Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz Busterftw #49 üzenetére

    "mert beállt mögé az egész iparág és a számok alapján a játékosok is."
    Igen, a hardvergyártók(Intel, AMD) egy, a játék-gyártók két generációval a megjelenés után. Ahogy az a kezdetektől fogva sejthető is volt...

    Aki az első generációs hardverből vett az kb. mostanság gondolkodik el azon, hogy cserélnie kéne, és hát őket bizony nagyobbrészt palira vették, az első RTX kártyák megjelenése óta eltelt 4,5(!) évben ha nem kifejezetten vadásztál az RT-támogatott játékokra akkor alig volt valami amin a frankó eyecandy-t megkaptad, ráadásul ami volt, annak a többsége is részleges implementáció, élen az olyan "ál-RT" játékokkal, mint a Dirt 5, amin olyan mértékben "üt" az RT, hogy ha bekapcsolod, alig vesztesz valamit a sebességből, és a képernyőn se nagyon venni észre, de a játékot lehet vele marketingelni.
    Cserébe csórikám vagy többet fizetett azonos teljesítményért, vagy ugyanazért a pénzért gyengébb kártyát kapott a konkurenciához képest.

    Az elmúlt pár hónapban kezdenek valóban látható mennyiségben jönni a DXR-es játékok, fekszenek is tőle a framerate-ek meg a framebufferek erősen.
    Attól pedig, hogy az RT a játékmenet szerves része legyen, messze vagyunk még, mint Makó vitéz Jeruzsálemtől. Ahhoz ugyanis az kell, hogy a többségnek RT-képes kártyája legyen, amihez meg az kell majd, hogy a középkategóriás(árú, ez ugye 350-450 USD MSRP) kártyák is potens RT-képességekkel rendelkezzenek(2060, 3050 szint nem elég, az én 6700XT-m RT képessége szintén elég vézna).

    Ezzel együtt az RT a jövő, csak győzzük kivárni, mikor pedig eljön, kifizetni...
    Az AI-n alapuló tech-ben annyira azért nem lennék biztos, hogy hosszú életű lesz a grafika terén...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Kansas #51 üzenetére

    Jó és szerinted ennek hogy kellett volna működnie?
    A dx12 vga-k se úgy jöttek ki, hogy launchkor minden játék dx12 volt.

    Ha nincs első generációs hardver, ha nem indul el a dolog, akkor nincs 2.,3. generációs hardver se.
    Egyáltalán nem vették őket palira, mert raszterben hozták a generációs kötelezőt.
    Ha a konkurenciát nézzük, az RTX 2080 annyiba került boltokban anno mint a RadeonVII, szóval még a sokat emlegetett "RT felár" sem volt igaz.

    Az AI implementációt a gyártók máshogy képzelik el, de mindhárom vga gyártó dolgozik rajta, legyen az DLSS vagy AI optimalizált driverek.

  • Kansas

    addikt

    válasz Busterftw #52 üzenetére

    Az AMD FSR pl nyomokban sem tartalmaz AI-t, ahogy mondják, ők inkább AI-ra használnák.
    A DLSS se tartalmaz gyorsított AI-t, amilyen van benne, az elméletben simán futhatna GTX-en is.
    Az Intel cuccát nem ismerem, de nekik a komplett architektúrájuk bejáratós, nem csak a DXR.

    A 2070S átlag 25-30%-kal került többe(160e vs 200e Ft), mint egy RX5700XT és nem volt igazából gyorsabb, a 2060S kb ugyanannyiba került, mint az 5700XT, de érezhetően lassabb. A szimpla RX5700 pedig erősebb a sima 2060-nál... A középkategória a mérvadó, nem a csúcs. Az RX5700 alatti GPU-k pedig GTX-ekkel versenyeztek, nem RTX-ekkel.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • D55

