- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz Moleman #6647 üzenetére
Ja a lényeget meg lefelejtettem, a kárpit alá betömködött zacskó csak igénytelenség volt, de a javítást sem sikerült maradéktalanul elvégezniük. 10 évvel később derült ki, hogy a hátsó lámpát úgy szerelték be, hogy nem volt kitömítve, és egy centi vastagon folyt be a víz mellette. Mindenfelé kutattam, hogy miért áll a víz a pótkerék alatt, amikor esik az eső.
#6648 Lipton
Igen, az olajcserével én se szórakoztam 10 éven át, volt egy jó szerelőm, aki hozott anyagból, pár ezer forint munkadíjért megcsinált mindent, olajcsere, fék, futómű. Viszont mióta elköltöztem onnan, folyamatosan csak átverésekkel találkozom, a munka el van végezve, de a drága óradíj mellé még olyan anyagárakkal, hogy még a Bárdi listaára is olcsóbb lenne. Így mikor hirtelen 15 helyett 70+ ezer lett egy olajcsere, elvesztettem a humorom, és inkább megoldom otthon, bármennyire is nincsenek jó körülmények, még a garázs padlója se vízszintes, az emelő se fér oda, laposkúszásban kell tevékenykedni.A munka része nem fáj, szívesen szöszmötölök ilyenekkel, egyszer vettem egy komplett 1.5 benzinmotort, és szórakozásból szétbontottam. A nagyobb darabokat leadtam vasba, de a dugattyúk, hajtórudak, szelepek még mindig megvannak emlékbe.
#6650 gyuri81
Na, ez egy szimpatikus gesztus, a Nissannál azt éreztem, hogy nagyon nem akarják, hogy bent legyek a műhelyben, sokat kellett velük vitatkozni, mire beengedtek (Hovány). -
eldoble
aktív tag
Sziasztok!
Normális az, hogy az éves szervizkor, az autóban mindent, amit lehet elállítanak, ülést, kormányt, belső tükröt, külső tükröket??
-
piny
tag
Sziasztok!
Nagy levegővel, de rendeltem egy ilyet végülis (2in1 wireless):
https://www.aliexpress.com/item/1005004918870504.htmlHa minden tervek szerint alakul, jövő héten beszámolok a tapasztalatokról...
Minden általam leírt dolog, csak és kizárólag, az én véleményemet tükrözi. Vagy nem, de azt majd én eldöntöm ;)
-
nyepi
tag
válasz Moleman #6646 üzenetére
De ez nem azt jelenti, hogy Te levetted volna úgy a kárpitot, hogy nem törik a patent. Azt a hátsó kárpitot kurva nehéz leszedni, jó eséllyel törik a patent. Vissza kell menni és megreklamálni.
Hidd el, a szerelőknek sem egyszerű az életük, amikor teljesítménybérben dolgoznak és folyamatosan hajtják őket a normaidőkkel. Sajnos ilyen mentalitással élünk.
Én a szopott f@sz másik végén állok, hidd el az ügyfelek sem jobbak. Sokan ezt a hozzáállást képviselik, mint Te is. Aztán, amikor végig hordják az autót valami nyűggel a városban 8 maszek szakin, a végén csak beviszik márkaszervízbe. Persze elfelejtik megemlíteni, hogy a másik szerelő már kicserélt ezt-azt. Aztán sokalják az árat, mikor órákat szopik az ember más után.
Vagy, amikor rá van írva az olajszűrőre, hogy csere, mert nem hiszi el, hogy kicserélik. Vagy, amikor bent áll és végignézi az egész szervízt, mert nem bízik meg a szerelőben. Biztos mindenki szereti itt is, amikor az ügyfél mellette áll és folyamatosan nézi, hogy mit csinál.
Vagy, mikor emberünk kedd du. fél 5-kor elviszi az új CX-60-at és másnap időpont nélkül hőbörögve jön be, hogy MIL lámpázik az autó. Persze azt elfelejti közölni, hogy az este bekötött egy blokkolót, ami olyan jól sikerül, hogy letérdel az egész CAN hálózat. És amikor INGYEN megcsinálja neki az ember, egy köszönömöt sem tud odaböfögni.
Hidd el, reggelig tudnám folytatni. -
Moleman
addikt
Én pont nem törtem patentot, de valóban, törhettem volna én is. Viszont én fel voltam rá készülve, előre berendeltem belőlük egy szatyorral, és kicseréltem volna újra. Egy márkaszerviznél ennek nem kéne kérdésnek lenni, ők mégis összerakták a töröttekkel, 2-3 pedig teljesen hiányzott.
