem foglalkoznak, törődnek is vele és ezen embereket keresem (keressük mi) én !
Rövidebben örülök, hogy rátaláltál a fórumra és tanácsaiddal, tapasztalataiddal tudod segíteni eme kis közösséget !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lackómackó #1793 üzenetére
Szevasz
Üdv a fórumban !
A biztos, hogy a benzinesek motorja általában megkíméltebb, mint a dieseleké, inkább jellemző, hogy valamilyen szinten rajongó jellegű emberek tartották és használták,
nem igáslónak, mint a dieseleket !Ha erre gondolok, akkor a vázuk is lehet, jobb állapotban van többségében, szóval próbálkozni kell.
Jó diesel motort, eredetiben, szerintem már ritkaság találni, már a legtöbb az élettartama végén jár (vagy már azon is túl, lsd. a korábban linkelt cikket a 300D-ről), szóval gyakorlatilag már mindegyik felújításra szorul, így szerintem a legjobb, ha valaki dieselt akar, akkor beszerezni egy kinézetre még elviselhető, esetleg még be is induló motort és rendes, hozzáértő, lelkiismeretes emberrel felújíttatni.
Sok sikert !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Baluka63 #1803 üzenetére
. . .Háát, nem túl meglepő, valahogy így nézhet ki a legtöbb, még nem javított járgány !
A szokásos pontokon van megrohadva.
Kell új sérvédő tartó lemez, ki kell foltozni itt is a doblemezt szépen, mint a másik oldalon, aztán a hegesztések leköszörülése, az egész lemez letisztítása, alapozó, szórókitt, tömítő a résekhez, hézagokhoz, majd egy jó fedőréteg és elvileg sokáig jó lesz !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Baluka63 #1814 üzenetére
Szia!
Mi a benyomásod a Klokkerholmról?
Passzolnak a karosszériához vagy büvészkedni kell vele?
Kérdezem azért, mert Magyarhonban mást nemigazán lehet kapni, és az Alfa Romeosok pl. sokat szenvednek vele, hogy minden a helyére kerüljön, és illeszkedjen.w123 200D 1.1millió km+
-
vak egér
csendes tag
válasz Batman2 #1734 üzenetére
hali!bocsika de mostanság nem voltam gép közelben.
kipufogoval voltak gondjaim+kormánymű egy kicsit szólt az eleje.
nem volt egy veszedelmes összeg.amin meglepődtem az a szinvonal.12pontos ingyenes átvizsgálás ez mindenkinek jár.
az üllői úton voltam egész kint van az esso kút mögött.
és nagyon udvariasak.
ajánlani tudom.
üdv,1977 -
Mintcar
tag
válasz vak egér #1819 üzenetére
Én a csepeli Speedy-nél voltam. Begurultam hozzájuk mikor megvettem,hogy nézzék át a gépet, fék futotű, kipuffogo stb. Mig átnézték megkávéztattak, üditövel kináltak az irodában.
Elkészültek az átnézéssel a kocsi még a levegöben volt minden megmutattak, hol a problem. Ígaz nem vállalták el javitást, de gondoltam egy tízesben így is benne lesz a diagnosztika, de egy büdös petákot nem fogadtak el, még zsebbe sem!
Én hasra estem tölük!w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #1816 üzenetére
Szevasz
Az bizotos, van mit igazítani a Klokkerholmon is !
Főleg az íves széleket csinálják nagyon csúnyán, totál hullámos az ilyen helyeken a lemez, meg van gyűrődve, valahogy nem rendes a formájuk, mart akkor ezt is lepréselnék !
Amúgy a többi része még el is megy.
Ezen túl van még Olman, Isam, Maxicar, meg valami Embo, de azt csak egy helyen láttam és ezek csak nehány elemet gyártanak, csak a Klokkerholm az, ami majdnem mindent gyárt karosszéria téren.
Az Isam-nak még honlapját és terméklistáját sem leltem, valami olasz gyártmány tán.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
Azzal/zokkal a kérdéssel/sekkel fordulok Hozzátok, hogy ha vannak, milyen különbségek vannak a 200D és a 300D karosszériája között?