    aktív tag

    válasz Kansas #51 üzenetére

    "a DXR-es játékok, fekszenek is tőle a framerate-ek meg a framebufferek erősen"
    3060 Ti-m van 165Hz-es (de 120Hz-en járatom általában) 1440p monitorral... Fogalmazzunk úgy, hogy ezekkel könnyű észrevennem ha fekvés van. De annyira nem szörnyű azért a helyzet, én eddig arra jutottam, hogy azon múlik mennyire dolgoznak igényesen a fejlesztők, mennyire van értelmesen optimalizálva a játék:
    - Cyberpunkot még nem is próbáltam a 13600K-val, de már előtte a hazaáruló Ryzen 5-tel a tömegjelenetes küldetés kivételével 1.6-ban medium RT-vel DLSS mellett már simán tartott stabil 70-90fps-t. Előtte viszont az 1.5-ben ugyanezzel a settinggel még rendszeresen benézett 45fps köré.
    - Witcher 3 CE nem az igazi, kicsit 60 alá bemegy a 13600K-val is, viszont a Ryzennel előtte inkább 30-40 körül nézelődött. RT nélkül mindegyikkel 100 fölött lazán. Egyértelmű CPU limit csak bekapcsolt RT esetén, ami megint csak súlyosan hanyag optimalizációra vall.
    - A Plague Tale: Requirement-nek csúfolt Requiem ellenben könnyedén tartja a 70-90 körüli tartományt (DLSS mellett természetesen itt is), csak tengernyi patkány esetén szokott 60 környékére beesni és ilyenkor hihetetlen mód 50% fölé viszi a 20 szálas 13600K-t is, ami megint csak határozott CPU limitre vall.
    - Metro Exodus EE átlagban 80-100FPS körül fut, ultra részletesség, medium RT. Minimum így kéne minden játékot megírni, amiért valaki pénzt mer kérni.
    - Hogwarts Legacy RT-vel össze-vissza fut, van amikor tart 90fps-t, van amikor 45 köré bezuhan. A Ryzennel RT nélkül is ilyen volt, most az i5-tel úgy már viszont 120Hz-es vsyncet tart pályarészváltások kivételével zökkenőmentesen, 1% low 80-90fps körül.

    Mondjuk egy kis undervolttal meg van küldve a kártyám stabil 2GHz turbora, de benchmarkok szerint ez csak olyan 5-6% lehet stockhoz képest. Egyedül a Passmark féle ami egy 3080 szintjére hozza ki, de szerintem az már nincs észnél teljesen manapság.

  • Kansas

    addikt

    válasz D55 #54 üzenetére

    Magyarul FHD-ban játszol(vagy alatta, nem írtad, milyen DLSS szintet használsz, Quality mellett FHD, Performance esetén 720p a renderelési felbontás), az összes komolyabb RT tartalmú játékod így is bekarcol bőven 60fps alá, és meglepő módon CPU limited van(a procin futtatod a DLSS-t vagy mi?)... wow!
    CP2077-en be van kapcsolva a path tracing? Vagy az RT-nek is csak a felét/kétharmadát használod, nem csak a felbontásnak?
    Mondjuk LFC-képes monitorral ez kétségtelenül kevésbé zavaró, mint nélküle(gondolom a GSync/AdaptiveSync-et bekapcsolva tartod).

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • GeryFlash

    veterán

    válasz Kansas #55 üzenetére

    Ja persze, elozo generacios kozep kategorias VGA-val szemere vetjuk hogy nem path-tracinggel futtatja a Cyberpunkot :DDD :DDD

    Elkepeszto amugy hogy az ember normal esetben csak szeretne nyugodtan utalni mindket ceget, de az AMD fanok mindig tesznek rola hogy a vitaban az ember az ,,NV partjara alljon". Nem eleg hogy az AMD marketing csapata talan az egesz indrustryban az egyik ha nem leggyengebb, meg a szimpatizansok is loknek rajta egyet a szakadek fele.

    Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

  • D55

    aktív tag

    válasz Kansas #55 üzenetére

    A DLSS szint játékfüggő, a minimum 75fps-t szoktam megcélozni.
    CPU limitnek már a Ryzennel sem igen kellett volna lennie, pont ezért megdöbbentő, hogy egyes játékok RT-vel a végtelenül erős 13600K-t is képesek láthatóan megdolgoztatni valamiért RT offhoz viszonyítva.
    CP2077 most nincs fent, még az i5-ön sem próbáltam amióta megvan, így még az RT Overdrive-ot sem értelemszerűen.
    VRR-t természetesen használok, ha rajtam múlna nem is engednék anélkül monitort gyártani már...
    És nyilván nem azt akartam ebből kihozni, hogy egy 3060 Ti már elég lenne tökéletesen kihajtani mindent natív 1440p-ben, csak azt, hogy a rendelkezésreálló technológiák kihasználásával egy igényesen megírt játék egy középkategóriás VGA-n igen is elfuthat akár bekapcsolt, érdemi RT-vel is teljesen élvezhető képkockaszámot és szépnek mondható képtartalmat eredményezve. Viszont ha annyira lusták voltak egy játékot optimalizálni, hogy az még egy enyhén szólva nem túl szerényre sikerült Raptor Lake procival is CPU limit jeleiről árulkodjon, ráadásul a DXR featureset használatával összevágó mértékben, akkor ott nem biztos, hogy a GPU erőforrásainak szűkösségét kell egyből bűnösnek kikiálltani.
    Ettől függetlenül az ál-RT témát adom, nekem a BF V ahol ez eddig szembejött.