Én már nem tudtam hova visszamenni, még az előző tulajnál történt a javítás, ő meg leszarta, hogy zörög. Sok évvel később bontottam szét. (Amúgy még mindig zörög valami, mikor rossz úton megyek, fogalmam sincs, mit kéne még szétszedni, de már elvesztettem a lelkesedésem.)
"amikor rá van írva az olajszűrőre, hogy csere, mert nem hiszi el, hogy kicserélik"
Sajnos ez sem alaptalan, a épp nemrég egy Kia Stingerrel történt meg az, hogy leparkolta emberünk az autót a márkaszerviz előtt, bejelentkezett, aztán beült szemben egy kávézóba, végig rálátott az autóra, az meg sem mozdult. 1.5 óra múlva hívták, hogy jöhet érte, kész az olajcsere..."ami olyan jól sikerül, hogy letérdel az egész CAN hálózat"
Na igen, lehet, hogy nem mindenkinek kéne autóvillamosságit játszani otthon.Én is csak olyan dologat szeretek piszkálni, amihez van rendes kapcsolási rajz, a Mazdánál zavar is, hogy egy csomó bekötés direktben jön a BCM-ekből, mint pl a H15 DRL. (Ha relézett HB3 lenne, mint Amerikában, akkor már megoldottam volna, hogy ne kapcsoljon ki, mikor behúzom a kéziféket.)
"végig hordják az autót valami nyűggel a városban 8 maszek szakin"
Szerencsére ilyenre sose volt szükségem, Te szervizesként nyilván a rossz autókkal találkozol többségében, de nekem a Mazdával az az élményem, hogy soha semmi baja nincs.
(A Nissan se volt rossz, de abban azért széthullott az összes nyelestengelycsapágy 160 ezernél. Aztán még pont időben eladtam, 200 ezer km után már mindenféle gondok jöttek elő a következő gazdájánál.) -
kat10
tag
Üdv mindenkinek.
Egy Mazda 3as-om 2016-os. amikor hideg van akkor a középkonzol párszor újraindul magától. Az usb-be csatlakoztatott pendrive ezen van zene, elveszti a jelet és csak motor indítás után találja meg megint. és valamikor kezdi elölről a lejátszást. Mármint amit az usb-n érzékel első dalt, ez kicsit zavaró. A másik gondom meg az, hogy néha nem lehet kinyitni az ajtót a kilincsn lévő gombbal.
Van valakinek esetleg valami ötlete ezekre?Előre is köszi.
Go Pats
-
nyepi
tag
válasz Moleman #6661 üzenetére
"Sajnos ez sem alaptalan, a épp nemrég egy Kia Stingerrel történt meg az, hogy leparkolta emberünk az autót a márkaszerviz előtt, bejelentkezett, aztán beült szemben egy kávézóba, végig rálátott az autóra, az meg sem mozdult. 1.5 óra múlva hívták, hogy jöhet érte, kész az olajcsere.."
Biztosan van ilyen is. Bár én nehezen tudom elképzelni a mai világban.Szerintem ilyet márkaszervíz nem enged meg magának. Gyorsan terjednek a rossz tapasztalatok a neten. Én azt gondolom, hogy ezek csak urban legendek. Nálunk ilyen teljesen kizárt. Olyan nincs, hogy valami ki van számlázva, de nincs megcsinálva.
-
nyepi
tag
válasz dangerzone #6641 üzenetére
Szerintem 3 millióért drága. Annyiért ilyen futásteljesítménnyel már a 6-osok mennek. Szerintem engedjétek el a dízelt. Sok gyenge pontja van, ami mind zsebbe nyúlós és ilyen km-nél már jönnek elő a problémák. Persze kérdés, hogy mik lettek eddig csinálva rajta, de szerintem jobb vétel a benzines. Fogyasztásban szinte nincs különbség, bár ez nyilván láb és felhasználás függö.
#6662kat10 1, Érdemes lenne lefrissíteni a CMU-t. Milyen verziójú van fent?
2, Vedd ki az elemet a távirányítóból, hátha már határeset. 3 V alatt cseréld ki. Sima CR2025.[ Szerkesztve ]
-
eldoble
aktív tag
Ez durva sztori azért, nekem is pár hete volt egy közel sem ilyen durva, de azért ez se volt teljesen korrekt:
Mazda 6, 5. éves szerviz (Mazda Emil Frey) , úgy, hogy olajcserén kívül semmit nem kellett csinálni 144e forintot kértek el.