Azt tudom, hogy a motor 6 hengeres a 3000 cm3-ben, és emiatt nagyobb is, de pl.: ugyanazokat a lengéscsillapítókat rakjan-é bele, mint a 200D-be, vagy egy 200-asból származó el. ablakemelőt bele tudok tenni egy 300-ba?
Természetesen a kerékméret is érdekes és hasonló kérdések merültek fel bennem.
Tehát van különbség, vagy csak a motortérben?MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Templomegere
senior tag
válasz Der Bosss #1823 üzenetére
tökugyanaz . ha van különbség akkor az első rugókban lehet , de az is előfordulhat hogy nem a rugóval variáltak hanem az alá való pogácsával. A lényeg az hogy a 200D és a 300D között kasztniban nincs különbség . annyi lehet mégis hogy az egyik 1-es széria a másik meg 2-es . De az alapvető cumók ugyanazok.
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #1823 üzenetére
Egy kis helyesbités: a 300D motorja az 5 hengeres !
Csak a 280-as benzinesé 6 hengeres, a többi, benzines és diesel is 4 hengeres egyaránt !
De mindegyik ugyanabba a vázba megy, ahogy Templomegere kollega is mondotta.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
andrez
csendes tag
válasz Puttyos #1790 üzenetére
Sziasztok!
Én hoztam el Puttyos kocsiját. Jó érzés volt hazavezetni a 300 km-es úton, bár azért egy-két dolgot szokni kellett. 90-100(110) körüli átlagtempóval jöttünk, nálam is 7 l körüli a fogyasztás durva becsléssel.
A kormány volt kicsit érdekes, nagyobb sebességnél a kisebb kormánymozdulatokra néha mintha "megkésve" ragálna.
Egy erősebb, kanyarodás közbeni fékezés után egy darabig kopogó hang jött alulról, gázadásra (szerintem a kipufogó), de ez megállás után megszűnt és azóta sem jött elő100 fölött már elég hangos azért a motor, erre nem tudom, lehet-e vmi megoldást találni...
Egyébként tök jó ez a cirkáló érzés, szerintem hamar meg fogom szeretni a kocsit, és nekiállok újítgatni (pl. kasztni mellett még a műszerfal, belső dolgok, stb).
A garázs dolgot igyekszem megoldani, sajna mióta nálam van a gép, szinte folyamatosan esik az eső... Addig marad a takarásA motor tényleg megbízhatónak tűnik, 0 fok körül frankón indult (hidegebb még nem volt.)
Majd még beszámolok a tapasztalatokról, most a nagy feladat a kasztni helyrehozása lesz, átolvasom a fórumot, de majd szerintem kérdezni is fogok (pl. hogy itt Szombathely környékén ismertek-e olyan lakatost, akit érdemes megkeresnem ehhez a géphez.)
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Templomegere #1825 üzenetére
Köszi mindenkinek a gyors választ!!!
Az öthengeresért mindenkinek jár az 5 pont!
T.egér! Mit jelent az, hogy 1-es, vagy 2-es széria? Az enyém 80-as évjárat lesz.
Ja és a rugóhoz nem nyúlok, a lökésgátlókat gondoltam lecserélni, még a 200D-n, de akkor inkább az "újba" rakom.
[ Szerkesztve ]
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Lackómackó
csendes tag
Sziasztok,
Hallgattam rátok, benzines 123asokat kezdtem nézegetni, találtam is egy jó állapotú 230-ast, csak az a baj vele, hogy ritka rondák a színei, béna fehér a kasztinja, és bordó plüss a belseje. Egész jó állapotban van, csak ez a szín... Mennyit érhet egy ilyen, ha nem rozsdás, horpadozott, és 213ezer km van benne? Mennyit fogyaszt egy ilyen? Esetleg át lehet gázüzemre állítani? Úgy mennyi a fogyasztás? Kicsit visszaolvastam a fórumon és látom, hogy Templomegere és Odiepapa kollégák nagyon ott vannak a dízel témában, esetleg tudnátok segíteni, hogy mekkora munka/költség lenne ezt átépíteni dízelre? Be lehet az ilyen átalakítást jegyeztetni a forgalmiba?
Köszi előre is!