  • Kansas

    addikt

    válasz GeryFlash #56 üzenetére

    Nem igazán. Azt "vetem a szemére"/azzal próbálom szembesíteni, hogy önmagának is beadja(sok mással együtt), hogy érdemben RT-képes kártyája van, bár persze megfelelő távolságból megfelelően hunyorítva(értsd: az RT effektek felét kikapcsolva, csökkentett felbontáson renderelve) valóban képes élvezhető framerate-et produkálni(egy 2060-hoz, 3050-hez képest sokkal jobb, elvileg a 6700XT-t is lehagyja), még az sem biztos hogy mindent egybe vetve nem jobb a végeredmény, mint RT-t/DLSS-t teljesen kikapcsolva, 100% raszterizálással.
    De ezt érdemi RT-nek hívni olyan, mintha azt akarnád beadni, hogy egy soros négyhengeres városi autó már majdnem olyan mint egy V8-as sportkupé...
    Légy nyugodt, jelen pillanatban én is jelentős ellenérzésekkel viseltetek mindkét (mindhárom) cég iránt, de jelen érveim gyártófüggetlenek, csak annyiban érintik valamivel erősebben az NVidiát, amennyivel nyálasabb szájjal fröcsköli az "az RT az Isten, itt, most" marketinghazugságot, amit te sem tagadhatsz, hogy az AMD-hez képest 11-re csavartan tesz.

    #57 D55: OK, túlnyomó részt egyetértünk akkor, ebből az egészből én csak az általad használt beállítások "érdemi RT"-nek nevezésével nem kifejezetten értek egyet.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Busterftw #52 üzenetére

    A dx12 vga-k se úgy jöttek ki, hogy launchkor minden játék dx12 volt.

    Az első RT-képes kártyák plusz képessége lényegében ugyanannyira nem jelentett valós előny, amennyire az első dx12-es kártyák plusz képessége sem. A dx12-es kártyákat nem is árazták hirtelen negyedével drágábbra arra hivatkozva, hogy már a dx12-es funkciókat is kezelni tudják. Csak javította a kártya értékét, majd idővel már valós hasznot is jelentett, de addig is a kártya fine wine értékét növelte.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Alogonomus #59 üzenetére

    Nem volt RT felár, az RTX 2080 boltokban annyiba került mint az ellenfél RadeonVII.
    A valós (plus) előny az RT és DLSS képesség volt, ami más kártyákon nem volt akkor.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Busterftw #60 üzenetére

    Az RTX 2060 perf/watt értéke legalább nem volt rosszabb, mint a GTX 1060 értéke, de az RTX 2070 értéke már a GTX 1070 Ti értékével volt egy szinten, az RTX 2080 perf/$ értéke pedig majdnem a GTX 1080 Ti értékénél volt. Az RTX 2080 Ti értéke pedig egy teljes szinttel volt rosszabb a GTX 1080 Ti-hoz képest.
    A gyengébb értéket pedig az akkor még szinte kihasználhatatlan DLSS és RT képességgel magyarázta az Nvidia.

    A Radeon VII professzionális kártya volt, így a Quadro kártyákkal reális összemérni.

  • Gave

    addikt

    US tojás shopban mondjuk 3070 $500 helyett még most is 550-570+on megy, a 4070 meg tényleg 599 start áron megy, ami teljes spektrumon jobb deal mint a 3080, azért na... szóval, ha valóban a javasolt áron mentek volna kezdetben, mostanra meg esett volna 500 alá, akkor talán nem ragad be a készlet ennyire. TLDR; a kereskedők is szeretik az ingyen pénzt :P

  • Kansas

    addikt

    válasz Busterftw #60 üzenetére

    Csak baromira nem a 2080 ára a mérvadó, pláne nem a Radeon VII-é... tudom, hogy az RTX-ek előbb jöttek ki kicsivel, mint az RDNA, de akkor se a legagyatlanabb GCN kártyához kéne mérni... csak nem rosszabbul festene egyy RX580-hoz képest bang/buck-ban?