25 perc alatt készen voltak, már az elektronikus munkalap is kitöltve megjelent a MyMazda alkalmazáson a profilomban.
De, azért 2 órát várattak, mert mégiscsak 70e volt a munkadíj a számlán ..., durva lett volna, ha 30 perc múlva ideadják az autót és meglátom a 70e munkadíjat ... , az 140 forint/óra munkadíj ...[ Szerkesztve ]
-
nyepi
tag
válasz eldoble #6665 üzenetére
Nyilván az árakon lehet vitatkozni, sokkalni. Egyszer már leírtam itt, hogy milyen plussz költsége van a márkaszervízeknek (dolgoztam maszekban is márkaszervízben is). Ezt az ember vagy elfogadja vagy nem. Senkinek nem tartanak pisztolyt a fejéhez, hogy vigye márkaszervízbe az autót. Lehet rá előre árajánlatot is kérni, stb. Hozzáteszem, nálunk egy 5 éves szervíz, csak olajcserével, kb. 80 k-ból kijön. Vannak lehetőségek.
De az a sztereotípia, hogy a márkaszervízben biztos átbasznak, meglopnak, akkor sem állja meg a helyét! -
Ursache
senior tag
válasz eldoble #6665 üzenetére
hogy lehet az olaj ára 77 ezer? 5 litert találtam most 20 ezer forintért...
pontosan mit raktak bele?
MAZDA ORIGINAL OIL SUPRA-X 0W20 5L - ~20.000 Ft
Nekem itt a vége a márkaszervízelésnek, amennyi pénze van az embernek azt mind elszedik
SAE 0W-20 azt kész? Többi lényegtelen? Akkor megnézem a legolcsóbbat
Mi a biztos forrás? Elvileg olajakat is hamisítanak....? Látod a zárjegyet minden, aztán mégsem az van benne?
https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg
-
Moleman
addikt
válasz Ursache #6667 üzenetére
Nem csak az olaj került annyiba, a gyári szűrők is indokolatlanul drágák, ami utángyártottból 1-2 ezer ft lenne, az gyáriból 8-12.
A 4.3 liter gyári olajat 29 ezerért láttam egy szegedi márkaszervizes számlán 2 hete, az még nem is annyira elvadult árrés. Nekem maszekban egyszer a 2 ezer forintos váltóolaj literjét 10-ért számlázták ki... Akkor engedtem el minden szervizt örökre.A gyári olajat a Total gyártja, így a Total Quartz 9000 Future GF6/GF5 0W-20 is majdnem ugyanolyan, 13-14 ezerből megvan.
Nem olyan divatos márka, erről még nem hallottam, hogy hamisították volna.Tehát ha magadnak veszed a legolcsóbb, de ugyanolyan jó minőségű cuccokat, 20k alatt megáll az anyagköltség, tehát a munkadíj valójában legalább 60 ezer.
Amivel semmi baj nem lenne, de akkor miért nem így szerepel a számlán? Miért építik be a továbbértékesített anyagok árába? Adócsalás?
Aki nem akar otthon a földön fetrengeni, aki szeretné a plecsnit a szervizkönyvbe, aki nem akarja elveszíteni a garanciát, úgyis ki fogja fizetni, bármilyen felosztásban is szerepel a végösszeg a számlán. -
Lipton
őstag
Emilfrey csak rossz tapasztalat...
Nem működődött a keyless rendszer. Fél éves autó. Szerviz kérte, hogy cseréljünk elemet. Oké, persze. Irassam ki, fizessem ki, vegyem át az alkatrészesnél és vigyem oda... na mondom szép, de megcsináltam. Csere, ugyan az... hát akkor majd hozzam vissza máskor mert ma nincs az xy kollega. Elvittem máshova, mondták, hogy ha gyorsan nyomod egymás után átkapcsol valamilyen más módba és nem megy, 2 perc és megoldották.
Előre mondtam, hogy nyekereg valami a jobb elejében. Bevittem, átvették, elmondtam ott is, hogy milyen problémák vannak. Tesztkör, tényleg nyekereg, de az ilyen munkára be kell jelentkezni így most nem tudnak vele foglalkozni, hozzam vissza hetek múlva. A legszebb, hogy kijött a szervizvezető is és kb elküldtek, hogy bizonyítsam be, hogy amikor telefonáltam, akkor mondtam nekik, hogy ez a baja... másik helyen 10 perc volt, stabilizátor csavar le volt lazulva.
[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Én pozitívan állok a kötelező szervizekhez amíg nincs valami furmány. Nincs rossz tapasztalatom sem a kakasdi, sem a pécsi szervizzel. Árak is jók, ellenőrzöm az ellenőrizhetőt, de eddigi tapasztalatok alapján oké.