Üdv,
Laci -
Templomegere
senior tag
válasz Lackómackó #1831 üzenetére
Odipapap a diesel témában ???? max a benzinkuton
230 -as az sima 230 vagy 230E ? milyen szinü a szelepdekni ? és milyen forma ? A fehér szin a leghálásabb , jól nézd át ha nem rohad sehol és a fényezés is egyben van akkor szeretni fogod te még azt a fehéret . A bordó belső az egy dolog , majd megszokod . Inkább nézegetném a bordó belsőt , mint a rohadt , lukas kasztnit .
Motort ne akarj egyenlőre cserélni .
-
Puttyos
csendes tag
Mea culpa, mea maxima culpa! Vétkeztem: végül nem 123-as lett, sajna, hanem
126 280SE ! Ez annyira megtetszett, hogy nem tudtam otthagyni!!!!! De azért remélem fórumtag maradhatok!!!! -
Puttyos
csendes tag
Most értem vele haza. Világvégéről! De annyira maga alá kerített az élmény, hogy még mindig nem tudok aludni.
-
Puttyos
csendes tag
Vittem magammal komplett, szerelő, szakértő gárdát és ők is ajánlották, hogy ezt vegyem meg.
-
Batman2
őstag
. . .Végül már csak én maradok hű a 123-ashoz. . .
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lackómackó
csendes tag
válasz Templomegere #1832 üzenetére
230E az autó, benzinbefecskendezős. Utánaolvasgattam, azt írják, hogy az ilyen befecskendezővel ellátott autók (talán KE jetronic?) nem szeretik a gázüzemet, mert állandóan "visszarobbannak" mit jelent ez? Mert ha benzinest vennék, akkor azt szeretném átalakíttatni gázüzeműre, hogy olcsóbban tudjak járni. Tényleg, mennyi egy ilyen autó fogyasztása autómata váltóval?
-
Batman2
őstag
Az enyém meg már sosem készül el, valahogy ráunhatott kicsit tán a szerelő és mostanában alig halad vele, közben más járgányokat is csinál, pedig még a szélvédőket is bevállalta !
Lassan meg már itt a jó idő, és a motor probléma meg nem derül már majd ki rendesen, mert nem lesz igazán hideg az indulás.
Mire a motorszerelőhöz visszajutok vele.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Templomegere !!!
Még nem árultad el nekem, hogyan lehet átalakítani a régebbi soros ízzítógyertyáról egy motort, hengerfej csere nélkül ???
Mi kell hozzá ???
Netán valami közdarab/konverter ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
!Overdose!
őstag
válasz Lackómackó #1846 üzenetére
Ez természetesen nagyon nem igaz!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Lackómackó #1842 üzenetére
Egy autómata 230E nem szabad, hogy 12-nél többet fogyasszon, de még talán annyit sem!
Viszont egy jó tanács: ha nincs pénzed tankolni, akkor ne vegyél benzineset!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Lackómackó
csendes tag
válasz !Overdose! #1848 üzenetére
Pontosan ezért gondolkodok a gázüzemre átállításon! Az autógáz lassan már csak a felébe kerül a benzinnek, tehát még a dízelnél is olcsóbb üzemeltetést tesz lehetővé. Azonban aggaszt ez a "visszarobbanás" kérdés. Jogos az aggodalmam?
-
Puttyos
csendes tag
82-es, benzin-gázos a kicsike. Hát az a majdnem, olyan kb. 6-8-10 literrel kevesebb az 500-ashoz képest, legalábbis úgy tudom. De most bajban vagyok, mert valami gáz van, vagy nincs , mert reggel még szépen beindult. Most meg b....-szik. Egyébként elég szép darab: oceán kék metál színű, működő klímával!!!!!, (legalábbis, amikor az autó még ment, az is működött) Mondjuk elég teljesen hülye vagyok a gázos autóhoz, úgyhogy lehet hogy valamit el...-sztam, mert napközben kitakarítottam és a motorteret is kimostam, de eddig hagytam száradni.
Mindjárt hívok telefonos segítséget: a szerelő haveromat, hátha ő tudja mi lehet. Csak az a gáz, hogy pont most mentem volna érte, hogy elmenjünk olajakat, szűrőket stb.-t venni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- OLED TV topic
- LEGO klub
- További aktív témák...