    "A valós (plus) előny az RT és DLSS képesség volt, ami más kártyákon nem volt akkor."
    Tekintve, hogy akkoriban techdemókon kívül játékokban sem igazán voltak, erősen véleményes(vagy szemellenzős) ezt előnynek tekinteni. Még most, több mint 4 évvel később is egy kézen meg tudod számolni a játékokat amiknek nem csak részleges a DXR implementációja...

    A DLSS-t/FSR-t pedig én a magam részéről nem vagyok hajlandó előnynek tekinteni ma sem. Tudod, hogy hívják azt a játékgépet, ahol a felskálázós technológiák alapértelmezetten használtban vannak? Konzolnak. És a GPCMR tagjainak évtizedes tracíciója lenézni a konzol "butított" grafikus megjelenítését... bezzeg most hogy a képbutítás szükségessé vált PC-n is hogy az RT brutális teljesítményigényét ellensúlyozzák, most már ünnepelni kéne?
    Kösz, én inkább továbbra is szükséges rossznak tekintem őket, és mellőzöm a használatukat, ha tehetem.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz D55 #57 üzenetére

    Tudod, mi a legköltséghatékonyabb módja FHD/1440p-ben némileg butított grafikával RT-vel játszani? Úgy hívják, XBOX Series S, és az egész mindenestül kevesebbe kerül, mint neked csak a procid, nulla driver issue, az igazi plug&play... megfelelő játékok esetén még a 120Hz-et is tudja.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Alogonomus #61 üzenetére

    "A Radeon VII professzionális kártya volt, így a Quadro kártyákkal reális összemérni."
    Errol szoltal az AMD-nek is?
    AMD Unveils World’s First 7nm Gaming GPU
    AMD Radeon VII is the highest-performance gaming graphics card we ever created,” said Scott Herkelman, corporate vice president and general manager, Radeon Technologies Group at AMD. “It is designed for gamers, creators and enthusiasts who demand ultra-high quality visuals, uncompromising performance and immersive gaming experiences.

    AMD Youtube reveal szinten gaming. RadeonVII honlapjan szinten gaming focus.
    A Quadro ellen az Instinct MI a konkurencia.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Kansas #63 üzenetére

    A 2080 ara mervado, mert a RadeonVII volt az ellenfele teljesitmenyben/arban.

    "Még most, több mint 4 évvel később is egy kézen meg tudod számolni a játékokat amiknek nem csak részleges a DXR implementációja..."
    En ezt ertem, viszont mast nem tudok mondani, valahol el kellett kezdeni, mert maskulonben nem epul ra semmi es nem tortenik semmi elorelepes, legyen az hardver vagy szoftver.

    Ez a szam mostanra sokkal nagyobb es a jatekosok is nagy %-ban hasznaljak:

    "bezzeg most hogy a képbutítás"
    Nem ertek ezzel egyet, hiszen nagyon sok esetben jobb kepminoseget produkal a DLSS vs nativ. Foleg ha elsimitasrol van szo, a DLAA barmi skalaz nelkul elsimit AI-val.
    A DLDSR pedig epp a forditott mukodest hozta be, magasabb felbontason renderel es azt skalazzal vissza nativra.

    "most már ünnepelni kéne?"
    Nem kell unnepelni, csupan ez van, az RT es AI cuccok itt vannak es maradnak, mert ez a jelen es a jovo. Ezert allt be az AMD es az Intel is, a studiok, konzolgyartok, mindenki.

    Kikapcsolhato, szoval nyugodtan mellozheted oket.
    Viszont ne legyen mar gond, ha a tobbseg ezeket hasznalja.

    [ Szerkesztve ]

  • Kansas

    addikt

    válasz Busterftw #66 üzenetére

    "En ezt ertem, viszont mast nem tudok mondani, valahol el kellett kezdeni, mert maskulonben nem epul ra semmi es nem tortenik semmi elorelepes, legyen az hardver vagy szoftver."
    Ezzel 100%-ban egyet is értek, egy pillanatig sem vitattam.
    Csak azt mondom, hogy ezen a ponton még nem lehet azt mondani, hogy "ez a jelen", mert nem az.
    A fent linkelt képeden nem az az érdekes infó, hogy az RTX40xx kártyák birtokosai 83%-ban bekapcsolják az RT-t, hanem hogy 17% még mindig nem, ami főleg azért fura, mert ezek között leginkább 4080 és 4090 tulajok vannak, kétlem hogy a 4070-ek túlzottan elterjedtek volna mára. Szóval vajon miért van az hogy átlag 6 új bivaly RTX kártya tulaj közül egy nem kapcsolja be az RT-t, pedig tehetné?