-
mmdms
addikt
válasz Moleman #6673 üzenetére
Itt se vittem semmit.
Meg az oradijakon is csak lesek miket irtok, en osztrakiaba elek, itt sincsenek ilyen arak. Jo vannak de csak a markaszervizek. Polo vw 192€ brutto / megkezdett ora.
Otthon meg 7990 egy ora, negyed oras szamlazassal. Durva a pest kornyekieket hogy lehuzzak.ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
DDaniel
tag
Mirai-s pesti márkaszervízekkel mi a tapasztalat?
Nekem is ez a legnagyobb parám, hogy egy márkaszervíz nem cseréli ki pl az olajat/olajszűrőt - első kézből hallottam Dacia tulajtól, hogy a megjelölt szűrő benn maradt az autóban, ment is reklamálni... Az, hogy drága egy márkaszervíz az tiszta sor, vagy vállalja az ember, vagy nem, de egy kamuzott csere kárt is okozhat az autóban
-
sutszi
veterán
Az a kemény, nem a kád széle...
Ugyanitt jól bevált pesti szerelő érdekelhet. Tavasszal esedékes lesz az olaj + szűrők cseréje... Ha hozott anyagból is dolgozik, engem nem zavar ha rádob egy picit a munkadíjra. Nekem inkább az a fontos, hogy tényleg az kerüljön bele amit én szeretnék.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Moleman
addikt
Ötkerék Bt., olajcsere, fék, futómű, mindent hibátlanul megcsináltak, én nagyon szerettem őket.
#6678 mmdms
Nekünk is az volt a terv, hogy már évekkel ezelőtt kiköltözünk, de szerencsére sikerült jó áron bérelni, a tulaj is jó fej, úgyhogy átmenetileg itt ragadtunk. -
Ursache
senior tag
válasz eldoble #6675 üzenetére
A leeresztő csavar alátét az 10db-os kiszerelés. 5X áron számláznak ki azt is (bocsánat: az eredeti mazda kerül annyiba... kösz... )
Én befejeztem a márkaszervízbe hordást. Előző autóm is mazda volt és garanciás volt és vittem is serényen, de a mostaninak tavaly nyáron járt le a garanciája.
Még olajat kell szereznem. Majd szétnézek.
Elborult árak vannak
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg
-
eldoble
aktív tag
-
Moleman
addikt
válasz eldoble #6685 üzenetére
Már ahol tudják.
Az enyémet márkaszervizbe hordta az előző tulaj, amíg volt rajta garancia, minden papírja megvan: a fékfolyadék sose volt cserélve, gyertyát se cseréltek 120 ezernél, ahogy kéne.
A neten publikus a karbantartási könyv, de kb minden verzió, minden országra vonatkozóan más. Tényleg van olyan verzió, amiben nem szerepel kötelezően a fékfolyadékcsere, ha épp nincs kedvük cserélni, csak odalapoznak arra az oldalra, ahol nem kell.
Az utóbbi időben amúgy már mindenhonnan azt hallottam, hogy rendszeresen cserélik a fékfolyadékot, úgyhogy vagy rájöttek, hogy nem kéne ezzel játszani, vagy tényleg csak azok a márkaszervizek voltak ennyire szarok. Cserébe 8-10 éve még nagyon olcsók voltak, 33-38 ezres végösszegek vannak, volt, ahol elengedték a teljes munkadíjat is.
-
Moleman
addikt
válasz eldoble #6689 üzenetére
#6690 Villa7
Így van, ez a karbantartási könyv is ezt írta.
Amúgy korábban a Nissan márkaszerviz is eljátszotta ugyanezt, mint utólag kiderült, ők se cserélték soha, mert 8 év után pont a Großglocknerről lefelé forrt fel, és koppant a fékpedál. Valamennyi fékerő szerencsére maradt, de nem volt túl jó móka. -
DDaniel
tag
Az új mazdához 12 év átrozsdásodás elleni garanciát vállal a forgalmazó. Kérdés, érdemes vajon még ezzel együtt is elvinni valahova alváz + üregvédőztetni? Mondjuk lehet hogy akkor ugrana a 12 év garijuk...
A kézikönyv ajánlja a márkaszervízt üregvédőzésre függetlenül a gyári munkálatoktól, ez is lehet egy opció... (Én is köszi a kézikönyves linket ).
Vagy csak használjam és mondjuk évente nézzen alá valaki?
Új hozzászólás Aktív témák
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...