    " DLSS vs nativ. Foleg ha elsimitasrol van szo, a DLAA barmi skalaz nelkul elsimit AI-val."
    Egyrészt ez leginkább az AA funkciója miatt van, másrészt nincs benne AI. A machine learning nem egyenlő az AI-val... ha kellően laza definiciót használsz az AI-ra, akkor a ML az AI egyik részterülete.

    "A DLDSR pedig epp a forditott mukodest hozta be, magasabb felbontason renderel es azt skalazzal vissza nativra."
    Ezt hívják úgy más néven, hogy SSAA. Nem atomfizika, csak a meleg vizet találták fel újra, innentől nem tűzzel, hanem maghasadással fűtve.

    Az "AI" mögé grafikus felhasználásra senki nem állt be az NV kivételével. Az általad sorolt cégek az RT mögé álltak be(nagyon helyesen). AI téren pedig a generatív AI mögé(aminek azért én látom némi veszélyét, nem biztos, hogy az kellene legyen a jövő).

    "Viszont ne legyen mar gond, ha a tobbseg ezeket hasznalja."
    Nem gond. Az a gond, amikor a szükséges rosszat előnyösnek akarják eladni. De együnk szart, annyi rovar nem tévedhet...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • D55

    aktív tag

    válasz Kansas #64 üzenetére

    De én közel sem csak játékra használom a PC-met... Meg ha már GPCMR-t emlegetsz, az egy kultúra, sőt szinte egy vallás ha úgy nézzük, még a maga kis szertartásai is megvannak. Ha vannak is időszakok, amikor épp nem 100%-ig konzekvensek az ezen belüli nézetek, attól még nem fog hirtelen egy csomó ember "megtérni".

  • Kansas

    addikt

    válasz D55 #68 üzenetére

    Én se, de a nem játék célú felhasználásra nincs szükség 300e-s videokátyára az esetek többségében. Az más kérdés, hogy sokan profi kártya helyett is azt vesznek, mert tényleg mindent ugyanazzal a géppel akarnak megoldani és vállalkozóként céges számlára jobban szeretnek gamer hardvert venni, mint saját zsebre(ezt egyébként akár adócsalásnak is hívhatnák a törvény betűje helyett a szellemét is nézők).
    A GPCMR nem vallás, hanem a PC gamerek egy olyan részhalmaza, akik a PC-n kívül minden mást lenéznek, és ennek hangot is adnak, leginkább a PH fórumhoz hasonló helyeken.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Busterftw #65 üzenetére

    A marketingszövegekből kiindulni eleve hiba.
    A Radeon VII ugyanaz a kategória, ami az "A" valahány ezres kártyák az Nvidia kínálatában, amik másik elnevezése a Quadro. Lehet rajtuk játszani, de elsődlegesen nem arra készült egyik sem.

    Az Instinct megfelelője az Nvidia oldalán a GA100 és GH100 alapokra épülő gyorsítók.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Kansas #67 üzenetére

    "Szóval vajon miért van az hogy átlag 6 új bivaly RTX kártya tulaj közül egy nem kapcsolja be az RT-t, pedig tehetné?"
    Sok oka lehet, nem játszanak RT-s játékokkal, nem érdekli őket az RT.

    "Ezt hívják úgy más néven, hogy SSAA. "
    Kivéve a neurális hálót, amit az Nvidia mögé tett és folyamatosan javul. Persze nem kell jobbra törekedni, maradhatunk még 40 ÉVIG az SSAA-n.

    Én nem látom ezt szükséges rossznak, mert például a DLSS olyan játékokat tesz sokkal jobban játszhatóvá azoknak akiknek amúgy nincs csúcs/elég erős hardvere.
    4080 kell egy natív 90fps-hez ami 3060 10fps produkálna?
    DLSS-el játszhat 60fps-el és nem kell a 4080.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Alogonomus #70 üzenetére

    Ez nem marketing szöveg, hanem piaci szegmensben a gyártó által elhelyezett termék.
    A RadeonVII játékra volt, hiszen teljes volt a support, az összes oldal úgy tesztelte, AMD gaming linup akkori csúcsa.
    Az professzionális gyorsítók az Instict linup vs Quadro volt.
    Nvidianál csak időközben annyi történt, hogy elhagyták a Quadro márkanevet.
    Ne ferditsünk már ilyen triviális dolgokat.

  • Kansas

    addikt

    válasz Busterftw #72 üzenetére

    OK, lovagolj még a GCN-en, azon a (némi túlzással) 5-10 Radeon VII-en amit gyártottak és el tudtak adni agyatlan pénzért... mert persze, releváns... de akkor miért nem a 1080Ti-al hasonlítod össze, aminek valójában az ellenfele volt?

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Busterftw #71 üzenetére

    "Kivéve a neurális hálót, amit az Nvidia mögé tett és folyamatosan javul."
    Aha, szóval te is azok közé a buzzword-vezérelt vásárlók közé tartozol, aki elhiszi, hogy minden ami mögé neurális hálót tesznek, jobb lesz tőle... rossz hírem van, nem lesz. Hasznos marketing-maszlag, de nem varázsfűszer, amit bármire rászórva jobb lesz tőle hirtelen. Valahogy út közben a Tensor magok használatát is elfelejtette az NVidia-féle DL... meg kijött egy FSR, ami nulla varázsfűszerrel, vendor-függetlenül közel olyan jó eredményt ad, mint a DLSS... nem egészen, különösen alacsony felbontáson nem, de majdnem.

    "Persze nem kell jobbra törekedni, maradhatunk még 40 ÉVIG az SSAA-n."
    Az SSAA nem hogy nem marad velünk még 40 évig, de gyakorlatilag kiveszett a piacról, alig lehet találni olyan modern játékot, amibe implementálva van. van pár játék, mint pl az Assassin's Creed sorozat és a Truck Simulator sorozat, ahol túlskálázásként megjelenik még, ha elég erős a VGA-d akkor akár hasznos is lehet, de a játékok túlnyomó része egyszerűen dobta a TXAA/FXAA páros kedvéért.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Kansas #73 üzenetére

    Miért hasonlítanám egy el előző genes, már nem gyártott termékhez?

    RTX 2080 2018 szeptemberben jelent meg, rá 4 hónapra adott választ az AMD a RadeonVII-el.
    Árban, teljesítményben RTX 2080 volt a konkurencia, 1080ti már EOL volt.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Kansas #74 üzenetére

    Nem lesz minden jobb a neuralis halotol, de a DLDSR jobb mint az SSAA, buzzword ide vagy oda.

    "FSR, ami nulla varázsfűszerrel, vendor-függetlenül közel olyan jó eredményt ad, mint a DLSS"
    Pontosan a training mellozese miatt nem ad olyan eredmenyt. Na pont az FSR-ra kellene azt mondanod, hogy marketing es nem talaltak fel a spanyol viaszt.
    Hirtelen kellett valami a DLSS ellen, szokasos AMD felgozos modon osszetakoltak valamit, aminek meg is van az eredmenye:

  • Gave

    addikt

    válasz Busterftw #76 üzenetére

    Személy szerint, DLSS nélkül még 1440p monitoron sem gondolkodnék el, nemhogy 4k-n. A minőség még így is sokkal jobb mint a streaming, és nem mintha a játékok nem alkalmaznának már a natív felbontásra is teljesen szubjektív shadelést.

  • D55

    aktív tag

    válasz Kansas #69 üzenetére

    "A GPCMR nem vallás, hanem a PC gamerek egy olyan részhalmaza, akik a PC-n kívül minden mást lenéznek, és ennek hangot is adnak, leginkább a PH fórumhoz hasonló helyeken."

    Hát majdnem... :) Az eredeti meme sok-sok éve valóban kb. erről szólt, de aztán sokaknak megtetszett a dolog, akik élvezetüket lelik a PC Gaming világában és kissé poénosan magukra vették a jelzőt. Bár a konzolosok primitívebbnek tekintése talán tényleg ott lehet sokakban belül, ezzel nem vitatkozom, de közösségi szinten nem a méregetésről szól a dolog a gyakorlatban, hanem sokkal inkább csak szimplán a PC-s világ csodálatáról.

  • D55

    aktív tag

    válasz Busterftw #76 üzenetére

    W3-ban próbálgattam végig pont nemrég az FSR vs. DLSS kérdést amikor keveselltem az átlag 60 fps-t RT mellett és én is azt tapasztaltam, hogy mind minőségben picit szebb az azonos preseteket egymás mellé téve a DLSS (sőt, ultra performance esetén már egész feltűnően), mind pedig teljesítményben 10-15% előnye van.

    Szerk: #76-ra akart menni, nem tudom miért a #77-re rakta be válaszként a rendszer

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák